Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 799
Hei,
Har da satt opp en egen pc som jeg skal bruke til å hoste forskjellige servere på. Akuratt nå så hoster den en hjemmeside og min Ventrilo Server.
Problemet er at jeg de som går inn på min server får utrolig høy ping.
( Var iverfall slik tidligere i dag )

Pcen er koblet via 40-50 meters standar nettverks kabel som går direkte til ruter.

Pcen som hoster serveren er av den eldre garde og kjører Xp.
Den er ikke akuratt den raskeste pcen men det burde vell ikke gå utover pingen?


Takk for alle sva
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Nettverkshastigheten kan vel gå utover pingen.
Jeg har da det beste som du kan få av nexgentel
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Jeg har da det beste som du kan få av nexgentel
Vis hele sitatet...
Som er ADSL, og du får sjeldent over 1500 ut. Så om linjen er i bruk, det er en del personer på ventrilo, du bruker linjen selv (og kanskje noen i familien). Plutt at noen eventuelt surfer på nettsiden du hoster så kan ting fort bli slukt etterhvert. ADSL er ikke ideell for hosting.
Sitat av etse Vis innlegg
Som er ADSL, og du får sjeldent over 1500 ut. Så om linjen er i bruk, det er en del personer på ventrilo, du bruker linjen selv (og kanskje noen i familien). Plutt at noen eventuelt surfer på nettsiden du hoster så kan ting fort bli slukt etterhvert. ADSL er ikke ideell for hosting.
Vis hele sitatet...
Tenkt ikke på det.
Selv når server pcen står på, ingen på hjemmesiden som blir hostet og ingen andre på nettet så er forsatt pingen høy. kan dette være på grunn av den 40-50 meter lange nett kabelen?

btw takk for svar
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Prøv å begrens antall brukere som kan koble til servern din til 4 stk.
Det skal hjelpe litt.
Hvorvidt kabelen har noe å si vet jeg ikke.
Hvilken internettlinje har du? Opp/ned?
du kan jo se etter skader på kabelen, ta og følg kabelen med hånden og kjenn etter ujevnheter, tegn som antyder at den har blitt brettet. Det kan forårsake lavere båndbrede.
Evt. teste med en annen kabel for å sjekke om det går bedre?
Hvor mange er dere inn på serveren?
Hvilken internetthastighet har du?
Brukest nettet av andre programmer som krever internett?
Brukes nettet av andre personer?