Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169656
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jepp, zombiene bør få mindre fart, og sånt så dem blir lettere å drepe.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg synes man burde få spawne med rakketkaster og granater ^^ spille burde bli litt mer som left for dead synes jeg egentli, Jeg synes man burte hatt wallhakk så man kan skyte alle zombien med ak skikkeli fort :3
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Server navn: nFF@Dayz

Passord: norskFreakForum
Vis hele sitatet...
Hvilke regler er her? spiller vi i godt lag?
Jeg kunne trengt meg litt bekymringsløs dayz-gaming.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jeg synes man burde få spawne med rakketkaster og granater ^^ spille burde bli litt mer som left for dead synes jeg egentli, Jeg synes man burte hatt wallhakk så man kan skyte alle zombien med ak skikkeli fort :3
Vis hele sitatet...
The irony is strong with this one...
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvilke regler er her? spiller vi i godt lag?
Jeg kunne trengt meg litt bekymringsløs dayz-gaming.
Vis hele sitatet...
Grei å spille på med tanke på at max players er 15. Eneste bandittene jeg har møtt på er admin/chopper gjengen huehue : p
Sitat av Cookieawesome Vis innlegg
Grei å spille på med tanke på at max players er 15. Eneste bandittene jeg har møtt på er admin/chopper gjengen huehue : p
Vis hele sitatet...

får kansje joine jeg da. så kan vi skyte ned det helvettes choppern XD
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av exbeer Vis innlegg
får kansje joine jeg da. så kan vi skyte ned det helvettes choppern XD
Vis hele sitatet...
Come at me bro!
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av exbeer Vis innlegg
får kansje joine jeg da. så kan vi skyte ned det helvettes choppern XD
Vis hele sitatet...
Bare prøv!
Sist endret av TheDarkOne; 4. juli 2012 kl. 00:15.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Cookieawesome Vis innlegg
Grei å spille på med tanke på at max players er 15. Eneste bandittene jeg har møtt på er admin/chopper gjengen huehue : p
Vis hele sitatet...
Banditt? DU STJAL BILEN VÅR!


Er plass til 20 personer på serveren nå.
Kan også heves hvis det er behov for det sier admin.

Serveren funker veldig bra og vi er vel en 8-10 faste spillere pluss en liten gjeng som stikker innom innimellom. Hadde vært festlig om vi fikk enda fler til å spille på serveren. Jo flere jo bedre!
Sist endret av Bombasa; 4. juli 2012 kl. 00:26.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Er denne serveren oppe døgnet rundt? Jeg får bare koblingsfeil :s

Oi, nå forsvant serveren fra lista, tipper jeg prøvde akkurat idet den tar en restart.
Jeg får vente litt da.

Ja, restart ja ^^
Sist endret av Rolsen Royce; 4. juli 2012 kl. 00:31.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Er denne serveren oppe døgnet rundt? Jeg får bare koblingsfeil :s
Vis hele sitatet...
Den kræsjet nettopp, men burde være oppe å gå nå tho..
Planen er at serveren skal være oppe å gå 24-7.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den kræsjet nettopp, men burde være oppe å gå nå tho..
Planen er at serveren skal være oppe å gå 24-7.
Vis hele sitatet...

alrigthy , kansje jeg skal gi den en ny sjangse kan du må noen måte resette nicke mitt der inne ? vis ikke du har forandret det fra regular te veteran ? men tar det fra morra . skal komme jeg tenker jeg *nick* terror*

Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Bare prøv!
Vis hele sitatet...
høre jeg chopp chopp chopp. så sikter jeg godt
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Er det noen av dere som syntes det er noe vits i å være 'snill' ?
Hver eneste gang jeg oppnår kontakt med noen blir jeg bare umiddelbart skutt, jeg har dødd tre ganger i dag, alle var forsøk på å skape kontakt mens jeg var solo. Når jeg spiller med andre har vi alltid hatt en 'Klanen er fredet, resten er KoS' policy.

I starten var det enklere å være sammen med noen som du tilfeldigvis møtte i spillet, de dagene har jeg bare møtt kuler.
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det noen av dere som syntes det er noe vits i å være 'snill' ?
Hver eneste gang jeg oppnår kontakt med noen blir jeg bare umiddelbart skutt, jeg har dødd tre ganger i dag, alle var forsøk på å skape kontakt mens jeg var solo. Når jeg spiller med andre har vi alltid hatt en 'Klanen er fredet, resten er KoS' policy.

I starten var det enklere å være sammen med noen som du tilfeldigvis møtte i spillet, de dagene har jeg bare møtt kuler.
Vis hele sitatet...
det er smak og behag tillstander. kommer litt ann på møte. føle på hvordan dem snakker, vis dem sannker.`via chatt`seru noen. og dem ikke svarere* vis du er gjemt seff* så annta fientlig.men møter du en head on så er det skyt først som gjelder :P hehe menne jeg har da enda møtt snille. man må bare føle seg fram. men ja er en del dush bags, samme over hele fjøla . men fant en tysker på en japansk server som var vennelig . go figuer XD
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Er det noen av dere som syntes det er noe vits i å være 'snill' ?
Hver eneste gang jeg oppnår kontakt med noen blir jeg bare umiddelbart skutt, jeg har dødd tre ganger i dag, alle var forsøk på å skape kontakt mens jeg var solo. Når jeg spiller med andre har vi alltid hatt en 'Klanen er fredet, resten er KoS' policy.

I starten var det enklere å være sammen med noen som du tilfeldigvis møtte i spillet, de dagene har jeg bare møtt kuler.
Vis hele sitatet...
Jeg er og den som prøver å bli venn med de jeg møter randomly.
Blir som oftest skutt. Kjedelig. :/
Sist endret av Bombasa; 4. juli 2012 kl. 01:49.
jeg har begynt med kOs, men om jeg ser at de prøver og ungå kontakt så holder jeg bare øye med dem til de e borte. har mistet så utrolig mye utstyr av backstabbers, du tar vare på de, hjelper de og så plutselig. BAM! skutt i hode når du looter noe.
kommer serveren opp idag?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av exbeer Vis innlegg
kommer serveren opp idag?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager mener du med det? Det er hundrevis av servere oppe, er det snakk om HIVE klysteret? Det er oppe.
Sitat av Sio Vis innlegg
Hva i alle dager mener du med det? Det er hundrevis av servere oppe, er det snakk om HIVE klysteret? Det er oppe.
Vis hele sitatet...

var den private jeg tenkte på ja
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av exbeer Vis innlegg
var den private jeg tenkte på ja
Vis hele sitatet...
Du er sprø som et knekkebrød, eller i feil tråd. Prøv denne.
Sitat av Sio Vis innlegg
Du er sprø som et knekkebrød, eller i feil tråd. Prøv denne.
Vis hele sitatet...
nu vell . vi snakket jo om den her i går også men helt rektig , feil siden
Anime Freak
Jeg vil ha voicecom, VT/Mumble/TS?
Sitat av Notrik Vis innlegg
Jeg vil ha voicecom, VT/Mumble/TS?
Vis hele sitatet...
TS3!
voip.silentspy.net
Kan man fortsatt aborte selv etter at jeg skøyt en kis i hode ? ..
Sitat av Cookieawesome Vis innlegg
Kan man fortsatt aborte selv etter at jeg skøyt en kis i hode ? ..
Vis hele sitatet...
Ja, men kroppen din vil fortsatt være der i 5 sec etter du har diconnected, det vil si at fientlige kan skyte på deg etter du har logget av, så når du logger på igjen så er du død.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Den 5sekunder-tingen tror jeg de removet pga det lagga ut serverne eller noe. Jeg har ihvertfall vært med på å skyte folk som bare blir borte før de er døde.
Hero of Time
bronze's Avatar
Fekk for første gang ein M4A1 CCO SD i dag. Tidlegare hadde ein kompis denne og eg sikla ein del etter den, men no har eg denne rifla sjølv. Eg trengte ikkje ein gong å skaffe henne sjølv; det var ein kompis som skylda meg eit våpen og han valde å betale meg tilbake med denne herlegheita. Det blir ein trist dag når eg døyr.
Sitat av bronze Vis innlegg
Fekk for første gang ein M4A1 CCO SD i dag. Tidlegare hadde ein kompis denne og eg sikla ein del etter den, men no har eg denne rifla sjølv. Eg trengte ikkje ein gong å skaffe henne sjølv; det var ein kompis som skylda meg eit våpen og han valde å betale meg tilbake med denne herlegheita. Det blir ein trist dag når eg døyr.
Vis hele sitatet...
no veit eg kem eg skal drepe :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Meg og fire andre, eller den ene fyren var for opptatt med å kjøre traktor i et søk etter biler, så jeg og og ene vennen ble hentet av den ene i gruppa vår som var på sykkel og viste vei, så dro jeg og vennen min til dem, mens dem ga snipersupport. En sniper begynte jo å skyte på oss, men de nevnte klarte heldigvis å drepe han. Dem hadde dog vært på taket der en stund før dette og skjøt folk som kom til cherno.

http://i.imgur.com/skOec.jpg



Gruppebilde, desverre kunne ikke den femte personen være med da han var for opptatt med å kjøre traktor
http://i.imgur.com/g8hda.jpg


Servern restarta så, første personen i vennegjengen spawna på der vi var selvsagt, men fyren i ghillie på bildet spawna plutselig foran han, han ble såklart skutt med engang.. Og han ga nice loot til nevnte fyr, nvg, dmr, map, mat også videre.. Desverre fikk jeg bare en m9 med lyddemper.. Ghillie fyren ragequita forøvrig forståelig nok. Men, er jo jævla dumt å server hoppe på åpenbare steder folk står.

En annen fyr ,tror jeg. Så oss forøvrig der, mulig han som beskjøt meg mens jeg henta gear oss ghillefyren. Gikk tydeligvis på en annen server, gikk opp hvor vi var for å så skyte meg før jeg kunne reagere dog døde han selv umiddelbart etterpå Og dette er grunnen til at å spille med venner/være i en gruppe er gull verdt.. Pågrunn av at da gjør det ikke noe at du dør, da jeg fikk utstyret tilbake med engang etter å ha respawna.
Nevnte døde serverhopper:
http://i.imgur.com/6sMoi.jpg



Senere splitta jeg og den ene vennen opp fra gruppa og dro til leilighetene for å se etter loot før vi skulle dra. (Seriøst, hvor finner dere ghillie samt kamoklær? Har vært i barracks, NW airfield, leiligheter, hus her og der og enda har vi ikke funnet det)
Men, akkurat idet vi skulle stikke fra det siste huset og nevnte venn gikk ut først - ble han skutt.. Reagerte såklart kjapt og la meg ned, banditten sprang forbi men skjøt ham! Beskytta så kroppen til nevnte døde venn som heldigvis respawna i cherno og han fikk tilbake alt.
Nevnte døde banditt, så langt kom stakkars UniversalTek før jeg hevna drapet

http://i.imgur.com/VgJsJ.jpg



Og nå fortsetter reisen gjennom chernarus på søk etter nvg og klær. Vi begge døde og mista de 5 dager gamle karakterene våre - men takket være nevnte sammarbeid mistet vi iallefall ikke utstyret!

http://i.imgur.com/25p0o.jpg

DayZ er jævlig morsomt når du spiller med noen, iallefall enn så lenge. Håper rocket skaper mer content eller inkluderer en ny map f.eks.

Nevnte døde ghillie fyr"
http://i.imgur.com/JjMYM.jpg
Beklager at bildene ble litt vell strekt, kjipt en bare kan redigere i maks 5 minutter etter postet innlegg.
Sist endret av Quakecry; 7. juli 2012 kl. 04:11.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
takk for at du ikke brukte ImageShack
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg ser sniperne på det første bildet, sjekk alltid siloene før du går inn i Cherno!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg ser sniperne på det første bildet, sjekk alltid siloene før du går inn i Cherno!
Vis hele sitatet...
Ja de sniperne var jo vennene våre vi gikk til. Men sant det du sier. Han snipern som lå å skjøt på meg var på parkeringshuset som er omtrent til venstre.
Var nettopp i en gigantisk, forvirrende kamp med opp til 6 andre på SE 8.
Først lootet jeg politistasjonen/brannstasjonen i elektro (den som er ved kraftlinjene). Etter dette, snek jeg meg sakte men sikkert ut. Ved hjørnet kunne jeg skimte to, tre folk oppe i buskene. Trengte ikke akkurat å spørre om ID'en deres for å finne ut hva de var. Med min AK klarte jeg å drepe to av dem. Uheldigvis var det en tredje, gjemt person som passet på. Han drepte meg.
Etter dette bestemte jeg meg for å gå på et godt gammeldags hevn-oppdrag: utslette hele gjengen. Jeg måtte sette meg inn i deres tanker; hva ville jeg gjort i den situasjonen? Den tredje ville nok ha passet på likene til de andre respawnet og kom tilbake. Han ville vært ekstremt OBS på om det kom fler, så jeg bestemte meg for å angripe fra skogen, altså bak dem. Det var for sent; hele gjengen var der, med våpen og alt (mitt våpen..) og de hadde klatret opp på taket. Men ikke overraskende hadde dette bråket tilkalt både zombier og flere spillere. Jeg er usikker, men jeg tror det var to, kanskje tre andre i tillegg til meg som var interessert på å få litt av lootet. Klarte omsider å karre meg til en av kroppene til de jeg drepte. Fant en Winchester - på dette tidspunktet prøvde de å stikke av. Drepte en av dem, så drepte jeg den andre, som snek seg på kroppen for å loote. til slutt fant jeg han siste, som hadde blitt drept av noen vilt fremmede. Revenge by proxy.

Endte opp med en glock, winchester, masse misc utstyr, plenty med mat og drikke og binoculars.
(ps. sorry hvis du var en av dem)
Hero of Time
bronze's Avatar
Var akkurat ein hacker inne på Norway 3. Alle på serveren blei teleportert eit stykke opp i lufta. Mange døydde, men eg var vel heldig og knekte foten, byrja å blø samt blei bevisstlaus. Det ser ut som dei som låg akkurat når hackeren slo til overlevde, men kan framleis døy grunna blødning og bevisstlausheit. Hadde M4A1 CCO SD, så kan nok ikkje spele før nokon kan redde meg.
Sitat av bronze Vis innlegg
Var akkurat ein hacker inne på Norway 3. Alle på serveren blei teleportert eit stykke opp i lufta. Mange døydde, men eg var vel heldig og knekte foten, byrja å blø samt blei bevisstlaus. Det ser ut som dei som låg akkurat når hackeren slo til overlevde, men kan framleis døy grunna blødning og bevisstlausheit. Hadde M4A1 CCO SD, så kan nok ikkje spele før nokon kan redde meg.
Vis hele sitatet...
Ah, kjipt. Har hørt det skjedd med andre, men heldigvis har jeg ikke opplevd det. Merkelig hvordan det ikke er noen grunnleggende sperrer for sånt.
Hero of Time
bronze's Avatar
1.7.2 gjorde at eg havna i debug plains. Waypoint viste 24 km for å komme inn att på kartet. Blei skutt av ein som låg og drepte folk i debug plains. Hadde camo, M4A1 CCO SD, gps og anna snacks. FML.
Add crysisw på steam viss du vill ha en extra å spille med, har spillt alein i 3 dager siden jeg kjøpte det, skaffer alltid nå syke våpen også dør jeg fordi ingen er friendly lengere
http://bildr.no/thumb/1226495.jpeg

Får denne erroren når jeg prøver å starte CO :S Tips noen?
kjør steam som administrator..

Men er det bare meg som plages som faaan etter siste update eller ?? Nytter jo ikke å spille sammen med noen da det lagger så inni helvette etc...
Takk thomas. Kommer på så snart jeg er hjemme fra jobb!
Sitat av Flezk Vis innlegg
Add crysisw på steam viss du vill ha en extra å spille med, har spillt alein i 3 dager siden jeg kjøpte det, skaffer alltid nå syke våpen også dør jeg fordi ingen er friendly lengere
Vis hele sitatet...
Prøvde å legge deg til, men fant to med samme nick og det var ikke mulig å legge til noen av dem.

Har holdt på rundt alene en stund nå selv, men tror det hadde vært artigere å spille med noen andre.
Hvordan endrer man nick!?
Jeg kommer ikke inn på noen servere, blir bare stuck på loading screen etter jeg har valgt ''lag'' :S
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Hva jeg føler for DayZ:

Never gonna give you up,
Never gonna let you down
Never gonna run around and desert you
Never gonna make you cry,
Never gonna say goodbye
Never gonna tell a lie and hurt you
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jævla mørt. Vi begge har night vision - har faktisk 3 night vision totalt jeg. To i sekken, range finder, jeg har en ghillie samt camo-clothing, vi har masse mat og drikke, gps, kart, og alt en måtte trenge. Jeg hadde tidligere en m4 silenced med flere mags men jeg kastet den bort så jeg kunne ta snipern istedenfor.
http://i.imgur.com/MxFRQ.jpg
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jævla mørt. Vi begge har night vision - har faktisk 3 night vision totalt jeg. To i sekken, range finder, jeg har en ghillie samt camo-clothing, vi har masse mat og drikke, gps, kart, og alt en måtte trenge. Jeg hadde tidligere en m4 silenced med flere mags men jeg kastet den bort så jeg kunne ta snipern istedenfor.
[Altfor stort biletete]
Vis hele sitatet...
På freak-serveren eller på dei offisielle serverane? Korleis har de skaffa fleire NVGs? Frå players eller frå barracks/heli? Savnar mine NVGs.

Edit: BTW AS50 er langt betre enn M107, så om du finn den ville eg ha bytta.
Sist endret av bronze; 15. juli 2012 kl. 14:20.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jævla mørt. Vi begge har night vision - har faktisk 3 night vision totalt jeg. To i sekken, range finder, jeg har en ghillie samt camo-clothing, vi har masse mat og drikke, gps, kart, og alt en måtte trenge. Jeg hadde tidligere en m4 silenced med flere mags men jeg kastet den bort så jeg kunne ta snipern istedenfor.
http://i.imgur.com/MxFRQ.jpg
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du GPS? Jeg synes det er noe dritt jeg :P

Spiller selv på en Amerikansk server sammen med en gruppe på 10 stykker. Vi har en bil, en traktor og en ATV, og ganske mange sniper rifler. Har 3 .50 kaliber rifler, en del M14'er, masse ammo, 5 silenced PP19, og masse mat og medical supplies. Vi har et stort område der vi har rundt 15 telt til sammen, og en del bensin. Igår kveld spawnet det faktisk et helikoptervrak MIDT på flyplassen, så da hadde vi 4 snipere som dekket oss, og 5 av oss døde, mens resten gikk ditt, drepte alle og tok tilbake tingene og så hentet vi de som døde. Det var faktisk ganske morsomt, for vi gjemte oss, så så vi en random spiller som løp rundt på flyplassen med minst 30 zombier bak seg.

Vi spiller såpass mange sammen at vi har fordelt roller og lag. Jeg er medic i recon laget. Ganske artig når du lærer deg spillet.
Sitat av bronze Vis innlegg
På freak-serveren eller på dei offisielle serverane? Korleis har de skaffa fleire NVGs? Frå players eller frå barracks/heli? Savnar mine NVGs.

Edit: BTW AS50 er langt betre enn M107, så om du finn den ville eg ha bytta.
Vis hele sitatet...
At AS50 er langt bedre enn M107 er litt overdrevet. Begge skal være helt like, kun AS50'n som har bedre nøyaktighet.
Add saltdal på steam hvis noen vil spille