Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169717
Jeg har akkurat begynt å spille, har spilt på Norway 1 og 2. Jeg har problemer med å finne andre mennesker. Hvor går jeg for å finne noen?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hvilken server, og hvilken flyplass? Den i Krasnostav i nord-øst, eller den ved Vybor i nord-vest?
Vis hele sitatet...
Det gikk fint. Jeg fant meg en ku å tygge på
Litt painkillers og enda ei ku så er jeg som ny jeg.
Sist endret av Bombasa; 14. juni 2012 kl. 18:54.
Vil veldig gjerne være med!

Kan noen fortelle meg hva jeg trenger for å spille?

Er det vanskelig å installere? Vil ikke kjøpe et spill jeg ikke kommer til å spille til vanlig, bare for å få en stygg feilmemldig.
Sitat av your_cool Vis innlegg
Vil veldig gjerne være med!

Kan noen fortelle meg hva jeg trenger for å spille?

Er det vanskelig å installere? Vil ikke kjøpe et spill jeg ikke kommer til å spille til vanlig, bare for å få en stygg feilmemldig.
Vis hele sitatet...
Last ned ARMA2: Combined Operations fra STEAM, last ned mod fra http://www.dayzmod.com/... Spill
Sitat av UENorge Vis innlegg
Last ned ARMA2: Combined Operations fra STEAM, last ned mod fra http://www.dayzmod.com/... Spill
Vis hele sitatet...
Awesome! Skal egentlig spare penger til Hove, men det så jo dritfett ut
Noen som vet ca. hvor lang tid det tar å laste ned Day Z? Bruker Worrom's nedlastnings tool, men den går i 0 kb/s?

Fulgt oppskriften til punkt og prikke, og når jeg skal joine serveren får jeg kun feilmeldingen "Bad serial number given in Setup"?

What to do?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Jeg har akkurat begynt å spille, har spilt på Norway 1 og 2. Jeg har problemer med å finne andre mennesker. Hvor går jeg for å finne noen?
Vis hele sitatet...
Cherno & Elektro er "newbie" PVP-hotspots. Ellers er det vel North-West Airfield folk flest er på siden det spawner så mye bra gear der.

Men det er ikke vanskeligt å finne folk, bare gå langst kysten.


EDIT: Btw, folkens, det kommer sikkert til å komme en reset på alle characters nå, siden mange hackers har funnet en ny enkel metode for å komme seg forbi anit-cheat sytemt og lagt ut metoden på nett, så det er mange som hacker til seg items & vehicles som bare de kan se.
Sist endret av ArtOfHacking; 14. juni 2012 kl. 22:46.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Litt OT. Noen som vet hvor man kan skaffe billig Arma II: CO? Steam selger for 180 kroner, men jeg har ikke råd til det atm pga ferie.
Dette så så bra ut at jeg kjøpte combined operations.

Problemet mitt nå er at jeg ikke får til å laste ned filene til modden. komme til denne skjermen:
http://bildr.no/thumb/1205045.jpeg

Om jeg høyreklikker kan jeg jo bare lagre det som en link?
http://bildr.no/thumb/1205050.jpeg

Regner ikke med at jeg skal åpne en og en hver av de 13 linkene for så å laste ned enkeltfiler derfra?
Skal jeg foresten ha med "Installer" og "Old"?

Please? :/ Ville spille i kveld
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Dette så så bra ut at jeg kjøpte combined operations.

Problemet mitt nå er at jeg ikke får til å laste ned filene til modden. komme til denne skjermen:
http://bildr.no/thumb/1205045.jpeg

Om jeg høyreklikker kan jeg jo bare lagre det som en link?
http://bildr.no/thumb/1205050.jpeg

Regner ikke med at jeg skal åpne en og en hver av de 13 linkene for så å laste ned enkeltfiler derfra?
Skal jeg foresten ha med "Installer" og "Old"?

Please? :/ Ville spille i kveld
Vis hele sitatet...
Jeg sitter med samme greia, men skal prøve å bruke det Six Updater Suite programmet. Har du testet det?
Nei, men fikk det til nå. Bare lagra linkene, så ble det .rar filer allikevel.
Det funker selvfølgelig ikke da!

"You cannot play/edit this mission; it is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code etc."
Kommer når jeg prøver å joine en server. Tips?
Det vet jeg dessverre ikke =( Jeg har problemer jeg også, når jeg prøver å joine en server får jeg bare feilmelding "Bad serial during installation" eller noe
Pleeaase, si at noen har hatt samme problem, og vet hvordan man fikser det?
Men, lasta du ned alle enkeltfilene?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Pleeaase, si at noen har hatt samme problem, og vet hvordan man fikser det?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk bare inn på www.worrom.com og lastet ned torrent filen og åpnet den med utorrent. Så fulgte jeg den guiden som er lagt ut tidligere i tråden her. Etter det installerte jeg beta-patchen, aktiverte mods og så var det tut og kjør. Holdt på en god stund for å få det til, men det gikk til slutt.

Edit: Vil legge til at den auto-updateren fra worrom ikke funket hos meg.
Sist endret av kosepaa; 15. juni 2012 kl. 00:52.
Ah, fant nå ut at det var fordi jeg valgte kjøre OA istedet for CO når jeg trykket på operation arrowhead.
Sorry for å ha spæma tråden, er bare så frustrerende når jeg vil spille hele nattan.
Jeg fikk det også til nå. Har stresset i en evighet. Men, spille ble for intenst nå, har kost meg med en jonas, så og begynne midt på natten i det spillet blir rett og slett bare for mye.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Bruk denne guiden.
Glem punkt 4, kjør denne installeren (worrom) hvis den fungerer, eller skaff en annen installer. Få alle DayZ-filer på plass.
Du er nå klar for punkt 4

Nesten alt må kjøres som Admin! Siden ingen av disse delene er "skadelig programvare", så kjører jeg hele driten som admin.

UENorge kjører f.eks. Steam uten admin, som da ikke får skrivetilgang til Windows-registeret.
Pga. dette greier ikke Steam å legge til ARMA serial, hvilket gir feilmelding "bad serial".
Sist endret av Rolsen Royce; 15. juni 2012 kl. 08:41.
Jeg kommer nå inn på servere, og får spilt i 10 sekunder skjermen blir svart,og det står: "You are running and incorrect version of DAYZ_CODE, please download this file from dayzmod.com/downloads (You are running version 1.0.6 and the server is running 7.0)" eller noe. Har oppdatert det meste, så prøver det du sier med å kjøre ALT som admin etterpå (:
Peace is a lie
Nagasuku's Avatar
18 3
Jeg vet dere har fått kastet mange forskjellige installasjons guider mot dere. men jeg vil anbefale å bruke "Six Launcher" http://dayzmod.com/su.php

Hvis du følger linken der så får du "Six Launcher" og "Six Updater" six updater er for advanced use men det trenger du ikke å bry deg om, du skal bruke lauchern, det er kjempe enkelt du velger bare serveren du vill spille på. feks Norway1
så trykker du bare på "Check/Update/Play"

der nå kan du spille :P

DayZdevteam anbefaler å bruke Six Lancher og Six Updater nå.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Dette så så bra ut at jeg kjøpte combined operations.

Problemet mitt nå er at jeg ikke får til å laste ned filene til modden. komme til denne skjermen:
http://bildr.no/thumb/1205045.jpeg

Om jeg høyreklikker kan jeg jo bare lagre det som en link?
http://bildr.no/thumb/1205050.jpeg

Regner ikke med at jeg skal åpne en og en hver av de 13 linkene for så å laste ned enkeltfiler derfra?
Skal jeg foresten ha med "Installer" og "Old"?

Please? :/ Ville spille i kveld
Vis hele sitatet...
Trykk på linken og den laster ned. Så vanskelig..

Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Jeg kommer nå inn på servere, og får spilt i 10 sekunder skjermen blir svart,og det står: "You are running and incorrect version of DAYZ_CODE, please download this file from dayzmod.com/downloads (You are running version 1.0.6 and the server is running 7.0)" eller noe. Har oppdatert det meste, så prøver det du sier med å kjøre ALT som admin etterpå (:
Vis hele sitatet...
Hvorfor joine Beta servere når du har Alpha Arma? Oppdater -.-
Dere må vel heller ikkje glemme og laste ned beta-filene også da, om dere skal spille på oppdaterte servere.
Peace is a lie
Nagasuku's Avatar
18 3
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Dere må vel heller ikkje glemme og laste ned beta-filene også da, om dere skal spille på oppdaterte servere.
Vis hele sitatet...
Det fikser six updater for deg automatisk, den laster ned alle filene du trenger.
Sitat av Nagasuku Vis innlegg
Det fikser six updater for deg automatisk, den laster ned alle filene du trenger.
Vis hele sitatet...
Oh, my bad.
Peace is a lie
Nagasuku's Avatar
18 3
http://www.youtube.com/watch?v=lgn5h...feature=g-vrec

Gleder meg noe sykt til ArmA 3 ^^

Tenkt deg hvordan DayZ blir i denne Engine
Sitat av Claryn Vis innlegg
Trykk på linken og den laster ned. Så vanskelig..



Hvorfor joine Beta servere når du har Alpha Arma? Oppdater -.-
Vis hele sitatet...
Ser liksom ikke riktig ut sår de første på listen lagrer seg som .htm filer.

Jeg oppdaterte til beta i går, uten hell da også. (morsomt at du på magisk vis vet hvilken versjon jeg har da!)
Tror grunnen er at jeg ikke kjørte .cmd filen som administrator, det finner jeg ut av nå.
Sist endret av sgt_coke; 15. juni 2012 kl. 13:16.
Sitat av Nagasuku Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=lgn5h...feature=g-vrec

Gleder meg noe sykt til ArmA 3 ^^

Tenkt deg hvordan DayZ blir i denne Engine
Vis hele sitatet...
De vurderer å lage et eget spill for DayZ. Blir heftig.

Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Ser liksom ikke riktig ut sår de første på listen lagrer seg som .htm filer.

Jeg oppdaterte til beta i går, uten hell da også. (morsomt at du på magisk vis vet hvilken versjon jeg har da!)
Tror grunnen er at jeg ikke kjørte .cmd filen som administrator, det finner jeg ut av nå.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke bruke .cmd filen.
Når du sier at spillet gir deg beskjed om at du har 1.6, mens serveren har 1.7 så vet jeg jo hvilken verson du har; 1.6.
Last ned alle filene og oppdater Arma.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg


EDIT: Btw, folkens, det kommer sikkert til å komme en reset på alle characters nå, siden mange hackers har funnet en ny enkel metode for å komme seg forbi anit-cheat sytemt og lagt ut metoden på nett, så det er mange som hacker til seg items & vehicles som bare de kan se.
Vis hele sitatet...

Eyyy, jeg hadde rett.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Du trenger ikke bruke .cmd filen.
Når du sier at spillet gir deg beskjed om at du har 1.6, mens serveren har 1.7 så vet jeg jo hvilken verson du har; 1.6.
Last ned alle filene og oppdater Arma.
Vis hele sitatet...
Greit, you win. (:
Uansett, oppdaterer til 1.7 nå med worrom's, ser veldig bra ut.
Sist endret av sgt_coke; 15. juni 2012 kl. 14:38.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Eyyy, jeg hadde rett.
Vis hele sitatet...
Har da ikke kommet noen reset nå? Isåfall blir jeg jævlig sur, for jeg fant FAL og AS50 for 20 minutter siden
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Greit, you win. (:
Uansett, oppdaterer til 1.7 nå med worrom's, ser veldig bra ut.
Vis hele sitatet...
Good, good!
Ble litt skuffet over hvor få hus det går ann å åpne egentlig :/ Vet at det er en mod i alpha osv, men still, kjedelig å forsiktig komme seg til en gruppe hus/gård eller lignende, så kan man nestenb ikke åpne noe :P
Trenger noen teammates på dette spillet gitt, blir bare drept av banditter etter rundt 30 min -.-
Kjøpte spillet i går så er fortsatt litt newbie, men begynner å få teken.

add meg på skype hvis du er interessert:
- jogranv


PS. noen andre på rundt 15 år som spiller dette?
Sist endret av TuRez; 15. juni 2012 kl. 19:00.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Ble litt skuffet over hvor få hus det går ann å åpne egentlig :/ Vet at det er en mod i alpha osv, men still, kjedelig å forsiktig komme seg til en gruppe hus/gård eller lignende, så kan man nestenb ikke åpne noe :P
Vis hele sitatet...
Etter en liten stund så lærer du deg fort hvilke bygg du kan gå inn i og ikkje, ser det veldig godt på avstand selv. Du kan også se om du klarer og se igjennom rutene - klarer du ikkje det, så kommer du deg heller ikkje inn i huset.
Joiner Us servere, men virker som det er natta på alle de serverne også?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg er oppe med Devils Castle..
Noen som vil gå sammen og loote den store flyplassen nord-vest?

Add meg på skype dem som vil: uglesjokk
Sist endret av Bombasa; 15. juni 2012 kl. 22:46.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg er oppe med Devils Castle..
Noen som vil gå sammen og loote den store flyplassen nord-vest?

Add meg på skype dem som vil: uglesjokk
Vis hele sitatet...
Dette vill jeg ikke anbefale etter skole tid. For mange folk som camper der med sniper. Personlig så ligger jeg ved en flyplass. Og sniper folk som skal loote. Ligger rundt 400meter unna. Har vell rundt 6 murders på denne måten. Jeg personlig looter ikke folkene jeg dreper. Dette gjør en venn av meg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Dette vill jeg ikke anbefale etter skole tid. For mange folk som camper der med sniper. Personlig så ligger jeg ved en flyplass. Og sniper folk som skal loote. Ligger rundt 400meter unna. Har vell rundt 6 murders på denne måten. Jeg personlig looter ikke folkene jeg dreper. Dette gjør en venn av meg.
Vis hele sitatet...
Ble nettop skutt selv.. Overlevde med 3.1k blood left brekt ben og pain.

Hater snipere som dreper for funs og lulz.

EDIT:

I den 4 etasjer (?) bygningen forsiden av de 8 hangarene på den store flyplassen i nordvest sitter jeg fast med nesten ingen blod.

Har en bloodbag, men trenger hjelp. Noen som vil hjelpe?
Sist endret av Bombasa; 16. juni 2012 kl. 00:15.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ble nettop skutt selv.. Overlevde med 3.1k blood left brekt ben og pain.

Hater snipere som dreper for funs og lulz.

EDIT:

I den 4 etasjer (?) bygningen forsiden av de 8 hangarene på den store flyplassen i nordvest sitter jeg fast med nesten ingen blod.

Har en bloodbag, men trenger hjelp. Noen som vil hjelpe?
Vis hele sitatet...
Ser du spørr etter hjelp ganske ofte her, men det er ikkje lett og hjelpe deg når du aldri forteller hvilken server du holder til på.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ser du spørr etter hjelp ganske ofte her, men det er ikkje lett og hjelpe deg når du aldri forteller hvilken server du holder til på.
Vis hele sitatet...
Hehe, første gang jeg spurte om hjelp så klarte jeg å ordne det selv.
Angående server: hvilken passer best? Logger inn på den som folket er på jeg.

Sitat av TuRez Vis innlegg
Trenger noen teammates på dette spillet gitt, blir bare drept av banditter etter rundt 30 min -.-
Kjøpte spillet i går så er fortsatt litt newbie, men begynner å få teken.

add meg på skype hvis du er interessert:
- jogranv

PS. noen andre på rundt 15 år som spiller dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har vel rundt 8-10 timer ingame på karkateren min som enda (såvidt) er i live. Alt er gjort solo. Det er ikke så vanskelig, men regelen er vel egentlig å bare holde seg unna cherno og elektro når serverene er nesten fulle. Er så mange idioter som løper rundt og skyter alt som beveger seg der.

Videre list deg rundt og ikke rush noe som helst. Kan du unngå å fyre av skudd så lar du være.
Sist endret av Bombasa; 16. juni 2012 kl. 01:49.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hater snipere som dreper for funs og lulz.
Vis hele sitatet...
Er ikke bare for funs. Drepte en person med m249. Han var borte for godt. Men det var ikke vennene hans som valgte og prøve og kjøre meg ned med en pickuptruck (ikke sånn liten. Sånn stor med 9-11 spots på.)
Da løp jeg!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Snipere og PvP er jo det som gjør dette spillet bra.
Selvfølgelig er det kjett å bli snipet fra 800 meter av en AS50 () men hvor kjedelig hadde det ikke vært om spillet kun var PvE? Det er jo null stress å loote cherno eller stary sobor sålenge det bare er zombier der. Det er det faktum at det kan ligge en sniper og kikke på deg som gjør det spennende
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Snipere og PvP er jo det som gjør dette spillet bra.
Selvfølgelig er det kjett å bli snipet fra 800 meter av en AS50 () men hvor kjedelig hadde det ikke vært om spillet kun var PvE? Det er jo null stress å loote cherno eller stary sobor sålenge det bare er zombier der. Det er det faktum at det kan ligge en sniper og kikke på deg som gjør det spennende
Vis hele sitatet...
PvP som har en hensikt er jeg for.Det er en somewhat naturlig del av en post-apokalyptisk verden det!

Folk som ligger oppi skauen og skyter alt som beveger seg uten og loote for funs kan stikke å brenne.
Sist endret av Bombasa; 16. juni 2012 kl. 13:10.
Har veldig lyst på en invite til steam-gruppa. Planlegger å spille veldig mye så fort jeg har eksamen overstått. Steam-profil: Landlubber

Ser frem til mange timer moro med freaks!
Etter å ha spilt på Norway 1 & 2 i lengre tid får jeg plutselig "Bad version, server rejected connection"?

What to do?
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Hvilken versjon er Norway serverne?

Og hvis noen tar et vehicle, vil den da respawne etter en tid eller er det bare 1 av hver til en hver tid?
Sitat av bergice Vis innlegg
Hvilken versjon er Norway serverne?

Og hvis noen tar et vehicle, vil den da respawne etter en tid eller er det bare 1 av hver til en hver tid?
Vis hele sitatet...
Hvilken versjon Norway serverene er i står i serverbrowseren.
Kun 1 av hver. Spawner kun ny når den blir helt ødelagt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Eh, jeg har mistet alt gear utenom våpen og ammo? Alt av vann, morfin, painkillers og mat er bortevekk..

Noen fler som har møtt på den buggen?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Eh, jeg har mistet alt gear utenom våpen og ammo? Alt av vann, morfin, painkillers og mat er bortevekk..

Noen fler som har møtt på den buggen?
Vis hele sitatet...
svømte du?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Fluttershy Vis innlegg
svømte du?
Vis hele sitatet...
Nop. Satt å blødde litt på flyplassen sist jeg logget ut, og var der når jeg logget inn også.

Hadde nesten ikke noe blod igjen og fant ut at flyplassen var en bad plass å henge, spesielt uten noe gear. Snek meg ut, men besvimte pga blodmangel og en zombie fikk sjansen til å tygge litt ekstra på meg. :/

Klarte heldigvis å krabbe ut gjennom et lite hull i gjerdet med ca 1k blod igjen før jeg fant en bandage i backpacken min. Eneste medical itemet jeg hadde igjen.

Well, fikk nå bandasjert meg og kom meg unna flyplassen før jeg bokstavelig talt kræsjer i en sau på veien. Sauen smakte ganske digg og jeg besvimer ikke rundt forbi lenger. Har et villsvin i siktet nå som skal klare å gi meg tilbake fargesyn.
Sist endret av Bombasa; 16. juni 2012 kl. 15:58.