Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1539
Profesjonell amatør
Bimdjim's Avatar
21 5
Når jeg bruker nettleseren til helt normalt bruk med noen få faner oppe bruker den over 550 000 kb med minne, hvorfor er det slik og hvordan kan jeg få tallene til å gå ned?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Mange utvidelser? Video? HTML5?

Littegranne info er fint
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Min erfaring med Firefox er at den bruker en del minne selv om man bare sitter på VG.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Min tar 400 000+ k minne akkurat nå. CPU bruk er mellom 0-4.

Det er nok ikke uvanlig, nå har jeg ca 15 faner oppe, hvis jeg lukker de vil jeg nok ikke mer enn halvere bruket.

Firefox tar den plassen den trenger, til gjengjeld kjører det bra og fungerer som man forventer. Chrome bruker for eksempel en prosess for hver fane.
Sist endret av bergice; 16. april 2012 kl. 16:58.
lefsespiser
lefze's Avatar
Tror det er relativt normalt til firefox å være (som er kjent for å være en minnespiser)

Har nå oppe 3 faner (Facebook, freakforum og komplett.no) og den bruker for øyeblikket 300mb ram (Har 16gb ram så det er ikke det største problemet i verden )


EDIT: her er kanskje en relevant artikkel for problemet ditt: http://kb.mozillazine.org/Memory_Leak
Sist endret av lefze; 16. april 2012 kl. 17:00.
Profesjonell amatør
Bimdjim's Avatar
Trådstarter
21 5
Nå kjører jeg 900 000 kb siden jeg streamer film på nettet, dette kan jo ikke være riktig!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hvilken versjon av firefox er det?
Kjører selv 3,6 og den går ALDRI over 250 000kb/s, kjører på 145 000kb/s nå.
Dessuten er ikke 500k mye, opera og chrome bikker lett over 1 GB.

Prøv å reinstallere firefox, slett alle addons og greier og installer de du trenger igjen. (Skriv ned hva de heter på en lapp, glemmer alltid det selv)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Firefox bruker alltid mye, aner ikke hva jeg har gjort med min, men mener å ha brukt en fix for å få den betraktelig ned, min ligger på 110 000kb/s nå, med 3-4 faner oppe, jeg kjører den nyeste.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Mine opera bruker i skrivende stund 1.5 GB, så du har ikke noe å bekymre deg over Skal sies jeg har 20-30 faner opper
min opera bruker nå rett under 300 000 kb, og jeg har bare 4 faner oppe.