Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3048
Har mistet min Ipod. Den forsvann i sommer en gang, og har letet etter den siden. Har sånn forsikring hos ElKjøp der den vart kjøpt. Jeg ringte dit og spurte om hva den dekket. Det var tyveri, skader osv. Fikk egentlig ikke svar på om den blir dekket viss den er "mistet"...

Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få meg en ny?
Si at den ble stjelt rett og slett, for om den dekker tyveri burde du jo få en ny en.
Reiseforsikring har en tendens til å dekke slike ting. Det kommer selvfølgelig ann på hvordan/hvor det gikk til.
Ken da må jeg anmelde den for stjelt... Lånte den bort til en kompis som skulle legge inn noe musikk på den. Mest sannsynlig har ett av hans barn rotet den bort.
Reiseforsikring? Det har jeg ikke... Men den "gode" elkjøpforsikringen burde være god nok. Blir bare vanskelig å anmelde sånn som saken er...

Må vel kunne "miste" den, for så å få dekket tapet med en såpass dyr forsikring?

Takker for svar
Elkjøps forsikring, HappyCare, dekker ikke det du er blitt utsatt for. Det er primært en forsikring som skal dekke uhell som skader produktet, men gjelder også ved innbrudd i hjem eller på arbeidsplass.
Elkjøp har forsikringsavtale med Happy Care, og grovt sett det djemb nevner.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Den elkjøp forsikringen er noe dritt når det gjelder alt annet enn når du ikke har enheten lengre... Må melde stjålet, så evt. få det derifra.
Sitat av Fortune Vis innlegg
Elkjøp har forsikringsavtale med Happy Care, og grovt sett det djemb nevner.
Vis hele sitatet...
Avtale med? Grovt sett?
Elkjøp selger forsrikringsproduktet HappyCare, via en avtale med Moderna som står bak selve forsikringen.


Den elkjøp forsikringen er noe dritt når det gjelder alt annet enn når du ikke har enheten lengre... Må melde stjålet, så evt. få det derifra.
Vis hele sitatet...
Alt annet enn når du ikke har enheten? Du mener vel omvendt?

Jeg har ingenting annet enn gode erfaringer med forsikringen, men har da heller ikke kjøpt det som en tyveriforsikring, men uhellsforsikring.
Sist endret av djemb; 2. desember 2008 kl. 01:55.
tip: kjøp aldri noe på elkjøp noen gang.(ink lefdal)
har du forskikring hos elkjøp kan du se langt etter den ipod'n.
har vært flere tilfeller jeg/mine venner har hatt problemer med produkter fra elkjøp/lefdal og de vil antagelig vis ikke gi deg ny uansett.. kanskje litt offtopic men vedder på at jeg ikke har veldig feil
En forsikring dekker jo naturligvis ikke det å _miste_ en ting. Det hadde jo blitt for dumt og det ser du jo sikkert... Du kan naturligvis svindle forsikringsselskapet ved å si at den ble stjålet, men jeg regner med at de da krever at du anmelder den stjålet. Å levere inn falsk anmeldelse er rimelig alvorlig og skikkelig ikke verdt det for en ipod...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av djemb Vis innlegg
Avtale med? Grovt sett?
Elkjøp selger forsrikringsproduktet HappyCare, via en avtale med Moderna som står bak selve forsikringen.



Alt annet enn når du ikke har enheten? Du mener vel omvendt?

Jeg har ingenting annet enn gode erfaringer med forsikringen, men har da heller ikke kjøpt det som en tyveriforsikring, men uhellsforsikring.
Vis hele sitatet...
Dreit meg ut litt der, ja.
Du skulle sagt den ble stjelt, ikke mistet, da hadde du løst problemet antaglivis
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av jesus Vis innlegg
Du skulle sagt den ble stjelt, ikke mistet, da hadde du løst problemet antaglivis
Vis hele sitatet...
Holder neppe å bare si den er stjålet. Da må han i de aller fleste tilfeller først innom politistasjonen og anmelde forholdet. Var vel det han ville unngå.
Dette har nesten akkurat skjedd med meg også i helja, bare mobilen.
Burde jeg også si at den er stjålet da? har nok samme forsikring med tanke på at den er kjøpt på elkjøp den også
Sitat av Raiser93 Vis innlegg
Dette har nesten akkurat skjedd med meg også i helja, bare mobilen.
Burde jeg også si at den er stjålet da? har nok samme forsikring med tanke på at den er kjøpt på elkjøp den også
Vis hele sitatet...
Har ikke samme forsikring med mindre du betalte ekstra for det.
Sitat av dain Vis innlegg
Holder neppe å bare si den er stjålet. Da må han i de aller fleste tilfeller først innom politistasjonen og anmelde forholdet. Var vel det han ville unngå.
Vis hele sitatet...
i verste fall ja, men om han ville ha den tilbake så er det den måten han må gjøre det på da ! ; p

ellers punge ut ny, det er jo enkelt og greit: p
Sitat av jesus Vis innlegg
i verste fall ja, men om han ville ha den tilbake så er det den måten han må gjøre det på da ! ; p

ellers punge ut ny, det er jo enkelt og greit: p
Vis hele sitatet...
Ikke alle har så mye penger da
Sitat av fomox Vis innlegg
Ikke alle har så mye penger da
Vis hele sitatet...

Er ikke det jeg sier da , men tror ikke det er så veldig mange muligheter utenom det da..
Forbli uten
H.appyCare forsikringen dekker alle SKADER på produktet som ikke er garanti/reklamasjon.

Den dekker ikke tap av produktet med mindre den har blitt frastålet fra boligen din. Hvis det er tilfellet må du anmelde saken.

Forsikringen dekker hovedsaklig:
- Fuktskader
- Slagskader
- Slitasje utover garantien

Fra en som jobbet med service på E.lkjøp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Takker for svar! Men nå har det seg slik at den dukket opp igjen Den var i bilen hans, enda han lette gjennom den to ganger.
Satt den nett inn i dataen nå, og den virker fortsatt. (har jo vært ganske kaldt siste mnd, og den har ligget der siden i sommer...

Jaja, godt det gikk som det gikk

Men viss jeg er så uheldig å tråkke på ipoden ved et uhell, får jeg da en samme modell(utgått nå tror jeg) eller en ny Samme verdi?
Dersom varen ikke lar seg oppdrive med enkelhet vil utstederen gi deg minimum vare av samme kvalitet. Det er ekstremt sjeldent at slike varer lar seg reparere, så ja, da vil du få en ny av bedre kaliber.
▼ ... over en uke senere ... ▼
.. anmelde saken fordi Moderna (forsikringsselskapet til Elkjøp) krever en anmeldelse. Du kan forklare at den ble stjålet på arbeidsplass, hjem eller fritidsbolig - andre steder som f.eks. på gata eller i parken vil ikke godtas =/