Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1187
Har en leilighet ved siden av studentersamfunnet, men jeg har ikke net. Synes det er litt stress å starte ett abbonement siden det er bindingstid osv.

Det jeg lurer på er om jeg kan leie trådløs nettverk fra Trondheim kommune eller noe? Bør jo finnes noe slikt?

Noen som vet om noen billige alternativ? Kanskje bare kjøpe sånn usbgreier som gir meg nett? Er litt blank på dette jeg.
Du kan jo eventuelt spørre noen naboer om du kan leie av nettet deres for noen kroner?
Er det ikke litt dumt å ringe på da? hehe

Og så er det i en blokk så det er mur eller betongvegger.. Blir ikke signalet utrolig dårlig da?
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_20646_1.jpg
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20646

Du skal være ganske langt på landet hvis du ikke får inn noe med denne, billig og stabil er den også. (Støtte for backtrack out of the box)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er stortsett ikkje bindingstid på adsl om du vel å betale ein tusenlapp for å få utstyr og installasjon. Vil du ikkje betale med penger for det må du betale i form av bindingstid.
Kan bekrefte at å bruke Trådløse Trondheim fungerer helt fint! Var der for noen måneder siden, og leide da nett der. Hadde nett i store deler av sentrum.

Og hvis det er dette studentersamfundet du tenker på, så hadde jeg nett der også:
http://mirea.no/media/2009/05/trondheim-travel-guide-studentersamfundet.jpg
Sist endret av Hybelkanin1; 30. september 2010 kl. 16:57.
For å få tilgang til Studentersamfundet sitt nett må du være medlem der.
Sitat av Unreal143 Vis innlegg
For å få tilgang til Studentersamfundet sitt nett må du være medlem der.
Vis hele sitatet...
Fins et annet nett der også, husker bare ikke hva det heter.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er stortsett ikkje bindingstid på adsl om du vel å betale ein tusenlapp for å få utstyr og installasjon. Vil du ikkje betale med penger for det må du betale i form av bindingstid.
Vis hele sitatet...

Hva med å putte en komma der, slik at det blir bedre forstått...
Vil du ikkje betale med penger for det, må du betale i form av bindingstid.
Sist endret av Hybelkanin1; 30. september 2010 kl. 18:12.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Hva med å putte en komma der, slik at det blir bedre forstått...
Vis hele sitatet...
Skyt meg hvis jeg tar feil, men heter det ikke ett komma?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kjøp deg dataabbonement på mobilen? Chess har slik at du kan bestille og avbestille når det passer deg, hvis du har telefonabbonement hos de
Trådløse Trondheim har dekning stort sett i hele sentrum, og har gratis tilgang for studenter (iaf. ved NTNU) og lignende. Dessverre er nettene deres åpne, og hastigheten kan være av variabel kvalitet avhengig av avstand, vær og belastning. Vil du ha noe privatliv bør du altså ta i bruk en VPN-tjeneste eller tilsvarende. Er du student ved NTNU kan det også hende du finner nettverket "eduroam" som er sikret. Bruksanvisning til å koble seg på finner du på ITEA sine nettsider.

Skal du bruke nettet til "belastende" ting som krever stabil og rask tilknytning bør du derfor gå for noe eget, evt. dele med en nabo. Du kan jo også høre om det er noen spesielle aktører som har spesialtilbud for akkurat din leilighet om den er del av et bofellesskap e.l.
Satser på å prøve tådeløse trondheim sitt først jeg Ser det koster kun 10 kr for tre timer og da får jeg vel testet det om det er verdt å bestille det for en måned om gangen