Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1843
Jeg holder på med å få litt liv i et domene som bare har ligget uten noe innhold på, og trenger derfor en webdesigner pga. alt for lite tid.

Det som trengs å gjøres er selve designet. Alt av scripts og sånn kommer i etterkant.

Designmessig ser jeg for meg noe liknende denne siden: http://www.wizscripts.com/ Jeg kan ikke fordra fargene, så de må nok byttes på. Og siden må definitivt være litt bredere.
Jeg liker også siden til zett.no når det kommer til ikonene. Siden skal være ganske lys og luftig, med sånne ikoner som du ser på de to sidene jeg nevnte.
For mer info, eller hvis du er interessert så send meg en PM

Jeg kan ikke betale all verden, men gi meg et tilbud så blir vi sikkert enige. Dette er vel en fin sjangs til å få en side i porteføljen.


Jeg er åpen for alle forslag!
Som sagt PM for info.. begynner å bli trøtt jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei,

Jeg kan kanskje hjelpe deg. Jeg har ikke mye erfaring, men er selvlært webutvikler som behersker PHP, XHTML, SQL, JavaScript, CSS etc. Søker etter sommerjobb 6 uker framover. Jobber for et firma Bobleriet.com (designerfirma) (laget siden deres) og lager sider for webintresserte kunder.

Ref:

www.bobleriet.com
www.madhatters.dk

For en lignende side (bobleriet.com) uten CMS ligger prisen for selve designet på rundt 5,500.-
For side med CMS (madhatters.dk) ligger prisen høyere selvf.

Send tilbakesvar! =D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
he he, norskt forum norske priser.
Jeg har allerede en på saken.
Vel, jeg må si at 5500 norske kroner for en nettside som bobleriet blir litt i dyreste laget... Hadde det vært opp til meg å lage bobleriet hadde det nok ikke vært for mer enn 2500 kroner Men jeg er ikke proff ennå da. Selv om jeg har 1 eller 2 betalte jobber jeg og
"norsk forum norske priser" - mener du at det er dyrt med 5500 for en bra utseende webside campod? En typisk timespris for en freelancer er gjerne 450,- eller så, så 5000 eller deromkring skal det godt gjøres å komme under for en nogenlunde anstendig utseende webside.

Ok, nå var det endel ting jeg syns skurrer litt på grafikken på bobleriet, men alikevel..!
Er det noen som kan si meg på hvilke sider dere finner betalte webdesign jobber?
Jeg har sett webdesignere som tar 2000 kr design og 500 per side, og det vil jeg si er normalt!
Enig, med Masi, men hvor finner dere betalte jobber?
Trådstarter
Sitat av klogh
Enig, med Masi, men hvor finner dere betalte jobber?
Vis hele sitatet...
hva med http://www.getacoder.com/ ?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Masi
Jeg har sett webdesignere som tar 2000 kr design og 500 per side, og det vil jeg si er normalt!
Vis hele sitatet...
Normalt - hvis dem er ufaglærte skoleelever.
Profesjonelle tar langt mer enn det.

Krogh: hvis det er du som har laget siden du har i signaturen tror jeg du vil ha problemer med å finne jobb på feltet.


Man fortjener ikke tittelen flyingenør ved å lage papirfly.
Oi! Den signaturen hadde jeg helt glemt Det var den første siden jeg lagde for lenge siden før jeg kunne css Jeg er mye mer erfaren nå

Men getacoder vet jeg om... Er det noen som vet om noen norske sider? Det behøver ikke være en nettside bare for betalt designing. Det kan godt være en side der folk ofte spør om andre kan gjøre ting for penger i et forum
Trådstarter
Sitat av klogh
Oi! Den signaturen hadde jeg helt glemt Det var den første siden jeg lagde for lenge siden før jeg kunne css Jeg er mye mer erfaren nå

Men getacoder vet jeg om... Er det noen som vet om noen norske sider? Det behøver ikke være en nettside bare for betalt designing. Det kan godt være en side der folk ofte spør om andre kan gjøre ting for penger i et forum
Vis hele sitatet...
He He hører jeg "Norsk side?" Du kan prøve lykken på qxl mange selgere som ønsker egen webshop grunnet de utrolig høye gebyrene. Legg ut en auksjon på "gratis konsultasjon" og du kan få uvitende folk til å betale alt for mye
Var ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg... Noen andre?
Vil faktisk trekke det nso sier enda et hakk lenger:

JA, selvsagt kan du få en eller annen tulling til å lage en side for praktisk talt ingenting, du kan sikkert tilogmed få lillebroren til kompisen din til å lage noe gratis. Men vil du ha noe som i det hele tatt på noen som helst måte begynner å nærme seg BRA, så må du regne med å betale mer for det, og vil du ha noe som er virkelig BRA, så må du bare regne med å punge ut.

Et kjapt eksempel, der jeg ikke engang vet den endelige prisen: Se på www.kk.no, og klikk på "ny på nett" (øverst i høyre hjørne). Der gjorde jeg det aller meste av frilegging på frisyrer, briller, fant fargekoder til sminke osv osv (det blitt lagt til mer i etterkant - jeg gjorde det opprinnelige). Det var altså bare en ganske liten del av jobben (titt litt gjennom det, og prøv å forestille deg mengdene med kode som er involvert). Totalt sendte jeg fakturaer på ca 20.000 til det firmaet som gjorde jobben for KK. Da kan dere forestille dere totalprisen. Åja, et til - den gamle siden til undervisningsforbundet (de har en ny nå, men den var sikkert ikke noe billigere) mener jeg å huske at de betalte i overkant av 100.000 for.

Vil dette si at jeg og andre som tar "ordentlig" betalt for tjenestene våre lever i luksus? Nei, absolutt ikke, det vil si at vi ender opp med en anstendig lønn, og at det er flere kostnader forbundet med å drive et firma (også ditt eget enkeltmannsforetak) enn det du som syns disse prisene høres helt ville ut, har noen som helst anelse om.

Hva mer vil dette si? Jo, det vil også si at jo flere kids (og "hobbywebdesignere") som selger seg til så latterlig lave priser som det blir antyda lenger opp her, jo mer ødelegger dere for dere selv på sikt, hvis dere har ambisjoner om å leve av dette en gang i tida.

Hvorfor? Flere ting - en ting er at folk mister tiltroen til "tittelen" webdesigner, når enhver idiot som har åpna frontpage for første gang kaller seg det, spesielt når folk har opplevd å betale for noe de i etterkant kanskje finner ut at de absolutt ikke er fornøyde med. En annen ting, er at folk da begynner å forvente at en webside kan kjøpes for en slikk og ingenting, og begynner å kreve det. Fett nok tenker kanskje du, men hvis du prøver å drive et firma ved å selge tjenestene dine til en timespris som knapt overstiger timeslønna på rimi, så kan jeg love deg at det firmaet går konk KJAPT, for det kommer ALDRI til å dekke lønn+andre kostnader. Har sett et fint lite regneark der dere kan punche inn hva dere vil satse på som årslønn, legge inn andre kostnader, og få se hva dere må ta som minimum timespris, skal se om jeg finner det igjen, så kan dere jo se hva dere ender opp med hvis dere skal selge websider til 2000kr (evt, hvor lite arbeid dere kan ta dere råd til å legge i en side til den prisen).

Btw - klogh... hvis du lagde den siden før du kunne css... Siden du la den i signaturen din, da var den sikkert ganske ny? Ok, du ble medlem her i juni. Det vil si under to mnd siden... Ikke for å være kjip, men hvor mye mer erfaren du rekker å bli på den tiden, har jeg litt tvil om...
Litt ot: Fy faen så gøy det var å leke seg med den kk bli ny saken
Hehe, veit, stilig sak, de fikk sølvtaggen for... enten januar eller februar for den, litt moro å ha vært med på det, selv om min del bare var det kjipe slavearbeidet