Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2356
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens, begynner å bli ei stund siden jeg har postet noe her nå!

Releasa nettopp ei russelåt jeg har jobbet med siden Januar. Ville ikke lage den helt typiske russelåt-stilen med eurodance, så jeg bestemte meg for å lage litt skitten bigroom house med inspirasjon fra electro house og lignende. Har sjeldent jobbet med vokal også, så det var veldig gøy å prøve det ut! Håper dere liker låten ihvertfall, og ser som alltid frem til å få feedback/flame fra dere her på Freak.

Håper dere liker den, enjoy!

https://soundcloud.com/kondukt-r/fea...s-on-duty-2014
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Var grei låt, likte melodiene. Vokalen følte jeg kunne vært litt mer trøkk i, hadde en liten tam vibe i de følte jeg, samt kunne vært litt mer oppbygging for droppen og litt mer markert dropp(litt vanskelig å forklare, men følte den bare gikk rett på) Liker big room house som sjanger, men har ikke så veldig teknisk erfaring! Men etter min smak kunne disse tingene blitt litt forbedret, men ellers var det en fin låt!

Edit: etter å lyttet en gang til så syntes jeg egentlig vokalene var nok trøkk i haha
Sist endret av snowdog; 29. april 2014 kl. 18:40.
Alle russelåter er skittent skvip etter min mening!
Vokalen må jobbes litt med, men ellers var den bra.
Kan ikke helt sette fingeren på hvilken låt du har stjålet "beaten" av, men det var frustrerende å høre på da du bare har tatt en "del" av den og beaten høres derfor ikke "hel" ut.

Vokalen er dessverre også for dårlig. Hyr inn noen som kan synge til neste gang.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
samt kunne vært litt mer oppbygging for droppen og litt mer markert dropp(litt vanskelig å forklare, men følte den bare gikk rett på)
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg vet hva du mener. At det er en liten pause mellom buildupet og droppet på et par sekunder, så droppet blir enda heftigere? Skal prøve på det neste gang!

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Alle russelåter er skittent skvip etter min mening!
Vis hele sitatet...
Gjør ingenting det, alle kan ha egne meninger. Hadde dog vært bedre om du kunne puttet fingern på hva du ikke likte meg låten!

Sitat av nikita Vis innlegg
Vokalen må jobbes litt med, men ellers var den bra.
Vis hele sitatet...
Takker og bukker. Planen er å jobbe mer med vokal fremover og da blir jeg nok å lære meg det bedre.

Sitat av Hager Vis innlegg
Kan ikke helt sette fingeren på hvilken låt du har stjålet "beaten" av, men det var frustrerende å høre på da du bare har tatt en "del" av den og beaten høres derfor ikke "hel" ut.

Vokalen er dessverre også for dårlig. Hyr inn noen som kan synge til neste gang.
Vis hele sitatet...
Stjålet? Jeg har produsert beaten helt selv, 100% original. Vet ikke om jeg misforstår deg, men jeg stjeler ikke deler av låter fra andre.

Mener du miksen eller selve vokalen? Jeg vil ikke påstå at Nexo er dårlig akkurat, om du ikke syns det så er det forsåvidt greit. Men jeg har ihvertfall forstått at vi burde ha lagt mer arbeid inn i vokalen.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg tror jeg vet hva du mener. At det er en liten pause mellom buildupet og droppet på et par sekunder, så droppet blir enda heftigere? Skal prøve på det neste gang!
Vis hele sitatet...
Ja en liten pause, og etter min smak kunne det vært enda litt heftigere buildup haha, men vet ikke om det bare er meg som digger slikt
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
Ja en liten pause, og etter min smak kunne det vært enda litt heftigere buildup haha, men vet ikke om det bare er meg som digger slikt
Vis hele sitatet...
Godt mulig det, build ups er noe jeg har eksperimentert litt med selv. Burde kanskje gjøre litt mer research på det, noe jeg aldri har gjort på det "emnet" før. Takk for feedback uansett!