Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 961
Hei freaks!
Jeg fant ut gjennom erfaring at en snus eller inntak av nikotin på noen måte under Metylfenidat påvirkning, forlenget effekten og stabiliserte humøret i en veldig høy grad. I starten så regnet jeg med at placebo spilte inn en rolle her, men så begynte jeg å tenke over kokain å dens effekt med etanol.

Gjorde mye research og fant ut en del, nikotin blokkerer vist de nevrologiske banegangene som hjernen bruker til å "motvirke" plutselige endringer i dopamin nivåene, som jeg forsto det så er denne mekanismen grunnen til humørsvingninger/brå humør endring under rus. Derfor vil nikotin inntatt med metylfenidat, blokkere denne mekanismen som vil gjøre rusen mer stabil å lengre.

Dette er bare meg som har rota rundt på alle mulige nettsider å plukka opp det jeg har lest, noen som kan bekrefte dette eller er det bare pisspratt?
Sist endret av RandomNykter; 22. november 2014 kl. 09:40.
Sitat av Wikipedia
Nicotine acts on nicotinic acetylcholine receptors, specifically the α3β4 ganglion type nicotinic receptor, present in the autonomic ganglia and adrenal medulla, and a central nervous system (CNS) α4β2 nicotinic receptor. In small concentrations, nicotine increases the activity of these cholinergic receptors and indirectly on a variety of other neurotransmitters such as dopamine.
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
By binding to nicotinic acetylcholine receptors, nicotine increases the levels of several neurotransmitters – acting as a sort of "volume control". It is thought that increased levels of dopamine in the reward circuits of the brain are a major contributor to the apparent euphoria and relaxation, and addiction caused by nicotine consumption. Nicotine-induced dopamine release occurs via the cholinergic–dopaminergic reward link, which is mediated by the neuropeptide ghrelin in the ventral tegmentum
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
It also contains the monoamine oxidase inhibitors harman and norharman.[33] These beta-carboline compounds significantly decrease MAO activity in smokers.[33][34] MAO enzymes break down monoaminergic neurotransmitters such as dopamine, norepinephrine, and serotonin.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at under påvirkning av amfetamin eller andre dopaminerge/sentralstimulerende midler, så øker røykesuget enormt.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg kan bekrefte at under påvirkning av amfetamin eller andre dopaminerge/sentralstimulerende midler, så øker røykesuget enormt.
Vis hele sitatet...
De to første virker som passer inn med tråden min, men den siste skjønte jeg ikke helt. Vil beta-carbolinene harman å norharman gjøre så MAO enzymer bryter banen som jeg snakket om ang. hjernen sin jobb med å "motvirke" plutselige endringer i dopamin nivåene?

Merker at suget på nikotin (snus) øker noe i granskauen under påvirkning av amfetaminer, særlig i nedturen.
Sist endret av RandomNykter; 22. november 2014 kl. 11:00. Grunn: La til setningen om nikotin sug.
Sitat av RandomNykter Vis innlegg
De to første virker som passer inn med tråden min, men den siste skjønte jeg ikke helt. Vil beta-carbolinene harman å norharman gjøre så MAO enzymer bryter banen som jeg snakket om ang. hjernen sin jobb med å "motvirke" plutselige endringer i dopamin nivåene?
Vis hele sitatet...
MAO-hemmer (MAOI) forhindrer at serotonin, dopamin og noradrenalin ikke blir brutt ned, og det vil være mer dopamin tilgjengelig.

Edit:

MAO-hemmer (MAOI) hemmer enzymet MAO, som er ansvarlig for å bryte ned blandt annet serotonin, dopamin og noradrenalin. Uten MAO, så vil det være mer serotonin, dopamin og noradrenalin tilgjengelig. Litt bedre forklart.
Sist endret av Mexxy; 22. november 2014 kl. 12:57.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
MAO-hemmer (MAOI) forhindrer at serotonin, dopamin og noradrenalin ikke blir brutt ned, og det vil være mer dopamin tilgjengelig.

Edit:

MAO-hemmer (MAOI) hemmer enzymet MAO, som er ansvarlig for å bryte ned blandt annet serotonin, dopamin og noradrenalin. Uten MAO, så vil det være mer serotonin, dopamin og noradrenalin tilgjengelig. Litt bedre forklart.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg mer, tusen takk for forståelig svar!