Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3339
Hei
Leste noe om at Xanax skal kurere badtrip (i dette tilfellet snakker jeg om badtrip på sopp). At det vil fjerne trippen helt, slik at du ikke merker effekten lenger. Er det noen som har erfaringer med dette?

Fikk badtrip første gang jeg spiste flein og prøvde å ta livet av meg selv. Og om ikke så lenge skal jeg og typen min ta med oss noen nybegynnere til hytta mi for å ta det. Siden jeg ikke unner noen samme opplevelse som jeg hadde, tenkte jeg å ta med 2 xanax piller jeg har liggende. Men jeg vet ikke 100% at det funker. Har noen testa det ut eller hørt om det før?
Xanor demper angsten men de tar ikke vekk hallisunasjonene.
Ja, vil anta xanor kan ta edgen av en badtrip på samme måte som andre benzodiasepiner. Fine med xanor er at det er et hurtigvirkende medikament. Jeg har minimalt med erfaring når det kommer til xanor og har aldri tatt det på trip, men jeg sklei ut på en solid dose copelandia på en festival i Tyskland for mange år siden og fikk et par blåvalium av en som var der. Tok en halvtime så var alt i vater igjen. Påvirket ikke det visuelle heller.
Kanskje dette er litt "off the subject" men kan jeg spørre hvordan tanken på selvmord slo deg? Hvor mye flein i antall eller gram spiste du? Skumle hallusinasjoner og visuals eller for mange følelser eller plutselige åpenbaringer som ga deg den tanken? Så vidt jeg vet/visste trodde jeg ikke slike tanker og tiltak skulle forekomme under sopptrip. Har jo hørt historier om dette ang turister i Nederland når sopp var lovlig der, men de som kan sopp sier de bare har skyldt på soppen etter de dumme avgjørelsene for å få en mildere straff.
Sist endret av Aurora Borealis; 13. oktober 2014 kl. 17:34.
Så vidt jeg vet/visste trodde jeg ikke slike tanker og tiltak skulle forekomme under sopptrip.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du fått for deg dette? Når det er snakk om "ekte" bad trips så finnes det utallige rapporter som innebærer suicidal ideation fra psykedelika, inkludert tryptaminer.

Disse stoffene har et såpass vidt virkningsspekter at man ikke burde bli for trygg på at man vil få utelukkende positive opplevelser.

Til trådstarter: Ja, Xanax/Xanor vil hjelpe betraktelig om du har en bad trip, men det vil ikke stoppe trippen. Du vil fortsatt måtte vente ut effektene, men det vil effektivt dempe angst. Som nevnt funker Xanax veldig fort, 30-60min.
Sist endret av GABAergic; 13. oktober 2014 kl. 18:47.
Som alltids i slike tråder så trengs det å opplyses om at å ri trippen ut alltid er best i møte med badtrips.

Bedre å skape en god trygg setting med mennesker du stoler på, enn å ha beroligende som hvilepute.

Ellers nevner dr Stanislaf Grofs i sine forsøk med tusenvis av sessions der han hadde pasienter som var influert av LSD - at såkalte tripstoppere - kan skape problemer i ettertid. Istedet for at trippen får en naturlig resolusjon (altså ved at den naturlig går over) så "fryses" deler av trippen. En naturlig resolusjon skjer ikke - og noiaen man hadde under trippen kan skape problemer ubevisst i lengre tid enn hvis "trip-stoppere" ikke ble brukt.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Som alltids i slike tråder så trengs det å opplyses om at å ri trippen ut alltid er best i møte med badtrips.

Bedre å skape en god trygg setting med mennesker du stoler på, enn å ha beroligende som hvilepute.

Ellers nevner dr Stanislaf Grofs i sine forsøk med tusenvis av sessions der han hadde pasienter som var influert av LSD - at såkalte tripstoppere - kan skape problemer i ettertid. Istedet for at trippen får en naturlig resolusjon (altså ved at den naturlig går over) så "fryses" deler av trippen. En naturlig resolusjon skjer ikke - og noiaen man hadde under trippen kan skape problemer ubevisst i lengre tid enn hvis "trip-stoppere" ikke ble brukt.
Vis hele sitatet...
Jeg er så enig i det du skriver der! har selv en god del erfaring med turing, og har kun brukt angstdempende en gang for å knekke trippen (mye changa på en lsd tripp er hardt for hode), dette førte til at jeg følte at jeg ikke var ferdig med turen om du skjønner, det jeg opplevde på turen har hengt igjen i senere tripper osv... fucked up shit.. Så prøv å heller ri det av, var vel moralen
Trådstarter
7 0
Sitat av Aurora Borealis Vis innlegg
Kanskje dette er litt "off the subject" men kan jeg spørre hvordan tanken på selvmord slo deg? Hvor mye flein i antall eller gram spiste du? Skumle hallusinasjoner og visuals eller for mange følelser eller plutselige åpenbaringer som ga deg den tanken? Så vidt jeg vet/visste trodde jeg ikke slike tanker og tiltak skulle forekomme under sopptrip. Har jo hørt historier om dette ang turister i Nederland når sopp var lovlig der, men de som kan sopp sier de bare har skyldt på soppen etter de dumme avgjørelsene for å få en mildere straff.
Vis hele sitatet...
Jeg kan GARANTERE deg at badtrips er ekte/virkelig. Jeg har aldri hatt det så jævlig før i hele mitt liv. Vet ikke hvor mange gram jeg spiste, men var 100(+)stk. Men nå er jeg ikke så veldig stor og har lav tolleranse når det kommer til alt. Hvis du orker kan du lese om turen min i avsnittet under.

Jeg var langt ute i skogen med 3 andre venner. De hadde tatt sopp før, mens jeg ikke engang hadde lest om hva fleinsopp var. Jeg stolte blindt på han ene kompisen min (som hadde peiling), som ga meg rundt 100 sopp. Jeg begynte å trippe kraftig allerede etter 15 minutter, de trudde ikke på meg med det første. Endte opp med at de måtte "bære/dra" meg 10 minutter til vi var fremme ved teltene. Jeg hadde det drit gøy i kanskje 2 timer. Men allerede etter 1 time begynte jeg å miste kontroll over kroppen min. Jeg prøvde å ta på meg en parkdress, så jeg ikke ble skitten. Men klarte det ikke. Så begynte jeg å kaste opp og jeg trudde jeg tissa på meg. Etter det hadde jeg ingen kontroll igjen og begynte å drømme. Jeg lå på bakken og ble kaldere og kaldere, ingen hjalp meg, de var opptatt av sin egen trip. Jeg fikk hjernen min til å tro at jeg hadde blitt hjerneskada og aldri kom ut av trippen igjen. Samtidig som alle tankene fløy igjennom hodet mitt, hadde jeg en helt jævlig følelse i hele kroppen. Som om den brant, ble knivstukket, druknet på en gang mens alt spant rundt. Det var da jeg ville ta livet av meg selv. I og med at jeg ikke klarte å bevege meg så gikk det bra. Så jeg spurte kompisen min om han kunne skyte meg. Jeg stirra han inn i øynene og sa "SKYT MEG, SKYT MEG". Jeg BA han om å ta livet av meg, helt til trippen var "over".
Når jeg kom til meg selv igjen noen timer etterpå, så huska jeg nesten ikke hva som hadde skjedd. Men det er mulig at det bare var kroppens forsvarsmekanisme - fjerne vonde traumatiske minner (Har lest at det er mulig)
Har fått tilbake flere minner i etterkant. Og jeg begynte å huske det mer når jeg tok sopp igjen for 2.gang (2 uker etter 1.gang)





Takk for alle svar!
Sist endret av GingerM; 14. oktober 2014 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg for min del har aldri tatt beroligende medikamenter på sopp, men jeg hadde bestandig litt amfetamin tilgjengelig. Det fikk meg til å klare opp hodet mitt litt hvis trippen skulle bli for heftig. Ellers er det som noen over her sier, det beste er å vente til det er over.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av GingerM Vis innlegg
Hei
Leste noe om at Xanax skal kurere badtrip (i dette tilfellet snakker jeg om badtrip på sopp). At det vil fjerne trippen helt, slik at du ikke merker effekten lenger. Er det noen som har erfaringer med dette?

Fikk badtrip første gang jeg spiste flein og prøvde å ta livet av meg selv. Og om ikke så lenge skal jeg og typen min ta med oss noen nybegynnere til hytta mi for å ta det. Siden jeg ikke unner noen samme opplevelse som jeg hadde, tenkte jeg å ta med 2 xanax piller jeg har liggende. Men jeg vet ikke 100% at det funker. Har noen testa det ut eller hørt om det før?
Vis hele sitatet...
Jeg må si at jeg mener det er meget uansvarlig å ta med noen på førstegangs sopptur når du som har "erfaring" høres ustabil ut når du tar sopp.
Jeg fikk stoppet badtrippen til en kompis med stilnoct jeg, han bada skikkelig, men etter 40mg stilnoct roet han seg helt ned og ble "normal" igjen.
For å stoppe helt ville jeg nesten brukt quetiapin jeg as, det treper trippen helt!
Men har ogsp drept en tur med kryssere/flunisser hos meg selv, Xanor har jeg ikke prød selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En "Bad trip" er ofte de du kan få mest ut av. Gå igjennom det som hender deg og alt vil gå fint til slutt. Sjekk ut Maps.org, veldig mye nyttig info. Det finnes ikke "Bad trips" bare vanskelige opplevelser på psykedelika.