Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1027
Hei!
Har en Sony ericsson walkman mobil som ikke vil lade. Har prøvd 3 forskjellige ladere, men ingen fungerer. Jeg mistenkte først dårlig kontakt i telefonen, men den lader ved hjelp av USB-kabelen som fulgte med.
Noen som har hatt samme problem?
Sony ericsson har dårlig ladere. du bør rengjøre pin kontakt.
Sist endret av noobpower; 23. desember 2009 kl. 15:45.
Sikkert væskeskade, vanlig at det tar knekken på ladekontakten.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Men det funker jo når jeg bruker datakabelen?
Hvilken mobil har du da?
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Hvilken mobil har du da?
Vis hele sitatet...
W810i (10 tegn)
Vanlig problem på SE ettersom pinnene kun presses i mot kontaktene på telefonen, fremfor gnisses mot slik det gjøres på USB-kontakter, Nokia og Samsung telefoner (anbefalt).

Bruk noe sprit på en q-tips og prøv forsiktig å få bort en del av den møkka som samler seg opp på telefonens kontakt.

Dette har jeg gjort gjentatte ganger på mine telefoner. Bare pass på å ikke bruke kunn vann, ettersom dette kan gi væskeskade i form av irr.
Sist endret av Sparkey; 23. desember 2009 kl. 16:09.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Vanlig problem på SE ettersom pinnene kun presses i mot kontaktene på telefonen, fremfor gnisses mot slik det gjøres på USB-kontakter, Nokia og Samsung telefoner (anbefalt).

Bruk noe sprit på en q-tips og prøv forsiktig å få bort en del av den møkka som samler seg opp på telefonens kontakt.

Dette har jeg gjort gjentatte ganger på mine telefoner. Bare pass på å ikke bruke kunn vann, ettersom dette kan gi væskeskade i form av irr.
Vis hele sitatet...
Skal prøve, takk skal du ha!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sparkey Vis innlegg
Bruk noe sprit på en q-tips og prøv forsiktig å få bort en del av den møkka som samler seg opp på telefonens kontakt.
Vis hele sitatet...
Sprit som i rødsprit?
Isopropanol eller rødsprit burde funke greit.

Har selv en slik telefon, og den har samme problem som den du har.
Jeg får den til å lade med den "vanlige laderen" - jeg må bare sette inn ene siden først, så den andre. Dette funker på første eller andre forsøk.

Grunnen til at USB-laderen funker bedre er fordi pinnene er lengre på den mener jeg å huske.
Jeg skjønner ikke hva SE tenkte på da de lagde laderne forskjellige.
Mighty
vonS's Avatar
Trådstarter
Hei, takk for svar. Metodene fungerte ikke. Prøvde med rødsprit på mobilkontakten men det gjorde ingen forskjell.
Noen andre forslag?
Sist endret av vonS; 24. januar 2010 kl. 15:56.