Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1040
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har googlet mye og det er mye forskjellige svar. Så er det noen som har tatt 2cb en dag og sopp neste dag og vet om det er cross toleranse der?
Jeg vet det er cross toleranse mellom de fleste psychedelics, men noen mener det ikke er det mellom 2cb(først) og sopp neste dag. Men kanskje andre veien.
Så er det noen som Vet?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan bare snakke om personlig erfaring. Har ikke opplevd noe toleranse på denne måten. Mener du ikke skal merke noe toleranse med disse stoffene.

Av erfaring mener jeg også at 2-cb-toleransen fungerer annerledes enn ved f.eks. LSD. Man kan redosere 2-cb f.eks. Noe som ikke er mulig med blant annet LSD. Nå er kanskje sopp litt annerledes igjen, men poenget var: Nei, det tror jeg ikke.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar! ��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man kan redosere 2-cb f.eks. Noe som ikke er mulig med blant annet LSD. Nå er kanskje sopp litt annerledes igjen, men poenget var: Nei, det tror jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Man bygger raskt opp toleranse for sopp, generelt sett. Virker
som det er individuelt litt forskjellig, dog. Men jeg har inntrykk
av at redosering med fleinsopp ofte ender med at folk fyller på
for mye og trippen går feil vei.
For min del er det krysstoleranse, men 2C-B bygger toleransen fortere enn f.eks sopp og LSD. Det vil si at hvis jeg tar 2C-B en dag er det nesten bortkastet å ta sopp eller LSD på dag nummer to. Gjør jeg det omvendt kan jeg ha en fin tur begge dagene uten å øke dosen med 2C-B så alt for mye.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DfenZ Vis innlegg
For min del er det krysstoleranse, men 2C-B bygger toleransen fortere enn f.eks sopp og LSD. Det vil si at hvis jeg tar 2C-B en dag er det nesten bortkastet å ta sopp eller LSD på dag nummer to. Gjør jeg det omvendt kan jeg ha en fin tur begge dagene uten å øke dosen med 2C-B så alt for mye.
Vis hele sitatet...
Snedig. Jeg har tatt 2cb flere dager i strekk uten å merke noe toleranse. Sopp får litt mindre effekt, men fungerer fortsatt ok. LSD derimot er totalt bortkastet å ta flere dager på rad på grunn av ekstrem toleranse. Folk er forskjellige i guess.

Merker også at hvis man har trippet hardt en dag, og tripper igjen noen dager etterpå så er man såpass kjent med følelsen at det ikke blir like spesielt. Selv om man tripper like hardt.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
TS her
Jeg merket ikke noe toleranse fra 2cb`En mot soppen Etter hva jeg har lest så tror jeg det er mer toleranse andre veien, men det vet jeg ikke sikkert.
All synsing til side så er det slik at de "klassiske" psykedeliske stoffene som LSD, psilocybin (virkestoffet i sopp, samt flere andre, bl.a. psilocin og baestocyn som i våre norske Spissfleinsopp) og DMT påvirker 5-HT-reseptorene i hjernen din, noe som gjør at vi kan kalle disse stoffene seretonergiske rusmidler. Dette vil si at de virker på de områdene av hodet som stimuleres av nevrotransmitteren serotonin, som da i hovedsak påvirker seksuell lyst, søvnregulering og sult for å nevne noe.

Derimot er 2c-B en fenetylamin- type psykedelisk rusmiddel, som bl.a. meskalin (som finnes i eksempelvis San-Pedro kaktus). Rusmidler i denne klassen ligner i større grad på den velkjente nevrotransmitteren dopamin, noe som gjør at sannsynligheten for at det finnes en relevant krysstoleranse mellom 2c-B og sopp svært liten. På den annen side vil dette også bety at det er stor krysstoleranse mellom psilocybin (sopp) og LSD da de begge er tryptaminer som utnytter sin likhet til seretonin.

Når det gjelder rusmidler generelt er det svært mye falsk informasjon og synsing ute å går, noe som også er tilfellet i dette forumet, så jeg ville anbefale samtlige her til å faktisk forsøksvis lese seg opp på relevant, faktuell informasjon om stoffer før de skal brukes...

Relevante kilder
- Krebs, Teri S.; Johansen, Pål-Ørjan (August 19, 2013). "Psychedelics and Mental Health: A Population Study". PLoS ONE. 8 (8): e63972. doi:10.1371/journal.pone.0063972

- Nichols, David E. (2004). "Hallucinogens". Pharmacology & Therapeutics. 101 (2): 131–81. doi:10.1016/j.pharmthera.2003.11.002

- Isbell, Harris, Miner, E. J., Wolbach, A. B., Wikler, A. (1961) "Cross-tolerance between LSD and Psilocybin". Article in Psychopharmacology: 147-159; https://www.researchgate.net/publica...and_Psilocybin

https://en.wikipedia.org/wiki/Phenethylamine

https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonergic_psychedelic