Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 426
Hvis noen har tatt 2,5 mg valium 8 ganger i løpet av en måned (spredd utover, men med inntak 2 dager på rad før seponering), hva er da sannsynligheten for å slå ut på en urinprøve (hurtigtest) med en cutoff på 300 ng/ml - 6 dager etter seponering?

Jeg har prøvd å søke rundt og lese forskning, men jeg blir ikke helt klok på dette. Jeg finner en del forskning hvor deltakere har inntatt en engangsdose på 5-15 mg - og da ser det ikke ut som at de kommer over 300 ng/ml I konsentrasjon i det hele tatt.. med mindre de får gjentatte doser videre. Men så er dette ofte målt med blodprøve og ikke urin - så det kan være en forskjell der. Jeg synes det er merkelig at etter 2,5 mg to dager på rad (altså til sammen 5 mg), så slår man fortsatt ut etter 6 dager selv om cutoff er 300 ng/ml. I hodet mitt burde nivået ha sunket til det ganske kjapt.. vet at metabolisme, alder, vekt og alt sånt spiller inn, men jeg synes fortsatt konsentrasjonen virker høy med tanke på inntaket.
Kan det være noe jeg har misforstått med cutoffen? For jeg synes også det virker rart hvis deltakere i studier ikke kommer opp til 300 ng/ml etter enkeltdose og at det er cutoffen på urinprøven... for da vil jo ikke den kunne fange opp enkeltinntak av lav dose.

Etter å ha lest meg rundt et par dager, så kom jeg frem til at jeg måtte spørre ekspertene her inne
Valium har ekstremt lang halveringstid. Har ikke aning hvordan man regner ut det du lurer på her, men vet at Valium fint kan spores i urin i 10dager+

Det er en av benzone som sitter lengst i kroppen.
Ett ord: individuelle forskjeller. Det var mer enn et ord. Nå er det sikkert 20 ord
Som sagt lang halveringstid. I tillegg metaboliseres det til desmethyldiazepam, oxazepam og temazepam, alle aktive metabolitter.

De søker trolig etter desmethyldiazepam, da dette har ca lik halveringstid og profil som diazepam. De andre er mer kortvarige.
Sist endret av SkammeligNykter; 6. mars 2024 kl. 13:22.