Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2333
Har en sjef som har et urolig svingende humør. Fra selvmordstanker med tilhørende tekstmeldinger om kvelden. Også de to siste månedene sender han tekstmeldinger hvor han ønsker sex med meg og div sjuke fantasier. Har selvsagt sagt fra mange ganger at jeg aldri vil forlate min ektemann til fordel for sjefen. Jeg svarer ofte aldri på meldingene. På kontormøter over teams oppfører han seg normalt, som om nattas sms var nok😒
Og ps jeg har ikke flørtet på noen måte med han, men har et ok ytre.

Det er ikke lett å bytte verken sjef eller jobb så denne driiiten må jeg leve med. Tillitsvalgte i selskapet er unge lærlinger som jeg ikke vil bruke.


Noe må jeg gjøre for å få sove og få roet nervene. Pulsen går i maks og søvnen er borte.


Kan fleinsopp være noe for meg for å fikse dagene?


Jeg er redd jeg blir sjukmeldt hvis dette fortsetter mye lenger og det vil jeg unngå.
Takknemlig for gode råd og tips🫶
Hva med å bare si ifra på en saklig og ordentlig måte? Å går ikke det så kunne mannen din tatt kontakt med sjefen din angående den situasjonen. Da blir det nok en stopper
Sist endret av aperunker; 5. mars 2024 kl. 18:33. Grunn: Skrev feil
Hva er bedriftsstrukturen og størrelsen? Det beste er å kontakte fagforeningen din hvis du er organisert.
Dette er ikke en typisk fagforenings sak. Stiller meg bak aperunker sitt forslag. Om det ikke virker: Har dere et verneombud eller et arbeidsmiljøutvalg på bedriften? Hvis ikke kan du også kontakte bedriftshelsetjenesten. Ty til fleinsopp vil neppe hjelpe stort på situasjonen.
Synes TS bør gro en ryggrad og drøye det til neste nivå. Det kommer bare til å bli verre å verre så lenge sjefen ikke får det han vil ha. Det er ikke typisk foreningssak fordi kvinner er redd for å spørre om hjelp på det punktet. Kåte mannfolk er jævlig å ha med å gjøre, særlig når de er i en maktposisjon.
Slå av tlf om natta
Har han kone/samboer?
Dersom sjefen din eier selskapet du jobber i er det dessverre vanskeligere.
Men dersom han har en sjef over seg har du mer valg:

Snakke med hans sjef ang ubehagelig meldinger og at du ønsker dette skal stoppe
Snakke med din sjef og si at dersom han ikke stopper med dette tar du dette videre til hans sjef evt verneombud(dersom dere har dette).

Evt kan du snakke med verneombud og be personen ta dette videre, du kan også minne verneombudet at dem har taushetsplikt.
Det som også er viktig her er dokumentasjonen, screencopy meldinger osv og lagre dette, uten dokumentasjon kommer du ingen vei.

Jeg synes ikke at du skal akseptere dette!
Alarmen på telefonen fungerer selv i flight mode, evt legg igjen telefonen på arbeidsplassen.
Angående fleinsopp har jeg ikke noe tro på dette da problemet er hos sjefen din, ikke hos deg.
Kanskje du får noen verktøy for å håndtere det, men synes ikke du skal bli pasifist her. Kan ikke la menn oppføre seg slik.

Hilsen mann med fleinsopperfaring
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
Angående fleinsopp har jeg ikke noe tro på dette da problemet er hos sjefen din, ikke hos deg.
Kanskje du får noen verktøy for å håndtere det, men synes ikke du skal bli pasifist her. Kan ikke la menn oppføre seg slik.

Hilsen mann med fleinsopperfaring
Vis hele sitatet...
Med mindre hun mente å bruke det på sjefen? Kan vekke selvinnsikt...
Sist endret av Manualah; 5. mars 2024 kl. 19:48. Grunn: Skriveleif
Fleinsopp vil nok bare si deg det samme som jeg skal si nå.

Du kan ikke fortsette å godta dette, enten må du ta han til side, se han rett inn i øynene å konfronter han med dette.
Det er 100% uakseptabelt, og det han driver med er faktisk straffbart.

Har han gjort dette mot deg så er sjansen stor for at han gjør det mot andre.
Tenk hvis han gjør det mot en som sliter psykisk med egne tanker, eller som ikke klarer å si nei?
Det kan ende med voldtekt, det kan ende med at en annen kvinne tar selvmord.

Om du ikke gjør noe personlig, så må du sende det videre til noen som er kvalifisert til å håndtere slike situasjoner.
Om ikke for deg selv, så gjør det for de som kommer etter deg.

Det er lærlinger i denne bedriften, du må faktisk ta ansvar.
Fint om du også melder det inn til ditt lokale opplæringskontoret slik at dere ikke får tilsendt flere lærlinger.

Jeg har hatt lærlinger, de er som svamper og de har ikke filter på hvilken informasjon de tar til seg.
Tro meg, de lærer alle dårlige vaner.
Eller enda verre, tenkt hvis en av de, under 18 og får oppleve det du opplever nå?

Vær så snill å gjør noe, ta ansvar.

Arbeidstilsynet - Seksuell trakassering
At sjefen trakasserer deg på melding får du bruke til din fordel. Ta kontakt med advokat om du ikke vil benytte tillitsvalgte. Du har beviser på hans oppførsel og en slik sak vil nok få sjefen din fjernet. Har du brukt advokat og bedriften blir kontaktet av din advokat vet de at du alt er representert og har støtte slik at du tør de nok ikke forsøke å sparke deg eller skvise deg ut. Meldingene er gull verdt ta backup.
Du sier "Du vet hvor upassende det der er ikke sant? Enten oppfører du deg fra nå eller så er det flere som må få vite hvilken creep og lovbrytende arbeidsgiver du er."

Eventuelt kan du formulere det uten noe trussel men gjøre det helt klart at det ikke er greit.
Sitat av gibbe Vis innlegg
Evt kan du snakke med verneombud og be personen ta dette videre, du kan også minne verneombudet at dem har taushetsplikt.
Vis hele sitatet...
Det har de ikke, de har faktisk plikt til å varsle om trakassering eller diskriminering. Det samme har enhver arbeidstaker som blir gjort kjent med slike saker. Les arbeidsmiljøloven § 2-3 - Arbeidstakers medvirkningsplikt.

Det er ikke bare en rett til å varsle, det er en plikt.

Om dette er øverste sjef i selskapet varsles det til arbeidstilsynet og forholdet anmeldes. Om ikke varsles det til daglig leder og følgelig anmeldes forholdet.
Sist endret av supercali; 5. mars 2024 kl. 20:27.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Med mindre hun mente å bruke det på sjefen? Kan vekke selvinnsikt...
Vis hele sitatet...
Heller psykose og traumer. Å dope ned noen uvitende er like ille som seksuell trakassering eller verre. Straffbart er det også.

Hvis tanken din var at hun skulle forføre han på fritiden til å innta det frivillig tror jeg ikke det hjelper på at forholdet dems blir mere profesjonelt akuratt.
Sist endret av Mk1; 5. mars 2024 kl. 20:35.
Er dette den mest sinnsyke unnskyldningen jeg har lest for å bruke fleinsopp sålangt? Hvis nei, ta vare på alt av tekster og bilder. Det er vel en god start i denne situasjonen. Hvis dette alltid kommer på natten(?) så blokker vedkommende etter en viss tid og åpne til et visst tidspunkt. Høres veldig rart ut hele greia, og at du kanskje ikke har gitt klar nok beskjed
Sitat av aperunker Vis innlegg
Hva med å bare si ifra på en saklig og ordentlig måte? Å går ikke det så kunne mannen din tatt kontakt med sjefen din angående den situasjonen. Da blir det nok en stopper
Vis hele sitatet...
Har tatt saken opp ved flere anledninger, og til og med sagt av ektefellen min har åpen tilgang til min telefon. Uten at det gjorde forskjell. Men min mann har sett alt og sier at han ikke har problem med å bringe dette til en annen mellomleder som han kjenner greit. Men jeg vil liksom ikke at han skal ta denne for meg riktig enda.
Ta det videre........
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Hva er bedriftsstrukturen og størrelsen? Det beste er å kontakte fagforeningen din hvis du er organisert.
Vis hele sitatet...
100 ansatte. Typisk mannsbedrift. Må tåle litt da for ellers er jeg snerpete.. adm dir er bestekompis med min leder.
Du vil heller spise fleinsopp?
Sist endret av knert1; 5. mars 2024 kl. 21:30.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Dette er ikke en typisk fagforenings sak. Stiller meg bak aperunker sitt forslag. Om det ikke virker: Har dere et verneombud eller et arbeidsmiljøutvalg på bedriften? Hvis ikke kan du også kontakte bedriftshelsetjenesten. Ty til fleinsopp vil neppe hjelpe stort på situasjonen.
Vis hele sitatet...
Bedriftshelsetjenesten var et godt tips - takk
Sitat av Kontoransatt Vis innlegg
Bedriftshelsetjenesten var et godt tips - takk
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig😊
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Synes TS bør gro en ryggrad og drøye det til neste nivå. Det kommer bare til å bli verre å verre så lenge sjefen ikke får det han vil ha. Det er ikke typisk foreningssak fordi kvinner er redd for å spørre om hjelp på det punktet. Kåte mannfolk er jævlig å ha med å gjøre, særlig når de er i en maktposisjon.
Vis hele sitatet...
Åå ryggrad har jeg, men jeg finner meg nok i litt mye. En må velge sine kamper når en står ovenfor sjef uten forbedringspotensiale. Da den nye adm dir startet for 3 år siden ønsket han ikke kvinner i ledergruppen og jeg fikk lov til å slutte. Kontaktet da advokat og det endte med at jeg fikk velge en ny stilling under en ny sjef. Han fikk også bot da og måtte betale saksomkostninger. Lite visste jeg da at denne omsorgsfulle nye sjefen skulle ta helt av

Sitat av Candiru Vis innlegg
Er dette den mest sinnsyke unnskyldningen jeg har lest for å bruke fleinsopp sålangt? Hvis nei, ta vare på alt av tekster og bilder. Det er vel en god start i denne situasjonen. Hvis dette alltid kommer på natten(?) så blokker vedkommende etter en viss tid og åpne til et visst tidspunkt. Høres veldig rart ut hele greia, og at du kanskje ikke har gitt klar nok beskjed
Vis hele sitatet...
Telefon står i nattmodus og årsak til det har jeg sagt i fra om
Sist endret av Kontoransatt; 5. mars 2024 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kontoransatt Vis innlegg
Må tåle litt da for ellers er jeg snerpete.. adm dir er bestekompis med min leder.
Vis hele sitatet...
Kan du si det der høyt for deg selv?
Og det gir mening?

Jeg er mann og jeg hadde aldri godtatt at noen andre menn rundt meg oppfører seg slik.
De kunne kalt meg snærpete så mye de bare vil, dette hadde aldri fått stå på min vakt.

Du gir halve livet ditt til arbeidsgivere, du er i din fulle rett til å kreve gode og trygge arbeidsforhold.

Slikt som dette skal ikke skje.
Hva har det å si at de er venner?
Tror du virkelig at "vennen" hans vil assosieres med de tekstmeldingene du har mottatt?

Har du noen gang lest arbeidsmiljøloven?
Det er kanskje på tide..

For dette her er uhørt.
Sist endret av Lyd-Same; 5. mars 2024 kl. 21:42.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Du sier "Du vet hvor upassende det der er ikke sant? Enten oppfører du deg fra nå eller så er det flere som må få vite hvilken creep og lovbrytende arbeidsgiver du er."

Eventuelt kan du formulere det uten noe trussel men gjøre det helt klart at det ikke er greit.
Vis hele sitatet...
Takk

Sitat av knert1 Vis innlegg
Du vil heller spise fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Hørte det fikk deg umiddelbart til å sove, uten bekymringer. Men, altså har aldri prøvd. Men, jeg skulle likt EN sånn natt

Har null peiling jeg altså

Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Kan du si det der høyt for deg selv?
Og det gir mening?

Jeg er mann og jeg hadde aldri godtatt at noen andre menn rundt meg oppfører seg slik.
De kunne kalt meg snærpete så mye de bare vil, dette hadde aldri fått stå på min vakt.

Du gir halve livet ditt til arbeidsgivere, du er i din fulle rett til å kreve gode og trygge arbeidsforhold.

Slikt som dette skal ikke skje.
Hva har det å si at de er venner?
Tror du virkelig at "vennen" hans vil assosieres med de tekstmeldingene du har mottatt?

Har du noen gang lest arbeidsmiljøloven?
Det er kanskje på tide..

For dette her er uhørt.
Vis hele sitatet...

Å nå fikk jeg en tåre i øyekroken. Begynt å miste trua på menn, men du sier så mye rett og bra!!! Fortsett sånn du. Jeg trengte den!! Hjertelig takk
Sist endret av Kontoransatt; 5. mars 2024 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjønner ikke hvorfor du tenker flein skal hjelpe deg med det her? Kanskje verste valget i min mening. Fyr deg en bønne etter jobb.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Har han kone/samboer?
Vis hele sitatet...
Jada, men jeg er ikke så slem at jeg ringer henne. Hun elsker visstnok mannen sin.
Sitat av Kontoransatt Vis innlegg
Jada, men jeg er ikke så slem at jeg ringer henne. Hun elsker visstnok mannen sin.
Vis hele sitatet...
Hun elsker kanskje det bildet hun har skapt i sitt eget hodet av mannen sin, men tviler på hun ser han for den han er i dette tilfellet, forstår dog at du ikke vil gå ned den veien.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sjefen trenger en sjekk og en smekk

Ikke guddis psilocybe

Ta det opp med rett mottaker,

Dette skal du *ikke* trenge tåle
Sist endret av meaculpaUIO; 5. mars 2024 kl. 22:06.
Hva skjer folkens?
Dette er den mest tafatte tråden med de minst tafatte forslagene jeg noengang har lest her.
Bare anmeld dritten, snakker om å gå rundt grøten.

Det er for faenmeg seksuell trakkasering og det skal straffes.
Fuck Mr. Plod!
HVA FAEN? Anmeld kuken?

skru av telefonen? at folk kommer med slike forslag er helt sprengt.
anmeld han, det er ikke greit å få sånne meldinger!

du står forresten veldig sterkt i denne situasjonen. her kan du sende like heftig ball tilbake, flere ganger! men å blackmail er ikke lov da
Sist endret av Nøddy; 6. mars 2024 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå trenger ikke dere bli helt fra dere og smelle kuken i pulten om og om igjen da. Det er ganske tydelig at hu forståelig nok ikke ønsker en stor sak og det må vi bare respektere.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
HVA FAEN? Anmeld kuken?

skru av telefonen? at folk kommer med slike forslag er helt sprengt.
anmeld han, det er ikke greit å få sånne meldinger!

du står forresten veldig sterkt i denne situasjonen. her kan du sende like heftig ball tilbake, flere ganger! men å blackmail er ikke lov da
Vis hele sitatet...
Her kan vi lage en sang tror jeg -
Artist: Han
Låt: Som aldri har vært i jobb før
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Candiru Vis innlegg
Her kan vi lage en sang tror jeg -
Artist: Han
Låt: Som aldri har vært i jobb før
Vis hele sitatet...
jeg er i jobb jo?

jobb skal ikke være ubehagelig fordi sjefen har vært ekkel på natta. basta
Sist endret av Nøddy; 6. mars 2024 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åå ryggrad har jeg, men jeg finner meg nok i litt mye. En må velge sine kamper når en står ovenfor sjef uten forbedringspotensiale. Da den nye adm dir startet for 3 år siden ønsket han ikke kvinner i ledergruppen og jeg fikk lov til å slutte. Kontaktet da advokat og det endte med at jeg fikk velge en ny stilling under en ny sjef. Han fikk også bot da og måtte betale saksomkostninger. Lite visste jeg da at denne omsorgsfulle nye sjefen skulle ta helt av
Vis hele sitatet...
Nei dette er ikke en kamp du skal velge bort. Dette er en kamp du skal vinne - og du har beviser for hans oppførsel. Advokat er løsningen, og lager bedriften kvalm og forsøker å skvise deg ut eller sparke deg så vil du uansett vinne i retten, og da vil du erstatning for tapt arbeidsfortjeneste osv. Seksuell trakassering av ansette er aldri greit.

Grisete svin som benytter sin stilling til å drive med seksuell trakassering og kanskje verre ting skal ikke skje, og her har du retten på din side. Men det krever at du faktisk tar denne kampen. Alt du trenger å gjøre er å gå til advokat så tar de kampen for deg. Er du organisert så har du sikkert gratis advokat. Eller kanskje du har gratis advokat via forsikring? Les alt av forsikringspapirer.

Dette er så grovt overtramp at det faktisk er lovbrudd. Har du ikke midler til advokat vil jeg tro at jussbuss el. tilsvarende vil ta saken din.
Knert1, smelle penisen på bordet er akkurat det hun må gjøre for å sette en grense. Hvis hun unngår grensesetting så godtar hun morgendagens voldtekt, for det kommer til å skje. Hun gjør mange en tjeneste hvis hun nøytraliserer sin uhengsla sjef.
Sitat av supercali Vis innlegg
Det har de ikke, de har faktisk plikt til å varsle om trakassering eller diskriminering. Det samme har enhver arbeidstaker som blir gjort kjent med slike saker. Les arbeidsmiljøloven § 2-3 - Arbeidstakers medvirkningsplikt.

Det er ikke bare en rett til å varsle, det er en plikt.

Om dette er øverste sjef i selskapet varsles det til arbeidstilsynet og forholdet anmeldes. Om ikke varsles det til daglig leder og følgelig anmeldes forholdet.
Vis hele sitatet...
Helt enig i hva du forteller, min feil at jeg ikke la inn mitt poeng her som var at verneombudet har taushetsplikt ang å ikke fortelle dette videre til andre ansatte.