Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 359
Hva gir best smertelindring? Hva gir best rus?
Kan man skyte Oxy?
Erfaringer etc.
Er den ene verre å slutte med enn den andre?
Oxycontin gir nok best rus og smertelindring. Men virkningen er litt annerledes.
Dolcontin (Morfin) virker ved å dempe smertene, mens Oxycontin hovedsakelig virker ved å gi høyere smertetoleranse og endret smerteopplevelse.

Oxycontin er verre/vanskeligere å slutte med enn Dolcontin/Morfin. Spesielt fordi man får kraftigere rus.
Og mens man blir mer trøtt på Morfin så blir man gjerne mer våken og klarere i hodet av oxy, sammenlignet med Dolcontin.

Så skal du bruke det på dagtid da det er viktig å være våken og skarpest mulig i hodet så er nok oxy best. Dolcontin er best om kvelden når man skal sove. Jeg får personlig større problemer med å få sove når jeg tar oxy. Da tar det ofte 2-3 dager før jeg får sove, selv om jeg heller i meg mye Seroquel.
Sist endret av einsteindragon; 4. mars 2024 kl. 15:30.
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Oxycontin gir nok best rus og smertelindring. Men virkningen er litt annerledes.
Dolcontin (Morfin) virker ved å dempe smertene, mens Oxycontin hovedsakelig virker ved å gi høyere smertetoleranse og endret smerteopplevelse.

Oxycontin er verre/vanskeligere å slutte med enn Dolcontin/Morfin. Spesielt fordi man får kraftigere rus.
Og mens man blir mer trøtt på Morfin så blir man gjerne mer våken og klarere i hodet av oxy, sammenlignet med Dolcontin.

Så skal du bruke det på dagtid da det er viktig å være våken og skarpest mulig i hodet så er nok oxy best. Dolcontin er best om kvelden når man skal sove. Jeg får personlig større problemer med å få sove når jeg tar oxy. Da tar det ofte 2-3 dager før jeg får sove, selv om jeg heller i meg mye Seroquel.
Vis hele sitatet...
Jeg skal bruke det som smertelindring. Å rusen fra dolc er ikke så syk, med mindre man skyter.
Brukt oxy mange år pga smerter,har had søvnproblemer siden da,føler meg nesten påtent noen timer etter oxycontin inntak
Sist endret av Rognkjeksa; 5. mars 2024 kl. 08:47.