Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 177
Okay, så jeg har sittet i nesten 2 døgn for å finne ut av dette på Google. Jeg har funnet ut mye, men kommer ikke i mål. Så slo det meg plutselig at alle ekspertene er jo her inne!

Jeg prøver å finne ut av om lave doser valium vil slå ut på hurtigtest (hjemmetest). Overalt, så står der at valium vil kunne slå ut alt fra 3-30 dager. Men det står sjelden noe særlig om parameterne.

Urinprøvene jeg har hjemme har en cutoff på 300 ng/ml. Når jeg leser forskning som har målt ng/ml nivåer etter enkeltdoser med 5 og 10 mg, diazepam, så ser det ikke ut til at nivået nærmer seg 300 ng/ml en gang + at nivået ser ut til å synke ganske kjapt igjen også... hvilket i teorien skulle bety at man kan ta en enkeltdose valium (eller små doser) uten å bli tatt på urinprøve med den cutoffen.
Halveringstiden på Diazepam er jo ganske høy (20-50 timer, vel?) - noe som gjør at det kan spores i urinen lenge... Men det er vel helt avhengig av størrelsen på dosen og hvor ofte man har tatt?
Vil f.eks det å ta 2,5 mg valium kunne slå ut på en urinprøve med 300 ng/ml i cutoff mange dager etterpå?

Jeg finner ikke noe sted noen slags oversikt over gjennomsnittlig dosering for å få ulike konsentrasjoner i blodet. Det er plent umulig for meg å finne ut f.eks hva 300 ng/ml tilsvarer i mg valium (vet det avhenger av alt mulig rart, men det må da være mulig å finne ut om det er 100 mg eller 2,5 mg skal til for å komme over cutoff, vel? )

Jeg har også sittet og regnet ut og konvertert så godt jeg har kunnet. Og forsøkt å finne ut hvor mange ng/ml grenseverdien på 0,200 Um for å kjøre bil tilsvarer (men det er litt på siden av poenget.. poenget er at jeg begynner å bli gal av å ikke finne ut!)

Kort fortalt: Kan det å ta 2,5 mg valium gjøre at man slår ut på en urinprøve med 300 ng/ml i cutoff 5 dager etter inntak?
Kan eventuelt det å ta 2,5 mg valium 8 ganger fordelt jevnt på en måned gjør at man slår ut?

Jeg ser at urinprøver som sendes til lab ofte har en langt lavere cutoff verdi (gjerne ned mot 50).
Jeg strever litt med å tro at såpass lave doser kan slå ut med så høy ng/ml mange dager senere.