Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4393
hallo

ble tatt av sivil her om dagen for å smoke. på stasjonen ga de meg et skjema der jeg skulle skrive inn passord på fb en min, dette må da ikke være lov???

hilsen negern
Du er ikke pliktig til å opplyse om passordet, nei.
Hadde knekt den kulepennen og sagt meg ferdig. Det er uforskammet av Politiet.
Slett alle samtalelogger før du gir det til dem. De kan sannsynligvis få en rettslig kjennelse for å få tilgang hvis de har skjellig grunn.

Eventuelt ikke gi det til dem.
Trådstarter
11 3
de fortalte meg at jeg måtte, men ga dem feil passord lol
de sa de skulle overvåke chatten min uansett og spane på meg, hva faen liksom

går btw på sånn avvenningskurs shit + pissings, og baosjen sender meg sms 24/7 om vi skal finne på noe looool
tragisk politi

Sitat av emptychange Vis innlegg
Slett alle samtalelogger før du gir det til dem. De kan sannsynligvis få en rettslig kjennelse for å få tilgang hvis de har skjellig grunn.

Eventuelt ikke gi det til dem.
Vis hele sitatet...
det er umulig å slette meldinger på facern
"Unnskyld konstabel, det har jeg visst glemt"
Ikke gi de passordet ditt uansett hvor mye piss de lirer av seg.
Trådstarter
11 3
jeg skrev feil passord uansett, men kan de gjøre noe for det? kan jo bare si jeg har glemt, men vil ikke være så jævlig svak og leke dum men komme med fakta hvis de sier de fortsatt har lov
Sitat av 9gga Vis innlegg
de fortalte meg at jeg måtte, men ga dem feil passord lol
de sa de skulle overvåke chatten min uansett og spane på meg, hva faen liksom

går btw på sånn avvenningskurs shit + pissings, og baosjen sender meg sms 24/7 om vi skal finne på noe looool
tragisk politi



det er umulig å slette meldinger på facern
Vis hele sitatet...
Nei, det er veldig mulig å slette meldinger på Facebook. Selvsagt lar du de ikke overvåke facebooken din. Hvis de insisterer sletter du faenskapet og lager en ny under falskt navn. Bruk riktig fornavn men feil etternavn og ikke la noen andre enn venner kunne søke deg opp.

Hvem/hva er han/en baosjen?

Gå inn på meldinger -> klikk på en samtale -> klikk der det står Handlinger -> Velg slett samtalen. Eller så kan du merke alle samtalene og velge "handlinger" og så slette alt.
Snart ber de vel om Freakforum passord og brukernavn også.
Sitat av 9gga Vis innlegg
jeg skrev feil passord uansett, men kan de gjøre noe for det? kan jo bare si jeg har glemt, men vil ikke være så jævlig svak og leke dum men komme med fakta hvis de sier de fortsatt har lov
Vis hele sitatet...
Herregud..hva slags kommune er det du bor i da? Spør om de ikke vil ha pin koden til visakortet ditt også i samme slengen
Trådstarter
11 3
baosj er politi hehe

bor i oslo

Sitat av emptychange Vis innlegg
Nei, det er veldig mulig å slette meldinger på Facebook. Selvsagt lar du de ikke overvåke facebooken din. Hvis de insisterer sletter du faenskapet og lager en ny under falskt navn. Bruk riktig fornavn men feil etternavn og ikke la noen andre enn venner kunne søke deg opp.

Hvem/hva er han/en baosjen?

Gå inn på meldinger -> klikk på en samtale -> klikk der det står Handlinger -> Velg slett samtalen. Eller så kan du merke alle samtalene og velge "handlinger" og så slette alt.
Vis hele sitatet...
takk for tips!
Sitat av 9gga Vis innlegg
baosj er politi hehe

bor i oslo



takk for tips!
Vis hele sitatet...
Hahaha, sender snuten deg melding og spør om du vil henge? Hadde lett takket ja og overrasket noen bekjente
Snille politifolk som opplyser deg om at du er under spaning. Gjør det veldig enkelt for deg, igrunn.
Det er bare å nekte å gi fra deg passordet. Om de skal overvåke deg må de ha en rettslig kjennelse (Og ikke engang da må du opplyse om passordet....)...
Trådstarter
11 3
de sender meg meldinger om å finne på noe (rehab team greier, de tror jo jeg blir kokafjern og gal pga weed) + at de sier at de spaner på meg ja

var ute og hentet en tier bag til en venn i går midt på national, så fikk jeg melding samtidig lol, litt noia for å si det sånn hehe

takk for svar alle sammen )
Men lag deg ny facebook; slett alt fra den forrige. Lag ny med falsk navn og strenge personvernseinstillinger. Da slipper du det i framtiden.
politiet kan da vell ikke gå inn i privatlivet ditt på den måten eller? jeg hadde nektet uansett om de hadde lov eller ikke. dette går på prinsipp, og hvor mange er det som dealer over facebook da? er det ikke tryggest og ringe eller snakke face to face?

si at du ikke har facebook lenger, fordi du ble bare spamma av farmville greier. og noen tydligvis har laget en facebook konto i ditt navn? det er noe jeg har kommet til og gjort. for de har faen ikke noe og gjøre på facebooken min!
Sitat av 9gga Vis innlegg
det er umulig å slette meldinger på facern
Vis hele sitatet...
Neida, det er null stress det. Hvordan slette meldinger på Facebook.
Har du fått et forelegg for saken, eller har du skrevet under på en slik deal om at du får påtaleunnlatelse om du pisser rent over så så lenge? Isåfall så kan de jo gjøre det da det jo er frivillig om du vile være med på den avtalen eller ikke.
Sist endret av legalize_it; 16. februar 2012 kl. 16:13.
Hva med å si at du ikke har facebook?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Hadde knekt den kulepennen og sagt meg ferdig. Det er uforskammet av Politiet.
Vis hele sitatet...
Og fått bot for herverk? nei takk
Sitat av gotejds Vis innlegg
Og fått bot for herverk? nei takk
Vis hele sitatet...
hvis du får bot for og knekt en kulepenn så har jeg betalt den kulepenna for deg uten problemer, det er snakk om 20kr...
Sist endret av StålSkuff; 16. februar 2012 kl. 16:18.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hvis du får bot for og knekt en kulepenn så har jeg betalt den kulepenna for deg uten problemer, det er snakk om 20kr...
Vis hele sitatet...
Slik politiet priorieter penger og ressurser så hadde det ikke forundret meg om at den kulepennen kostet 2000kr.
Sitat av Bluescreen Vis innlegg
Hva med å si at du ikke har facebook?
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om at han skal lure seg vekk fra dette ved å lyge til politiet, fordi det burde han faktisk ikke trenge å gjøre. Dette handler om rettigheter, og at politiet rett og slett ikke har lov til å kreve facebook passord, det er veldig uprofesjonelt gjort av dem å faktisk prøve seg IMO.
Sist endret av Juicekongen; 16. februar 2012 kl. 16:31.
Virker som om trådstartet har misforstått mellom politi, ungdoms kontakt og rusteam.

Jeg er ganske så sikker på at politiet i Oslo har nok å gjøre enn å sende en random unge meldinger om han vil henge sammen eller å spørre om facebook passordet ditt.

Jeg vil anta at politiet vet akkurat hvor sine grenser går og vet hvordan de skal forholde seg til dem.

Just sayin...

Sitat av 9gga Vis innlegg
de sender meg meldinger om å finne på noe (rehab team greier, de tror jo jeg blir kokafjern og gal pga weed) + at de sier at de spaner på meg ja

var ute og hentet en tier bag til en venn i går midt på national, så fikk jeg melding samtidig lol, litt noia for å si det sånn hehe

takk for svar alle sammen )
Vis hele sitatet...
Og jeg er ganske så sikker på at Nationaltheatret er veldig godt overvåket. Så kanskje ikke et sjakktrekk.
Kan du ikke bare slette den profilen du har nå og lage 7-8 profiler som er veldig like med ditt navn? Da har du mange du er aktive på, men bare en du bruker til privat bruk. Resten er bare trolle profiler. Så må du gi fra deg pw og det, så gir du til en av de som det ikke er en shit på.
Politiet har ingen sak på deg, de er desperate etter beviser og vil lure deg. Oppgi personalia, that's it.
Hvorfor ikke spørre hvorfor og at de ikke har en shit med dette!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Forklaring til politiet
Du har plikt til å oppgi navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel når politiet ber om det.
Ut over dette har du ikke plikt til å forklare deg for politiet. Du kan nekte å forklare deg helt eller bare forklare deg om enkelte spørsmål.
Vis hele sitatet...
Kilde: https://www.politi.no/rad_fra_politi...eter/pagrepet/
Sist endret av lex123; 19. februar 2012 kl. 01:11.
Politet ringer deg for å spørre om å finne på noe? Hva i svarte helvete er de ute etter? Kanskje de vil att du skal tyste for dem? Bli undercover dealer? Hele greia høres veldig suspekt ut.