Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3730
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Hei, jeg bor i rekkehus, og har i nesten to døgn hørt bjeffing fra en av naboleilighetene. Noen som har noen tanker om hva jeg kan gjøre? Høres ikke ut som om hunden har det veldig bra.
Avlive den?

Du kan jo ringe politiet. Eller snakke litt med naboen.

Min hund bjeffer hele tiden, men han har det bra.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Trådstarter
Sitat av emptychange Vis innlegg
Avlive den?

Du kan jo ringe politiet. Eller snakke litt med naboen.

Min hund bjeffer hele tiden, men han har det bra.
Vis hele sitatet...
Tror jeg stikker innom litt senere i dag, ja.
hvis du tror at han ikke har det bra, så kontakter du jo dyrevernet.
Sitat av RydEN Vis innlegg
hvis du tror at han ikke har det bra, så kontakter du jo dyrevernet.
Vis hele sitatet...
Det er mye enklere og bedre for naboforholdet å stikke innom å høre om hvordan hunden har det.

Om så kan TS si at han savner å ha hund og tilby seg å gå en tur med den; da kan han undersøke om den er vanskjøtt uten å få et dårlig naboforhold.

Tro meg, det siste du vil ha er en dyremishandlende nabo som hater deg.
Bank på og fortell at du hører mye bjeffing og lurer på om noe er galt. Om eieren av en eller annen grunn blir aggressiv så ikke press videre på det, men ring heller rett til politi/dyrevernet.
usertitle import
bleh's Avatar
...hvis du kun har hørt unormal bjeffing og ingen menneskelyder er det kanskje deg vi leser om som "naboen som hørte rare lyder og endte opp med å finne livløs beboer i den aktuelle leiligheten" i avisen i morra.
Sist endret av bleh; 16. februar 2012 kl. 12:54.
kjøter faen..Dårlig trent bikkje hvis han bjeffer hele tiden, og det er naboen din sin skyld. Ta turen innom for å høre med han. Uhyre plagsom med bikkje sutring !!
Cookie Monstah ^_^
Sitat av kukktryne Vis innlegg
kjøter faen..Dårlig trent bikkje hvis han bjeffer hele tiden, og det er naboen din sin skyld. Ta turen innom for å høre med han. Uhyre plagsom med bikkje sutring !!
Vis hele sitatet...
hva om bikkja blir mishandlet? da er det jo ikke den sin skyld om den bjeffer for å få mat feks....
er enig i at det er plagsomt når bikkja begynner å bjeffe uten grunn, men hvis den har holdt på slik i to dager så pleier noe å være galt?
og hvis du har så mye imot hunder så kan du jo bare holde deg vekk ifra tråden? =)
Sitat av kukktryne Vis innlegg
kjøter faen..Dårlig trent bikkje hvis han bjeffer hele tiden, og det er naboen din sin skyld. Ta turen innom for å høre med han. Uhyre plagsom med bikkje sutring !!
Vis hele sitatet...
Ehhh og du har peiling ser jeg.... Visse raser er mere vokale en andre.
De kan også lide av seperasjonsangst eller annet. Eneste måten de kan kommunisere stort sett er å bjeffe.
De sutrer ikke nødvendigvis som du kaller det. Hvis du ikke vet forskjell på bikkje piping og bjeffing burde du ikke utale deg.

Hadde du kommet på døra mi med den holdningen der hadde jeg i allefall ikke vært interessert i noen videre kommunikasjon med deg og du hadde nok fått døra i trynet og beskjed om å aldri snakke til meg igjen
Sitat av kukktryne Vis innlegg
kjøter faen..Dårlig trent bikkje hvis han bjeffer hele tiden, og det er naboen din sin skyld. Ta turen innom for å høre med han. Uhyre plagsom med bikkje sutring !!
Vis hele sitatet...
Ifølge TS har dette oppstått de 2 siste dagene, så det er vell mer sannsynlig det er noe galt en at hunden har blitt utrent over natten.
Sist endret av Dr Dizzy; 16. februar 2012 kl. 13:45.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Idiot. Ifølge TS har dette oppstått de 2 siste dagene, så det er vell mer sannsynlig det er noe galt en at hunden har blitt utrent over natten.
Vis hele sitatet...
Kanskje naboen har kjøpt ny hund? Det sier TS ingenting om...
Har du sett naboen de siste 2 døgna? kan hende han/hun er død eller no
Er vel ikke verre enn å banke på å høre før man konkluderer?
spør heller pent... kanskje er ikke eier klar over det... hunden er alene hjemme og bjeffer når den er alene..... trenger ikke være værre. en ordentlig hundeeier vil da gjøre noe med problemet og trene hunden på nytt til å være stille.
Vil beklage for at jeg dro en forhastet konklusjon. Håper bikkja har det fint^^Tenkte ikke på at det bare var disse to dagene.Har bikkje selv, så jeg burde vist bedre. Vorster til i die.
Anmeldelse funker ikke, med mindre dere nevner dyremisshandling. De kommer til og le og si at det ikke er ressurser nok til det, som alltid.
hahaha minner meg om bestefar som la ut gift og drepte nabokatten :L
Sitat av Kramer Vis innlegg
hahaha minner meg om bestefar som la ut gift og drepte nabokatten :L
Vis hele sitatet...
Hva er vel morsommere enn å drepe uskyldige dyr, ikke for å virke som en moralfag, men det var idiotisk gjort..
Sist endret av Swam; 17. februar 2012 kl. 01:23.
Gå bort og snakk med naboen din med en vennelig stemme. Hadde jeg vært nabo og noen hadde ringt politiet på grunn av noe bjeffing uten å engang høre med meg først hadde jeg blitt provosert!
Sitat av Kramer Vis innlegg
hahaha minner meg om bestefar som la ut gift og drepte nabokatten :L
Vis hele sitatet...
Han bestefaren din kunne drept en uteligger også

TS: støtter forslaget med å tilby deg som hundepasser sånn du kan undersøke den får skader
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Han bestefaren din kunne drept en uteligger også
Vis hele sitatet...
Han er nordlending, småsenil og har et temperament man finner oppe i nord, forklarer vel en del

OT: Så en 80år+ mann krangle med naboen sin over gjerdet, plutselig hopper han over gjerdet, slår ned naboen og er tilbake på sin side før nabo lander på bakken. Dette var også på bygda på helgeland, de har temperement der
Sist endret av Heisenberg1; 17. februar 2012 kl. 02:05.
I så fall må du varsle mattilsynet. Det er ikke noe som heter dyrevernet.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Trådstarter
Oppdatering:
Jeg fant ut at naboen nettopp hadde fått seg en ny hund. Hunden er ikke helt husvarm ennå, og eierne jobber. De trener den fortsatt, og jeg har ikke hørt noe bjeffing de siste 24 timer.
Så mange teorier, mens sannheten var så liten og uskyldig...
Sitat av Kramer Vis innlegg
Han er nordlending, småsenil og har et temperament man finner oppe i nord, forklarer vel en del

OT: Så en 80år+ mann krangle med naboen sin over gjerdet, plutselig hopper han over gjerdet, slår ned naboen og er tilbake på sin side før nabo lander på bakken. Dette var også på bygda på helgeland, de har temperement der
Vis hele sitatet...
Ja takk, bor i Finnmark skal vel si det meste....
Sliter med akkurat samme problemet selv, botsett fra at det er min hund som hyler. Syv år gammel, aldri hatt no problem med å være alene, men neida..når vi kjøper leilighet, da skal det hyles.

Jeg hadde blitt regelrett forbanna om jeg hadde fått en tlf fra Politiet, nyskjerrige naboer som lager sine egne teorier, for så å "lure" til seg bikkja for å sjekke den osv. et dunk på døra, evt en tlf hvor man sier i fra at det kommer mye lyd når jeg er borte er bedre.

I midt tilfelle informerte jeg naboene at det kunne komme litt lyd fra han, da vi hørte han en dag vi kom hjem. Alle hadde forståelse. men så, 6 uker seinere får jeg en illsint tlf fra ene naboen om at det her ikke gikk lenger osv..han bare hyler. Vi hører jo ikke det når vi er på jobb, derfor er det bra om naboene sier i fra, på en skikkelig måte velogmerke.

Tilbake til treninga...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av emptychange Vis innlegg
Det er mye enklere og bedre for naboforholdet å stikke innom å høre om hvordan hunden har det.

Om så kan TS si at han savner å ha hund og tilby seg å gå en tur med den; da kan han undersøke om den er vanskjøtt uten å få et dårlig naboforhold.

Tro meg, det siste du vil ha er en dyremishandlende nabo som hater deg.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal naboen vite at det er han som har ringt dyrevernet isåfall?

Jeg vil egentlig tro at hvis en dyremishandlende nabo ble spurt om hunden hadde det bra, så hadde han vel sagt jaja, og prøvd å lukke døren høflig, eller han sier nei til at andre får gå tur med hunden hans.
Jeg ville heller egentlig bare latt dyrevernet gjøre jobben, jeg tror de bryr seg såpass mye om dyr at de har ikke så veldig mye imot å gå å sjekke på en hund som muligens ikke har det så bra.
Sist endret av RydEN; 21. mars 2012 kl. 00:14.
Like greit å ikke skaffe seg hund hvis man har lytte vegger og mange naboer. Man må vurdere boforholdene før man går til anskaffelse av hund.
Hva om man flytter, etter å ha anskaffet hunden?
Sitat av Yorke Vis innlegg
Hva om man flytter, etter å ha anskaffet hunden?
Vis hele sitatet...
Det blir da ganske enkelt samme sak. Har du en kjøter som liker å gjø i tide og utide kjøper du deg en enebolig eller omplasserer bikkja.