Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1532
Som skrevet over. Tok 1 skudd, lagde et til med samme kanyl, det gikk fint.
Kom hjem noen timer senere, byttet da til en NY en, traff og ble fyllt med blod men etter 1/4 av skuddet så gikk det ikke mer.
Testet om pumpa var hard å trykke inn, men uten kanyl var det ingen problem. Kun med begge kanylene..
setter jeg de på feil? dette har aldri skjedd før, og heller aldri med noen jeg har hengt med.
Har jeg gjort noe feil?
Renset selvfølgelig forten til det var helt klart, og dro det opp gjennom filteret jeg brukte.

Jeg prøvde til og med å klemme pumpa med kanyl i så hardt jeg kunne (ikke i armen selvfølgelig. tenkte veldig kort og den satt så godt at hele kanylen spruta ut og var helt latterlig mye blod overalt (jeg traff først åra, derfor pumpe er rød/har blod i seg, for de som ikke vet.)

Så nå har jeg 2 svære skudd klare, men som er fulle av blod, er det farlig å ta i stumpen? Er jo mitt blod?
Takk på forhånd!
Stumpen eller kjeften går fint
Trådstarter
54 7
Sitat av Opponent Vis innlegg
Stumpen eller kjeften går fint
Vis hele sitatet...
Det ble noen rumpepumper ja😅 men noe svar på hvorfor det var tett? Jeg klarte serr ikke trykke ut NOE uten så mye makt at den spratt av til slutt
Sitat av Hvemhvaufo Vis innlegg
Det ble noen rumpepumper ja😅 men noe svar på hvorfor det var tett? Jeg klarte serr ikke trykke ut NOE uten så mye makt at den spratt av til slutt
Vis hele sitatet...
Driver du å styrer litt for lenge med blod i pumpa så blir det fort sånn.
Trådstarter
54 7
Sitat av Opponent Vis innlegg
Driver du å styrer litt for lenge med blod i pumpa så blir det fort sånn.
Vis hele sitatet...
Det gir så mening, takk! Det begynte serr å koalugere (blodet) fikk bobler og skifta farge osv, fordi jeg trodde jeg bomma så jeg prøvde flere ganger. Da jeg ga opp så det ikke ut som noe jeg hadde i den pumpa. Så skummelt ut
Sitat av Hvemhvaufo Vis innlegg
Det gir så mening, takk! Det begynte serr å koalugere (blodet) fikk bobler og skifta farge osv, fordi jeg trodde jeg bomma så jeg prøvde flere ganger. Da jeg ga opp så det ikke ut som noe jeg hadde i den pumpa. Så skummelt ut
Vis hele sitatet...
Får du blod i pumpa så trekk litt tilbake for å se om det kommer mer. Da har du treff. Kan gjøre det når du er halvveis i «smellen» og hvis du vil være ekstra nøye.
Trådstarter
54 7
Sitat av Opponent Vis innlegg
Får du blod i pumpa så trekk litt tilbake for å se om det kommer mer. Da har du treff. Kan gjøre det når du er halvveis i «smellen» og hvis du vil være ekstra nøye.
Vis hele sitatet...
Ja har driti meg ut en gang, og det var bare helt forferdelig. Nå har jeg fått med meg at om det fortsetter å komme så er det 100% hit.
Takk for svar!

Sitat av Opponent Vis innlegg
Får du blod i pumpa så trekk litt tilbake for å se om det kommer mer. Da har du treff. Kan gjøre det når du er halvveis i «smellen» og hvis du vil være ekstra nøye.
Vis hele sitatet...
Tror jeg stuka litt hardt og var usikker så tok jeg den ut og inn igjen, prøvde på nytt, så gikk tia da. Shit as
Sist endret av Hvemhvaufo; 2 uker siden kl. 08:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hvemhvaufo Vis innlegg
Ja har driti meg ut en gang, og det var bare helt forferdelig. Nå har jeg fått med meg at om det fortsetter å komme så er det 100% hit.
Takk for svar!



Tror jeg stuka litt hardt og var usikker så tok jeg den ut og inn igjen, prøvde på nytt, så gikk tia da. Shit as
Vis hele sitatet...
Greit å bytte kanyle om du blir sittende lenge å prøve og. Være litt renslig. Kjedelig når den blir sløv også.
Trådstarter
54 7
Sitat av Opponent Vis innlegg
Greit å bytte kanyle om du blir sittende lenge å prøve og. Være litt renslig. Kjedelig når den blir sløv også.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde to stk, så jeg gjorde det, prøvde typ 5 ganger før det gikk opp for meg at det var noe annet som var problemet. innen da var det ødelagt.

Og ja er helt enig. Ikke noe fan av det, stuker du så mye at du ikke gidder det engang, ta deg en pause tenker jeg.
1 nål = 1 stikk. Ikke sett på samme sted hver gang. Da hadde det tatt ca et år, så har du ikke årer igjen.
Holdt på i mange år, og det har blitt noen tusen stikk.
Alltid rullert på stikksted, og aldri stukket nåla gjennom huden to ganger. Så fort du er igjennom huden første runde blir den sløv, kan få en liten "krok" og gjøre mer skade på årene.
"Blodprøvearmen" min er det eneste jeg har skutt ihjel. Prøver jeg her må det dyttes hardt, og det høres 4-5 knekkelyder før man kommer ned til åren som sjelden gir svar. Er det brusk? En gang jeg trakk ut, var litt av putten av nåla borte, så frykter jeg har en spiss et eller annet sted i armen og :P

Det kan såklart også være blodet ditt er litt for tykt etter dehydrering, men da er det verre å få blodsvar. Jeg sjekker ofte også blodsvar 3-4 ganger i løpet av en injeksjon dersom jeg kjenner stikket og det gjør litt vondt. Aldri satt et bomskudd på denne måten. Jeg gjør det forresten stående. Strammer armen på en benki en posisjon hvor blodåren ikke kan bevege seg altfor mye.

Du kan jo såklart også bruke stas, men for meg er den bare i veien.
Sist endret av SkammeligNykter; 1 uke siden kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det heter engangsutstyr. Kjøp likegodt en eske av hver når du handler utstyr.

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Det heter engangsutstyr. Kjøp likegodt en eske av hver når du handler utstyr.

Mvh
Vis hele sitatet...
I nød kan man gjerne desinfisere og gjenbruke en pumpe et par ganger, men brukte kanyler er alltid sløve og skader årene mye mer enn ferske kanyler. En eske av hver med 100stk koster ikke 200,- engang så det er få unnskyldninger for å ikke bruke nytt hver gang.
Brukerutstyr.no er fantastiske.
Nevershare pumpene er det beste du finner, kanylene også.
Hva slags pumpe brukte du? Braun med svart stempel er ubrukelige. De grønne er gode.
Av kanyler; aldri kjøp Terumo Agani. De gjør vondt, lugger og forårsaker sikkert noe skade.
KDM KD-Fine er en bedre løsning.
Begge disse får du på apotek dersom du ikke vil bestille.

Men nevershare vinner lett på brukervennlighet, samt at de selger hjulfilter, sterile kokekar osv.
Hørtes veldig kjent ut og noe som stadig skjedde når jeg ikke hadde vært flink med inntak av væske og var dehydrert. Blodet ble veldig "tykt" og koagulerte med en gang. Rakk akkurat og treffe med nåla og det blodet som da ga svar tettet seg helt i bunn av nåla.. kunna sitte i evig lang tid og rase gjennom 6-15 nåler før jeg som oftest endte opp med en rosa 1,2x50 nål som kunne frese det inn tilslutt.

Husk vann / drikke, gode dusjer, litt søvn imellom slagene og noe mat å næring så vil kroppen samarbeide mere med hjernens "gode ideer" og vilje også ��
Vil bare legge til dette. Nyttig informasjon for dere uten enkel tilgang til rent utstyr.
Brukerutstyr.no

"Gratis brukerutstyr til privatpersoner!
proLAR Nett som brukerorganisajon på rusfeltet vil bidra til at rusavhengige i Norge har best mulig tilgang på rent brukerutstyr. Via Brukerutstyr AS vil vi gjøre dette mulig.

Vi legger nå til rette for at privatpersoner som bor i kommuner med dårlig tilgang til, eller har lang reisevei for å hente brukerutstyr, kan bestille dette gratis av oss.

Man kan bestille 100 stk sprøyter og 100 stk kanyler hver måned.
Vi sender dette anonymt via Post til ditt nærmeste utleveringssted.

Vi garanterer anonymitet. Forbeholdt voksne over 18 år.

Ta kontakt pr mail eller telefon til vår daglig leder i brukerutstyr.no – Tore Grawford.
tlf: 472 98 179

Takket være mange kommuner og lavterskeltiltak i Norge, som kjøper utstyr via oss, har vi nå mulighet til å bidra også på denne måten."

De selger også pucker, kokekar, filter, crackpiper, folie for heroin, askorbinsyre, ja. Alt du trenger for skadereduksjon for en rimelig pris, om ikke gratis.
Det jeg har prøvd av produkter var av fantastisk kvalitet.
Eneste var puckene deres var litt vanskelige, men jeg kan jo ha endt opp med en feilprodusert.
Trådstarter
54 7
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
1 nål = 1 stikk. Ikke sett på samme sted hver gang. Da hadde det tatt ca et år, så har du ikke årer igjen.
Holdt på i mange år, og det har blitt noen tusen stikk.
Alltid rullert på stikksted, og aldri stukket nåla gjennom huden to ganger. Så fort du er igjennom huden første runde blir den sløv, kan få en liten "krok" og gjøre mer skade på årene.
"Blodprøvearmen" min er det eneste jeg har skutt ihjel. Prøver jeg her må det dyttes hardt, og det høres 4-5 knekkelyder før man kommer ned til åren som sjelden gir svar. Er det brusk? En gang jeg trakk ut, var litt av putten av nåla borte, så frykter jeg har en spiss et eller annet sted i armen og :P

Det kan såklart også være blodet ditt er litt for tykt etter dehydrering, men da er det verre å få blodsvar. Jeg sjekker ofte også blodsvar 3-4 ganger i løpet av en injeksjon dersom jeg kjenner stikket og det gjør litt vondt. Aldri satt et bomskudd på denne måten. Jeg gjør det forresten stående. Strammer armen på en benki en posisjon hvor blodåren ikke kan bevege seg altfor mye.

Du kan jo såklart også bruke stas, men for meg er den bare i veien.
Vis hele sitatet...
Enig der as, jeg har skutt lite så jeg tenker alltid jeg kun tar 1 av hver, nå sist tok jeg 3 nåler, og det er jeg glad for (på en måte) Men shit as jeg skyter 90% på samme sted, bare litt lenger opp/ned, fordi årene mine er perfekte (sier de alltid når jeg tar blodprøver i hvertfall) xd

De knekkelydene osv hørtes ikke noe gøy ut da, og du holder på enda eller? Hver gang jeg har tatt andre armen/andre steder med tynnere årer så får jeg blåmerke as, i bicepsen og selvom den tyter ut. Så det blir til at jeg tar samme sted med innenfor 2-3cm i samme åre da. Er dette farlig ? Jeg setter aldri RETT i samme hullet på en måte.

Og ja det svei som faen så tenkte "Nei,bomskudd" så jeg tok den ut, prøvde med en ny en, traff men svei igjen. etterhvert var det tett og trodde jeg bommet enda mer, så jeg stakk igjen og igjen da, så ute at jeg ikke skjønte at hele driten var helt tett. ga det opp og tok en 1.2g boof eller 2.5 ila natta så ordna seg nå til men faen aldri sett eller opplevd.

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Det heter engangsutstyr. Kjøp likegodt en eske av hver når du handler utstyr.


Mvh
Vis hele sitatet...
Jeg vet alt dette, men synes det 2. stikket er like fint som det første, men ikke mer enn det. Om dette ødelegger blodårer/vev osv er noe annet.

Vil ikke bli vant til å ha sånt liggende rundt, jeg er for glad i alkohol til å ha/kjøpe visse ting, som ghb eller rivo, og nåler. Og siden jeg vet at funken er fjell når jeg skyter og det ligger der, da blir det fort sånn.. dessverre.

Sitat av n0x1n Vis innlegg
I nød kan man gjerne desinfisere og gjenbruke en pumpe et par ganger, men brukte kanyler er alltid sløve og skader årene mye mer enn ferske kanyler. En eske av hver med 100stk koster ikke 200,- engang så det er få unnskyldninger for å ikke bruke nytt hver gang.
Vis hele sitatet...
Sitter jeg med 100 kanyler og go-to rusmiddel er speed så går jo det kjempebra over lengre tid Nei. Da payer jeg heller 20kr den spesielle gangen jeg planlegger å skyte.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Brukerutstyr.no er fantastiske.
Nevershare pumpene er det beste du finner, kanylene også.
Hva slags pumpe brukte du? Braun med svart stempel er ubrukelige. De grønne er gode.
Av kanyler; aldri kjøp Terumo Agani. De gjør vondt, lugger og forårsaker sikkert noe skade.
KDM KD-Fine er en bedre løsning.
Begge disse får du på apotek dersom du ikke vil bestille.

Men nevershare vinner lett på brukervennlighet, samt at de selger hjulfilter, sterile kokekar osv.
Vis hele sitatet...
Sier bare 2 av hver middels på apotek, de spør ML osv jeg sier samma det. Men har lært nå at jeg må ha større pumpe for det blir til at nålene blir brukt mer.. Og jeg vet det ikke er bra
Sist endret av Hvemhvaufo; 1 uke siden kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du bør rotere hvilke steder du stikker og prøv å forbedre teknikken din, det skal ikke svi når du trykker og det skal ikke mange bommer til før det blir umulig å treffe på samme sted igjen. Ikke bruk større kanyler enn 25g (oransje) og hvis du begynner å stuke med å få svar og du ikke får det til på et par-tre forsøk så er det best å vente litt og så lage en ny smell. Gjerne drikk litt vann og beveg litt på deg mens du venter.
Kan meddele at blodprøvearmen min ikke er ødelagt likevel. Det kommer riktignok noen knekk, men får svar!
Litt redd for at nåla skal knekke hver gang jeg bryter et lag, men
jaja, da skal den få ro noen år.
Uff, sprøytekjøret høres jævla kjipt ut. Potensielt ødelagte blodårer. Hva skjer når man ødelegger blodårer egentlig?
Da finner blodet en annen vei. Kjenner en kar som treffer selv iblant, men legen klarte ikke ta blodprøve

Glad jeg nærmest har fått avsmak sprøyte greiene. Også Braun med svarte stempel i tillegg. De er jo farlige da de plutselig blir så trege i stempelet. Må presse så hardt at den nesten går av som en pistol. Stoppet når det var 1ml igjen. Var sikkert inne, men motstanden i stempelet var så stor at det ikke føltes riktig å fortsette, til tross blodsvar.
Sist endret av SkammeligNykter; 6 dager siden kl. 01:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Asket Vis innlegg
Uff, sprøytekjøret høres jævla kjipt ut. Potensielt ødelagte blodårer. Hva skjer når man ødelegger blodårer egentlig?
Vis hele sitatet...
Det er litt som med alle andre skader, det blir arrvev til slutt. Noen årer blir brukbare igjen, andre ikke.
Bruker du samme dasspapiret to ganger også ? Hva er greia med å gjenbruke kanyler, de koster sånn 50 øre på apoteket
Sitat av TrygdeHegnar Vis innlegg
Bruker du samme dasspapiret to ganger også ? Hva er greia med å gjenbruke kanyler, de koster sånn 50 øre på apoteket
Vis hele sitatet...
5kr stk om man ikke vil vandre rundt med en 100pak.
Selv ville jeg gått for de brukerutstyr.no leverte sammen med neversharepumpene sist, men gidder ikke bestille nå som jeg sitter med avsmak.
Trådstarter
54 7
Sitat av Asket Vis innlegg
Uff, sprøytekjøret høres jævla kjipt ut. Potensielt ødelagte blodårer. Hva skjer når man ødelegger blodårer egentlig?
Vis hele sitatet...
Angrer veldig på at jeg prøvde, for nå føles det ut som at amf ikke funker lenger, hadde en pause på 1.5 år og snorta det, og jeg ble litt våken og fokusert. Har lurt på om jeg har ødelagt speed og har bare toleranse for alltid, eller så er det at jeg forventer mer rett og slett fordi jeg vet hvor mye sjukere det er i åra..

Er nok dragen jeg chaser som jeg aldri får i nesa/drop/boof. Boof kan funke men da er det typ 0.8 - 1g, så det sier vel sitt.

Sitat av TrygdeHegnar Vis innlegg
Bruker du samme dasspapiret to ganger også ? Hva er greia med å gjenbruke kanyler, de koster sånn 50 øre på apoteket
Vis hele sitatet...
Fordi jeg "egentlig ikke vil skyte det" så jeg kjøper ikke mange, men når jeg er stuka gir jeg faen. Jeg vet alt det her, folk på masse dop tenker ikke klart, det burde du vel vite.
Sist endret av Hvemhvaufo; 4 dager siden kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
1 nål = 1 stikk. Ikke sett på samme sted hver gang. Da hadde det tatt ca et år, så har du ikke årer igjen.
Holdt på i mange år, og det har blitt noen tusen stikk.
Alltid rullert på stikksted, og aldri stukket nåla gjennom huden to ganger. Så fort du er igjennom huden første runde blir den sløv, kan få en liten "krok" og gjøre mer skade på årene.
"Blodprøvearmen" min er det eneste jeg har skutt ihjel. Prøver jeg her må det dyttes hardt, og det høres 4-5 knekkelyder før man kommer ned til åren som sjelden gir svar. Er det brusk? En gang jeg trakk ut, var litt av putten av nåla borte, så frykter jeg har en spiss et eller annet sted i armen og :P

Det kan såklart også være blodet ditt er litt for tykt etter dehydrering, men da er det verre å få blodsvar. Jeg sjekker ofte også blodsvar 3-4 ganger i løpet av en injeksjon dersom jeg kjenner stikket og det gjør litt vondt. Aldri satt et bomskudd på denne måten. Jeg gjør det forresten stående. Strammer armen på en benki en posisjon hvor blodåren ikke kan bevege seg altfor mye.

Du kan jo såklart også bruke stas, men for meg er den bare i veien.
Vis hele sitatet...
Det er nok arrvev som dannes av sløv nål og at man injiserer samme plass ofte.
Godt lys er alfa omega og få blodet til å flyte der du skal sette ved å feks henge armene over kanten på sofaen
Trådstarter
54 7
Sitat av thetech Vis innlegg
Godt lys er alfa omega og få blodet til å flyte der du skal sette ved å feks henge armene over kanten på sofaen
Vis hele sitatet...
Yeah har veldig tydelige årer så treffer somregel, og sitter med armene nedover ja. Problemet er når jeg er veldig stuka og henda rister osv, da det blir mye tull. Så får jeg oppheng på å få det til og gjør bare alt verre.
Hva mener du godt lys? For å se årene? skjønte ikke helt