Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1842
Hei Freak, jeg har startet og streame og med det har jeg lyst til å lage avater og lignende i Photoshop. Men det som er at jeg ikke aner hvordan man bruker photoshop noen som er villig til å lære bort litt Cs6. Og for dere som også har lært dere Photoshop , hvordan har dere lært dere det? Lest ,videor eller hva ?

Jeg beklager eventuelle feil i norsken/trådoppsettelsen.

God Kveld
Skadefro
Finnes plenty av nettsider hvor du kan lære deg å bruke programmet samt få litt inspirasjon. (psdtuts.com for eksempel)

Se litt YouTube-videoer, lær deg å bruke de forskjellige verktøyene, så kommer det etterhvert!
Hei Skadefro.

Det er litt vanskelig for oss og lære bort deg litt photoshop. Photoshop er et verktøy man bruker for å gjøre forskjellige ting. Det finnes utrolig mange løsninger på samme problem. Så det er ingen rett og gal måte å gjøre ting i photoshop.

En ting som kanskje kan hjelpe deg er å lese tutorials rundt på nettet, som enten lærer deg litt basics eller lærer deg og gjøre noen spesifike ting.

Ta en titt på denne siden:
http://psd.tutsplus.com/category/tutorials/

Edit: Jeg var litt sen
Sist endret av johanssen; 17. mars 2013 kl. 20:32.
Skadefro's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar sjekk gjerne innom :
Www.twitch.tv/iviatta en dat om dere vill spille / se på lol stream. Det er litt laggy nå men tenker å oppgradere riggen litt. Streamer vell mellom 1700-2000 et par daget i uka og muligens lengre i helga
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Jeg har vært så heldig å gått Medier og Kommunikasjon så det var her jeg lærte basisen min fra. På fritiden gikk det mest i psdtuts og tutorials fra ingen ringere enn YouTube. Annet så er det prøving og feiling som gjelder. Rediger et bilde, lagre det. Gjør det samme når du føler du har fått mer kunnskap i hvordan programmet fungerer, og gjør det samme om igjen. Alltid morsomt å se før/etter. En annen fin regel du kan ta med deg videre er at når du har lagt på en effekt, gå alltid 30% tilbake for å ikke overredigere. Det vil si at justerer du levels / curves, gå litt tilbake før du legger på effekten. Dette fordi det fungerer på samme måte som med fartsblindhet, holder du på for lenge i strekk vil du ikke alltids merke hvor tydelige effektene er før du er helt ferdig!

Sist, men ikke minst ville jeg brukt god tid på å vite hvor forskjellige ting ligger. Vite at holder jeg shift inne mens jeg drar et objekt større endrer jeg ikke proporsjonene og så videre. Ingenting gir et bedre resultat enn en fin arbeidsflyt!
moderskeppet er det en del gode guides, som har lært meg enkel, grunnleggende Photoshop. Det også guides for andre Adobe-programmer, som f.eks Lightroom der, og den er på enkel svensk, så det er ikke så vanskelig å forstå. Jeg liker hvertfall veldig godt denne siden, og ellers ligger det en del gode guides ute på youtube og lignende
Utdannet.no lager norske tutorials til bl.a. Photoshop. De har også et gratis kurs i Photoshop CS6 som du kan se uten å være medlem.
Sjekk opp IceFlowStudios på youtube. Prøv deg fram med layers, filtere og c4d.

-Stefan