Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 781
Heysan! Nett flytta ut, og vurderer å ikkje ta med meg min stasjonære pc, med tankte på å spare mest mulig batteri, samt plass. Men veit ikkje om eg klara meg uten LoL... Så då er spm. om nokon veit om ein måte å spele LoL på mac? Har bootcamp atm. og det funker supert, men skal snart oppdatere te ssd, og det vil halvere plassen på macen, (macbook pro 13"), har også lasta ned iLoL, men der får eg aldri til å logge inn, får opp ein error som låter slik

Kode

Connection Failure: Unable to connect to the PVP.net server.

Information regarding what may have caused this error can be found here.

Service availability can be viewed on the League of Legends Server Status web page.
Der linker dei til ei side der eg kan problemløyse, som å sjekke at klokka er rett, og det er den.

Med ssd'en så har eg også bestillt 8 giga ram, så då lurer eg på om det ville godt bra å kjøre det gjennom virtualbox eller noko? einaste eg har kjørt gjennom VB er Diablo2 på min stasjonære windows maskin gjennom window xp, og det fungerte heilt fint. Også med vg start så begynner jo også trackmania og CS1.6, så då lura eg på om dette vil funke også? Då gjerne over lan? Dette er eg spesielt usikker på, ettersom du kjører NAT bridge frå host til VM.

Ideer?
Greetings Summoners,

My name is Nossaj, I am a member of your League of Legends Technical Player Support team and I'm here to tell you about a change in the upcoming patch. In an effort to increase the stability of our servers, we will be making a change to our chat system which may result in some players receiving this error message upon attempting to log in:

Quote:
Connection Failure: Unable to connect to the PVP.net server.
Information regarding what may have caused this error can be found here.
Service availability can be viewed on the League of Legends Server Status web page.
In preparation we'd like to proactively help you make some changes that could prevent you from losing any play time. The most common solution is to sync your Windows clock. Double check that the Time, Date and especially year settings are correct.

Other Solutions: An out of date Windows install may generate this error.

Please update Windows here: update.microsoft.com

Your firewall may be blocking the connection. Make sure that you have exceptions set for the League of Legends PVP.Net server in your firewall. Add this executable to your exception list:

CRiot Games\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0. 0.68\deploy\LolClient.exe

NA: beta.lol.riotgames.com

EUW: prod.eu.lol.riotgames.com

EUNE: prod.eun1.lol.riotgames.com

Link: http://euw.leagueoflegends.com/board...d.php?t=657011
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Som sagt så er eg på mac, og kjører mac osx... så windows troubble shooting hjelper ikkje... På bootcamp funker det heilt fint, men eg kan ikkje ha bootcamp når eg får ssd...
Hi all, to play LoL, I installed a VMWare stuff, installed windows, installer LoL and that works fine enough to not reboot on bootcamp !
VMWare player is cheap, I mean free, so it can be really easy to play on MAC at LoL.

btw, I'd like a native client on MAC nothing like crapy Cider or Wine port ... not really maintainable.
SaouLLaBiT
Vis hele sitatet...
Kan være meg som er litt surrete, men du kan jo bare installere windows med VMware.

Er ikke så kjent med mac, så kan være meg som sier feil :/
Har ikke mac og har null peiling på mac, men ville sjekket ut denne linken; http://boompje.net/forum/index.php?action=main

Skal visst være en uoffisiell mac klient.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Har ikke mac og har null peiling på mac, men ville sjekket ut denne linken; http://boompje.net/forum/index.php?action=main

Skal visst være en uoffisiell mac klient.
Vis hele sitatet...
Det der er iLoL som ikkje fugerer.

får vell berre prøve med VM når eg får rammen i posten, ekkje vist å prøve med 4 giga ram på maskina..