Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1990
Hei! Skal ha konf snart og jeg skal kjøpe en bærbar pc for pengene, jeg vet at det ikke er noe som heter "gaming bærbar", men jeg ser etter en bærbar som er bra å spille med og den kan koste maks 15000. Jeg skal også kjøpe pcen fra enten en NORSK nettside, eller butikk. Takk på forhånd ^^
hvorfor ikke stasjonær? minst ti ganger så god ytelse
Jeg pleier vanligvis å game mer borte enn hjemme xD
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvorfor ikke stasjonær? minst ti ganger så god ytelse
Vis hele sitatet...
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.
Vis hele sitatet...
90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du 90% fra?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes
Vis hele sitatet...
Indeed! Var like nub som nubsa er nå, og kjøpte meg en halvgod bærbar for pengene. 5 minutter med browsing på elkjøp liksom.

Hadde definitivt kjøpt en stasjonær om jeg viste bedre.
Ja, men er ikle så mye vits å skaffe en stasjonær, hvis jeg ikke bruker den så mye uansett så en stasjonær er ikke aktuelt
Du kan jo alltids skaffe deg en lett stasjonær, ettersom stasjonær er MYE bedre. Finnes løsninger med håndtak og liten vekt og størrelse. Men da kommer såklart skjerm, tastatur etc. i tillegg. Eller så kan du jo gå for den her løsningen, foreslått av en med-freak. Lykke til!
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hvor fikk du 90% fra?
Vis hele sitatet...
jeg tipper. virker ganske korrekt.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744830

Den kom nettopp ut. Har en G74 selv og er strålende fornøyd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sier meg enig med vang og glory.

Gaming-laptop er trolig den dårligste investeringen man kan gjøre etter aksjer i nigeria.

- Ikke oppgraderbar utenom minne (som i mange tilfeller er begrenset) og diskdrevet
- Latterlig dyre for noe som faktisk er kvalitet
- Latterlig kvalitet på ting som ikke er latterlig dyre
- Varmeproblematikk så det spruter sperm ut av ørene
- Synker til 20% av verdi iløpet av 1-1.5 år, hvis den lever så lenge i hendene på LOL PRO GAYMERZ med ADHD

Er haugevis med fornuftig å kjøpe en lett laptop med IB (høyere ytelse på onboard graphics i IB) og en holdbar og kraftig nok stasjonærmaskin.
Sitat av imogas Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det krevde veldig mye å sjekke posten min for så å sette på de dummeste innstillingene jeg har sett på en bygge-bærbar. Ikke en gang en forklaring... Hva er vitsen med å betale 12 tusen for en PC som er verdt 4 tusen? Nei, bygg gjerne selv/få den montert, men da skal man utnytte tilbudet, ikke ødelegge det totalt...

PS: Protip: ALDRI kjøp OS(muligens med unntak av Mac), dette kan man lett skaffe gratis, lovelig eller ikke.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes
Vis hele sitatet...
Helt enig! Hadde spart mye penger og fått mye mer glede om jeg hadde kjøpt en kraftig stasjonær istedenfor bærbar!
Denne er et godt valg, men anbefaler å bygge en stasjonær pc! Du får mye bedre ytelse for pengene, og du kan skaffe et lett kabinett og en liten skjerm. Men hvis du reiser så sinnsykt mye bort å gamer så gå for den fra multicom

Det du også kan gjøre er å bygge en stasjoner for 10k og en bærbar til 5k da har du en stasjonær hjemme med mye kraft og en "reise pc" med liten kraft, som jeg mener er smartere en å kjøpe en bærbar til 15k. Men husk ditt valg
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Sier meg enig med vang og glory.

Gaming-laptop er trolig den dårligste investeringen man kan gjøre etter aksjer i nigeria.

- Ikke oppgraderbar utenom minne (som i mange tilfeller er begrenset) og diskdrevet
- Latterlig dyre for noe som faktisk er kvalitet
- Latterlig kvalitet på ting som ikke er latterlig dyre
- Varmeproblematikk så det spruter sperm ut av ørene
- Synker til 20% av verdi iløpet av 1-1.5 år, hvis den lever så lenge i hendene på LOL PRO GAYMERZ med ADHD

Er haugevis med fornuftig å kjøpe en lett laptop med IB (høyere ytelse på onboard graphics i IB) og en holdbar og kraftig nok stasjonærmaskin.
Vis hele sitatet...
Nest dårligste investeringen man kan gjøre må da være en stasjonær gaming pc.

Slenger meg forøvrig på imogas sitt forslag, ingen crapware og ivy bridge burde funke fint til gaming.


Jeg kan være enig med at man får mye mer for pengene med en stasjonær pc, men det er mange (meg inkludert) som ikke har plass til en stasjonær pc i leiligheten. Og da er det mye mer praktisk med en laptop.
Sist endret av danseku; 1. mai 2012 kl. 20:39.
Likte også imogas forslag, men jeg lurer på om det går ann å skaffe OS på en lovlig måte, men hvis det ikke går betaler jeg selvfølgelig 500kr ekstra enn å pirate
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Wafflekingz32 Vis innlegg
Ja, men er ikle så mye vits å skaffe en stasjonær, hvis jeg ikke bruker den så mye uansett så en stasjonær er ikke aktuelt
Vis hele sitatet...
Du kommer til å begynne å bruke den vilt mye. Utrolig praktisk med en god stasjonær, og med 15 000 får du en dritbra en med bra alt.
MSI gt683dx
Er også et alternativt. Prisen er satt ned også. (Fortsatt ikke billig)

Skal du game skyrim flere timer om dagen eller noe lignende så anbefaler jeg stasjonær pc som da er også mye billigere.

Jeg bruker bærbar til gaming selv, har en Acer aspire 5553G til 5999,- (Fikk 1000,- rabatt) som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg tror ikke de selger dem lenger.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Heduxz Vis innlegg
MSI gt683dx
Er også et alternativt. Prisen er satt ned også. (Fortsatt ikke billig)

Skal du game skyrim flere timer om dagen eller noe lignende så anbefaler jeg stasjonær pc som da er også mye billigere.

Jeg bruker bærbar til gaming selv, har en Acer aspire 5553G til 5999,- (Fikk 1000,- rabatt) som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg tror ikke de selger dem lenger.
Vis hele sitatet...
IKKE KJØP DEN! Den koker over.. har slik selv, og har verdens latterligligste kjøling. GPU'en holder 96 C i skrivende stund
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
IKKE KJØP DEN! Den koker over.. har slik selv, og har verdens latterligligste kjøling. GPU'en holder 96 C i skrivende stund
Vis hele sitatet...
Såpass... Jeg visste at alle bærbare blir varme uansett, men trodde ikke den var så ille. Men siden du har erfaringer med msi pc'er så stoler jeg på deg

Så ikke kjøp pc'en jeg linket.
Sist endret av Heduxz; 1. mai 2012 kl. 22:41.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det er forskjell på å fyre opp i peisen og brenne ned huset...

Denne her absolutt helt latterlig . GPU'en klokker seg ned pga varme mid i spill. -.-"
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa Selv akkurat kjøpt en sånn, så kan ikke komme med noen anbefalninger av denne enda. Den kjører nesten alt idag såvidt jeg har forstått, og har et ganske awesome system for kjøling.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Den er meget bra på kjøling! Men, tror IB versjonen har kommet ut, og den har også nåverende generasjon med GPU, som er mye kraftigere enn GTX 560m
Hvilken bærbar tror dere er best? http://www.multicom.no/SystemConfigu...:10615902;fl:0 eller asus g74sx?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg tror ASUS'en pga kjølinga der.. De har så og si samme innmat
Denne video'en viser en veldig liten PC som yter mye bedre enn en bærbar til samme pris.

Du kunne ha et 680, 16GB med RAM (Unødvendig), en latterlig CPU, 5 HDD'er, SSD og et lukket vannavkjølings system...
Sist endret av Fekillix; 2. mai 2012 kl. 22:44.