Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 693
har et stort problem.
skulle ta backup av en fil som jeg bruker til et loggprogram.
men noe gikk galt. får nå ikke åpnet filen. får bare ukjent format og ugjenkjennelig filformat. på den orginale og backup filen

dette er en .mdb fil som blir brukt av programmet dxbase2007
har bare tatt kopiert "hovedfilen" etter backup. og slettet den. i håp om og oprette en ny database og importere den gamle. men har prøvd alt av programer og fikser som er der ute på nett. men får bare feilmelding ukjent eller ugjenkjennelig format.

så mitt håp er om man kan hente fram den gamle orginale filen som mulig er slettet og overskrevet. fra harddisken

noen som har noen tips her. evt program jeg skal bruke.
Ikke at jeg er mye erfaring med å lete opp slettet materie, men du bør opplyse om type OS, selv om vi kanskje kan gjette på Windows et eller annet.
Et sletta fil på et kjørende operativsystem har jeg lite tro på er lette å fiske frem da ledige områder burde bli overskrevet ganske fort, men det kan hende noen kjenner til om OS/filsystem faktisk unngår å overskrive brukte områder så lenge det fortsatt er ledig plass på disken. Burde det ikke være sånn at ubrukt område først ble brukt, eller skaper det bare fortere fragmenterte elementer?
Dersom du har fortsatt å bruke maskinen etter at filen ble slettet, minsker sannsynligheten fort for å kunne redde noe.

Rescue Is Possible - RIP er en boot-cd som inneholder bl.a. programvare for å prøve å finne igjen slettet informasjon fra filsystemer. Men den søker primært etter filtyper som den er programmert til å kjenne igjen strukturen i, som f.eks. JPEG bilder.

Dersom filen er overskrevet, er det stor sannsynlighet desverre for at den er overskrevet over samme fysiske plassen den originale dataen lå.
Du kan tenke deg en harddisk som en by med gateskilt. Når du sletter en fil, så fjerne du gateskiltet så ingen finner frem i byen. Når en ny fil opprettes vil også et nytt gateskilt bli plassert og nye filer flytter inn og overskriver det som ligger der.

hvis du ikke har brukt HDD`en til å noe annet i programmet så kan du ha flaks at det ligger fragmenter igjen. jeg har kjørt http://www.recovermyfiles.com/ et par ganger med godt resultat. Fant tilogmed noen logger fra FireFox som burde vært slettet som nå er helt borte..
Du finner helt sikkert en serial på bunnen av bukta.