Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 9922
har en devi 530 temostat til varmekablene på badet. hadde en elektriker til og skifte det rele'et som sitter inne i boksen på veggen tok 1 minutt så var den jobben gjort.. men nå etter 4 måneders til så begynner lampen og blinke igjenn. og ingen varme i kablene. noen som har formening om hva som har skjedd her. kablene har stått på styrke 4 hele tiden.

kan tøy og slikt på golvet få det releet til og streike?

kan man skifte det fint selv?
er vell bare plugg and play.
rele av typen: relpol rm85.
Du kan sikkert skifte releet selv, men er det ikke bedre å skifte hele termostaten? Det kan jo være elektronikk i forkant av releet som knekker det. Klær på golvet tar ikke knekken på releet.
Merkelig at ikke hele driten ble bytta. Det hadde jeg gjort. Ville og ha bytta gulvføleren mens man var igang. Da har man minimert sjansene for å komme tilbake på en kjedelig reklamasjons jobb, som koster bedriften dyrt. Få byttet alt av en montør, så har du 5 års garanti på den og
Trådstarter
kan være han byttet front dekslet og releet som er inni. tok hvertfall ikke lange tiden for han og gjøre det.
står den på utsiden av rommet og har temperatur skala, så har du en termostat med gulvføler. Har den en skala fra 1-10 eller 10-100 så har du en effektregulator. Står den inne i rommet har du nok en som føler på temperaturen i luften eller i gulvet. Etter en liten tur på Google ser jeg du har den med gulvføler, kan være føler som er gåen og. Men som sagt ingen vits å bytte en liten ting, ta hele rota, og man slipper å tenke mer på det
Slenger meg på tråden.

Har en varmekabel som slår seg av og på hele tiden. Har den på 50 av 60 og gulvet i badet er ikke varm i det hele tatt. Har prøvd å reklamere den, men fikk avslag av elektroimpotøren. Varmekablene er ca 10-12 år gamle.
Lite å hente på hos elektroimpotøren når du ikke kan vise til at det er installert av en godkjent elektrofirma. Tipper du har en micromatic "microtemp" termostat. Termostater er full av elektronikk, bare å få byttet det hele og føler i gulv hvis du har det. Termostater har en kort levetid etter all erfaring. Varmekablene dine er nok OK vil jeg tippe siden det er termostaten som oppfører seg rart.
Hvis du har fått et elektrikerfirma til å bytte komponenten for deg, kan du bare ringe de og be de bytte den igjen. (typisk garantisak)
merkelig om elektrikeren ikke skiftet hele termostaten, siden dette er billigere egentlig og større sjans for at det blir mindre problem senere som nå.
Men husk at har man varmekabler, så må man ikke ha teppe på gulvet og mye klær som ligger, så varmen blir "stengt" inne. Dette kan ødelegge varmekabler.
"Devi 530" er en serie med 6-7 forskjellige regulatorer, eksakt hvilken av disse du har er derfor ikke gitt. Releet som sitter loddet fast på printplaten i disse regulatorene er ikke noe en installatør kjører rundt med i bilen. Det må spesialbestilles. Påstanden om at installatøren skiftet BARE releet og det i løpet av ett minutt er derfor noe tvilsom. Han rekker neppe å varme opp loddebolten på så kort tid. Dessuten er det ikke mange installatører som kjører rundt med en loddestasjon for fin-elektronikk i bilene heller. Tipper han har skiftet innmaten i hele termostaten og eventuelt bare beholdt frontdekslene eller noe av plastrammene i front. Jeg ville ha reklamert på jobben jeg. Mulig feilen ligger en annen plass?