Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9403
Skal fra en dal til Bergen, reisen er 4 timer, og har minimalt med penger.
Faktisk ikke råd til hva billeten koster. Men har tenkt litt, det må vell gå ann å snike?

Noen som har noen tips?

Det jeg tenkte først var jo å sitte på dass en god stund å vente til vi har kjørt forbi noen stasjoner, og dermed si at man gikk på forrige stasjon og slippe å betale like mye.

Er ikke ute etter noen moralpreker om at jeg skal betale for meg ogsånt, for det vet jeg at jeg skal, og hadde vanligvis gjort det. Men har minimalt med penger nå, og tyr til sleipe metoder for å betale billigere.

Noen tips?
Sett deg i kafevognen og gå på do når konduktøren kommer?
Og du tror ikke det vil ta seg ut mistenkelig at du sitter en evighet på do?
Da vil jo de fleste skjønne hva som er grunnen

http://freak.no/forum/showthread.php?t=145784
Sist endret av KevinNice; 3. juli 2011 kl. 01:17.
Gå for barnebillett, det er 50% avslag. De sjekker som regel aldri hvilken type billett du har. Jeg har gjort dette rundt 30-40 ganger, og kun blitt tatt én gang, og da forklarte jeg bare at jeg måtte ha trykket feil på billettautomaten, betalte restbeløpet, og koste meg videre på toget
Barnebilett er en god idé, en annen er å låne uniform og bag og late som om du er militær i uniform. 90% rabatt pluss beundrende blikk. Du må enten ofre eller dekke til håret på en plausibel måte da, med mindre du er jente.
Trådstarter
94 4
Jo, men tenkte jeg kunne gå litt ut og inn. Evt. skylde på at du har spysjuke
Vist jeg sitter 20 minutt på en dass og 20 minutt på en annen dass osv!

Sjekker dem biletter i spisevogna?
Sitat av tozva Vis innlegg
Jo, men tenkte jeg kunne gå litt ut og inn. Evt. skylde på at du har spysjuke
Vist jeg sitter 20 minutt på en dass og 20 minutt på en annen dass osv!

Sjekker dem biletter i spisevogna?
Vis hele sitatet...
Spysyke?!?! Hadde jeg fått mistanke om at noen hadde sittet på toget med spysyke hadde jeg faen meg rømt toget (i fart)
Og sannsynligvis må du av toget på neste stasjon dersom du har spysyke

Ja, det gjør dem
Standard medlem
Bombasa's Avatar
De sjekker spisevogna av og til. Jeg setter meg somregel der med en gang jeg går på toget. Blir vel spurt ca halvparten av gangene.

Det med militæruniform, tror du kan få endel pes fra hæren om du skulle bli tatt.
Sist endret av Bombasa; 3. juli 2011 kl. 01:31.
Tokk toget her om dagen, var ikke spesielt interessert i og betale så jeg satt og så ut vinduet og latet som jeg sov. Konduktøren gikk forbi flere ganger men sa ikke noe. Kanskje vert å prøve?

Minipris kan jo være vert å prøve:
http://www.nsb.no/togbilletter/minip...FZwNzAodlVWpZQ
Trådstarter
94 4
Så da sitter jeg på do i 38 minutter, da har jeg allerede tjent 100 kroner, så går jeg i spisevogna og sitter der en stund
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Tokk toget her om dagen, var ikke spesielt interessert i og betale så jeg satt og så ut vinduet og latet som jeg sov. Konduktøren gikk forbi flere ganger men sa ikke noe. Kanskje vert å prøve?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde faktisk akkurat det samme engang ifra Røros til Trondheim.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:43.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Jeg gjorde faktisk akkurat det samme engang ifra Røros til Trondheim.
Vis hele sitatet...
Og hvordan gikk det? Ble du vekt eller lot konduktøren deg "sove"?
hopp på toget så går du og sier at sekken din ble stjelt og der hadde du billettene. jeg gjor det fra bergen til oslo en gang
Sitat av tozva Vis innlegg
Så da sitter jeg på do i 38 minutter, da har jeg allerede tjent 100 kroner, så går jeg i spisevogna og sitter der en stund
Vis hele sitatet...
Haha, hold oss oppdatert da!
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Tokk toget her om dagen, var ikke spesielt interessert i og betale så jeg satt og så ut vinduet og latet som jeg sov. Konduktøren gikk forbi flere ganger men sa ikke noe. Kanskje vert å prøve?
Vis hele sitatet...
My story : Jeg skulle til lillestrøm fra Dal og sovner på veien hopper av i oslo og venter på eidsvoll toget for å komme meg tilbake til lillestrøm..
selvfølgelig klarer jeg å sovne i romeriksporten og våkner ikke før eidsvoll!
er fast bestemt på å komme meg til lillestrøm så bare venter på at eidsvoll-kongsvinger toget kjører tilbake mot oslo sovner ved gardermoen å våkner ikke denne gang før asker tenker jo "Hey, jeg sitter jo på dal-drammen toget så bare chillern til jeg kommer tilbake til lillestrøm"
sovner igjen denne gangen blir jeg vekket av en jævla hurpe som lurte på hva slags bilett jeg hadde jeg viser fram mitt gyldige mnds kort for Akershus/oslo i god tro,
men denne gangen våknet jeg likeved kongsvinger og bitchen ga meg jo selvølgelig bot
jeg hadde ikke valget jeg vaneligvis har: hoppe av toget for å bare ta neste tog..
enden på visa var vel at den dagen satt jeg rundt 9timer på tog og fikk en fin bot på 900.-.. (togseter kan være overaskende behagelige når man er trøtt nok)
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:43.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Og hvordan gikk det? Ble du vekt eller lot konduktøren deg "sove"?
Vis hele sitatet...
Fikk meg en gratis tur. Pilte fort som faen av toget da det var framme i tilfelle jeg ble konfrontert.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kan jo gjøre som en over her sa, bare i at sekken biletten lå i ble stjelt men gå å snakk med konduktøren så det virker litt mer "legit".

På korte turer (lokaltog) så pleier jeg bare å si at jeg har tatt med feil måndeskort (har skolekort som varer til 18:00) eller at jeg var så dum å kaste biletten etter at den ble stempla, de er gjerne greie på sånt bare du ikke sitter å ser nervøs ut.
Som nevnt over her, så tror jeg "sekken min med billetten min har blitt stjålet" er den beste ideen.

Eller du kan gå til innkjøp (hvis du får låne av en kompis elns) av en maske som denne fyren bruke; http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/f...n-3383828.html
og late som du er litt skrullete når konduktøren kommer!

Fikk nesten lyst til å betale for togreisen de, kamerat! :P
Enkelt og greit, få av deg jakker og lignende å sett deg til å "sov" fort som fy med ansiktet mot vinduet, tenk på at det skal se ut som at du ikke nettopp har kommet på toget. Helst ha musikk på på ørene btw. (SÅ LENGE IKKE KONDUKTØREN SER DEG SETTE DEG NED, DA BLIR DET MEST TRULIG 20 KR EKSTRA I BILLETT) Denne funker hvertfall med meg nesten hele tiden.
Dette vil såklart ikke funke på oppstart fra endestasjoner da de sjekker alle billettene.
Sist endret av Teddybe4r; 3. juli 2011 kl. 04:04.
Jeg tok tok hver andre uke i flere år for en stund tilbake siden.

Og har betalt tog-billetten en gang i løpet av alle de gangene, stakk rett og slett bare på dass!

Så satt jeg meg ned på et sete etter ca 15 min! Funket utmerket, hver gang hehe. Så alle penga jeg fikk i fra foreldra mine for og betale tog billetten med stakk jeg i egen lomme
noe som kan fungere er:
konduktøren kommer og spør om bilett.
du sier ja det er greit eller noe,
skal til og hente lommeboka fra baklomma eller noe og merker at den er borte, får panikk og later som at du sikkert har mistet den eller den har blirr stjålet og blir helt fortvilet pga det var pengene du skulle bruke i helga og tog biletten
hvis han sier at du må betale så spør du veldig pent om og få slippe bot, etc. og tårer er aldri negativt
så kan du også si at du skal til dama di eller en kompis du ikke har møtt på lenge og at du kan ringe dem og få dem til og bekrefte det

bare og la fantasien gå løs og legg litt følelser i det.

hvis du absolutt ikke vill betale biletten skal du ikke være ærlig i det heletatt heller

ikke skyld på meg hvis dette går i dass, jeg er trøtt og tenkter ikke helt klart men tipper dette kan fungere hvis konduktøren ikke er ond
På lokaltog, så går det vel ann å sette seg på en ubetjent vogn uten billett? Vet ikke hva som skjer om du blir tatt, dog.
hva med å bare kjøpe billett for et par stasjoner frem. konduktøren går vel ikke å husker hvor samtlige passasjerer skal
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Tokk toget her om dagen, var ikke spesielt interessert i og betale så jeg satt og så ut vinduet og latet som jeg sov. Konduktøren gikk forbi flere ganger men sa ikke noe. Kanskje vert å prøve?
Vis hele sitatet...
Dette fungerer bare på lokaltog. Regionstog sjekker hvert eneste sete og krysser av på et ark om det sitter noen der.


Uniform kaan fungere. De sjekker FD-ID på meg ca 1/3 av gangene.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:43.
Gå i dress, hjalp i alle fall for meg på lokaltog. Til vanlig må konduktøren studere biletten nøye for h*n godkjenner det. Da jeg brukte dress, var jeg så vidt nedi lomma med hånden da hun sa at det var ok, og gikk videre til neste person.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Barnebilett er en god idé, en annen er å låne uniform og bag og late som om du er militær i uniform. 90% rabatt pluss beundrende blikk. Du må enten ofre eller dekke til håret på en plausibel måte da, med mindre du er jente.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvem avdeling du er på. Der jeg var brukte vi aldri hodeplagg i så fall caps. Og alle hadde bare normalt hår som de vanligvis hadde.
Ingen som spurte meg om noe når jeg tok tog.
Også flere ganger hvor konduktøren har bare gått forbi uten og sjekke billett, men jeg hadde den i lomma da.