Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 517
Dette er copy-paste fra Eposten eg fikk, må være en scam eller hva man kaller det:

Security alert: new or unusual X login
Innboks

X <verify@x.com>
05:34 (for 5 timer siden)
til meg





We noticed an attempt to log in to your account @Sauteric that seems suspicious. Was this you?
Suspicious login
Location* Oslo, Norway
Device ChromeDesktop on Windows
*Location is approximate based on the login's IP address.
If this was you
Just to be safe, to log in to this account you’ll need to verify this is really you by answering some security questions.
If this wasn’t you
Complete these steps now to protect your account.
Change your password. You'll be logged out of all your active X sessions except the one you're using at this time.
Review the apps that have access to your account and revoke access to any unfamiliar apps. Learn more.
Help | Not my account | Email security tips
This email was meant for @Sauteric
X Corp. 1355 Market Street, Suite 900 San Francisco, CA 9410
bare og logge seg inn som normalt på X og sjekke om du kommer inn, bytt passord - ignorer mail, problem løst.
Hoppeliten's Avatar
Trådstarter
Altså X er ikke noe jeg har skrevet/erstattet, X er hva det står i eposten som kom.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ja. "X" er nye navnet på Twitter, og ja, det er jævla teit av mange grunner, dette inkludert.
Hvordan skulle dette vært svindel..? Ingen link, ingenting å betale, bare info... Hvordan forestilte du deg at vedkommende liksom skulle klare å svindle deg?
Sist endret av HeiG2006; 2 uker siden kl. 12:35.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Hvordan skulle dette vært svindel..? Ingen link, ingenting å betale, bare info... Hvordan forestilte du deg at vedkommende liksom skulle klare å svindle deg?
Vis hele sitatet...
ikke viste han hva det var til heller, uansett bra at man er på vakt da, overraskende mange som går i fella på de mest åpenbare svindel mailene.
Dette er helt vanlig når du logger deg inn på ny telefon, eller ny/annen pc. Noen steder må du bekrefte ast det var deg. HVis dedt ikke var deg, har noen prøvd å komme inn på kontoen din. Da bør du logge deg inn så fort som f**n og endre passord. Og hvis du bruker hjelp for å huske passord, bør du også endre spørsmålet eller hva den spør om.

Jeg måtte endre passord på Paypal nettopp av denne grunn.

At Twitter har byttet navn til X er vel noe de fleste veit. Dog synes jeg "X" er et teit navn. Hva mener dere?
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
At Twitter har byttet navn til X er vel noe de fleste veit. Dog synes jeg "X" er et teit navn. Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
Har lite og si for min egen del, kaller det uansett twitter og skriver alltid twitter i URL men om noen har penger til og kjøpe det opp/låne det opp får de nesten velge selv hva det skal hete.
Hoppeliten's Avatar
Trådstarter
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Hvordan skulle dette vært svindel..? Ingen link, ingenting å betale, bare info... Hvordan forestilte du deg at vedkommende liksom skulle klare å svindle deg?
Vis hele sitatet...
Hva er det du/de mener at noen har prøvd å logge seg inn på ifølge denne eposten ? (Jeg har ingen twitter konto)
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Hva er det du/de mener at noen har prøvd å logge seg inn på ifølge denne eposten ? (Jeg har ingen twitter konto)
Vis hele sitatet...
Det er en twitter konto knyttet til din e-post, sært om de skal sende deg en mail uten noen linker men de prøver og svindle til seg login infoen din.

Hvis du ikke har en konto, så er det jo bare og slette mailen?
Har du ikke X er det såre enkelt: Du er utsatt for fisking. De prøver å få deg til å logge inn via en falsk nettside. Siden du ikke har X så bare ignorer det.
Hoppeliten's Avatar
Trådstarter
Jo eg har faktisk en twitter-konto husker eg at eg tror eg opprettet en gang. Men om den ble ferdig/skikkelig opprettet husker ikke eg, og eg har iallefall aldri noensinne brukt kontoen/skrevet noe på twitter.
Sist endret av Hoppeliten; 2 uker siden kl. 14:50.