Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 971
Hei! først og fremst! Jeg er ikke ute etter noen moralpreken.


Idag ble jeg stoppet av politiet i byen, for å ikke ha på setebelte. Det var en politiaspirant som tok meg. (Tror jeg). De brukte ca 15 minutter på å fylle ut boten.. Jeg har ikke skrevet under på noe, men har likevell for "Forklaring " på hva jeg har gjort galt + en giro. MEN, denne "forklaringen" er utydelig. Jeg klarer hverken å lese hva jeg har gjort galt, klokkeslett dette skjedde på, biltype osv. Alt er utydelig. De skriver på et ark som overfører til det jeg har fått, så jeg tror ikke de har vært så nøye. Men burde jeg ikke ha skrevet under på noe før jeg fikk den? Noen som vet hvordan dette fungerer?
Frankrikes Solkonge
Du skal vel få en faktura i posten, tror jeg. Jeg ble tatt i fartskontroll og klarte heller ikke lese hva som sto og fikk heller ikke noen sjanse til å betale den med en gang, men seks uker senere dukka det opp en faktura fra SISMO. De sa ingenting om at du skulle få noe i posten?
Dette er ikke et forelegg, men et gebyr for å ikke ha på setebelte. Det er ikke noe som skal skrives under på i denne sammenhengen.

Hvis du ikke betaler den, så vil du få regning fra statens innkrevningssentral. Det er ikke noe purregebyr eller renter på denne, så du kan fint vente til du mottar denne om du ønsker det.