Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1908
Noen som vet om H&M lagrer IP adresser på siden sin ved bestillinger evt innlogginger? (www.hm.com/no)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trolig ja, som alle andre fornuftige nettsalgløsninger som ikke er laget av en fjortenåring på speed.
Trådstarter
Kan IP adresser spores opp til nøyaktig posisjon? Husadresser?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Kan IP adresser spores opp til nøyaktig posisjon? Husadresser?
Vis hele sitatet...
Ikke uten politietterforskning, men det er nok irrelevant, varer kommer til personen du har bestilt det til og de får en regning, så får de bruke angreretten.
Trådstarter
Takk søkte men fant ikke noe relevant

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ikke uten politietterforskning, men det er nok irrelevant, varer kommer til personen du har bestilt det til og de får en regning, så får de bruke angreretten.
Vis hele sitatet...
ikke det som er tilfellet
Nå gjetter jeg meg fram til at du har kjøpt noe kinky, eller du selv er litt kinky og ikke vil bli oppdaget, am I right?

Back to Topic: Ja, alt går an, utrolig nok.
Men som ble sagt før, du må nesten ha polititillatelse til det, eller faktisk bare veldig god på datamaskin.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Nå gjetter jeg meg fram til at du har kjøpt noe kinky, eller du selv er litt kinky og ikke vil bli oppdaget, am I right?

Back to Topic: Ja, alt går an, utrolig nok.
Men som ble sagt før, du må nesten ha polititillatelse til det, eller faktisk bare veldig god på datamaskin.
Vis hele sitatet...
"Veldig god på datamaskin?". Nei, det er ikke slik det fungerer. IP-adressen kan kun spores til ISP og det er kun ISP som har mulighet til å spore den videre i sine interne systemer. Det betyr at man kan være så "god på datamaskin" som man bare vil, men man kan fremdeles ikke spore IP-adresser med nøyaktighet.
Sitat av m0nte Vis innlegg
"Veldig god på datamaskin?". Nei, det er ikke slik det fungerer. IP-adressen kan kun spores til ISP og det er kun ISP som har mulighet til å spore den videre i sine interne systemer. Det betyr at man kan være så "god på datamaskin" som man bare vil, men man kan fremdeles ikke spore IP-adresser med nøyaktighet.
Vis hele sitatet...
Sikker på dette? Ikke det at jeg sier at det jeg skrev er 100% riktig, for det vet jeg ærlig ikke.

Dette er bare noe jeg har hørt, og lest.

Hva er ISP?
Sist endret av Tavish; 1. mai 2012 kl. 23:06.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
ISP=Internet Service Provider.
Internettleverandøren din

De har din IP registrert opp mot din adresse, men har ikke lov til å gi den ut vedmindre onkel blå kommer innom.
Sist endret av Freddy_fred5; 1. mai 2012 kl. 23:09. Grunn: Skriver på iPad blæh
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
ISP=Internet Service Provider.
Internettleverandøren din

De har din IP registrert opp mot din adresse, men har ikke lov til å gi den ut vedmindre onkel blå kommer innom.
Vis hele sitatet...
Ah, sa meg ikke mye, men forstod det

Men, f.eks Anonymous, hadde ikke de klart å fått seg inn der?
Folk klarer å hacke FBI, CIA, NASA, Secret Service etc.

Men ikke IPS'n?

Onkel blå kan ikke måle seg med Anonymous sine datakunnskaper, i mitt hode.
Og trodde derfor dette var mulig ;o
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Onkel blå trenger jo bare å si hallo og adjø for å få adressa di, ondsinnede hackere må jo faktisk arbeide for infoen.

ISPer er ikke uhackelige, men de har jo fordelen med at de bare kan skru av nettet ditt da XD

Sooo, ved mindre du har seriøst fått en kontrakt på nakken så er du nok trygg.
Sist endret av Freddy_fred5; 1. mai 2012 kl. 23:21.
Såpekoker av rang
Anon er vel ingen bestemt gruppe som har masse kunnskap. Anon kan være deg, så lenge du gidder å bruke maskina di på et kollektivt ddos-angrep en fager kveld. Gjør de egentlig stort annet enn å senke nettsteder på denne måten?

Kall meg gjerne ignorant, men opplys meg om annet i så fall.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av monoid Vis innlegg
Anon er vel ingen bestemt gruppe som har masse kunnskap. Anon kan være deg, så lenge du gidder å bruke maskina di på et kollektivt ddos-angrep en fager kveld. Gjør de egentlig stort annet enn å senke nettsteder på denne måten?

Kall meg gjerne ignorant, men opplys meg om annet i så fall.
Vis hele sitatet...
I "cellen" min hadde vi ett par karer som ved SQLi og single layer DOS fikk ned noen nettsider. (tagga dem ned med "signaturer" før dem stakk).

Disse er fortsatt frie fugler, men dog har de lært
Trådstarter
Har onkel fri adgang til å spore opp noen via IP? Da tenker jeg på å finne ut hvem personen er eller bor, ikke bare hvilken by
Sitat av monoid Vis innlegg
Anon er vel ingen bestemt gruppe som har masse kunnskap. Anon kan være deg, så lenge du gidder å bruke maskina di på et kollektivt ddos-angrep en fager kveld. Gjør de egentlig stort annet enn å senke nettsteder på denne måten?

Kall meg gjerne ignorant, men opplys meg om annet i så fall.
Vis hele sitatet...
Ettersom media forteller, er jo Anon en hacke-gruppe.
Og lest at de tok ned forskjellige cp-sider på DeepWeb/HiddenWiki, for de støttet ikke sånne ting.

Men nå er ikke jeg akkurat den som tror alt jeg ser og hører fra media, men hvem vet.

Har hørt om ddos, hva er egentlig dette? Har fått med meg det er noe hacke-greier, men ikke fått med meg helt hva det går ut på.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Tavish Vis innlegg
Ettersom media forteller, er jo Anon en hacke-gruppe.
Og lest at de tok ned forskjellige cp-sider på DeepWeb/HiddenWiki, for de støttet ikke sånne ting.

Men nå er ikke jeg akkurat den som tror alt jeg ser og hører fra media, men hvem vet.

Har hørt om ddos, hva er egentlig dette? Har fått med meg det er noe hacke-greier, men ikke fått med meg helt hva det går ut på.
Vis hele sitatet...
google er helt utrolig, slå det sammen med wikipedia så kan du lære en brokkoli med hva det meste er.
Såpekoker av rang
Sitat av Freddy_fred5
I "cellen" min hadde vi ett par karer som ved SQLi og single layer DOS fikk ned noen nettsider. (tagga dem ned med "signaturer" før dem stakk).
Vis hele sitatet...
Imponerende!
Sist endret av monoid; 1. mai 2012 kl. 23:37.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
google er helt utrolig, slå det sammen med wikipedia så kan du lære en brokkoli med hva det meste er.
Vis hele sitatet...
Tror ikke alt som står på nett, og Wikipedia ligger nesten helt nederst på "Do-Not-Trust" listen min.

Med mindre det står på DeepWeb, så tror jeg ikke på det.
Happy Buddha
Sitat av Tavish Vis innlegg
Tror ikke alt som står på nett, og Wikipedia ligger nesten helt nederst på "Do-Not-Trust" listen min.

Med mindre det står på DeepWeb, så tror jeg ikke på det.
Vis hele sitatet...
Liker bedre å stole på Wikipedia sine artikler som ofte er skrevet av fagfolk eller folk som kan mye om emnet generellt framfor 12-åringer bak guy fawkes-masker og en Tor-browser.
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Har onkel fri adgang til å spore opp noen via IP? Da tenker jeg på å finne ut hvem personen er eller bor, ikke bare hvilken by
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått kan ikke politiet uten videre kreve å få disse opplysningene fra ISP. Tror de må ha rettskjennelse. Dessuten lagres disse opplysningene i ISP sine systemer i kun opp til 3 uker (blir til 6 mnd. når DLD innføres), og etter denne perioden finnes det ikke logger som knytter IP opp mot person. Videre følger en ev. etterforskning, og politiet kan selvfølgelig ikke uten videre anta at det er du som har utført den ulovlige handlingen selv om det er du som skulle stå registrert som abonnent.

Sitat av Tavish Vis innlegg
Har hørt om ddos, hva er egentlig dette? Har fått med meg det er noe hacke-greier, men ikke fått med meg helt hva det går ut på.
Vis hele sitatet...
DDoS er navnet på en teknikk hvor man bruker en rekke datamaskiner til å sende store mengder datatrafikk mot et mål, slik at datamengden til slutt gjør at serveren kneler og målet går offline. Det er altså ikke veldig mye hacking inne i bildet, med mindre du anser det å skrive inn noen tall i et dataprogram og trykke på en knapp for hacking.


Sitat av Tavish Vis innlegg
Tror ikke alt som står på nett, og Wikipedia ligger nesten helt nederst på "Do-Not-Trust" listen min.
Vis hele sitatet...
Dette er bare teit. Wikipedia er absolutt troverdig i majoriteten av tilfellene. Tror du meg ikke kan du google "wikipedia accuracy" og fortelle meg hva du får opp av konklusjoner.
Trådstarter
Sitat av AmundK Vis innlegg
Liker bedre å stole på Wikipedia sine artikler som ofte er skrevet av fagfolk eller folk som kan mye om emnet generellt framfor 12-åringer bak guy fawkes-masker og en Tor-browser.
Vis hele sitatet...
Wikipedia hadde tendens til å rette opp for et par av skolebøkene vi hadde på ungdomsskolen, men føler det er litt bull også der.

Men ingen som kan svare på forrige posten min ??
Sitat av AmundK Vis innlegg
Liker bedre å stole på Wikipedia sine artikler som ofte er skrevet av fagfolk eller folk som kan mye om emnet generellt framfor 12-åringer bak guy fawkes-masker og en Tor-browser.
Vis hele sitatet...

Det tar meg 2 sekunder å skrive noe på Wikipedia, betyr det jeg skrev er fakta? Nei.

Nå ligger det en del klassifiserte dokumenter på DeepWeb, som ikke er ment for at resten av oss skal se eller finne.

Eller, prøver FBI å stenge ned DeepWeb bare for gøy?
Sist endret av Tavish; 1. mai 2012 kl. 23:54.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Det tar meg 2 sekunder å skrive noe på Wikipedia, betyr det jeg skrev er fakta? Nei.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Quality_control
Trådstarter
Takk for alt av relevante svar Har vel det jeg trengte å vite nå.
Sist endret av sykotisk; 2. mai 2012 kl. 00:14.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ja de kan finne deg.

Nei, de kommer ikke til å gjøre det vedmindre du har skutt 13 personer i bakhuet med en sniper styrt fra hjemmemaskina.
Happy Buddha
Sitat av Tawon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Akkurat denne jeg tenkte jeg skulle linke til. Wikipedia regnes som blant de mest nøyaktige encyklopediene. Fakta fra Wikipedia regnes som veldig solid på mange områder, men du skal være forsiktig når det kommer til helse og liv, ingen sjanser å ta