Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1890
Hei,

Lurer bare på om det kan være farlig/verre å mikse alkoholprosenter? Har en kamerat av meg som påstår at en ikke skal gå fra f. eks. en 5% til en 50%, fordi det kan være farlig/skallebankrfremkallende - stemmer dette?

Og ett ekstra alkohol-relatert spørsmål:
Kan det være farlig å ta med seg en betydelig mengde (si et par liter i flasker) i bagasjen (selvfølgelig ikke kabin, duh) på innenlandsreiser? Kan politiet ha noe med det, selv om medbringer er underårig?

Takk for alt
Tabletop
Bagasjen går ikke gjennom sikkerhetskontroll ved innenlandsreise afaik.
regelen for å kunne bære alkohol er 16 år, så er du over dette så er det lovlig å frakte alkohol (sålenge flaskene er uåpnet)

Og innenlandsreiser har vel ingen kvote? (er ikke 100% sikker)
øl før vin blir fin, vin før øl blir krøll!

Om du ikke vil bli dårlig så går du fra lav til høyere % og ikke omvendt
Den eneste grunnen til at det er farlig å drikke sprit etter å ha drukket øl er at du blir kjempefull, ingenting annet. Det er tusen andre ting som avgjør om du får vondt i hodet dagen etterpå.

Det er heller ikke farlig å bringe sprit i bagasjen så lenge den er pakket godt inn slik at den ikke knuses. Politiet/flyselskapet/tollen bryr seg ikke om dette.
Æ blande vodka og øl selv, aldri vært noe problem. (blandevann)

Det er ikke mer ulovelig for en mindreårig å drasse med seg alkohol på innlandsreiser enn å drasse alkohol gjennom norges land. Om du er redd for at politiet skal ta deg for å ha alkohol i baggasjen på innlandsflygning, må du være like redd for at politiet skal ta deg om du har med deg alkohol i sekken mens du trasker gjennom bygatene...
Sist endret av Turbolego; 25. juli 2010 kl. 00:17.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
regelen for å kunne bære alkohol er 16 år, så er du over dette så er det lovlig å frakte alkohol (sålenge flaskene er uåpnet)
Vis hele sitatet...
Kilde? (nitegn)
Sitat av Shittles Vis innlegg
Kilde? (nitegn)
Vis hele sitatet...
FreakForum --> Søk --> Bære alkohol når man er 16år?
tabletop's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Bagasjen går ikke gjennom sikkerhetskontroll ved innenlandsreise afaik.
Vis hele sitatet...
Afaik så jeg ikke opplevd dette selv heller... Fikk forøvrig med meg fire flasker Absolut, en flaske vin, to flasker dritgod gin og en ekstra dyr vodka med meg i kofferten fra Paris.. Fremdeles usikker på hva som gikk galt der :P

Sitat av laxzzi Vis innlegg
regelen for å kunne bære alkohol er 16 år, så er du over dette så er det lovlig å frakte alkohol (sålenge flaskene er uåpnet)

Og innenlandsreiser har vel ingen kvote? (er ikke 100% sikker)
Vis hele sitatet...
Greit å vite! Har et par åpnede, men til helvete med det. Det får være fremtidens problem

Sitat av Torhv Vis innlegg
øl før vin blir fin, vin før øl blir krøll!

Om du ikke vil bli dårlig så går du fra lav til høyere % og ikke omvendt
Vis hele sitatet...
Iik, den kan være vanskelig å holde :S Men godt å vite, though!

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Den eneste grunnen til at det er farlig å drikke sprit etter å ha drukket øl er at du blir kjempefull, ingenting annet. Det er tusen andre ting som avgjør om du får vondt i hodet dagen etterpå.

Det er heller ikke farlig å bringe sprit i bagasjen så lenge den er pakket godt inn slik at den ikke knuses. Politiet/flyselskapet/tollen bryr seg ikke om dette.
Vis hele sitatet...
Føler på meg at dette går så bra så Og ikke fanken om jeg lar klærne mine få all spriten! Pakkes gjøres uansett
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Æ blande vodka og øl selv, aldri vært noe problem. (blandevann)

Det er ikke mer ulovelig for en mindreårig å drasse med seg alkohol på innlandsreiser enn å drasse alkohol gjennom norges land. Om du er redd for at politiet skal ta deg for å ha alkohol i baggasjen på innlandsflygning, må du være like redd for at politiet skal ta deg om du har med deg alkohol i sekken mens du trasker gjennom bygatene...
Vis hele sitatet...
Æ stol på dæ! Freakforum never fails to teach me valuable lessons!
Sist endret av tabletop; 25. juli 2010 kl. 00:23.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Æ blande vodka og øl selv, aldri vært noe problem. (blandevann)
Vis hele sitatet...
Bruker du øl som blandevann? Høres ikke utrolig godt ut.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Bruker du øl som blandevann? Høres ikke utrolig godt ut.
Vis hele sitatet...
Har du smakt sterkøl før?
Du får det på polet: VAREUTVALG: «sterk øl»
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har du smakt sterkøl før?
Du får det på polet: VAREUTVALG: «sterk øl»
Vis hele sitatet...
Har nok ikke det, men får vel kjøpe meg ett par til neste gang jeg skal ut, så får jeg teste ;p
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av Torhv Vis innlegg
øl før vin blir fin, vin før øl blir krøll!

Om du ikke vil bli dårlig så går du fra lav til høyere % og ikke omvendt
Vis hele sitatet...
Har alltid synes disse "reglene" er utrolig morsomme, spesielt siden i USA sier de;
beer before liquor, never been sicker
liquor before beer, your in the clear
Reglen er vel mer "Drikker du alkohol generelt, er det gode sjanser for at du blir dårlig dagen etter."
tabletop's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har du smakt sterkøl før?
Du får det på polet: VAREUTVALG: «sterk øl»
Vis hele sitatet...
La du merke til at ett nytt øl har kommet på banen? The End of History er verdens dyreste, samt sterkeste øl! Det kommer tilogmed i sitt eget utstoppede dyr Prosenten ligger på et svimlende nivå av 55%! Tenke seg til at BrewDog greide å toppe sin siste rekord på 32% :P

Sitat av Bea Vis innlegg
Har alltid synes disse "reglene" er utrolig morsomme, spesielt siden i USA sier de;
beer before liquor, never been sicker
liquor before beer, your in the clear
Vis hele sitatet...
Dette var vel motsatt av hva Torhv sa? Ich bin konfusd...

Sitat av willosof Vis innlegg
Reglen er vel mer "Drikker du alkohol generelt, er det gode sjanser for at du blir dårlig dagen etter."
Vis hele sitatet...
Ville nok ikke direkte sagt det. Har enda bare hatt ren skallebank to-tre ganger, dog da ble det drukket... Litt for mye :P Den eneste gangen jeg har fått skalebank uten å drikke "for mye" var da jeg brukte brus/sukkerinneholdene varer som blandevann Nok en grunn til at Smirnoff Ice burde bli forbudt som fjortissdrink -.-'
Jeg blir stort sett aldri fyllesjuk, men vil påstå at «den veiledende» regelen er at du bør øke i alkoholprosent. Med andre ord, ikke start på sprit å gå over til øl etterpå. Dog, de gangene jeg har fått skallebank dagen etter, er det på grunn av stort inntak rødvin.
Sist endret av Restyle; 25. juli 2010 kl. 14:24.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Den eneste grunnen til at det er farlig å drikke sprit etter å ha drukket øl er at du blir kjempefull, ingenting annet. Det er tusen andre ting som avgjør om du får vondt i hodet dagen etterpå.

Det er heller ikke farlig å bringe sprit i bagasjen så lenge den er pakket godt inn slik at den ikke knuses. Politiet/flyselskapet/tollen bryr seg ikke om dette.
Vis hele sitatet...
Er det ikke motsatt?
Øl og vin gjør deg fin, vin og øl blir krøll?

Har fått forklart det før en gang, og mener og huske at det var noe med kullsyren som gjorde at kroppen tok til seg alkohol mye fortere, og det er derfor du blir så mye fortere full hvis du drikker en øl etter du har drukket sprit.
Hodebank av øl kan komme av så mangt, ikke nødvendigvis alkoholen. Er mye syrer og annet svineri i vin.

Men en gyllen regel er å drikke vann, mye vann før man tar kvelden. Kommer lettere unna dagen etter på. Greit at man kanskje må opp å pisse i løpet av natta, men bedre det en skallebank.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av tabletop Vis innlegg
...
Dette var vel motsatt av hva Torhv sa? Ich bin konfusd...
...
Vis hele sitatet...
Dette var jo da egentlig poenget mitt. Alle har forskjellige "regler" på hva som skal drikke først og sist, så det spiller nok ikke så stor rolle. Som flere sier, drikker du mye er sjansen stor for at du blir dårlig etter på...
Sist endret av Bea; 31. juli 2010 kl. 11:39.