Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1229
Hei.

Jeg skal på tur med kompisene mine til Danmark nå til sommeren. Jeg tenker kanskje å ta med en flaske brennevin/etc. hjem fra turen, men er nervøs for tollen. Hva blir risken hvis vi blir tatt? Jeg tar fint sjansen hvis vi kun risikerer å bli tatt fra alkoholen, men hvis bøter blir gitt og foreldre trekkes inn, er jeg litt mer skeptisk. Kan forsåvidt si at vi skal på sykkeltur. (Om det øker eller minsker sjansen for å bli stoppet)

Hva blir risikoen hvis, la oss si jeg, blir stoppet med en flaske brennevin i sekken? Jeg er 17 år på tidspunktet.

Takkers!
Kan ikke tenke meg noe annet enn at den blir fratatt. Vil også tro at du ikke har så stor sjanse for å bli sjekket når du er syklist i tillegg
Sist endret av fletchy; 10. juni 2012 kl. 17:01.
Er ikke ulovlig for en på under atten å kjøpe, oppbevare eller innta alkohol etter hva jeg har forstått. Så tror ikke det skal bli noe problem.
Jeg hadde med whisky fra england og ble stoppet i tollen. Var 18 år og fikk 300 kr i bot
Du vil bli fratatt flaska, og få bot hjem i posten Var hvertfall det som skjedde med meg når jeg ble stoppa med snus i fjor da jeg var 16.
Tok jeg vist feil da. Er vel bare å velge om man vil ta sjansen og overvåke postkassa om man blir tatt.
Det er så mange som passerer som har med seg for mye, sjansen er veldig liten. I mine øyne er den risikoen verdt å ta, ta med mer enn èn flaske også. Du sparer mye i forhold til norske priser.