Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 28018
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
En mine med tre utløsninger ja
3 breaks lissom?(Inserts?)
Jeg brukte omtrent samme teknikk som i et romerlys
Hadde bare stjerner i mina. Var liten mine, men har som sakt ikke hatt no god tid i år, men måtte slenge sammen noe da
1. break: Flying fish fuse silver.
2. break: Tiger tail.
3. break: Troy fish gold glitter.
Mulig jeg blanner nr 2 og 3 her
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
En jeg kjenner i oslo sammen med en gjeng venner opplevde ett defekt batteri!
800 kroners batteri, "bandit" fra svea praktisk talt sprengte på bakken, og det fløy stjærner og ting _overalt_.
Ingen døde heldigvis.
Sist endret av Up; 3. januar 2009 kl. 18:16.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av hanses Vis innlegg
Slow gold shellet mitt ble dessverre ikke så vellykket. Tror var pga. at jeg brukte for lite vann når jeg pumpet stjernene. de var nemlig ganske skjöre noen av dem. skal legge den ut på youtube snart. Kanskje det er noen som skjönner hva som gikk galt.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk endel slike stjerner på flere forskjellige oppskrifter, men hovedproblemet hos meg virket å være at man ikke fikk like mye komp. i alle hullene på stjerneplaten. Ofte kunne jeg legge fingeren forsiktig på stjerner jeg akkurat hadde presset ut, og noen smuldret helt opp straks jeg rørte de selv om de så helt fine ut.

Jeg leste forresten om et tips når man bruker lite vann, og jeg prøvde det ut med godt resultat. Når jeg hadde blandet væske i komp. så la jeg alt i en tett plastpose, og lot det stå en halvtime før jeg begynte. Det skal vistnok få dextrinen til å aktiveres skikkelig. En annen stor fordel var at man bare tok ut komp. man brukte opp i løpet av 10-20 min. Dermed kunne jeg bruke flere timer på pressingen uten at det tørket ut
Sitat av Up Vis innlegg
En jeg kjenner i oslo sammen med en gjeng venner opplevde ett defekt batteri!
800 kroners batteri, "bandit" fra svea praktisk talt sprengte på bakken, og det fløy stjærner og ting _overalt_.
Ingen døde heldigvis.
Vis hele sitatet...
Vi fik også et defekt batteri.
var et Svea explosive batteri. Heldigvis var det sste skuddet som ikke hadde lift eller noe.
lå papp og rør spredt over allt nesten xD
Men opplevde ikke no stjernehagl heldigvis. Men kunne blitt verre hvis det skjedde i noen av de andre røra o.O
Men vi sto langt unna uanset.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av hanses Vis innlegg
pyro anders: hmmm. ringen bestod ihvertfall av 9mm ruby red stjerner og mener også at jeg valgte å bruke 9mm stjerner til "vingene". Nesten helt sikker på det. Nei, jeg brukte faktisk sylinder-stjerner, så jeg ble veldig overrasket over symetrien. Men det ble jo noe avvikbåde i ringen og vingene, men ganske lite. Tror jeg skal pröve meg på runde stjerner til neste år og se om jeg får mer symtriske peony- shells
Vis hele sitatet...
Wow! Det må jeg si! SÅ god symmetri med den type stjerner kan ikke skyldes annet enn perfekt break Skal prøve selv, dog med round stars hvis jeg finner det greit å rulle noen. Kjenner jeg er litt lei av allt sølet og komposisjonstapet.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Genialt! Både Ruben og hanses! Spesielt bow-tieshellet var jo totalt overimponerende Ser jeg har litt å ta igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser at den gamle kontoen min fra freakforum er blitt aktivert nå, jeg var reg som PyroThomas på samme epost adresse før nyttår!

Uansett, her er en forsinket nyttårsrapport, 3 og 4 tommers sylinderbomber:
http://www.pyrobin.com/files/3inch_c...lue_shells.wmv
http://www.pyrobin.com/files/3inch_c...ite_shells.wmv
http://www.pyrobin.com/files/4inch_can_blue.wmv
http://www.pyrobin.com/files/4inch_can_glitter.wmv
http://www.pyrobin.com/files/4inch_c...r_red_blue.wmv
http://www.pyrobin.com/files/4inch_can_red.wmv

Var stort sett fornøgd bortsett fra dårlig priming på de blå stjernene, flott farge dog.
Slow gold kometene brant for sakte så de brant en stund etter at bombene gikk av.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Det der var jo knallbra!
Glittershellet var helt nydelig, og likte også den nest siste utrolig godt! god symmetri og fint timet! Bra jobbet
Nydelig KP fra meg hvertfall!!
perfekte alle sammen ,
Nyttår gikk rett til helvette formeg hvertfall
Spydde , så fikk jeg influensa rett etter jul også så jeg er glad at jeg klarte å senne opp noe komersielt fyrverkeri , er forsatt deperimert etter det
Sist endret av Bowman; 4. februar 2009 kl. 22:09.
Takker for ros!
Dette var de første 4-tommerne mine, jada jeg var ganske fornøyd med de!
Glitter er formelen:

Widmann gold glitter(pgi bulletin) fra passfire
Potassium nitrate 48
charcoal airfloat(fast BP) 9
Sulfur 9
Antimony sulfide 10
Atomized aluminum 325 mesh 14
Sodium oxalate 7
Barium carbonate 1
Dextrin 5

brukte natron istedenfor oksalat.

Veldig lyssterk glitter med lang hale, den lyste godt opp bakken under!
Anbefales!
Flott at noen legger ut videoer av meget godt arbeid!
Bra jobbet og stå på videre!

Vi trenger flere som deg her inne.
Ahh ja det glitter shelle ditt var best vil jeg si , utrolig fint når stjernene spredde seg så jevnt og tett ,
Er godt å se skikkelig pyroteknikk i gjend her
Og jeg er enig med nitrofis vi trenger flere som deg
Drit bra Thomas KP fra meg.
Very Important Pyrotechnician
Ah kjempeflott! Likte veldig bra den røde, og glitter/rød/blå. Granit-stjernene vet jeg ser mye bedre ut i virkeligheten. De er ganske lyssvake, men kjempefin å så på. Stå på, og godt nytt år! hehe :P
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Måfå si det der var fantastisk! Godt mulig de beste canister shellene som har kommet opp på dette forumet!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mitt egentlige "nyttårsprosjekt" er blitt utsatt til nå, men endelig er den ferdig!

Har 2x slike 33g CO2 patroner fyllt opp med høy-kvalitets BP.

Har stor erfaring med samme krutt i 8g CO2 patroner, men disse 33g-patronene er en god del større. Hvordan tror dere smellet/skaden blir?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
jeg tror det blir fantastisk......
Smellet blir nok veldig høyt.
Jeg og skal snart lage noen av disse "bombene"