Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 302090
^
"How to get BOGO" fungerer, brukte den et par ganger i lunchen paa den lokale experten, skolelever ble nektet tilgang etter et par uker naar de skjoonte hva som foregikk. Dette var 3-4 aar siden.
Dere som poster 4chan lifehacks, kan dere ikke bare henvise til arkivet?

F.eks:
http://4chanarchive.org/brchive/dspl...read_id=360096
http://4chanarchive.org/brchive/dspl...d_id=259870010

Dette er vel en tråd for personlige erfaringer, som fungerer i Norge?
Sist endret av Grimdoc; 11. januar 2011 kl. 11:41.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Dette er vel en tråd for personlige erfaringer, som fungerer i Norge?
Vis hele sitatet...
"Metoder for å lure hverdagslige systemer." heter tråden =) har ingenting å gjøre om man har personlige erfaringer eller ikke.

Lifehacks, kan være morsomt å dele uansett om han har erfart det selv eller ikke.


Takk for arkivet btw, ante ikke at det fantes!
Det fine med denne tråden her at alle de rådene som dere kommer med vil føre til at buttikkeiere,medarbeider, vektere mm. vil ta lærdom av dette, noe som vil gjøre Norge til et sikrere samfunn.
Sist endret av snøugle; 11. januar 2011 kl. 13:52. Grunn: skrivefeil
Sitat av snøugle Vis innlegg
Det fine med denne tråden her at alle de rådene som dere kommer med vil føre til at buttikkeiere,medarbeider, vektere mm. vil ta lærdom av dette, noe som vil gjøre Norge til et sikrere samfunn.
Vis hele sitatet...
Sikrere? Som i farlig?

Norge er utrolig farlig mtp. freaks som løper rundt og stjeler brus fra maskiner..

▼ ... noen uker senere ... ▼
Gå inn på peppes eller andre resturanter og bestill mat.. Gå stille og rolig mot døra når servitrisen ikke er helt med.. gratis mat på resturant... vi ble busta da de kom løpende etter oss gjennom gatene stappfullt av folk.. var enomt flau etterpå
Sitat av Fleff Vis innlegg
Kiwi, gratis varer på 1-2-3

Dette er en tidskrevende, men likevell effektiv metode; Gå på Kiwi, finn noen varer du vil ha, Noter deg datoen på disse, er det fks 10 dager til de går ut på dato, så gjemmer du dem inni butikken, inni/bak/oppå en hylle ellernoe(you get it).

Så kommer du tilbake 10 dager senere, og henter varen din, om varen går ut på kjøpedagen, eller dagen etterpå, så får du varen gratis. Nesten som en fake Kiwi-Bob!

Et triks er å ikke ta varer som bruker måneder på å gå ut, da vil betjeningen finne det ut.
Vis hele sitatet...
Jeg fant en handlevogn med cider og tjente 6 tusen kr. Så dro jeg til en anen butikk og fant for 3 tusen til

BrusAutomat trikset fungerer jeg pleier å gjøre det hele tiden !
Sitat av AN-BE Vis innlegg
BrusAutomat trikset fungerer jeg pleier å gjøre det hele tiden !
Vis hele sitatet...
Hvilket av de?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Er alltid epic win å bare si til fergemannen, pappa betaler..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hver gang jeg er sørpå og er innom en større bokhandel pleier jeg alltid å switche om på prislappene på de bøkene jeg vil ha. Om de oppdager at noe er feil, så unnskylder man seg og sa at man bare så prisen som sto på boka, la ikke merke til noe mer. De bak kassa pleier å være ganske milde når man kommer i kassa å har en halvveis nordnorsk aksent blandet med et samisk pryd. Pleide å gjøre der her i bygda mi å, men tror hu dama på bokhandelen kjenner meg igjen, så nå ser hu alltid bare bort fra lappene som står på boka og heller bare stoler på det strekkoden sier. Fyy!
Sitat av ilderen Vis innlegg
Hver gang jeg er sørpå og er innom en større bokhandel pleier jeg alltid å switche om på prislappene på de bøkene jeg vil ha. Om de oppdager at noe er feil, så unnskylder man seg og sa at man bare så prisen som sto på boka, la ikke merke til noe mer. De bak kassa pleier å være ganske milde når man kommer i kassa å har en halvveis nordnorsk aksent blandet med et samisk pryd. Pleide å gjøre der her i bygda mi å, men tror hu dama på bokhandelen kjenner meg igjen, så nå ser hu alltid bare bort fra lappene som står på boka og heller bare stoler på det strekkoden sier. Fyy!
Vis hele sitatet...
Det fungerer svært godt på utenlandsferie i syden, hvor de ikke benytter strekkoder.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
2 pakker røyk til prisen av en: På butikken må du ta ut en lapp for å bruke på en tobakks-automat etterpå. Istedet for tar du ut 2 lapper og betaler for den ene. Den lappen du ikke betalte for bruker du i automaten etterpå å klager til betjeninga over at den ikke virker. Da vil du få en pakke tobakk av betjeninga pluss at du har en lapp som fungerer i automaten etterpå

Om dette allerede er nevnt beklager jeg. Følte ikke for å lese igjennom alle postene :/
Jeg tror det er nevnt, men er et ganske så bra triks.

Forsåvidt vil jeg anbefale å se igjennom alle sidene her, og kose seg med det en dag!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Var på meny akkurat, kom på en genial tanke da.

Når enn kjøper varmmat, får man den i en boks som blir lagt i en boks som igjen blir lagt i en pose med prislapp på.
Vis en kjøper en billig(a) ting og en dyr(b) ting er det mulig å putte boks b i pose a og legge pose b og boks a fra seg.
Evt. fylle boks a eller en tom boks med andre ting fra butikken.

Dette blir kanskje mer å stjele en å lure.
Var bare en tanke
Vis hele sitatet...
Tok en gang å kjøpte en bollepakkepå meny (20-. for 5 boller)putta 2-3 pakker med tyggis bak bollene å betalte
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Smågodt/Nøttehack!

Bruk en smågodtpose, evt en boks og fyll med nøtter, om du bruker boks, så fyller du toppen med godteri. Mmm
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
http://langvann.com/thumbnail/299682423223201650528005.cgi

Nå er ingen av disse bekreftet da..
Vis hele sitatet...

Funker ikke
Prøvde flere ganger
Gidder ikke å lese alt, så bare skriver.

Ring til en bedrift på morningen, si feks at det er Coca Cola, og at det senere på dagen kommer en for å bytte brusskapet deres.

Senere på dagen kommer du med en sekketralle og litt arbeidsklær for å bytte. Du henter det nyeste og tar det med deg ut, og du lar enkelt og greit være og komme tilbake. Vips så har du et nytt kjøleskap.

Konseptet om å ringe på morran, skaper troverdighet, noe som gjør det veldig enkelt å hente ting.

TIPS: Prøv med små ting først, så gå over til større. Kan også være lurt å ha en varebil av noe slag, samme greia for spillemaskiner. For å være enda mer overbevisende, lær deg navnet til sjefen/avdelingsleder og flash det når du kommer inn. Funker best å komme på en litt travel dag. Og helst på litt mindre bedrifter, feks en kiosk.

Funker med visse ting. Har prøvd med fryser.
Har gjort detta med verktøy, da gikk jeg inn og sa at Jan(sjefen) bare hadde sagt jeg kunne låne kompressoren.

Regner med at folk skjønner man må se an sittuasjonen litt, feks, spør gjerne om Jan er tilstede, hvis han ikke er det så si at du ringte tidligere på dagen, og prata med Jan og at gikk fint.
Med andre ord, ikke poeng i å svare dumt, man må sellvfølgelig se og vurdere underveis. Finnes selvfølgelig bedrifter som dette ikke vil funke på. Så bruk huet
Sitat av AN-BE Vis innlegg
Jeg fant en handlevogn med cider og tjente 6 tusen kr. Så dro jeg til en anen butikk og fant for 3 tusen til



BrusAutomat trikset fungerer jeg pleier å gjøre det hele tiden !
Vis hele sitatet...



funker ikke... prøvde nettopp.. tapte bare 20kr... -.- kan hende det funker på de eldste maskinene, men ikke de nye
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
funker ikke... prøvde nettopp.. tapte bare 20kr... -.- kan hende det funker på de eldste maskinene, men ikke de nye
Vis hele sitatet...
Fungerer kun på de elsde maskinene, der det er en "renne" som brusen faller oppi. I denne renna er det plass til 2 brus. men de nye automatene kommer brusen i en beholder, der det bare er plass til 1 brus.
Sist endret av keegen; 5. april 2011 kl. 11:22.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Har ikke prøvd ut dette selv, men tenkte over det mens jeg stod i dusjen og er ganske sikker på at det vil funke
Det er da en metode for å få seg gratistobakk varer. Dette vil da kun funke i butikker som har snus og røyk automater.

Gå bort til maskinen og velg varen du vil ha. Da får du en liten lapp med strekode på. Gå å plukk en liten pose smågodt hvor du slipper lappen forsiktig oppi. Lukk posen og betal den i kassen. Gå litt bort fra butikken og fisk fram lappen Så ville jeg ha ventet i 5min før man utveksler lappen i maskinen og får varen man har lyst på.

Vet ikke om noen har prøvd det før? Om ikke skal det prøves ut, hørtes værtfall greit ut i mitt hode.
Vis hele sitatet...
Jeg ville tro at koden på den lappen blir aktivert i kassen.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg ville tro at koden på den lappen blir aktivert i kassen.
Vis hele sitatet...
Bekrefter at koden må aktiveres i kassen. Denne sendes da til eksempelvis VendSafe-automaten for aktivering.

Edit: Kodene blir automatisk deaktivert etter 48 timer. Det er ikke alltid VendSafe-automaten deaktiverer kortene, så når denne tømmes, kan det forekomme at kort fortsatt er aktive.
Sist endret av prenix; 7. april 2011 kl. 12:25.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Det som ble gjort på ungdomskolen var at man dyttet masse snus inni ermet på jakka(pass på at det er en tykk jakke så man ikke ser snusen!), så tok man en snus i hånden og gikk mot kassa for å "betale". Når dama bak kassa spurte om legg sier man bare noe sånt som "oops ligger hjemme", legger snusboksen på kassa og går. Da har du nasket til deg 4-5 snus bokser på kort tid. Prøv dette i en butikk som enda ikke har fått alarm på snusboksene.

Gjorde aldri dette selv, men har sett det blitt gjort med stor suksess flere ganger
Vis hele sitatet...
I min tidliggere ungdom hadde jeg en rekord på stjele 21 bokser på en tur.

Ble gjort så enkelt som dette : Jeg og en kompis dro til en besinstasjon, han gikk inn å lurte på om han kunne hjelpe han med å finne en olje til mopeden hans(var ingen andre i butikken). Og i mens fylte jeg alle steder på kroppen som jeg kunne, med snusbokser. Også hosta kompisen min når tiden var oppe.. Var en annen gang da personen som skulle hjelpe han holdt på i evigheter.. Tror jeg kunne fått med meg hele snusskapet mens hans snakket om olje, om jeg hadde vært sterk nok..

Dog, dette er jeg ikke stolt over..

Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvor mye sparer du egentlig på dette? 20 ish i porto, 10ish i konvolutt og filmen koster 79,- / 99,- Da snakker vi ekstremt lite å spare, uansett hvor liten risikoen eventuelt er.

Føler meg trygg på at torrents er en overlegen metode hva gjelder å skaffe seg billig (gratis) film...
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke helt si det nå lenger... DLD
Handlevogntrikset!

Var 13-14 år da jeg fant ut dette trikset.

Kort fortalt: du tar en "hårspenne" (vet ikke hva det heter for noe) og klipper av tuppen (kun hvis den er avrundet, noe dem ofte er), og så bøyer du ut et lite parti på nøytaktig 1 cm. Sett den så inn, og tieren popper ut; og du kan legge fra deg handlevognen hvor som helst. Har alltid en i lommeboken.

Tørte det aldri selv, men tilbake til den tiden hvor jeg gikk på ungdomsskolen lærte jeg noen kamerater trikset. De gikk rundt og tok ut tierene til kundene som hadde forlatt handlevognen i ett øyeblikk.

Dette er det jeg mener:

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...ed=0CEYQ9QEwCQ
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hørt at det går og borre et hull i en 20kr, så tar du en tråd og knyter i det hullet (ganske lang tråd) så kan du gå til brusautomatene og putte 20kr på ( om brusen koster 20kr ) og når du har fått brusen så drar du opp penga.
Veit ikke om det her funker.
For gratis solariumskort med x antall kroner kan du ringe inn til Brun og Blid og si at maskinen slukte pengene.

Fylte på 200 kr en gang uten at noe skjedde, ringte bare inn og to dager seinere hadde jeg to solkort med 200 kr på hver av de.
Sitat av Er0 Vis innlegg
For gratis solariumskort med x antall kroner kan du ringe inn til Brun og Blid og si at maskinen slukte pengene.

Fylte på 200 kr en gang uten at noe skjedde, ringte bare inn og to dager seinere hadde jeg to solkort med 200 kr på hver av de.
Vis hele sitatet...
Hmm... Faen, de akksepterer bare Bankkort her!
Billig kinotur

Et smart triks jeg har brukt litt i det siste er at du kan kjøpe kinobiletter på nettet ( dette er bare testet i Oslo ). Kjøp kun 1 bilett. Når du ankommer kinoen taster du inn hentekode på to eller fler automater, og trykker Ok samtidig på alle.
Alle automatene vil spytte ut 1 billett hver, og du og vennene dine kan gå på kino for prisen av 1 billett.

N.B! Gå på en forestilling med få mennesker så dere kan sette dere hvor dere vil.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Billig kinotur

Et smart triks jeg har brukt litt i det siste er at du kan kjøpe kinobiletter på nettet ( dette er bare testet i Oslo ). Kjøp kun 1 bilett. Når du ankommer kinoen taster du inn hentekode på to eller fler automater, og trykker Ok samtidig på alle.
Alle automatene vil spytte ut 1 billett hver, og du og vennene dine kan gå på kino for prisen av 1 billett.

N.B! Gå på en forestilling med få mennesker så dere kan sette dere hvor dere vil.
Vis hele sitatet...
Smart den, en annen og enklere måte er å kjøpe en kinobillett, og så ser du filmen du har kjøpt billett til, før du sniker deg til neste film uten å gå ut av "arealet". Har spart en god del penger på dette!!
Har ikke testet dette selv men tror det kommer til å funke.
Det du trenger er litt penger.
en god venn
en stor butikk som ELKJØP/ zumthing.

Første steg er å gå inn i butikken å kjøpe den tingen du har lyst på.
gå ut, husk å få med deg kvitteringen.
så får du kompissn din til å gå inn i butikken å finne akkurat samme varen, å sette den i nærheten av inngangen.
så lar du varen din bli hjemme men du må huske å ta med kvitteringen.
så når du går inn i butikken, så tar du med deg varen som kompissn din har plassert i inngangs partiet.
går bort til kassen å ber om å få igjen pengene siden den ikke passet/ noe blir feil. du har varen + kviteringen
men egentlig har du VAREN hjemme + du har pengene = win
Halv pris på treningssenter

Dette funker på treningssenter med treningskort, men jeg tror nok det vil funke andre plasser med lignende opplegg.
På treningssenter kan man kjøpe treningskort for et halvt år eller et helt år, i alle fall de jeg kjenner til. Du kjøper for et helt år. Viktig at det er en plass der man får oblat på treningskortet for den perioden man har betalt for. Så sender du mail til en ansvarlig ved treningssentert og sier du har blitt innkallt til forsvaret e.l., og ber om å få omgjort til et halvår og få penger tilbake. Dette burde gå bra og du får refundert penger, men du har fremdeles oblat for et helt år (forhåpentligvis). Når du kommer neste halvår og treningskortet ikke funker, later du som ingenting. Når de får se kortet ditt med oblat, vil de tro det er en systemfeil og registrere ditt andre halvår gratis. Mulig du må sette dem på tanken at det kan vere en systemfeil. Uansett noen lapper å spare her.
Sist endret av garilli; 17. juni 2011 kl. 00:02.
Ringe gratis med telefonkiosker

Siden jeg dessverre er under 18, kjøper jeg meg ofte et Spendon Gavekort for å bruke på nett.
Etter bylig å ha kjøpt meg et slik, gikk jeg på togstasjonen, fikk høre at toget var forsinket, og fant kjapt ut at jeg ikke hadde strøm på telefonen slik at jeg fikk sagt ifra, gikk til nærmeste telefonkiosk, og matet i Spendonkortet.

Snakket ganske lenge, og dette skjedde for en måned siden. Kortet er enda ikke trekt, så jeg tviler på at det blir det.
Sist endret av sh0rtie; 17. juni 2011 kl. 00:31.
Sitat av Pappagutten Vis innlegg
Cluet er jo å gjøre det på en butikk med mye folk, kan love deg at jeg ikke har oversikt over hvem som går inn og ut av butikken på fredager og lørdager midt på dagen når jeg sitter i kassa

Og ja, i teorien kan du faktisk gå ut og inn igjen og gjøre det på nytt.
Det er ikke noe system i kassa som sjekker at det er den varen som er på kvitteringa som er den personen kommer med i kassa er den samme
Vis hele sitatet...
Jobber i butikk og lærer andre og svindle??
Kundene som betaler lønna de vet du
hehe
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Har ikke testet dette selv men tror det kommer til å funke.
Det du trenger er litt penger.
en god venn
en stor butikk som ELKJØP/ zumthing.

Første steg er å gå inn i butikken å kjøpe den tingen du har lyst på.
gå ut, husk å få med deg kvitteringen.
så får du kompissn din til å gå inn i butikken å finne akkurat samme varen, å sette den i nærheten av inngangen.
så lar du varen din bli hjemme men du må huske å ta med kvitteringen.
så når du går inn i butikken, så tar du med deg varen som kompissn din har plassert i inngangs partiet.
går bort til kassen å ber om å få igjen pengene siden den ikke passet/ noe blir feil. du har varen + kviteringen
men egentlig har du VAREN hjemme + du har pengene = win
Vis hele sitatet...
Dette er kjent som "The white house scam". Se: http://www.youtube.com/watch?v=ScO46z6vRn4
For et eksempel i praksis.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Dette er kjent som "The white house scam". Se: http://www.youtube.com/watch?v=ScO46z6vRn4
For et eksempel i praksis.
Vis hele sitatet...
+ at den har begynt og funke drålig ettersom mange butikker har merker som markerer om pakken er åpnet / betalt for.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av MazeKing Vis innlegg
På postkontoret her jeg bor har de en del spill/filmer etc. (utvalget var bedre før). Har flere ganger tenkt på om det går Ann å kjøpe noen konvolutter og frimerker og rett og slett stappe spille eller filmer de har på postkontoret oppi konvolutter, sette på frimerker og navn til en kompis og legge de i postluka. Er det alarmscanning av postsekker? Gjør man dette på en travel lørdag eller i lunsjen når det er mye folk så bør få skjønne hva som skjer. Noen som har guts til å prøve?
Vis hele sitatet...

Jeg jobber på postkontor og vi scanner ikke våre sekker.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av kurt kåre jonny Vis innlegg
Jobber i butikk og lærer andre og svindle??
Kundene som betaler lønna de vet du
hehe
Vis hele sitatet...
Nei, det var i gamle dager det. I dag er det store selskaper som betaler loenna di, dvs. selskaper som som regel har nok penger fra foer av!
Jeg vet ikke om dette er et triks som er blitt delt fordi jeg ikke gidder og lese gjennom 17 sider :P

vettche om dette funker på de nyeste brus-maskinene men funker ihvertfall på noen gamle

Gå til en brus-maskin og kjøp 1 brus, stikk hånda inn under det og hold igjen flaska.
Dette oppfatter brus-maskinen som en feil og sender en ny.
gz, 2 brus for 1!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Nei, det var i gamle dager det. I dag er det store selskaper som betaler loenna di, dvs. selskaper som som regel har nok penger fra foer av!
Vis hele sitatet...
Joda, men disse selskapene får jo igjen penger på at butikken går bra. Hadde ikke butikkene tjent penger hadde ikke eierselskapene tjent særlig bra heller.

Riktignok blir dette et tenkt problem. Folk trenger jo alltid mat.
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Har ikke testet dette selv men tror det kommer til å funke.
Det du trenger er litt penger.
en god venn
en stor butikk som ELKJØP/ zumthing.

Første steg er å gå inn i butikken å kjøpe den tingen du har lyst på.
gå ut, husk å få med deg kvitteringen.
så får du kompissn din til å gå inn i butikken å finne akkurat samme varen, å sette den i nærheten av inngangen.
så lar du varen din bli hjemme men du må huske å ta med kvitteringen.
så når du går inn i butikken, så tar du med deg varen som kompissn din har plassert i inngangs partiet.
går bort til kassen å ber om å få igjen pengene siden den ikke passet/ noe blir feil. du har varen + kviteringen
men egentlig har du VAREN hjemme + du har pengene = win
Vis hele sitatet...
Er det slik at strekkodene på f.eks spillkonsoller er unike? Ville det kunne bli oppdaget på denne måten? Så må man huske på at det hele er på overvåkningskameraene og vil kunne brukes mot deg om du skulle bli tatt eller de får mistanker.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Er det slik at strekkodene på f.eks spillkonsoller er unike? Ville det kunne bli oppdaget på denne måten? Så må man huske på at det hele er på overvåkningskameraene og vil kunne brukes mot deg om du skulle bli tatt eller de får mistanker.
Vis hele sitatet...
Nei, strekkodene er de samme og inneholder kun en database-ID for produktet. Om derimot det er registrert forsikring på varen skrives serienummeret ned i avtalen, men det gjøres sjeldent for spillkonsoller.
Sitat av Molykun Vis innlegg
Det funker helt fint å bare avbryte hele transaksjonen. Maskinen skriver da ut en kvittering om at transaksjonen ble avbrutt, men i en stresset situasjon slik det vanligvis er på utesteder så pleier det å gå greit. Bare sett inn kortet, trykka avbryt, ta ut kortet, ta pils og gå.
Vis hele sitatet...
Tokk ut 3 tussen, trykte med et uhell på avbryt, ho i kassa ga meg kvitringen og ønsket meg en fin dag, gjett at jeg sto lenge og hadde djevelen og engelen på ryggen, endte jo med at jeg sa ifra, fordi butikken er min dagligvare

Men fungere utmerket, har opplevd det flere ganger, fra 50 - 200 kr
Sist endret av justastonedhuman; 1. juli 2011 kl. 13:12.
Da må kassedama være usedvanlig dum, og det kan ikke ha vært i en butikk med CG...
Sist endret av petterdass; 1. juli 2011 kl. 13:20.
Sitat av Kain Vis innlegg
Tokk ut 3 tussen, trykte med et uhell på avbryt, ho i kassa ga meg kvitringen og ønsket meg en fin dag, gjett at jeg sto lenge og hadde djevelen og engelen på ryggen, endte jo med at jeg sa ifra, fordi butikken er min dagligvare

Men fungere utmerket, har opplevd det flere ganger, fra 50 - 200 kr
Vis hele sitatet...
Daglivarebutikker slik som KIWI, Rema 1000, Coop, o.l. har kassesystemer der det kommer opp advarsel på sjermen foran deg om transaksjonen er avbrutt.

Kjerringa bak kassa må ha vært pling i bolla
Et par småtriks for å spare noen kroner på Statoil

Gratis kaffe: Si at du har glemt statoilkoppen, enkelt og greit. Statoil har som policy å gi gratis kaffe til kunder som har glemt koppen. Funker selvsagt ikke hvis du kommer inn og har "glemt" den hver dag.

Gratis støvsuger: De fleste stasjonene har vel gratis støvsuger, men noen steder må du ha pollett til 20 kr. Isåfall trykker du bare inn nødstoppen og går til kassen og sier at polletten din ikke virker. De er sannsynligvis så vant med folk som bruker nødstoppen for å stoppe støvsugeren når de er ferdig, at de bare vil gi deg en ny pollett og be deg dra ut nødstoppen.

Gratis bilvask: Mange av maskinvaskene har en automat inne i vasken som brukes til å manuelt starte en vask. Denne har blant annet knapper med tall fra 1-9. Kjær inn bilen, trykk 1 og deretter OK for en gratis poleringsvask. PS: Stasjonene har overvåkingskamera som viser området utenfor vaskehallen, men ikke inni. Det kan derfor være lurt å late som du taster inn en kode før du kjører inn bilen og starter vasken.

Legger ut mer senere hvis jeg føler for det.
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Daglivarebutikker slik som KIWI, Rema 1000, Coop, o.l. har kassesystemer der det kommer opp advarsel på sjermen foran deg om transaksjonen er avbrutt.

Kjerringa bak kassa må ha vært pling i bolla
Vis hele sitatet...
Pfft, idag glemte kassamannen å ta betalt i det hele tatt, bare ga kvitteringen fra forrige kunde... Alt kan skje i en stresset situasjon.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Pfft, idag glemte kassamannen å ta betalt i det hele tatt, bare ga kvitteringen fra forrige kunde... Alt kan skje i en stresset situasjon.
Vis hele sitatet...
hahaha xD

Selv har jeg kjøpt 2 blå burn (burn day) og dette var første gangen jeg kjøpte slik burn. Kassadama hadde bare tatt betalt for 1 burn og jeg trodde det var noe "burn dag" med halv pris eller lignende fordi det sto "burn day" på displayet... Så da fikk jeg 1 burn gratis xD

edit: wohoy, 500 innlegg
Sist endret av kvarburg; 4. juli 2011 kl. 14:00.
Dersom noen trykte avbryt eller feil PIN da jeg jobbet i butikk for rundt 10 år siden, så fikk jeg beskjed på skjermen i tillegg til at terminalen avga en pipelyd. Vil tro de fleste har sikret seg slik nå, CG eller ikke, så det er jo helt utrolig sløvt av personalet dersom du har klart dette flere ganger.
Faren min jobber på Tomra som programvaredesigner. Og de har fikset mange smutthull, inkludert dette med å klistre på en lapp. De leser også av hvilken form og vekt flasken har.
Virker jo faktisk som de enda er avhengig av strek kodene da de spinner flasken eller boksen rundt til de finner en strek kode. Derfor får jeg ikke pantet flasker fra feks sverige her