Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  229 17852
Har aldri spilt MC, men fikk lyst nå som jeg så man kunne være tyv/morder her.
Lurte da på hvordan slike ting fungerer/vil komme til å fungere.

Er eneste måten å spille på ved å kjøpe MC, tenker bare å spille hos dere hvis det finnes noen måter.

Evnt. hvordan vil drap/tyv straffer blir, og vil det være noe ala norsk fengsel med TV og flere kamerater av meg i.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Høres ut som et veldig intressant prosjekt!

Har dere noen IP/server? Hadde vært moro å sett hvor langt dere har kommet.
Vis hele sitatet...
1. Reklame og kommersiell aktivitet er ikke tillatt i noen form.
Ønsker du besøkende til nettsiden din, å spre oppmerksomhet om noe eller på annen måte reklamere for noe er ikke dette plassen for deg. Videre må enhver form for kommersiell aktivitet på nettstedet først godkjennes av administrasjonen.
Unntaket her er naturligvis hvis du betaler for reklameplassering – for å lese mer om det finner du en lenke ved siden av reklamefelt.
Vis hele sitatet...
Regel på Freak.
En liten update

Først vil jeg bare si at jeg setter pris på entusiasmen rundt denne serveren! Tror dette kan bli veldig bra.

Hvordan vi ligger ann:

Vi er to stykker som har laget selve verdenen, og de forskjellige områdene. Dette begynner å nærme seg klart. Det vi mangler av byggingen er subway-systemet, som ikke fungerer optimalt. Sliter med en solid empty-cart detection, som ble vanskelig å lage etter 1.6 patchen. Tar gjerne imot gode forslag på løsninger til dette problemet!

Level-Systemet:

Som jeg har nevnt i en tidligere post, vil serveren ta i bruk et level system med en slags XP. Dette er ikke satt på plass. Jeg prøver å finne en god måte å gjøre dette på, og helt automatisk. Slik at ting går av seg selv. Vet ikke hvor lang tid dette vil ta.

Butikker:

Pluginen for å lage butikker er på plass. Driver også å lager såkalte "Admin Shops" rundt omkring på serveren. Kan også nevne at Admin Shops vil være ganske dyre. Dette er fordi at spillerne skal kunne ha muligheten til å konkurere med disse butikkene, samt tjene penger på det.
Økonomi systemet som er brukt heter "Iconomy", og fungerer bra.

Eiendommer:

Her fant jeg en veldig god plugin, som lar admins lage eiendommer, for deretter å legge de ut på markedet. Men denne pluginen var det mange restriksjoner på. Så jeg har fått utvikleren til å lage en helt ny versjon, som vil tilfredsstille de behovene denne serveren har ift. eiendomssalg. Denne burde være klar i løpet av en uke.

Bilder:

Dette er en ferdiglaget treefarm i et av områdene.
http://www.sveinkb.com/bilde1.jpg

Dette er en del av DownTown. Området hvor de fleste butikkene ligger.
http://www.sveinkb.com/bilde2.jpg

Dette er en av flere subway stasjoner.
http://www.sveinkb.com/bilde3.jpg

Disse husene er en del av det luksuriøse strøket, "VillaVille".
http://www.sveinkb.com/bilde4.jpg

DownTown
http://www.sveinkb.com/bilde5.jpg
Jævlig kult! Ser VELDIG kult ut!

For level systemet du snakket om, yogscast har en texture pack+mer. Du kan kanskje bruke den?
Siterer meg selv fra en annen tråd:
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg ambefaler ALLE å prøve ut yogbox sin texture pack! Utrolig mye morsomt, og helt anderledes. Ser ut som en mye nyere versjon av minecraft. Jeg var lei en beite, men når jeg prøvde den, satt jeg lett i nye 6 timer!

Texturepack.
En review av packen.

EDIT: post 300!
Vis hele sitatet...
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jævlig kult! Ser VELDIG kult ut!

For level systemet du snakket om, yogscast har en texture pack+mer. Du kan kanskje bruke den?
Siterer meg selv fra en annen tråd:
Vis hele sitatet...
Skal se på det
Takk!
Sist endret av SveinKB; 21. august 2011 kl. 17:00.
Veldig bra initiativ! Du kan enkelt tjene opp serverkostnadene dersom noen er villige til å betale for annonser i form av skilt, plakater o.l in-game.
Dette ser SYKT fett ut, gleder meg til du har fått ordnet det helt
Melder meg til hjelp om du trenger noe!
Game disconnected
pokemon's Avatar
hva skjer når 1.8 kommer ut? jeg regner med man må generere nye maps for å få med de nye tingene, som elver etc..
er det ikke litt kjipt å lage det ferdig bare for å finne ut at 1.8 kommer å du må ha nytt map? (må jo ikke ha nytt map men) tenker på dette selv, gidder ikke bygge noe spesielt lenger, fordi jeg skal ha nytt map med 1.8..
Sitat av pokemon Vis innlegg
hva skjer når 1.8 kommer ut? jeg regner med man må generere nye maps for å få med de nye tingene, som elver etc..
er det ikke litt kjipt å lage det ferdig bare for å finne ut at 1.8 kommer å du må ha nytt map? (må jo ikke ha nytt map men) tenker på dette selv, gidder ikke bygge noe spesielt lenger, fordi jeg skal ha nytt map med 1.8..
Vis hele sitatet...
Nei, men hvis det kommer evt. nye planter kommer de bare til å spawne i nye chunks som ikke er generert enda.
Sitat av pokemon Vis innlegg
hva skjer når 1.8 kommer ut? jeg regner med man må generere nye maps for å få med de nye tingene, som elver etc..
er det ikke litt kjipt å lage det ferdig bare for å finne ut at 1.8 kommer å du må ha nytt map? (må jo ikke ha nytt map men) tenker på dette selv, gidder ikke bygge noe spesielt lenger, fordi jeg skal ha nytt map med 1.8..
Vis hele sitatet...
Serveren tar kopi av mapet hver dag. Så hvis det skulle skje, at vi må ha et nytt map, bare kopierer vi den delen av verdenen som vi har bygget på før 1.8, og limer den inn i et 1.8 map.
Hvordan er progressjonen? Har du noen antatt dato servern går live?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ser veldig lovende ut, jeg er lett med på den.
Shady Banana
Quix's Avatar
Når vil serveren være åpen for ''the public''?
Kan ikke gi en dato på når serveren vil gå live, fordi mye av jobben som gjenstår ikke er opp til meg. Jeg venter på en plugin som vil styre eiendomsmarkedet i "spillet", og aner rett og slett ikke når den vil være ferdig. Men jeg håper på at vi kan ha serveren oppe om et par ukers tid.
Jeg joiner lett en slik server men deler dere IP-adressen til serveren hær eller? Og skal dere ha en nettside for serveren også da?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Jeg kan ta ansvar for subway-systemet. Har et par konge løsninger (Som jeg selv vil si!)
Hvor har dere servere egentlig? og hosting til nettside?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvor har dere servere egentlig? og hosting til nettside?
Vis hele sitatet...
Serveren er privat, og er i sandefjor. Kan nevne at den er helt ny og har masse kraft
Dermed har vi også nettside med forum.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Serveren er privat, og er i sandefjor. Kan nevne at den er helt ny og har masse kraft
Dermed har vi også nettside med forum.
Vis hele sitatet...
Venter dere med å release nettsiden/forum'et til servern er ferdig?
Sitat av salvatrix Vis innlegg
Venter dere med å release nettsiden/forum'et til servern er ferdig?
Vis hele sitatet...
Det er usikkert enda. Men jeg tipper nettsiden vil åpne et par dager før serveren. Slik at folk kan melde seg inn og bli whitelistet.
En liten update:

Ting går fremover. Nå venter vi kun på en plugin. Når den er i hus, vil serveren bli lansert.

Alle eiendommer er på plass og til salgs!
http://www.sveinkb.com/bilde6.jpg
Sist endret av SveinKB; 25. august 2011 kl. 21:10.
Ser lovende ut det der. Hvilken plugin er det dere venter på?
dere må skaffe en plugin som gjør det mulig å kjøre bil :P Hadde vært tøft..
finnes en mod hvor det er mulig
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
dere må skaffe en plugin som gjør det mulig å kjøre bil :P Hadde vært tøft..
Vis hele sitatet...
5 posts til nå.
Sitat av Settoz Vis innlegg
dere må skaffe en plugin som gjør det mulig å kjøre bil :P Hadde vært tøft..
Vis hele sitatet...
Ingen bukkit plugin som lar deg kjøre bil. Finnes kun noe som heter "Move Craft", men det er ikke noe særlig.

Greia er at man ikke kan legge til nye items til servere, noe som disse bil mod'ene gjør.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Damn, leste gjennom tråden og fikk en kriblende feeling i magen.
Tror dette kan bli dødsartig, for folka med tilgang.
Sist endret av Kimbobo; 26. august 2011 kl. 00:55.
Jeg kjenner det at det eneste som kunne lokket meg til en slik server er at man blir mindlertidig bannet hvis man dør, samt at serveren resettes så snart det er omtrent ingen levende igjen på serveren. Man bør dessuten være pålogget serveren minst en gang hver 24 time for å holde seg "i live" på serveren. Da hadde jeg hatt lyst til å late som om det var "realistisk" eller "på ekte".
Sitat av Markus Vis innlegg
Jeg kjenner det at det eneste som kunne lokket meg til en slik server er at man blir mindlertidig bannet hvis man dør, samt at serveren resettes så snart det er omtrent ingen levende igjen på serveren. Man bør dessuten være pålogget serveren minst en gang hver 24 time for å holde seg "i live" på serveren. Da hadde jeg hatt lyst til å late som om det var "realistisk" eller "på ekte".
Vis hele sitatet...
Litt drastisk vell? Så drar du på campinga eller må jobbe ekstra vakter så skal du ikke få spille resten av uka?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Litt drastisk vell? Så drar du på campinga eller må jobbe ekstra vakter så skal du ikke få spille resten av uka?
Vis hele sitatet...
Ja, men det er bare for å ungå at folk ikke spiller ofte på serveren skal kunne holde verden unna en reset i over et døgn.
Sitat av Markus Vis innlegg
Jeg kjenner det at det eneste som kunne lokket meg til en slik server er at man blir mindlertidig bannet hvis man dør, samt at serveren resettes så snart det er omtrent ingen levende igjen på serveren. Man bør dessuten være pålogget serveren minst en gang hver 24 time for å holde seg "i live" på serveren. Da hadde jeg hatt lyst til å late som om det var "realistisk" eller "på ekte".
Vis hele sitatet...
Kan bare si med en gang at det ikke vil bli sånn.
Artig tanke tho

Et bilde til:

Dette er en tom by som spillere kan kjøpe. Ideen er at man kjøper byen og lager eiendommer som man selger. Hvordan du gjør akuratt din by attraktiv for andre spillere er opp til deg.

http://www.sveinkb.com/bilde7.jpg
Pluginen vi venter på er snart ferdig
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Pluginen vi venter på er snart ferdig
Vis hele sitatet...
Sånn ca. Hvor lenge er det til den åpner?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Sånn ca. Hvor lenge er det til den åpner?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si. . Men vil tippe litt over en uke.
Serveren nærmer seg klar!
Og vi trenger mods. Hvis du kunne tenkte deg å hjelpe til med dette, ta kontakt på PM!
SveinKB, jeg tror dere må ta en mapreset etter 1.8 kommer ut uansett slik at dere får med dere den store oppdateringen.. :l
Ja, dette har vi tenkt litt på. Vi kan fortsatt bruke mapet etter 1.8, men det nye innholdet vil kun genereres i nye chunks. Og da må man fort gå ganske langt, hvis vi starter serveren før 1.8. Rett og slett fordi spillerne vil generere masse terreng før patchen, bare ved å gå rundt.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Så sykt rått, er helt klart med

Og norsk server og <3
Sist endret av Osteper; 30. august 2011 kl. 22:20.
åhh, gleder meg vilt! er jo ingen servere å spille på for tiden norske
Åpner serveren snart?
Denne ideen virker utrolig kul - det er kanskje ikke mye tid igjen før serveren er åpen for allmennheten, men jeg vil likevel melde min interesse som betatester.
Jeg ser fram til å spille med alle sammen på en seriøs, realistisk server!
Er det åpnet en nettside enda? Så man kan gå inn å bli whitelista!
Joiner lett denne serveren, gleder meg. Dette kan bli kjempe bra viss alle er seriøse!
Må bare beklage at det tar så lang tid. Alt er klart, men vi venter fortsatt på en essensiell plugin, som egentlig skulle vært klar forrige uke
Jeg har en dress som skin, og vil gjerne være bankmannen
Tror du serveren er oppe i løpet av uka?
Vær så snill, ha en whitelist og utprøvningstid av nye medlemmer, ellers blir det ofte veldig crowded
Det går bra, bruk heller mellomtiden til å små fikse på ting.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Må bare beklage at det tar så lang tid. Alt er klart, men vi venter fortsatt på en essensiell plugin, som egentlig skulle vært klar forrige uke
Vis hele sitatet...
Har du funnet ut hva du skal gjøre med mappet når 1.8 kommer ut da? blir jo kjipt å spille på et gammelt map.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Det går bra, bruk heller mellomtiden til å små fikse på ting.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg værelandsby idioten har så søtt skiin
Sitat av pokemon Vis innlegg
Har du funnet ut hva du skal gjøre med mappet når 1.8 kommer ut da? blir jo kjipt å spille på et gammelt map.
Vis hele sitatet...
Vil la mapet være, men nye chunks med 1.8 innhold vil genereres utenfor de gamle chunksene.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Vil la mapet være, men nye chunks med 1.8 innhold vil genereres utenfor de gamle chunksene.
Vis hele sitatet...
Prøv å flytte det over til et nytt map sånn at dere får 1.8 med.