Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 27760
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
~SNIP~
Jeg har heller aldri vært ved pyramidene, men jeg vil tro at det er vakter der som vil reagere hvis noen prøver å sende et lite kjøretøy inn i en sjakt.
Vis hele sitatet...
Det jeg har fått med meg er at man ikke kommer nær de engang..
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Det er jo selvfølgelig ikke en ekte sjakt i pyramidene han bruker. Hvem som helst kan ikke spasere inn i pyramidene og sende lekebiler ned sjakter.
Vis hele sitatet...
Nei, det tror ikke jeg heller.

Sitat av TobNor Vis innlegg
Det jeg har fått med meg er at man ikke kommer nær de engang..
Vis hele sitatet...
Høres sannsynlig ut, selv om vi faktisk så noen ved foten av en pyramide i filmen. I mangel å være bereist, sjekket jeg noen reisereportasjer på nettet, og det ser ut til at turistene holdes litt unna ja. Dessuten var det så mye folk på alle bildene i de reportasjene jeg så at neimen om noen hadde fått satt inn en radiostyrt bil uten å bli avslørt.
Sist endret av Seasick Pete; 18. desember 2011 kl. 15:00.
http://www.youtube.com/watch?v=CJmFyN-k5sw Der vettu, hele videon lastet opp på youtube!
Det er i hvertfall en "scam".
Jeg fikk det jeg selv syns er den glimrende ideen å google ordene rover in pyramid shaft, ettersom det faktisk har vært sendt slike kjøretøyer inn i pyramidekanaler. Dette er et eksempel på treff:
http://guardians.net/hawass/articles...at_pyramid.htm

Og så vidt jeg kan se er veggene i filmen på YouTube mye glattere enn virkelige pyramidevegger. Jeg holder fast på ideen min om at "sjakten" i filmen vi diskuterer er er laget av malte sponplater eller noe sånt.
Der sjakten stuper rett ned ser man kanten. Den var jævlig rett og fin. Ikke et lite hakk engang.

sponplater var et godt forslag.
En annen ting man kan spørre seg om er jo hvorfor filmen fra innsiden av sjakten er i elendig svart/hvitt, når han tidligere tester kameraet i klokkeklar fargevisning.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Kødder du nå?

For det første henger jeg meg opp i hvor latterlig det er at han redigerer inn skurring og bildestøy etterhvert som bilen sendes ned i sjakten. Elendig.

For det andre;
Selv om det selvsagt er ren BS... OM det nå skulle vært ekte... hva så??! At det er NOE som skjer der nede betyr ikke at det er noe interessant. Hvis jeg hadde dratt til Frankrike og sendt et kamera inn en sprekk i veggen på Notre Dame eller Louvre, f.eks., som er utsatt for en haug med konspirasjonsteorier osv, og jeg hadde funnet et lignende lys... Hva skulle jeg tolket det som? Noe helt sinnsykt noe? Eller bare at det står noen og arbeider der nede eller lignende? Det er jo helt LATTERLIG å hoppe rett til konklusjonen at det er noe supermystisk, hemmelig og <noe som er verdt fem millioner dollar å holde hemmelig> der nede.

Hele dette prosjektet er selvfølgelig bare svada, og typen bak har heller ikke gjort noe galt. Han har ikke påstått en dritt, han har bare laget en crappy film og sagt at han "vet" noe. Så sitter det tusenvis av naive konspirasjonsteoripåvirkede unger på nettet og donerer penger for ingenting. Nå sier han at han SKAL finne ut mer. Det forbauser meg ikke hvis neste video kommer ganske snart, fordi han har selvfølgelig laget den klar allerede. Bare venter til den første videoen når salgstoppen. Så blir det en ny MØKKAFILM, som folk betaler enda mer for. Og alt er helt lovlig og greit, dette er bare typiske freaks som får akkurat like lite som de betaler for. Gratulerer med det.
Vis hele sitatet...

Jeg ble like nysgjerrig uavhengig om det er ekte eller ei. Har jo absolutt ingenting med "naive konspirasjonsteoripåvirkede unger" og gjøre, det at han har god fantasi etc er et pluss i boka uansett. Om dette hadde vært noe som i senere tid hadde vært bevist reelt så hadde det kun en bonus Han skal ha credit for gjennomføringen av prosjektet.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Det jeg har fått med meg er at man ikke kommer nær de engang..
Vis hele sitatet...
Vel, politiet rundt pyramidene er så korrupte, at de lar deg gjøre det meste du vil - så lenge du har penger.

Vi sto rett ved et skilt med "No climbing!", hvor en politimann hjalp en familie med å klatre opp, for så å ta bilde av de.
Jeg fikk også tatt noen bilder med "No photography!"-skilt.

Dessuten er det guider som tar deg med inn i pyramidene, både de store og de små dame-/barn-pyramidene.
Grunnen til at han møter han fyren på traileren er jo fordi han har fått en insider til å la han føre bilen i sjakta, det som er poenget =w=
Sist endret av guppy; 18. desember 2011 kl. 17:38.
Sitat av Denial Vis innlegg
En annen ting man kan spørre seg om er jo hvorfor filmen fra innsiden av sjakten er i elendig svart/hvitt, når han tidligere tester kameraet i klokkeklar fargevisning.
Vis hele sitatet...
Det er vel fordi at det er bekmørkt inni sjaktene, og han må bruke nattmodus? Vis dette hadde vært ekte iallefall.
Bømmer.

Alt er laget på gutterommet til den nye "Indiana Jones". Han har bygd alt på rommet av isopor, hjemme hos sin mor. Kreativ måte å bli millionær på!
Kanskje vi er heldige? Fant et intressant youtube klipp her!
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kanskje vi er heldige? Fant et intressant youtube klipp her!
Vis hele sitatet...
aliens? *faceplam*
Sitat av stagg Vis innlegg
Bømmer.

Alt er laget på gutterommet til den nye "Indiana Jones". Han har bygd alt på rommet av isopor, hjemme hos sin mor. Kreativ måte å bli millionær på!
Vis hele sitatet...
Er han blitt millionær allerede, er det så mange som har kjøpt?
Sitat av IpN Vis innlegg
Er han blitt millionær allerede, er det så mange som har kjøpt?
Vis hele sitatet...
Bare på min video er det 1403 visninger. Plusser man sammen det, og prisen på videoen får man 7015$ (rundt 35 tusen norske kroner). Så han er nok ikke millionær enda, og det fleste ser den nok på youtube. Det er jo også flere videoer en min, så da er det jo enda sikrere.

Burde jeg ta ned videoen? Jeg har tross alt 35000 i skyld...
Helt sikkert ikke millionær, men han har kanskje fått igjen pengene han brukte på ferien i Egypt, det er ikke verst det heller. Hvis han virkelig har vært der selv da. Videoklipp av flytur og gatebilder skulle jeg greit å skaffe uten å forlate PC-en også.
Vurderer faktisk å se den på YouTube.. OK underholdning eller helt crap?
Sist endret av IpN; 18. desember 2011 kl. 21:02.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Vurderer faktisk å se den på YouTube.. OK underholdning eller helt crap?
Vis hele sitatet...
Helt crap spør du meg.. varer bare i 4 min eller noe da, bare å se den det.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Kanskje vi er heldige? Fant et intressant youtube klipp her!
Vis hele sitatet...
Det er litt feil, fordi pyramiden ble bygget på en utrolig bra måte, så en dokumentar om hvordan den ble bygget, men de fikk ikke lov til fjerne noen blokker for å se om det faktisk var sånn den var bygget.
Sitat av Sjokoladestøv Vis innlegg
Det er litt feil, fordi pyramiden ble bygget på en utrolig bra måte, så en dokumentar om hvordan den ble bygget, men de fikk ikke lov til fjerne noen blokker for å se om det faktisk var sånn den var bygget.
Vis hele sitatet...
Du mener nok den franske arkitekten Jean Pierre Houdin. Han mener pyramiden ble bygd med en innvendig rampe. Han presenterer sin teori meget godt og hvis han har rett er det 1,8km med uoppdagete tuneller i keops pyramiden.

Dokumentaren burde ses av alle med interesse for temaet.

Du finner den her: http://www.youtube.com/watch?v=419GXroRm7Q
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Jeg ble like nysgjerrig uavhengig om det er ekte eller ei. Har jo absolutt ingenting med "naive konspirasjonsteoripåvirkede unger" og gjøre, det at han har god fantasi etc er et pluss i boka uansett. Om dette hadde vært noe som i senere tid hadde vært bevist reelt så hadde det kun en bonus Han skal ha credit for gjennomføringen av prosjektet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke han som har god fantasi. Det er dere!

Forøvrig får han plenty av credits for prosjektet. Klingende mynt. Tipper han er rimelig fornøyd med det. Får ikke mye kreds av meg i alle fall. Bortsett fra at han tydeligvis har blitt obs på de enorme mengdene lettlurte folk på nettet, som gladelig tømmer lommene for ingenting. Det skal han ha.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Du mener nok den franske arkitekten Jean Pierre Houdin. Han mener pyramiden ble bygd med en innvendig rampe. Han presenterer sin teori meget godt og hvis han har rett er det 1,8km med uoppdagete tuneller i keops pyramiden.

Dokumentaren burde ses av alle med interesse for temaet.

Du finner den her: http://www.youtube.com/watch?v=419GXroRm7Q
Vis hele sitatet...
Takk for at du sa det
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er ikke han som har god fantasi. Det er dere!

Forøvrig får han plenty av credits for prosjektet. Klingende mynt. Tipper han er rimelig fornøyd med det. Får ikke mye kreds av meg i alle fall. Bortsett fra at han tydeligvis har blitt obs på de enorme mengdene lettlurte folk på nettet, som gladelig tømmer lommene for ingenting. Det skal han ha.
Vis hele sitatet...
"Kødden" sitter sikkert bak dataskjermen as we speak. Ser det for meg, han sitter foran skjermen å roper EASY MONEY dumbass people. Så klør han seg godt på potetgullmagen mens han planlegger sin "nye" film.
Så den nå, forventa liksom det var en ordentlig indiefilm på 1 time eller mer.. Han legger vel bare opp til en oppfølger.. You have 30 days to pay me $5000000 2
Sist endret av IpN; 19. desember 2011 kl. 01:33.
Kom nettopp på at han har ingen ting han kan si mot at vi laster opp videoen hans. Han truet jo staten med å laste opp noe som de skal ha holdt hemmelig
Hva skjedde egentlig?

Ingen som har sett den?
Har noen sett videoen enda? Koster jo penger, så uaktuelt at jeg laster den ned..
Er jo flere her i denne tråden som har lagt den ut på YouTube... Er de slettet igjen eller?
Sitat av Avatar Vis innlegg
Kom nettopp på at han har ingen ting han kan si mot at vi laster opp videoen hans. Han truet jo staten med å laste opp noe som de skal ha holdt hemmelig
Vis hele sitatet...
Så klart han kan si noe i mot det. Det er hans åndsverk.
Slik jeg har skjønt det, så ser man ikke at personen plasserer lekebilen INN i pyramiden eller noe slikt. Det kan være hvor som helst dette skjer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har noe mer info om denne saken her? Ble plutselig veldig nysgjerrig på om det har skjedd noe nytt...
Trådstarter
Har ikke hørt noe siden, tror hele greia bare døde ut
Jeg skal iallefall følge med på dette fremover
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Jeg skal iallefall følge med på dette fremover
Vis hele sitatet...
Sjekk datoen.