Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 17373
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Tror jeg å, med tanke på at kristendommen har ca 0,5 millarder mere tilhengere, så det sier seg selv.

Og hvorfor du i det hele tatt skrev det der, er for meg provoserende. Du prøver å "gjemme" sannheten om at det står om døds straff i Quranen, og legger skyld på at kristendommen er så sykt mye værre, uten å hendvise til noe, bare løse påstander for å bevise dine ord.
Vis hele sitatet...
Du så ikke poenget mitt? Jeg skrev også at dette er en feil måte å sammenligne på. Men hvis man følger Angelina sitt modell, så er egentlig kristendommen badest of the religion.

Men tydeligvis skjønte du ikke at dette var en påstand for å framheve en tanke!
Sitat av etse Vis innlegg
Right back at ya. Slik du debatterer minner veldig om en debattteknikk som ble brukt for noen årtusner siden. Hvor man går inn i en diskusjon for å inne diskusjonen, og lukker ørene for den andre personens argumenter. Hvor gyldige argumentene er, er også likegyldig så lenge man vinner diskusjonen. Dette er samme debatt-teknikk som sofistene brukte på sin tid.

Som Sokrates i sin tid sa, man skal gå inn i en diskusjon med åpent sinn. Ikke for å vinne diskusjonen, men for å tilegne seg kunskap.
Vis hele sitatet...
Vell, selvom 5 på dette forumet er mot 1 person, så betyr det for all del at det ikke er rett det dem skriver.

Spar meg. Såklart folk går inn i en diskusjon som denne, for å vinne. Duå lever ikke i steinalderen.
Sist endret av eskil2k; 27. mai 2010 kl. 17:48.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Riktig.



Ekstremister er ekstreme, det sier seg selv. De ekstreme vil derav være de som følger Koranens groveste anmodninger, som eksempelvis muslimske terrorister. Disse grove beskrivelsene og ordrene i Koranen verken kan eller skal tolkes - det er strake ord. Iom at de faktisk gjør det boken ber dem om, er det ifølge den disse som er de ekte muslimene, og ikke de som velger å filtrere ut innholdet etter hva som passer deres preferanser best.

Slik er Koranen et godt eksempel på dobbeltmoral - på den ene siden lovprises godhet, rettskaffenhet, barmhjertighet, gavmildhet, ikke-aggresjon og fredsarbeid m.m. - forutsatt at man er en muslimsk troende; mens det samtidig fremsettes en mengde aggressive trusler om straff med detaljbeskrivelser av tortur, utført med ekstrem sadisme rettet mot medmennesker alene av den grunn at de ikke har samme livssyn som muslimene. Ettersom boken ber om krigsføring mot annerledes troende, tortur, kvinneundertrykkelse, tvangsislamisering, slaveri og enda mer, vil det være de av dem som følger b. la dette som - ifølge Muhammed - ansees som ekte muslim. (Sitat) "Hvis noen avviser noe av islams lære eller fornærmer Muhammed eller Koranen vil han bli sett på som frafallen og må drepes."



Ifølge majoriteten av Islam som helst ikke vil assosiere seg med groteske anmodninger fra profeten selv (såkalte hyklere), eller ifølge Koranen, den hellige boken deres, som ber om det stikk motsatte? Koranen, og Muhammeds tre inndelinger av mennesket, sier nemlig det motsatte:

Gruppe 1. "De beste skapninger" (98:6), flere steder i Koranen også kalt de seirende og rettferdige, det vil si kun den minoritet av menneske**heten som tror på Muhammeds lære (49:15)
Gruppe 2. "De verste skapninger" (98:5); flere steder i Koranen også kalt de ugudelige, løgnaktige og urett*ferdige, det vil idag si den overveldende majoritet av menneskeheten (minst 85 prosent) som er ugudelige, urettferdige og løgnaktige alene av den grunn at de har en annen religion eller et annet livssyn enn muslimene (disse 85 prosent av menneskeheten kalles "vantro")
Gruppe 3. De aller verste, nemlig de muslimske hyklerne, det vil i realiteten si det overveldende flertallet av muslimene. De kaller seg muslimer, men viser i praksis, på mange måter, at de ikke er annet enn kvasi-muslimer, fordi de ikke følger Koranens bud. De vender Allahs formaninger ryggen (53:29-30) og gir seg "hen i fristelser" og lar sine "egne ønsker forføre seg" (57:13). "Allah vitner at hyklerne visselig er løgnere" (63:1). Derfor skal de havne på det islamske helvetes aller verste sted - "i Ildens dypeste grunn"(4:144).
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du vil starte en diskusjon basert på sitater fra Koranen og bibelen?
Dette er gamle bøker, fra en brutal og hard tid noe som vi alle er enige om, og de er åpne for moderne tolkning.

Enten så skjønner du det ikke at vi muslimer tolker dette på egen måte når vi leser koranen, eller så bærer du fordommer mot muslimer!
Sitat av commie Vis innlegg
Jeg regner med at de fleste rettferdiggjør handlingene sine utifra bibelen, ja.
Vis hele sitatet...
Du regner med, ja? Hvor ble det av den kritiske Commie?

Om så, er det fremdeles en viss stor forskjell - muslimer som terroriserer etc i Islams navn, skylder ikke ubegrunnet på Koranen. For Koranen ber dem om det. Jeg tror neppe bibelen oppfordrer til rasisme, selv om KKK har et kors i sin logo: "Rasisme er en synd: Jakob 2,8-9. Du skal elske din neste som deg selv, da gjør dere rett. Men gjør dere forskjell på folk, synder dere, og loven anklager dere som lovbrytere."
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Vell, selvom 5 på dette forumet er mot 1 person, så betyr det for all del at det ikke er rett det dem skriver.

Spar meg. Såklart folk går inn i en diskusjon som denne, for å vinne. Duå lever ikke i steinalderen.
Vis hele sitatet...
Faen man, man går ikke i en diskusjon BARE for å vinne! Vi er rasjonelle mennesker som har meninger og kan utveksle ideer og tanker!

Hun sprer jo generell hat propaganda, og da er det vår plikt å motbevise hu!
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Faen man, man går ikke i en diskusjon BARE for å vinne! Vi er rasjonelle mennesker som har meninger og kan utveksle ideer og tanker!

Hun sprer jo generell hat propaganda, og da er det vår plikt å motbevise hu!
Vis hele sitatet...
Du har rett, jeg var kanskje litt rask i svingene der. Nei, man går ikke bare i diskusjoner for å vinne, men hvis man tror man har rett og andre har feil, som tydligvis er i denne saken - så går man jo for å vinne?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Faen man, man går ikke i en diskusjon BARE for å vinne! Vi er rasjonelle mennesker som har meninger og kan utveksle ideer og tanker!

Hun sprer jo generell hat propaganda, og da er det vår plikt å motbevise hu!
Vis hele sitatet...
Det meste du smyger inn under den useriøse retorikken din, egentlig bare energitappende - det er klart mesteparten, inkludert deg, vil motsi de trekk av Koranen og religionen som ikke er av moralsk verdi. For å fremstå som en moralist, selvfølgelig. Hadde man heller fokusert på litt realisme, ville man øynet de deler av boken som oppfordrer til faenskap - fremfor å forkaste det, eller fraskrive seg det fordi "det er så lenge siden det ble sagt".

Jeg lar meg ikke motbevise av dette, og især ikke av en elleveåring som forkaster sin egen tro. Hva tror du Muhammed ville sagt?
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Vell, selvom 5 på dette forumet er mot 1 person, så betyr det for all del at det ikke er rett det dem skriver.

Spar meg. Såklart folk går inn i en diskusjon som denne, for å vinne. Duå lever ikke i steinalderen.
Vis hele sitatet...
hvilken nytte har en diskusjon om du går inn i diskusjonen kun for å vinne, og ikke for å lære? Poenget midt i det jeg sa var ikke om han hadde rett eller galt, men hvordan selve diskusjonen pågår. Det er blitt fremmet flere argumenter fra f.eks. de som forsvarer muslimene som blir totalt ignorert eller forsvart med de samme argumentene om igjen - gjerne ved bruk av veldig stor generalisering - som gang på gang blir kritisert.

Å diskutere slik sofistene gjorde på sin tid gir ingen nytteverdi når ingen av partene er åpne for den andre personen sine synspunkter. Da kunne man like gjerne latt være å ha hele diskusjonen, da begge parter står på akkurat samme sted som før diskusjonen og har ikke tenkt å flytte seg uansett hvor gode argumenter den andre parten har.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
Du har rett, jeg var kanskje litt rask i svingene der. Nei, man går ikke bare i diskusjoner for å vinne, men hvis man tror man har rett og andre har feil, som tydligvis er i denne saken - så går man jo for å vinne?
Vis hele sitatet...
En mer riktig måte ville være å gå inn i diskusjonen for å prøve ut om disse argumentene for det du står for var så gode som du først trodde. Hvis dine argumenter er gode vil du selvfølgelig "vinne" diskusjonen og ikke ha noe behov for å revurdere synspunktet ditt. Men i mange tilfeller vil man kunne få mye kritikk og gode motargumenter for det man legger frem. I en god diskusjon vil man da ta disse tingene til vurdering og hele tiden vurdere om man kanskje kan ha feil.

Ta f.eks. en politisk debatt hvor person 1 har mening A, og person 2 mening B. Disse går i en debatt og ut i fra dette ønsker de å finne ut om A eller B er mest riktig. Eller ligger den riktige løsningen en plass i mellom? Den ordentlige seieren ligger ikke å vinne diskusjonen men å komme frem til den beste løsningen
Sist endret av etse; 27. mai 2010 kl. 18:13.
Heh, man er jo åpenbart ikke interessert i å lære når "sannheten" er så enkel som å ignorere de (sentrale) delene av en religion man ikke tør å assosiere seg med.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Du regner med, ja? Hvor ble det av den kritiske Commie?

Om så, er det fremdeles en viss stor forskjell - muslimer som terroriserer etc i Islams navn, skylder ikke ubegrunnet på Koranen. For Koranen ber dem om det. Jeg tror neppe bibelen oppfordrer til rasisme, selv om KKK har et kors i sin logo: "Rasisme er en synd: Jakob 2,8-9. Du skal elske din neste som deg selv, da gjør dere rett. Men gjør dere forskjell på folk, synder dere, og loven anklager dere som lovbrytere."
Vis hele sitatet...
Herre min skaper, innbiller du deg at muslimske terrorgrupper opererer utelukkende på bakgrunn av hva som står i koranen? Er du fullstendig korka? De bruker koranen på samme måte som terrorgrupper, regimer og paramilitære har brukt religiøse skrifter for å rettferdiggjøre handlingene sine, enten overfor seg selv, eller overfor folket og/eller soldatene.
Sitat av commie Vis innlegg
x
Vis hele sitatet...
Ja, herre min skaper. Du viser jo ganske så veldig tydelig at du verken tar religionen eller dens budskap det minste på alvor. Terrorister og terrorgrupper utfører sine handlinger på bakgrunn av hva Koranen ber dem om - ja! Hva tror du egentlig selvmordsbombing er for noe? Tror du at de gjør det for å ha det gøy? For å drepe litt flere i samme slengen, så overbefolkningen kan balanseres? De gjør det fordi Koranen lover dem et himmelparadis med et fint antall lystige jomfruer som står klare å venter på dem så fort de ender sitt liv. Derfor velger de å ta snarveien, gjennom masseødeleggelser den hellige skriften har oppfordret dem til.

Du antar at alle de nevnte organisasjonene er drevet av kristne på oppfordring av bibelen - du innrømmer til og med at du "regner med det, ja!" fremfor å faktisk underbygge det du sier. Når bibelen i klar tekst fordømmer rasisme, hvordan i all verden kan da KKK være drevet av kristne i kristendommens navn?! I motsetning til bibelen, gir Koranen ganske konkrete ORDRE om hva som skal gjøres for å være en fullgod islamtilhenger.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Det meste du smyger inn under den useriøse retorikken din, egentlig bare energitappende - det er klart mesteparten, inkludert deg, vil motsi de trekk av Koranen og religionen som ikke er av moralsk verdi. For å fremstå som en moralist, selvfølgelig. Hadde man heller fokusert på litt realisme, ville man øynet de deler av boken som oppfordrer til faenskap - fremfor å forkaste det, eller fraskrive seg det fordi "det er så lenge siden det ble sagt".

Jeg lar meg ikke motbevise av dette, og især ikke av en elleveåring som forkaster sin egen tro. Hva tror du Muhammed ville sagt?
Vis hele sitatet...
Muslimer er ikke terrorister. Men noen terrorister er muslimer. Det blir derfor veldig generaliserende, og urettferdig, og dømme alle muslimer for hva en liten gruppe terrorister gjør. Man kan fint missbruke religion til å forskynne sitt budskap som terrorist og bruke sitater fra koranen til å styrke meningene sine.

Og vi kristne var ikke noe bedre vi, viser til korstogene og jødeforfølgelsen som blir gjort at de kristne med religion som grunn og årsak. I senere tid har vi blitt påvirket ac dne industrielle revolusjon i mye større grad enn muslimer som har ført til at religion i den vestlige verden, som er der de fleste kristne landene er, har religionen mistet mye av sin posisjon - og det er derfor ikke like enkelt å starte med f.eks. kriger ved å bruke religion som årsak - og folk tyr til andre midler i propagandaen sin i stede. Hadde kristendommen stått like sterkt i den vestlige verden som islam gjør i den muslimske delen hadde det ikke overrasket meg om det hadde vært mye kriger også den dag i dag, hvor bibelen ble brukt til å forkynne krigen og å få med folk til å godta krigen.

Koranen ber dem om - ja! Hva tror du egentlig selvmordsbombing er for noe?
Vis hele sitatet...
Hjernevasking fra en enda til annen gjort at terrorister. Hvor de har missbrukt koranen som virkemiddel for å påvirke personene til å gjøre slik de ønsker. Han som sprenger seg selv gjør det fordi han tror dette er riktig å gjøre for å være en god muslim - men han tror dette fordi han har blitt hjernevasket med propaganda fra terrorgrupper.
Sist endret av etse; 27. mai 2010 kl. 18:34.
For øvrig har jeg da vitterlig ikke uttalt at dette skjer UTELUKKENDE på grunnlag av bokens ordre. Konflikter og usunne, irrasjonelle tankebanker er jo så klart også en faktor. Men MOTIVASJONEN ligger i Koranens ordre.

Sitat av etse Vis innlegg
Muslimer er ikke terrorister. Men noen terrorister er muslimer.
Vis hele sitatet...
Om du leser det jeg sier, fremfor å vende om alt til det passer deg å stemple uttalesen som "generalisende", så hadde du sett at her er vi faktisk enig.
Sist endret av Angelina; 27. mai 2010 kl. 18:35.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Ja, herre min skaper. Du viser jo ganske så veldig tydelig at du verken tar religionen eller dens budskap det minste på alvor. Terrorister og terrorgrupper utfører sine handlinger på bakgrunn av hva Koranen ber dem om - ja! Hva tror du egentlig selvmordsbombing er for noe? Tror du at de gjør det for å ha det gøy? For å drepe litt flere i samme slengen, så overbefolkningen kan balanseres? De gjør det fordi Koranen lover dem et himmelparadis med et fint antall lystige jomfruer som står klare å venter på dem så fort de ender sitt liv. Derfor velger de å ta snarveien, gjennom masseødeleggelser den hellige skriften har oppfordret dem til.
Vis hele sitatet...
Dette blir for dumt, og du faller rett i fella mange andre går i når man diskuterer terrorisme. Du kan ikke legge skylden ene og alene på religion. Dette viser mangel på innsikt og forståelse for de aktuelle problemstillingene.

Når vi skal forsøke å drøfte hvorfor og hvordan terrorisme oppstår har vi ikke klart å se et felles sett med årsaker som går igjen. Først og fremst kan en tenke seg at det er et sett med grunnleggende årsaker som kan legge til rette for at terrorisme oppstår. Dette kan for eksempel være dårlig forhold i landet, brudd på menneskerettigheter, mangel på sivile rettigheter og manglende rettsystem. Hvis du ser på de okkuperte områdene under Israels regime så er dette eksempler på steder der det forekommer moderat undertrykkelse. Dette fører til misnøye og gir godt spillerom for opprør.

Rask modernisering av områder (hurtig overgang fra mer "primitivt" sosiale og økonomiske forhold til mer globaliserte samfunn) kan føre til at tradisjonelle verdier og sosiale mønstre blir mindre tydelige blant befolkningen. Ekstreme ideologier, nye måter å tenke på osv kan vise seg attraktivt for deler av befolkningen under slike utviklinger. Samtidig gir den økte globaliserte verden bedre tilgang på transport, kommunikasjon og våpen. Historiske tradisjoner for bruk av politisk vold, borgerkrig, revolusjon, diktatur osv kan også bidra til å øke aksepten for å ty til ekstreme metoder. Områdene hvor terrorisme oppstår er ofte preget av en slik historie. USA har også gjort sitt for å bli et hatobjekt blant mange terrorister pga deres politiske, økonomiske og militære bistand til upopulære regimer.

Så har vi jo mer utløsende årsaker. Ledere er nødvendige for å sette i gang noe som helst. Lederne er ofte karismatiske og i stand til å dra med seg masse folk. Noen med evne til å relatere godt og sette ord på folks misnøye i de ustabile regionene. Denne misnøyen formuleres ofte i et politisk program med vold som det fremste virkemiddel. Religion kan også bli brukt her. Så et siste lite puff for å sette i gang gjengen: Provoserende handlinger fra fiendens side. Alt fra politivold, til massakre, til tapte kriger eller omstridte politiske valg osv.
Sist endret av Sky; 27. mai 2010 kl. 19:31.
Jeg understreket ganske ettertrykkelig at "For øvrig har jeg da vitterlig ikke uttalt at dette skjer UTELUKKENDE på grunnlag av bokens ordre. Konflikter og usunne, irrasjonelle tankebanker er jo så klart også en faktor."
Sitat av Angelina Vis innlegg
Jeg understreket ganske ettertrykkelig at "For øvrig har jeg da vitterlig ikke uttalt at dette skjer UTELUKKENDE på grunnlag av bokens ordre. Konflikter og usunne, irrasjonelle tankebanker er jo så klart også en faktor."
Vis hele sitatet...
Du bruker det dog klart som et argument for å understreke at religionen deres er noe drit, livsfarlig og at de ikke skal få gå med burka. Det kunne like godt vært noe annet enn religionen som ble brukt som et av flere virkemidler. Videre sier du at motivasjonen ligger i koranen, det blir også altfor ensidet og enkelt.
Sist endret av Sky; 27. mai 2010 kl. 20:48.
Det er klart motivasjonen ligger i Koranen! Det er den som har anmodningene. Slike som deg burde ha satt seg inn i dens lære fremfor å bortforklare, avvise og omformulere det den faktisk forteller.
Sitat av Sky Vis innlegg
Videre sier du at motivasjonen ligger i koranen, det blir også altfor ensidet og enkelt.
Vis hele sitatet...
Nei det er faktisk ikke "altfor ensidet og enkelt". Selvsagt kommer motivasjonen fra koranen, når muslimske selvmords bombere ofrer livet sitt. Når det er sagt,
så finnes det selvmords bombere som ikke har noe med koranen å gjøre, men poenget er at motivasjonen kommer fra koranen.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Nei det er faktisk ikke "altfor ensidet og enkelt". Selvsagt kommer motivasjonen fra koranen, når muslimske selvmords bombere ofrer livet sitt. Når det er sagt,
så finnes det selvmords bombere som ikke har noe med koranen å gjøre, men poenget er at motivasjonen kommer fra koranen.
Vis hele sitatet...
Motivasjonen kommer fra terroristgrupper som aktivt missbruker de svake i samfunnet og lover de mye godt i livet etter døden om de dør som Allah, gjennom og f.eks. sprenge seg selv. Det er ikke koranen som er problemet da, men terroristgruppen som manipulerer disse ungdommene, og missbruker koranen for å få frem poengene sine.
Selvom terroristgruppene manipulerer ungdommene, så er det jo slik at det er koranen sin "feil". Jeg vill si at det ikke er en unnskyldning fra koranen sin side.
Sist endret av eskil2k; 27. mai 2010 kl. 22:30.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Selvom terroristgruppene manipulerer ungdommene, så er det jo slik at det er koranen sin "feil". Jeg vill si at det ikke er en "unnskyldning" for koranen sin side.
Vis hele sitatet...
Jeg mener de samme personene ville gjort de samme handlingene med eller uten koranen. Da dette er personer som på bakgrunn av en situasjon de er i og eventuell oppvekst har gjort at de ønsker opprør - dette danner da terroristgruppering i mange tilfeller. Disse terroristgruppene bruker virkemidlerr for å få folk med seg, hadde ikke islam stått så sterkt for disse folkene men derimot kristendommen så hadde de brukt bibelen. Eventuelt så hadde de kjørt hat propaganda på bakgrunn av raser osv. Det blir for enkelt å skylde på koranen, da jeg mener den bare er en liten puslebrikke, som ikke er nøkkelen til den situasjonen det gjelder.

Eneste grunnen til at koranen blir brukt og ikke bibelen er at muslimer generelt er mer personlig knyttet til religionen enn kristne.
Hvorvidt det er koranen, bibelen, thoraen, maos lille røde eller das kapital som virker som motivator/rettferdiggjører er da rimelig irrelevant. Det interessante er de underliggende årsakene og mekanismene. Islamistiske grupper bruker koranen og "den store satan USA" for å oppildne soldatene og gi de motivasjon og styrke. Japanerne brukte underdanighet til keiseren for å få soldatene til å begå harakiri. Baader-Meinhof brukte marxistisk teori til å rettferdiggjøre handlingene sine. Mekanismene er stort sett de samme, man får soldatene til å ofre seg for noe som er større enn en selv, eller man rettferdiggjør ellers grusomme handlinger med religiøse argumenter eller at "de andre" er verre. Det er ikke Marx sin feil at Baader-Meinhof gikk over styr, det er ikke koranen sin feil at enkelte muslimer blåser seg selv i lufta midt i en folkemengde og det er ikke bibelen sin feil at LRA massakrerer landsbybeboere.
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg mener de samme personene ville gjort de samme handlingene med eller uten koranen.
Vis hele sitatet...
Ja nå forsto jeg bedre. Det har du rett i.

Sitat av etse Vis innlegg
Eneste grunnen til at koranen blir brukt og ikke bibelen er at muslimer generelt er mer personlig knyttet til religionen enn kristne.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke eneste grunnen, er jo mye lettere ord som står i koranen som kan missbrukes. Men, at muslimer er mere knyttet til religionen enn kristne skal jeg ikke nekte på.
Sist endret av eskil2k; 27. mai 2010 kl. 22:43.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Angelina Vis innlegg
Det er klart motivasjonen ligger i Koranen! Det er den som har anmodningene. Slike som deg burde ha satt seg inn i dens lære fremfor å bortforklare, avvise og omformulere det den faktisk forteller.
Vis hele sitatet...
Har du lest hele koranen, eller googler du bare "brutal quotes from qur'an" som er tatt ut av kontekst?
Sitat av Vill! Vis innlegg
Kjapt spørsmål; jeg er av den typen som så og si alltid går rundt med lue og et tørkle rundt halsen. Fra tid til annen foretrekker jeg å dra det opp foran trynet, opp til eller over nesen (i ekstreme tilfeller kombinert med solbriller).

Vil det nå si at om jeg gjør dette i Belgia, gjør jeg noe forbudt?
Vis hele sitatet...
Ja, du ville risikert å bli straffet.
ANGELINA!!!!!

Jeg vet ikke om du leste det som du siterte fra mitt inlegg på side 7.
Du er ignorerende akkurat som alle andre som tolker religiøse skrifter på sin egen måte eller lederens måte. MISSTROR DU DIN GUD!!! at det som er skrevet i din bibel er for utdatert. Da er du ikke en kristen, men en hykler. Jeg ble faktisk ganske forbanna for at du brukte mitt inlegg til å rakke ned på muslimer. Jeg mener at de muslimene som følger koranen til punkt og prikke er en ekte religiøs. Jeg er ikke enig i hva som står i bibelen, toraen eller koranen. Men de som følger den blint er de som kan kalle seg religiøse. De stiller ikke spørsmål ved guds budskap.
Hvis du bare bruker det fine og hyggelige fra bibelen og forkaster alt det negative, eller for og si det på en annen måte. Og stene utro kvinner er gammeldags og passer ikke inn i et moderne samfunn, da passer rett og slett ikke religionen din i et moderne samfunn. Da får du lage en religion som passer inn i det moderne samfunn. Hva med Big Beer, det kunne blitt en fin religion som passer inn i et moderne samfunn, den kan handle om en blanding av humanisme, livsnytelse og gjøre andre mennesker godt, den er sikkert utdatert og gammeldags om 1000 år. Men da bare lager vi en ny en vettu.
Sitat av etse Vis innlegg
Motivasjonen kommer fra terroristgrupper som aktivt missbruker de svake i samfunnet og lover de mye godt i livet etter døden om de dør som Allah, gjennom og f.eks. sprenge seg selv. Det er ikke koranen som er problemet da, men terroristgruppen som manipulerer disse ungdommene, og missbruker koranen for å få frem poengene sine.
Vis hele sitatet...
Det er den ignorante versjonen, riktig nok - men det forbedrer jo ikke din sak, ettersom det viser hvor ekstremt ukritisk du vurdere religions innhold.

Du tar totalt feil når du sier at nevnte gruppering er gruppen som misbruker koranen, da er det er disse som IKKE misbruker den. Det er ikke slik at islamske terrorister kun skylder på religionen for å ha noe å gjemme seg bak. De skylder på religionen sin fordi det er den som er bakgrunnen for handlingene deres. Fordi de, i motsetning til en del andre muslimer, tar Koranen alvorlig nok til å faktisk gjøre det Allah ber dem om. Slik sett er det, dessverre, disse som er de smarte og ordentlige muslimene, fordi de forstår budskapet. Trist for verden, fint for religionen.

Det er jo selvfølgelig en grunn til at de ikke bruker bibelen, med islams bokverk! Fordi det er _Koranen_ som har anmodningene, ikke bibelen.

Sitat av Widow Vis innlegg
Har du lest hele koranen, eller googler du bare "brutal quotes from qur'an" som er tatt ut av kontekst?
Vis hele sitatet...
Hva er opplegget ditt, egentlig, med å gjenta den idiotiske strofen på norsk-engelsk? Jeg har henvist til sted på så og si hvert eneste sitat jeg har lagt frem fra Koranen. Men at du innrømmer at du kun filtrerer ut det du synes høres finest ut i dine ører (eller moralens) bevitner jo at du ifølge Muhammed ikke er en ekte muslim. Det er ikke jeg som tar ting ut av kontekst her, for i så fall er det Koranen du fornærmer med en slik påstand. De som tar ting ut av kontekst, er slike som deg - som plukker litt her og litt der og blander alt sammen til en røre som passer akkurat DEG best. Hvorfor ikke bare lage din egen gren.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Angelina Vis innlegg
Hva er opplegget ditt, egentlig, med å gjenta den idiotiske strofen på norsk-engelsk? Jeg har henvist til sted på så og si hvert eneste sitat jeg har lagt frem fra Koranen. Men at du innrømmer at du kun filtrerer ut det du synes høres finest ut i dine ører (eller moralens) bevitner jo at du ifølge Muhammed ikke er en ekte muslim. Det er ikke jeg som tar ting ut av kontekst her, for i så fall er det Koranen du fornærmer med en slik påstand. De som tar ting ut av kontekst, er slike som deg - som plukker litt her og litt der og blander alt sammen til en røre som passer akkurat DEG best. Hvorfor ikke bare lage din egen gren.
Vis hele sitatet...
For det første er jeg ikke en muslim, og du svarte aldri på spørsmålet.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Jeg er ikke enig i hva som står i bibelen, toraen eller koranen. Men de som følger den blint er de som kan kalle seg religiøse. De stiller ikke spørsmål ved guds budskap.
Hvis du bare bruker det fine og hyggelige fra bibelen og forkaster alt det negative, eller for og si det på en annen måte. Og stene utro kvinner er gammeldags og passer ikke inn i et moderne samfunn, da passer rett og slett ikke religionen din i et moderne samfunn. Da får du lage en religion som passer inn i det moderne samfunn.
Vis hele sitatet...
Når i alle dager har jeg brukt ditt innlegg? Siterte en uttalelse med samme innhold som oversiterte, og understreket et faktum. At du klarer å påstå at jeg har benyttet det til å "rakke ned på muslimer", må jo bety at du har en noe svekket oppfattelsesevne. Når du sier at "de som følger den blindt er de som kan kalle seg religiøse" - så har du rett på den måten at religionens budskap faktisk ligger i dens bøker. Derav blir det feil og rett ut hykleri om man skal filtrere og sile ut deler man selv finner upassende, når de likefullt er del av religionen. Dette er det samme jeg sa i innlegget du sikter til.

Sitat av Widow Vis innlegg
For det første er jeg ikke en muslim, og du svarte aldri på spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Forveskler deg med vedkommende du stjal setningen fra. Plagiat er gøy!
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Angelina Vis innlegg
Forveskler deg med vedkommende du stjal setningen fra. Plagiat er gøy!
Vis hele sitatet...
Jaok, bare svar på spørsmålet mitt.
[quote=Angelina;1723985]Når i alle dager har jeg brukt ditt innlegg? Siterte en uttalelse med samme innhold som oversiterte, og understreket et faktum. At du klarer å påstå at jeg har benyttet det til å "rakke ned på muslimer", må jo bety at du har en noe svekket oppfattelsesevne. Når du sier at "de som følger den blindt er de som kan kalle seg religiøse" - så har du rett på den måten at religionens budskap faktisk ligger i dens bøker. Derav blir det feil og rett ut hykleri om man skal filtrere og sile ut deler man selv finner upassende, når de likefullt er del av religionen. Dette er det samme jeg sa i innlegget du sikter til.[quote=Angelina;1723985]

Du brukte det jeg skrev kun rettet mot muslimer. Jeg rettet den mot alle såkalt religiøse. Og det var jeg som skrev det inlegget jeg sikter til.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Ja, herre min skaper. Du viser jo ganske så veldig tydelig at du verken tar religionen eller dens budskap det minste på alvor. Terrorister og terrorgrupper utfører sine handlinger på bakgrunn av hva Koranen ber dem om - ja! Hva tror du egentlig selvmordsbombing er for noe? Tror du at de gjør det for å ha det gøy? For å drepe litt flere i samme slengen, så overbefolkningen kan balanseres? De gjør det fordi Koranen lover dem et himmelparadis med et fint antall lystige jomfruer som står klare å venter på dem så fort de ender sitt liv. Derfor velger de å ta snarveien, gjennom masseødeleggelser den hellige skriften har oppfordret dem til.

Du antar at alle de nevnte organisasjonene er drevet av kristne på oppfordring av bibelen - du innrømmer til og med at du "regner med det, ja!" fremfor å faktisk underbygge det du sier. Når bibelen i klar tekst fordømmer rasisme, hvordan i all verden kan da KKK være drevet av kristne i kristendommens navn?! I motsetning til bibelen, gir Koranen ganske konkrete ORDRE om hva som skal gjøres for å være en fullgod islamtilhenger.
Vis hele sitatet...

Hvis du faktisk går rundt og tror at selvmordsbombere er bare motivert av religion og ikke noe annet så er det en utfordrende og naiv uttalelse fra din side. Det kan spille inn ufattelige mange faktorer inn på hvordan en sunn og frisk person velger å ende livet sitt på en brutal måte.

La oss først bare konkludere at DU mener at dette bare har med religion å gjøre. At det er en hypotetisk fredelig muslimsk familie i Afghanistan, men der en av sønnene faktisk bare bestemmer seg for ende livet for gud. Og samtidig drepe noen vantroende! Fordi han er muslim, og det står i Koranen. Ja, selvfølgelig kan det være noen av dem. Men du har ingen kilder på dette, og det har heller ikke jeg. Men du generaliserer ALLE, uten å høre på andre mer fornuftige tanker om dette fenomenet.

Si meg, vet du hva collateral damage er? Det er kort fortalt sivile liv som går tapt når det egentlig ikke er hensikten. Og det er en endel sivile liv som går tapt der nede. Hvis du klikker på linken min så kan du se noen tall. Dette er sterkt omdiskuterte tall. Noen mener det er flere døde andre mener det er færre. Men hvis du ser der, så kan du se sånn ca ISH hvor skalaen ligger.

http://www.unknownnews.net/casualties.html

La oss si hypotetisk sett Angelina, du er på vei hjemover fra åkeren etter en hard og lang dag. Mens du tusler hjemover så ser du at det ryker mye fra boligområdet og du setter opp farten til du løper. Når du kommer fram, så ser du at huset ditt er totalt smadret og rester av det som var familiemedlemmer ligger bare spredd rundt overalt. Kjøtt og bein.

Du setter deg helt frustrert og i tårer over tap av mor,far,bror og søster. Og spør hva og hvordan skjedde dette. Du finner ut i ettertid at en Amerikansk B1 bombefly droppet en 2000lb bunkerbuster bombe, men bommer på koordinater og dette traff huset ditt.

Du forventer reaksjon fra Amerikanerne, men det eneste du får er. "Ooohhhh shit, sorry we got wrong cordinates. Well, to bad Raghead!"

Dette er en veldig mye mer mulig scenario som både har utspilt seg i Irak og Afghanistan. Og da tror jeg ikke at veien til å detonere deg selv med mye sprengstoff i en Amerikansk militærkolonne er så lang.

Hvis faktisk det er den eneste måten å hevn på. Eller forventer du at Iraker/Afghaner skal si:

"Jaja, feilbombing skjer jo. Det går greit at dere drepte min familie. Jeg ser saken fra to sider"

Og ikke glem, soldater er gyldige mål. Sivile er ikke det. Der er skillet mellom krigføring og terrorisme!

Selvmords bombing er et effektivt våpen mot en overlegen fiende.

Selvmordsbomber fordeler:

- Presis
- Kan bære mye sprengstoff
- Krever lite eller ingen utdanning
- Utrolig tilpasningsdyktig
- Lett kamuflert
- Utrolig mobil


Så det å si at selvmordsbombing bare har med Islam å gjøre. Da er du rimelig balle i hodet!
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hvis du faktisk går rundt og tror at selvmordsbombere er bare motivert av religion og ikke noe annet så er det en utfordrende og naiv uttalelse fra din side. Det kan spille inn ufattelige mange faktorer inn på hvordan en sunn og frisk person velger å ende livet sitt på en brutal måte.
Vis hele sitatet...
Jeg leste det du quota, hvor i alle dager får du fra, at han mener det? Selvfølgelig finnes det andre selvmords bombere, men poenget er som sagt x1000 ganger før, at motivasjonen kommer fra koranen og det er det som diskuteres.

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Så det å si at selvmordsbombing bare har med Islam å gjøre. Da er du rimelig balle i hodet!
Vis hele sitatet...
Som sagt igjen, har han ikke bare sagt at selvmordsbombing BARE kommer fra Islam, alle vet jo at det ikke BARE er ekstreme islamister som er selvmordsbombere, får du gi deg.
Sist endret av eskil2k; 28. mai 2010 kl. 20:53.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Du brukte det jeg skrev kun rettet mot muslimer. Jeg rettet den mot alle såkalt religiøse. Og det var jeg som skrev det inlegget jeg sikter til.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig gjorde jeg det når denne saken faktisk omhandler muslimer og ikke øvrige religioner. Når det er sagt, gjelder jo selvsagt samme lekse for også andre retninger. I dette tilfellet var det dog islam fokuset var lagt på, hvilket forklarer mitt tilsvar.

x3m187: Beklager, men jeg orker ikke ta meg mer tid til ditt vrøvl enn det jeg alt har gjort tidligere. Du misforstår og omskriver jo med vilje, kun for å hevde noe annet enn hva som er realiteten. For å forklare deg dette med teskje: Hvilke grunner terrorister har for å gjøre sine handlinger, er selvsagt individuellt - men motivasjonen som driver dem til å faktisk gjøre noe så drastisk, er troen de er tilhengere av: fordi den anmoder til å gjøre nettopp slike handlinger for å tjene sin gud. At religionen ofte får skylden for all udåden som blir gjort, er dermed ikke ubegrunnet. Ingen unnskyldning. Kun et rent faktum.

For øvrig har eskil2k alt besvart innlegget ditt godt nok. Du trenger ikke dramatisere andres ord så til de grader kun for å hevde deg selv.
Liker ikke islamsk kultur, plaggene er jeg blandet på. Ingen bør bli tvunget til å gå med noe pga kulturen sin, men vil jentene det selv så vær så god.

Men islamister har dobbeltmoral som fy, de skal ha yttringsfrihet med burkaene sine, men kommer vi med en muhammad-tegning...

FRP lenge leve...
Sist endret av Katalysator; 30. mai 2010 kl. 20:20.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Liker ikke islamsk kultur, plaggene er jeg blandet på. Ingen bør bli tvunget til å gå med noe pga kulturen sin, men vil jentene det selv så vær så god.
Vis hele sitatet...
Hva er islamsk kultur?
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Men islamister har dobbeltmoral som fy, de skal ha yttringsfrihet med burkaene sine, men kommer vi med en muhammad-tegning...
Vis hele sitatet...
Hva med mange etniske nordmenns dobbeltmoral: Vi er forkjempere for ytringsfrihet men vil samtidig forby et hodeplagg?
Islamsk kultur er en æreskultur(kilde: Harald Eia), noe som gjør dem ekstremt aggressive hvis du krenker "æren" deres. De spiser ikke noe "Som er urent", de holder fast ved tusenvis av år gamle metoder å leve på, de omskjærer jenter, de diskrimminerer jenter, o.l.

Nå snakker jeg om de som tar de religiøse ritualene 100% serriøst, ikke om de som har forandret seg og prøvd å tilpasse seg det nye landet de lever i. Har generelt ikke noe imot enkeltpersoner, men så har vi jo dette da: (Rettet mot flerkulturelle bakgrunner, ikke nødvendigvis muslimer)


Det typiske ransofferet er en ung etniske norsk mann mellom 20 og 35 år. Den typiske raneren er en unge norsk mann med flerkulturell bakgrunn mellom 18 og 30 år. Ranene blir hovedsakelig begått mellom klokka 23.00 og 07.00 - og spesielt natt til lørdag og søndag - opplyser politiet.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2010/05/27/n...vold/11883660/
Sist endret av Katalysator; 30. mai 2010 kl. 20:27.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Islamsk kultur er en æreskultur(kilde: Harald Eia), noe som gjør dem ekstremt aggressive hvis du krenker "æren" deres. De spiser ikke noe "Som er urent", de holder fast ved tusenvis av år gamle metoder å leve på, de omskjærer jenter, de diskrimminerer jenter, o.l.
http://www.dagbladet.no/2010/05/27/n...vold/11883660/
Vis hele sitatet...
Det overdrevne fokuset på ære finner man blant alle religioner, f.eks i hele Sør-Amerika hvor det i all hovedsak bor katolikker. Det er også slik at når norske hvite menn tar livet av kvinnene sine heter det familietragedie, mens det kalles æresdrap når menn med flerkulturell bakgrunn gjør det. Jeg tror dette er et problem i typiske machosamfunn, og ikke en religiøs-kulturell greie. Det samme tror jeg gjelder kvinneundertrykking. Det er åpenbart et problem i mange kulturer, men det er uavhengig religion.

Begrepet "urent" kan sammenlignes med at du synes det er motbydelig å spise ei rotte, på samme måte som en muslim eller jøde synes en gris er uren.

Omskjæring foregår i enkelte afrikanske land som Sudan og Somalia, men det er sjeldent i midt-østen. Man kan ikke si at omskjæring er en islamsk tradisjon. Jøder og de aller fleste amerikanske "kristne" guttebarn blir også omskjært, men uansett hvem som gjør det er det like motbydelig.

Edit: Poenget mitt er ikke å forsvare islam for enhver pris, men jeg tror at hvis man legger all skyld for undertrykking, terrorisme, æresdrap og omskjæring på "islam", så er man på ville veier. Rota til problemene tror jeg ligger et annet sted enn i Koranen og tilbedelse av Allah.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det overdrevne fokuset på ære finner man blant alle religioner, f.eks i hele Sør-Amerika hvor det i all hovedsak bor katolikker. Det er også slik at når norske hvite menn tar livet av kvinnene sine heter det familietragedie, mens det kalles æresdrap når menn med flerkulturell bakgrunn gjør det. Jeg tror dette er et problem i typiske machosamfunn, og ikke en religiøs-kulturell greie. Det samme tror jeg gjelder kvinneundertrykking. Det er åpenbart et problem i mange kulturer, men det er uavhengig religion.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om æresKULTUR, ikke æresdrap(Selv om æresdrap ofte er èn av de tingene som det ombefatter). Har du sett episoden hvor det tas opp om æreskultur foressten?.

Men det med urent kjøtt kommer trolig av en tidligere sykdom: http://webziner.com/islam/whypork.htm. Det står jo til og med i bibelen at gris ikke skal spises, men det gjør vi.

Samme gjelder rotter for oss i Norge. Men hvorfor oppdateres ikke og moderniseres kulturen/religionen(De står ganske spleiset sammen) litt?
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Det er snakk om æresKULTUR, ikke æresdrap(Selv om æresdrap ofte er èn av de tingene som det ombefatter). Har du sett episoden hvor det tas opp om æreskultur foressten?.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett den, og mener Eia har rett i at det finnes kulturelle problemer med enkelte islamske miljøer, men mener han glemmer fokuset på machokulturen.

Sitat av Katalysator Vis innlegg
Men det med urent kjøtt kommer trolig av en tidligere sykdom: http://webziner.com/islam/whypork.htm. Det står jo til og med i bibelen at gris ikke skal spises, men det gjør vi.
Vis hele sitatet...
Det er et veldig godt poeng. Forbudet ble sannsynligvis skrevet i Koranen/Bibelen av en slags lege som på den tida så at folk ble syke av å spise grisekjøtt som hadde ligget i solsteiken. Det var skrekkelig vanskelig å snakke om salmonella og trikiner på den tida, mens folk hørte på et religiøst forbud.

Sitat av Katalysator Vis innlegg
Men hvorfor oppdateres ikke og moderniseres kulturen/religionen(De står ganske spleiset sammen) litt?
Vis hele sitatet...
Det skjer, men det går sakte. En åpen og tolerant vestlig verden påvirker utviklinga i riktig retning, mens en rasistisk og fordømmende vestlig verden gjør at forskjellene forsterkes. Det er vårt valg hvordan vi velger å angripe det.
Det er vanskelig med åpenhet mot flerkulturelle bakgrunner når de selv er rasistiske og roper høyt "RASISME" når du poengterer noe de gjør feil.

Moren min hadde en arbeidskollega som drog til Nigera for å besøke familien mens hun var korttids sykemeldt (Noe som ikke var lov). Sjefen ga henne ikke sykepenger pga dette og hun gikk rundt og sa at sjefen var rasist, moren min sa tilbake at hun var rasistisk som sa at alle etnisk-norske som var uenig i henne var rasister.

Nigerianeren nekter nå å snakke med moren min... Det bygger til fordommer og det gjør dette til et sinnsykt vanskelig tema.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Poenget mitt er ikke å forsvare islam for enhver pris, men jeg tror at hvis man legger all skyld for undertrykking, terrorisme, æresdrap og omskjæring på "islam", så er man på ville veier. Rota til problemene tror jeg ligger et annet sted enn i Koranen og tilbedelse av Allah.
Vis hele sitatet...
Og for øvrig mener du også at Hitler var en sosialist?

Faktisk er mullah Krekar, som har ledet Ansar al-Islam og hatt tilknytning til al-Qaida, en veldig god illustrasjon på en vaskeekte tilhenger av religionen. Han uttaler nemlig følgende i sin nye bok: «Jeg sverger ved Gud - det er så langt fra min tankeverden å bedrive terror. Jeg sverger ved Gud at jeg aldri i livet har tenkt, eller kommer til å tenke slike tanker, verken i frihet eller i fengsel, i Norge eller andre steder». Ikke bare vanærer han sin egen gud ved å motarbeide han på en så direkte måte som her, hvor guds anmodninger blir nektet adlydning, men det er også noe som skurrer når favorittpolitikerne hans som han ser sånn opp til er Solberg og Hagen - som hhv. har krevd ham utvist og betegnet han som terrorist. På FNs terrorliste har han stått siden desember -06, og i mars samme år gjentok han offentlig sin støtte til Osama bin Laden og erklærte at islam er i krig med Vestens sivilisasjon.

Selv om han påstår å aldri verken ha tenkt eller i fremtiden tenke på handlinger av slik sort, truet han (2005, al-Jazeera) med terroraksjoner i Norge om han skulle bli utlevert. Advokaten hans sa senere at denne uttalelsen var tatt ut av sammenheng, og således feilaktig gjengitt i norske medier. Dette var jo selvsagt advoktens jobb som Krekars forsvarer, nøyaktig likt hvordan både påståtte "muslimer" og andre ikke-muslimer som vil fremstå som moralsk, nøytral og frisinnet forsvarer Koranens dårlige budskap. For til tross for at muslimer er pålagt å følge guds ord i sin konkrete forstand, kan man jo heller bare filtrere ut det man ikke liker, sant? Slik blir realitetene rundt denne destruktive religionen gang på gang avvist, avfeid og regelrett latterliggjort. Men saken er at så lenge man faktisk tilber en gud kalt Allah og forholder seg til religion-ideologien islam, medfølger det visse retningslinjer som å ta guds ord fra Koranen med seriøsitet og aktelse.

Muslim betyr bokstavelig «en som underkaster seg», igjen med innforstått henvisning til Allah - og Koranen regnes i islam som en fullkommen og feilfri, den siste åpenbaring til menneskeheten som vil være gyldig til Dommedag. Jeg er godt klar over at det nå er ganske mange muslimer som velger å overse det de ikke tør å assosiere seg med av Koranens umoralske innhold, men likevel anser seg som en muslim - samtidig som det finnes muslimer som følger retningslinjer så og si til punkt og prikke. Dessverre for verden og menneskeheten er det sistnevnte som gjør jobben sin korrekt, og førstnevnte som (oftest uten å vite det) pisser på sin egen gud ved å avvise hans ord. Trenger dobbeltmoralen (eller ignoransen) egentlig noen nærmere beskrivelse? Egentlig ikke.
Sitat av Angelina Vis innlegg
bla bla bla
Vis hele sitatet...
Osama Bin laden er like representativ for islam som David Duke er for kristendommen.
Snakk om å ignorere lite attraktive faktum, gutt. Skikkelig umodent.

Kan du forresten forklare hvordan * du kan kategorisere Hitler som en sosialist?!
Sitat av Angelina Vis innlegg
Snakk om å ignorere lite attraktive faktum, gutt. Skikkelig umodent.

Kan du forresten forklare hvordan * du kan kategorisere Hitler som en sosialist?!
Vis hele sitatet...
Ikke prøv deg. En person som hevder å inneha den store sannheten og som bruker hersketeknikker som "det er jo faktum at", har fraskrevet seg retten til å legge premissene for videre diskusjon. Prøv deg på hegnar.no du.
Slutt å diskutere metakommunikasjon! Begge to ! (Se ironien )

Jeg mener Osama og Adolf er like på mange måter. Osama bruker koranen som grunnlag eller syndebukk og hitler brukte bibelen, ikke helt sikkert, men man vet at Hitler leste bibelen mye vetfall og var iherdig kristen (Han laget til og med sin egen versjon)
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Angelina Vis innlegg
Snakk om å ignorere lite attraktive faktum, gutt. Skikkelig umodent.

Kan du forresten forklare hvordan * du kan kategorisere Hitler som en sosialist?!
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet. Har du lest koranen eller ikke?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Angelina, eg har ikkje meir å sei enn at du drar debatten ned til et latterlig lavmål når du generaliserer godt over en milliard mennesker ut fra handlingene til ekstremister.
Vis hele sitatet...
Herregud! Du gjør jo akkurat det samme med islam, menneske!?!? De er faktisk også godt over en milliard. Snakk om å skyte seg selv i beinet..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ikke prøv deg. En person som hevder å inneha den store sannheten og som bruker hersketeknikker som "det er jo faktum at", har fraskrevet seg retten til å legge premissene for videre diskusjon. Prøv deg på hegnar.no du.
Vis hele sitatet...
Utmerket måte du har å smyge deg unna faktum på, så absolutt. Om jeg kalte 1+1 for et like enkelt faktum, hadde du avvist det like brutalt da også?

Det er synd, dog, at enkelte ikke evner å se en realitet for hva den er. Du, og en del andre, velger heller å rettferdiggjøre en så fatal retning som islam og dens Koran, kun for kunne fremstå som nøytrale, frisinnet og fordomsfri - for hver eneste gang noe destruktivt blir trukket frem som følge av religionen, blir det momentant avvist. Hadde det ikke vært langt mer moralistisk å innse enkelte saker og ting, så man kunne slå ned på det fremfor å gi muslimer o.l falske håp om at religionen er feilfri?

Og spørsmålet mitt om hvorfor du kunne kategorisere Hitler som en sosialist, står der ennå. Uttalelsen har opprinnelse lenger bak i denne tråden. Mener bare at en slik uttalelse jo forklarer godt dine øvrige utsagn i forhold til andre, åpenlyse saker.

Hvor er det blitt av innlegget som sto under mitt? Intet der skulle kvalifisere til fjerning. Uproft.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hvis du faktisk går rundt og tror at selvmordsbombere er bare motivert av religion og ikke noe annet så er det en utfordrende og naiv uttalelse fra din side.

Selvmords bombing er et effektivt våpen mot en overlegen fiende.

Selvmordsbomber fordeler:

- Presis
- Kan bære mye sprengstoff
- Krever lite eller ingen utdanning
- Utrolig tilpasningsdyktig
- Lett kamuflert
- Utrolig mobil


Så det å si at selvmordsbombing bare har med Islam å gjøre. Da er du rimelig balle i hodet!
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt det helt motsatte ironisk nok, selvmordsbombing har alt å gjøre med hvilken religion du mener er rett og hvordan ditt verdenssyn er generelt. Religion og verdenssyn går hånd i hånd seff.

Du hevder selvmordsbombing er et effektivt våpen mot en overlegen fiende, det spørs jo ALT på situasjon.
Men det er faktiskt ikke effektivit

Selvmordsbombing ULEMPER:
- Du dør
- Svært begrenset skadeområde
- Ingen kontroll over hvem det rammer og ikke rammer
- Du dør(som betyr at du IKKE kan gjenta lignende aksjoner)
osv.

Bilbomber er laaaaaangt mer effektiv.
Grunnen til selvmordsbombing blir brukt er at døden selv, har metafysiske betydninger innenfor Islam.

Faktum er at hvis de var de mest etterfulgte eller fattige eller nedslåtte menneskene som bedrev terror så ville det ikke vært i Midt-Østen. Selvom Afghanistan er ett av de verste landene i verden, er det fortsattt titalls land som har det verre akkurat nå. Mange mennesker og folkeslag blir bokstavelig
forfulgt, men de velger ikke selvmord eller den generelle hjernedøde fanatismen som du prøver å rasjonalisere.

Du undervurderer sterkt hvilken effekt religion har på et menneskes psykiske tilstand.

Men for putte ballen i ditt hjørnet - x3m187 - så vil jeg helt enkelt spørre deg, hvor er de kristne palestinske selvmordsbomberne?

Deres aller mest religiøse by har også blitt tatt fra dem, påkrevd nattevakt, mange måtte evakuere i 1948 og mange lever under den israelske okkupasjon men ikke en eneste har selvmordsbombet seg.
Mens hundrevis av deres muslimske motparten har det.

De kristne palestinere har mer enn de muslimske motparten også forlatt landet, men utgjorde i utgangspunktet 10 - 12 %(noen setter tallet så høyt som 35%) av den palestinske befolkningen.
Da burde vi vel sett at 10-12 % av alle palestinske selvmordsbombere var kristne, det har vi ikke sett. Eller ihvertfall 3 - 6 %, ettersom dagens kristne palestinere i området er ca. så mange.
En god del har bidratt med motstandskamp, men ikke gjennom selvmordsbombing.

Men ser vi det? Nei. Ingen palestinske kristne velger døden, og ingen velger den slik. De religiøse argumentene er ikke der, livssynet er ikke der.