Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  252 40862
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Da tar du med deg discen til kompisen din, logger inn ved å smile til Kinect, installerer spillet på Xboxen hans og spiller det der. Hvis kompisen din føler for å kjøpe det samme spillet senere kan han finne det i butikk eller betale online for å så spille umiddelbart - det er jo allerede ferdig installert.

Det denne løsningen vil gå ut over er muligheten til å byttelåne spill med venner, det blir dessverre umulig. Bruktspill vil også muligens bli dyrere, og vel... det tar jo også sikkert litt tid å installere spillet ditt hver gang du vil spille det hos noen andre.

Med krympende hylleplass mente jeg at vi endelig vil slippe å bruke metervis med hylleplass på meningsløs emballasje. Og angående Steam, man kan lett kjøpe fysiske produkter i butikk som installeres via dem. COD Black Ops blandt annet.
Vis hele sitatet...
Haha blir nok ingen Kinect på meg men skal nok klare og klistre opp et smil for det.
Jeg skjønte fortsatt ikke det med hylleplass men det får så være.
Har nok bare måtte fått ut litt frustrasjon over hva Microsoft ser ut til å gjøre med XboxOne i denne tråden,så ikke ta det personlig.
Når det gjelder Steam så fikk jeg svar på det av en annen bruker her så da er vi enige.
Fkleppe's Avatar
Trådstarter
Hahaha!!! Denne må dere se!

http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Meina det låg på 5000.
Vis hele sitatet...
Jeg ga 7000 for Ps3 60gb på Qxl, kosta vel rundt 7 da den kom tror jeg.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg ga 7000 for Ps3 60gb på Qxl, kosta vel rundt 7 da den kom tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, det var jo et godt kjøp via QXL....
Har absolutt ikke satt meg inn i det, men kom over Denne her GIF'en som var litt artig
mener jeg betalte runde 6k for ps3 2-3 måneder etter at den kom til norge,

de har vist ikke utelukket gt6 for ps4 enda men den kommer ikke til og komme med det første ifølge joystiq.com

pga:
gt og gt2 = ps
gt3 og gt 4 = ps2
gt5 og gt 6 = ps3

og at ps3 har vært i salg en stund så det er flere potensielle kunder på ps3 en ps4.

har forhåndsbestilt ps4 siden jeg har ps3 og er fornøyd med den, men skal ikke se bortifra at jeg kommer til og kjøre xbo også når den blir lansert.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Noen som husker hva prisen på Xbox 360 og PS3 var når dem kom?
Vis hele sitatet...
Jeg betalte 3995,- for min 360 i januar 2006. Husker hele stipendet mitt gikk i det Har fortsatt kvittering tror jeg
Sitat av Obster Vis innlegg
Ja, det var jo et godt kjøp via QXL....
Vis hele sitatet...
Med en gang ps3 kom så var den dyr fra 6-8 k
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Gleder meg til E3/sanne nyheter fra XBO, når folk faktisk forstår at de kan bruke platene til XBO så mye de vil hos kompiser og at man ikke trenger å være kobla til nett med mindre man skal bruke nett.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Gleder meg til E3/sanne nyheter fra XBO, når folk faktisk forstår at de kan bruke platene til XBO så mye de vil hos kompiser og at man ikke trenger å være kobla til nett med mindre man skal bruke nett.
Vis hele sitatet...
Microsoft har bekrefta at man må koble seg til nettet minst én gang hver 24. time for å spille singleplayer. Man må altså ikke være online, men dersom du mister nettet over noen dager må man finne frem kortstokken i mellomtiden.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skjønner at Xbox One ikke er for meg
Sist endret av TheOnlyArf; 28. mai 2013 kl. 16:26.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Gleder meg til E3/sanne nyheter fra XBO, når folk faktisk forstår at de kan bruke platene til XBO så mye de vil hos kompiser og at man ikke trenger å være kobla til nett med mindre man skal bruke nett.
Vis hele sitatet...
http://http://www.computerandvideoga...-for-xbox-one/
Så du regner med at Microsoft skal komme på E3 og si just kidding guys ?
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
http://http://www.computerandvideoga...-for-xbox-one/
Så du regner med at Microsoft skal komme på E3 og si just kidding guys ?
Vis hele sitatet...
Nei, du må bare logge på XBL. Som det står der: "Individual games will be tied to Xbox Live accounts"

Og hva er det å klage over? Hvorfor skal du ikke logge inn når du er hos en venn? Er det et stort problem?
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, du må bare logge på XBL. Som det står der: "Individual games will be tied to Xbox Live accounts"

Og hva er det å klage over? Hvorfor skal du ikke logge inn når du er hos en venn? Er det et stort problem?
Vis hele sitatet...
Ja jeg syntes det er et problem,hvorfor skal jeg måtte logge inn på min konto for å få spillt et spill på en annens konsoll uten at jeg må betale for det ?
Men jeg skjønner at vi ikke blir enige om det så bare la det ligge.
Jeg ser jo det at noen lar seg frivillig bli tatt hardt bakfra av Microsoft uansett hva det gjelder så lenge det står Xbox på konsollen,men jeg skjønner det ikke.
Sist endret av FlyingLurr; 28. mai 2013 kl. 17:39.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Microsoft har bekrefta at man må koble seg til nettet minst én gang hver 24. time for å spille singleplayer. Man må altså ikke være online, men dersom du mister nettet over noen dager må man finne frem kortstokken i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Og jeg har sett et intervju der de sier at man ikke trenger det. Man trenger kun nett hvis man skal spille spill som bruker nett. Rene singleplayer spill skal man som jeg har forstått det ikke trenge å koble seg opp eller være på nett for å spille.

Men som sagt, under E3 og når vi får mer info fremover får vi vite hva som faktisk er fakta og hva folk har klart å "analysere" seg frem til.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Og jeg har sett et intervju der de sier at man ikke trenger det. Man trenger kun nett hvis man skal spille spill som bruker nett. Rene singleplayer spill skal man som jeg har forstått det ikke trenge å koble seg opp eller være på nett for å spille.

Men som sagt, under E3 og når vi får mer info fremover får vi vite hva som faktisk er fakta og hva folk har klart å "analysere" seg frem til.
Vis hele sitatet...
Har du en link til det intervjuet ?
Det er jo ingen som har "analysert" seg fram til det,det er jo div sjefer fra Microsoft som har kommet med det.
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Jeg ser jo det at noen lar seg frivillig bli tatt hardt bakfra av Microsoft uansett hva det gjelder så lenge det står Xbox på konsollen,men jeg skjønner det ikke.
Vis hele sitatet...
Eller så er faktisk ikke noen av tingene dere klager på noen hinder for de som bruker Xbox.

Sånn ser jeg for meg en vanlig Xbox bruker:
1. Bor et sted med internett, har ikke noe problem med å koble seg på en gang i døgnet.
2. Klarer å bruke 10 sekunder på å logge inn på brukeren sin hos en venn, uten å begynne å grine.
3. Kjøper vanligvis ikke bruktspill.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Eller så er faktisk ikke noen av tingene dere klager på noen hinder for de som bruker Xbox.

Sånn ser jeg for meg en vanlig Xbox bruker:
1. Bor et sted med internett, har ikke noe problem med å koble seg på en gang i døgnet.
2. Klarer å bruke 10 sekunder på å logge inn på brukeren sin hos en venn, uten å begynne å grine.
3. Kjøper vanligvis ikke bruktspill.
Vis hele sitatet...
Ja, det er sånn for de aller fleste. Men så hender det også at internett faktisk er nede, og da er det veldig greit å kunne fortsette å spille hvis man ønsker det. Jeg har selv vært en ihugga Xbox-fan i lang tid, men jeg tviler. Foreløpig ser jeg ikke mange grunner til å kjøpe Xbox One fremfor PS4 bortsett fra Halo.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Eller så er faktisk ikke noen av tingene dere klager på noen hinder for de som bruker Xbox.

Sånn ser jeg for meg en vanlig Xbox bruker:
1. Bor et sted med internett, har ikke noe problem med å koble seg på en gang i døgnet.
2. Klarer å bruke 10 sekunder på å logge inn på brukeren sin hos en venn, uten å begynne å grine.
3. Kjøper vanligvis ikke bruktspill.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ikke noe hinder for meg å bruke Xbox.
Jeg bor sentralt i Norge så jeg har skjeldent problemer med internett.
Men hva med de som ikke er så heldige som meg ?

Jeg har ingen problemer med å logge inn på min egen bruker.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg skal tvinges til det for å få spillt et spill jeg har betalt for og som jeg da burde få bruke som jeg vil.

Nå kjøper jeg ikke vanligvis bruktspill da jeg har råd til de spillene jeg har lyst på,men hva med de som ikke har det og som er avhengige av bruktmarkedet ?

Men jeg skjønner jo at Microsoft prøver seg når vi har sauer som deg,som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp.
Det er pga sånne som deg at vi ender opp med mindre brukervennlige produkter,men så lenge du har det bra så er det vel greit eller ?
Det blir nok definitivt en PS4 på meg. Dere som mener den måndtlige summen dere betaler for Xbox Live er så tåpelig liten, kan noen regne ut hvor mye dere har betalt siden release i 2005?
Sitat av Solong67 Vis innlegg
Det blir nok definitivt en PS4 på meg. Dere som mener den måndtlige summen dere betaler for Xbox Live er så tåpelig liten, kan noen regne ut hvor mye dere har betalt siden release i 2005?
Vis hele sitatet...
5760 Norske riksdaler.
Kan også legge til at xboxen er solgt, og jeg kommer nok aldri til å kjøpe en konsoll igjen. Har oppgradert pcen min, og har aldri hatt en så god spillopplevelse som nå!
burde vært möderatör
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Jeg ser jo det at noen lar seg frivillig bli tatt hardt bakfra av Microsoft uansett hva det gjelder så lenge det står Xbox på konsollen,men jeg skjønner det ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Men jeg skjønner jo at Microsoft prøver seg når vi har sauer som deg,som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp.
Det er pga sånne som deg at vi ender opp med mindre brukervennlige produkter,men så lenge du har det bra så er det vel greit eller ?
Vis hele sitatet...
Dude, chill

Man trenger ikke være Microsoft fanboy for å være okay med XBO's DRM. Herregud, jeg har såvidt rørt konsollene mine de siste par åra og jeg er for øyeblikket mer interessert i PS4 enn XBO, men jeg forstår likevel at hvis MS ikke hadde innført produktnøkler og krav om at man er "always online" ville de aldri kunne gitt oss muligheten til å kjøre retail spill uten disc.

Spillutviklere vil også sannsynligvis tjene mer penger takket være dette, noe som er bra for oss alle. Hav av cash = flere spill og større budsjetter. Salg av bruktspill idag er det bare Gamestop som tjener på, og de jævlene er en større trussel mot alt som er godt enn MS, Sony, Google og Apple sammenlagt.

"Den amerikanske spilljournalisten Geoff Keighley sier at han hører fra sine kilder at også Sony og PS4 vil ha en eller annen form for blokkering av brukte spill.

Keighley sier at ansvaret ligger først og fremst hos utgiverne, ikke konsollprodusenter, og at det er spillutgivere som ønsker kontroll av brukte spill. Og han tviler på at utgiverne kommer til å ville leve med ett system som begrenser bruktspill og et annet system som ikke gjør det - derfor forventer han at Sony også kommer med noe tilsvarende.

Sony har tidligere snakket vedig løst om temaet, og bekreftet at PS4 vil støtte brukte spill, men ikke hvordan."


- Sony kan også blokkere bruktspill
PS4 kan få en slags DRM, sier kilder.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Dude, chill

Man trenger ikke være Microsoft fanboy for å være okay med XBO's DRM. Herregud, jeg har såvidt rørt konsollene mine de siste par åra og jeg er for øyeblikket mer interessert i PS4 enn XBO, men jeg forstår likevel at hvis MS ikke hadde innført produktnøkler og krav om at man er "always online" ville de aldri kunne gitt oss muligheten til å kjøre retail spill uten disc.

Spillutviklere vil også sannsynligvis tjene mer penger takket være dette, noe som er bra for oss alle. Hav av cash = flere spill og større budsjetter. Salg av bruktspill idag er det bare Gamestop som tjener på, og de jævlene er en større trussel mot alt som er godt enn MS, Sony, Google og Apple sammenlagt.

"Den amerikanske spilljournalisten Geoff Keighley sier at han hører fra sine kilder at også Sony og PS4 vil ha en eller annen form for blokkering av brukte spill.

Keighley sier at ansvaret ligger først og fremst hos utgiverne, ikke konsollprodusenter, og at det er spillutgivere som ønsker kontroll av brukte spill. Og han tviler på at utgiverne kommer til å ville leve med ett system som begrenser bruktspill og et annet system som ikke gjør det - derfor forventer han at Sony også kommer med noe tilsvarende.

Sony har tidligere snakket vedig løst om temaet, og bekreftet at PS4 vil støtte brukte spill, men ikke hvordan."


- Sony kan også blokkere bruktspill
PS4 kan få en slags DRM, sier kilder.
Vis hele sitatet...
Haha er helt rolig jeg.
Ja jeg ser jo det at de ikke kan la oss innstallere spill uten produktnøkler,men vet ikke om du er kjent med EA sitt online pass system ?
(lurer på om ikke Rockstar også opererer med noe lignende)
Der man også har produknøkler,men kjøper man et brukt spill så tror jeg det var rundt 60,- NOK for å binde det til en ny bruker.
(noe de nå skal gå bort ifra som sikkert er følger av nye XboxOne og som kan tyde på at PS4 vil få noe lignende)
Dette gjelder kun online delen,man kunne fint spille singelplayer.

Ja spillutviklere vil nok tjene mere da Gamestop ikke ga noe så vidt jeg vet,men jeg tror nok ikke MS kommer til og være så generøse heller,men det er mine antagelser.(men selvfølgelig er det bra at utviklere vil tjene på det og vil komme oss spillere tilgode)

Jeg har fått med meg at det er noe snakk om noe rykter rundt PS4 ja,men Sony vil neppe bekrefte noe før E3 uansett.
Jeg vil bli like skuffet hvis også Sony kommer med en brukerfiendtlig konsoll,og da vil jeg sitte uten noe ny konsoll.(ikke det at det er noe krise,men hadde gleda meg til nye konsoller)

Men gleder meg til E3 da vi sikkert får vite mere om hva som egentlig kommer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Nå kjøper jeg ikke vanligvis bruktspill da jeg har råd til de spillene jeg har lyst på,men hva med de som ikke har det og som er avhengige av bruktmarkedet ?
Vis hele sitatet...
Da er det jo alltid mulig å bare vente ei stund så får man spillet mye billigere senere. Jeg kjøper som regel aldri spill før de har droppet ned til 300-400 kroner.

De som bruker PC klager heller ingenting på at de må bruke produktnøkler for å spille spillene sine. Mener virkelig alle XBO haters her at PC er så sinnsykt ille pga man ikke kan låne bort spill til kompiser?

Dette er hvis det dere sier om XBO faktisk stemmer om låning av spill. Vil vente til vi får mer info før jeg uttaler meg om det er sant eller ikke og ser at jeg var litt kjapp tidligere i tråden.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Da er det jo alltid mulig å bare vente ei stund så får man spillet mye billigere senere. Jeg kjøper som regel aldri spill før de har droppet ned til 300-400 kroner.

De som bruker PC klager heller ingenting på at de må bruke produktnøkler for å spille spillene sine. Mener virkelig alle XBO haters her at PC er så sinnsykt ille pga man ikke kan låne bort spill til kompiser?

Dette er hvis det dere sier om XBO faktisk stemmer om låning av spill. Vil vente til vi får mer info før jeg uttaler meg om det er sant eller ikke og ser at jeg var litt kjapp tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Er man villige til og vente en mnd tid etter utgivelse av et nytt spill kan man fort finne det til 200-300 hvis man bare følger med litt,men det blir jo litt paradoksalt når vi som gamere vil at utgiver/utvikler skal bruke vannvittig med penger på og lage så bra spill som mulig når vi ikke er villige til å betale for det.
Så hva har vi lyst på,billige spill eller bra spill?
Man får som oftest det man betaler for.


Det er nok av pc spillere som har klaget på produktnøkler o.l. i mange år,men har stillnet litt da man sloss en kamp det er umulig å vinne så lenge ignorante egoistiske forbrukere villig kaster penger mot industrien så lenge de har det bra.
Det er jo bare å se på alle som laster ned ulovlig,der ser du en god andel som er i mot hvordan pc spill industrien oppfører seg.
Men dette er en annen debatt da vi snakker om konsoller i denne tråden.

Forøvrig så syntes jeg man ikke kan sammenligne pc og konsoll,for meg vil alltid konsoll være mere sosialt da den er lagt opp for at man skal møtes fysisk og spille sammen.
På pc blir det mere at man snakker over mic og sitter hver for seg,hyggelig det også men ikke veldig sosialt.
Er en del punkter jeg leser fra dere her inne som jeg stusser litt på...
F.eks.:

Ja jeg syntes det er et problem,hvorfor skal jeg måtte logge inn på min konto for å få spillt et spill på en annens konsoll uten at jeg må betale for det ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan jeg ikke lese mailen min fra hotmail/live/gmail hos kompissen min ute å måtte logge meg inn?

Men seriøst, "en" av grunnene til at man må logge på din egen profil for å spille er pga "skyen", du skal kunne lagre savegames, profiler og slikt i skyen, så når du er hos en kompiss kan du hente inn din profil, spille på din profil, og få goder til din profil for å spille med en venn.
Spill er lagret opp mot din profil, så ser på dette som helt naturlig at du må logge inn, jeg mener det er et skritt i rett retning for å hele tiden kunne ha profilen din med deg uansett hvor du er. Får du en achivement er du sikret å ha den på din konto.

En annen ting jeg har sett mange bruke som et argument, er at Xbox ikke er en spill consol, og brukte store tider av presentasjonen til å vise tv mulighetene...

Dette er tull!
6 milliarder er brukt på eksklusive titler, så kommer kryssplatform titler i tillegg!

Tenk om noen lager en brødmaskin i mange år, så plutselig lanserer de en ny brødmaskin, som også kan skjære brød, og smøre på ditt favoritt pålegg. Tror du da de vil bruke hele presentasjonen eller store deler av presentasjonen til å snakke om at denne maskinen kan bake brød? De vil selvsagt fokusere på nyhetene.

At xbox live koster så mye, og fordyrer prosessen, ok jeg er enig at det er surt å måtte "betale for internett".
Men hva sitter du igjen med etterpå? Stabile servere, god oppetid, greie tilbud, god informasjon, streaming tjenester til major events, konstant vidreutvikling og fornyelse.

La vær å gå ut på byen ei helg, så har du spart inn 1 års xbox live konto! Det er ikke så dyrt som dere skal ha det til.

All info som er kommet ut til nå er ennå veldig ung! Produkter vil forandre seg, og når begge maskinene er ute er det mye lettere å ta en avgjørelse på om en av maskinene er verdt å kjøpe inn.
Akkurat nå har jeg ikke bestemt meg om jeg vil ha xbox eller playstation, eller kanskje tilogmed bare droppe kjøp av ny konsoll. Tiden vil vise når ny og offisiell info kommer ut. Ikke bare synsing fra diverse bloggere som "vet"...
Sitat av dMb Vis innlegg
Er en del punkter jeg leser fra dere her inne som jeg stusser litt på...
F.eks.:

Hvorfor kan jeg ikke lese mailen min fra hotmail/live/gmail hos kompissen min ute å måtte logge meg inn?

Men seriøst, "en" av grunnene til at man må logge på din egen profil for å spille er pga "skyen", du skal kunne lagre savegames, profiler og slikt i skyen, så når du er hos en kompiss kan du hente inn din profil, spille på din profil, og få goder til din profil for å spille med en venn.
Spill er lagret opp mot din profil, så ser på dette som helt naturlig at du må logge inn, jeg mener det er et skritt i rett retning for å hele tiden kunne ha profilen din med deg uansett hvor du er. Får du en achivement er du sikret å ha den på din konto.

At xbox live koster så mye, og fordyrer prosessen, ok jeg er enig at det er surt å måtte "betale for internett".
Men hva sitter du igjen med etterpå? Stabile servere, god oppetid, greie tilbud, god informasjon, streaming tjenester til major events, konstant vidreutvikling og fornyelse.


All info som er kommet ut til nå er ennå veldig ung! Produkter vil forandre seg, og når begge maskinene er ute er det mye lettere å ta en avgjørelse på om en av maskinene er verdt å kjøpe inn.
Akkurat nå har jeg ikke bestemt meg om jeg vil ha xbox eller playstation, eller kanskje tilogmed bare droppe kjøp av ny konsoll. Tiden vil vise når ny og offisiell info kommer ut. Ikke bare synsing fra diverse bloggere som "vet"...
Vis hele sitatet...
Sammenligningen din med epost er jo helt idiotisk da man som oftest har en del sensitiv info liggenes på epost som man ikke har på konsoll.
Eneste grunnen til jeg stusser på dette er pga at man MÅ logge inn,jeg har ikke noe valg.
Det hadde vært et bedre valg om man frivillig kan velge å innstallere på hd eller bruke disk.(som godt kan hende er tilfelle,men det som har kommet fra MS så ser det ut til at man må innstallere)
Nå spiller ikke jeg for og få goder (hva du nå enn legger i det) eller achivements når jeg spiller med venner.

Man betaler jo ikke for internett med Live,men som du sier stabile servere osv.

Og som jeg har sagt tidligere,det meste som har kommet ut kommer jo nettopp fra offisielle MS kilder,ikke bloggere som "vet" som du så fint sier det.
egentlig er ikke sammenligningen mellom epost og xbox live konto så tet som du vil ha det til.
Idag har man mye personal informasjon liggende på xbox live konto, som visa kort info. (Selvsagt ikke alle, men mange har det), meldinger fra venner og andre spillere, ja kanskje tilogmed kjæresten.

Kan ikke se for meg at det blir mindre info på Xbox One liggende i livekontoen.

Hva jeg lurer litt på, er hvordan de blir å løse det med at det er flere i samme familie som vil spille på hver sin profil, men at familien bare kjøper inn et spill... Må man da "løse ut" penger for hver profil man vil ha spillet på?
Fristende å gå over til PS4 siden den har bedre grafikk og skal være vennligere med spillutviklerne. Samtidig: har PS4 OpenGL eller DirectX? Er ikke utviklerne dårligere på OpenGL? Dessuten er jo i praksis spillene mer tilpasset Xbox i denne generasjonen, og det er bedre indiespill. Sony sier de skal være bedre på dette i neste, men jeg tror det først når jeg får se det. Forøvrig så trenger jeg ikke en amerikansk TV-boks, eller en TV-boks i det hele tatt, særlig ikke en som lytter og ser meg hele tiden og lagrer opplysningene hos Microsoft. Tror det blir overgang til PS4, selv om jeg på en del områder synes Xbox er bedre (nettjenesten, og kontrolleren, som er mer ergonomisk, blant annet). Håper man kan bruke Xbox-kontrolleren på PS4 med et adapter.
Sitat av dMb Vis innlegg
egentlig er ikke sammenligningen mellom epost og xbox live konto så tet som du vil ha det til.
Idag har man mye personal informasjon liggende på xbox live konto, som visa kort info. (Selvsagt ikke alle, men mange har det), meldinger fra venner og andre spillere, ja kanskje tilogmed kjæresten.

Kan ikke se for meg at det blir mindre info på Xbox One liggende i livekontoen.

Hva jeg lurer litt på, er hvordan de blir å løse det med at det er flere i samme familie som vil spille på hver sin profil, men at familien bare kjøper inn et spill... Må man da "løse ut" penger for hver profil man vil ha spillet på?
Vis hele sitatet...
Med sensitiv info så mener jeg ikke meldinger fra venner,ukjente og dama som du sier,sitter dere og deler statshemmligheter da eller?(satt på spissen)
Eller er det grisepraten med dama du tenker på ?
Eneste jeg kan se som er sammenlignbart er kredittopplysninger.

Til spørsmålet ditt så ser det nok ut til at dere må dele konto for og slippe å betale,eller dere kan velge og avinnstallere det fra en konto for så og innstallere det på en annen såvidt jeg har skjønt.

Men jeg trodde du sa at dette var et steg i riktig retning,nå kan dere jo jobbe sammen om å skaffe achivements og "goder" og lagre alt i skyen?
Jeg ser hvor du vil hen,jeg setter det bare på spissen så ikke ta det personlig.
Ganske moro å se/lese hvor ufattelig opphengt folk kan bli i rykter og annen generell sladder. Vi vet fremdeles ikke alle nitty-gritty specs for hverken PS4 eller XB1, så hvorfor i huleste bruke tid og krefter på å argumentere noe som kanskje viser seg å være totalt ubegrunnet?

Om så ryktene kommer til å stemme for den ene eller andre, kjenner jeg at jeg egentlig driter litt i. Kommer nok kanskje med alderen. Så om det blir PS4 eller XB1 på meg, det vil tiden vise. Jeg gidder ikke å gå til personangrep eller krangle som pokker pga en konsollmaskin.... Finnes viktigere ting å bruke kreftene på!

Until then..

Gå ut, ta deg en øl, nytt fin været og senk blodtrykket!
Kjører PS. Har alltid likt det best, MEN jeg digger også XBOXen. Pga Halo serien.. Men kontrollen er ikke på langt nær så god som PS sin. Og eneste grunnen til at jeg skaffer meg konsoll nå er fordi rockstar bruker åtteåførr år på å slippe GTA til PC... Q_Q
Sitat av T3095 Vis innlegg
Ganske moro å se/lese hvor ufattelig opphengt folk kan bli i rykter og annen generell sladder. Vi vet fremdeles ikke alle nitty-gritty specs for hverken PS4 eller XB1, så hvorfor i huleste bruke tid og krefter på å argumentere noe som kanskje viser seg å være totalt ubegrunnet?

Om så ryktene kommer til å stemme for den ene eller andre, kjenner jeg at jeg egentlig driter litt i. Kommer nok kanskje med alderen. Så om det blir PS4 eller XB1 på meg, det vil tiden vise. Jeg gidder ikke å gå til personangrep eller krangle som pokker pga en konsollmaskin.... Finnes viktigere ting å bruke kreftene på!

Until then..

Gå ut, ta deg en øl, nytt fin været og senk blodtrykket!
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av innlegget ditt,men siden du skriver at du driter i det så gidder jeg ikke utdype det for deg heller.
Men kos deg i sola med ølen din du.
Lenge leve egoismen,faen ikke rart verden er som den er når alle bare tenker på seg selv.
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av innlegget ditt,men siden du skriver at du driter i det så gidder jeg ikke utdype det for deg heller.
Men kos deg i sola med ølen din du.
Lenge leve egoismen,faen ikke rart verden er som den er når alle bare tenker på seg selv.
Vis hele sitatet...
Hvor kommer dette fra ?
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av innlegget ditt,men siden du skriver at du driter i det så gidder jeg ikke utdype det for deg heller.
Men kos deg i sola med ølen din du.
Lenge leve egoismen,faen ikke rart verden er som den er når alle bare tenker på seg selv.
Vis hele sitatet...
Her kommer omtrent det eneste fornuftige innlegget i tråden her og dette er responsen...å diskutere med smågutter av noen fanboys har jeg gitt opp for lenge siden og her har du grunnen
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Kjører PS. Har alltid likt det best, MEN jeg digger også XBOXen. Pga Halo serien.. Men kontrollen er ikke på langt nær så god som PS sin. Og eneste grunnen til at jeg skaffer meg konsoll nå er fordi rockstar bruker åtteåførr år på å slippe GTA til PC... Q_Q
Vis hele sitatet...
GTA 5 kommer til denne konsollgenerasjonen, altså 360 og PS3.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå, hva tenker/føler/syntes folk etter det som har blitt sagt og vist på E3 om disse konsollene hitil?
Sitat av LP88 Vis innlegg
Nå, hva tenker/føler/syntes folk etter det som har blitt sagt og vist på E3 om disse konsollene hitil?
Vis hele sitatet...
Det blir uten tvil PS4 på meg. Både med tanke på pris og beskyttelser.
Blir PS4 på meg også, helt klart.
Holder nok fast ved forhåndsbestillingen av PS4 jeg og, men Microfsoft var flinke til å fokusere på spill denne runden, men ut av alt dem viste så var det vel 2-3 av de ekslusive titlene jeg syns virka spennende, men MGSV burde helt klart ha blitt vist frem hos Sony!
finnes det folk igjen i microsoft med et fnugg av fornuft forstår de ganske snart at de må kutte ut de strenge restriksjoinene de har lagt opp til. De må forstå hvor mye dette kommer til å ødelegge for dem selv og da kjøper jeg xbox
Alle freaks kjøpte PS4, utenom Sinken, han kjøpte stinken.
E3 oppsummering:

http://i.imgur.com/AQLZLuI.gif
ESM
Lazy Generation
Ingen tvil om at microsoft sliter endel nå, eneste grunn til at jeg vurderer xboxen er Halo serien, men får jeg for se om det er verdt det når den tid kommer. Blir uansett PS4 på meg, den virker utrolig bra!
Om det blir noe i det hele tatt så skal jeg ha PS4, Destiny kommer til den og Sony har en mye bedre etikk rundt spillsalg og bruk. Spill pleier å være en ting jeg driver med når nettet er nede og da hjelper det ikke at Xbox krever å være online daglig.

Men hvis Destiny kommer til PC en gang. Da dropper jeg nok konsoll.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
F4celess har et godt poeng her. Konsollen min er backup om nettet går og jeg ikke får brukt PC'en, og da hjelper det lite om den må være online.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av T3095 Vis innlegg
Ganske moro å se/lese hvor ufattelig opphengt folk kan bli i rykter og annen generell sladder. Vi vet fremdeles ikke alle nitty-gritty specs for hverken PS4 eller XB1, så hvorfor i huleste bruke tid og krefter på å argumentere noe som kanskje viser seg å være totalt ubegrunnet?

Om så ryktene kommer til å stemme for den ene eller andre, kjenner jeg at jeg egentlig driter litt i. Kommer nok kanskje med alderen. Så om det blir PS4 eller XB1 på meg, det vil tiden vise. Jeg gidder ikke å gå til personangrep eller krangle som pokker pga en konsollmaskin.... Finnes viktigere ting å bruke kreftene på!

Until then..

Gå ut, ta deg en øl, nytt fin været og senk blodtrykket!
Vis hele sitatet...
Defor diskuteres dette, jeg spiller ikke selv konsoll, men jeg går ikke inn på en tråd om konsoll vs. konsoll og klager.
Sitat av T3095 Vis innlegg
Ganske moro å se/lese hvor ufattelig opphengt folk kan bli i rykter og annen generell sladder. Vi vet fremdeles ikke alle nitty-gritty specs for hverken PS4 eller XB1, så hvorfor i huleste bruke tid og krefter på å argumentere noe som kanskje viser seg å være totalt ubegrunnet?

Om så ryktene kommer til å stemme for den ene eller andre, kjenner jeg at jeg egentlig driter litt i. Kommer nok kanskje med alderen. Så om det blir PS4 eller XB1 på meg, det vil tiden vise. Jeg gidder ikke å gå til personangrep eller krangle som pokker pga en konsollmaskin.... Finnes viktigere ting å bruke kreftene på!

Until then..

Gå ut, ta deg en øl, nytt fin været og senk blodtrykket!
Vis hele sitatet...
Når tråden faktisk handler om PS4 vs X1 så blir det jo selvfølgelig mye fanboisim. Hvis du ikke liker det så ikke trykk deg inn på en slik tråd da.
Til dere som er bekymret for Xbox One sitt online krav, frykt ikke. Microsoft har løsningen:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=jzmVcasl3ZU
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Til dere som er bekymret for Xbox One sitt online krav, frykt ikke. Microsoft har løsningen:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=jzmVcasl3ZU
Vis hele sitatet...
Microsoft vet å ikke ville selge mest mulig konsoller. Man vil jo ikke kjøpe en gammel xbox, fordi det kan hende at man ikke har internett. Feks. om man drar på hytta uten internett. Da er jo Xbox One ubrukelig(?) Når det er sagt skal jeg fortsatt kjøpe Xbox : )