Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  370 72921
Man kan sjekke de siste postene som har fått KP, men det blir jo gitt KP i hytt og pine, så det er jo ikke alle man får med seg der gitt.
Synes at det var en svært god ide. Blir kansje en intern konkuranse om hvem som haar flest poeng
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av elemental
Synes at det var en svært god ide. Blir kansje en intern konkuranse om hvem som haar flest poeng
Vis hele sitatet...
Vel altså, poenget er jo at disse poengene forhåpentligvis fører til bedre poster da man bør være interessert i å motta poeng. I motsetning til post count kan man vel si at dette er en intern konkuranse, men man vinner ikke med å poste mye dritt, man vinner med å poste mye BRA. (Sånn sett kan jeg ikke se deg vinne...)
Sitat av Pope
.

EDIT: Hva mener du Max-mekka?
Vis hele sitatet...
Før det ble endret, stod det kvalitetpoeng når du holdt musepekern over poengknappen. Jeg bare ville påpeke at det heter kvalitetspoeng og ikke kvalitetpoeng. Bare se på meg som pirkete og hat meg, men jeg bare digger å rette på sånne småfeil. He he.
Jeg støtter den, max-mekka. Skulle nesten gitt deg KP for utsagnet ditt også, men så har jeg jo ikke uendelig å dele ut av disse herlighetens poenger.
Sikkerhetsklarert
Er det noen mulighet for å se hvor jeg har fått KP og fra hvem?
Jeg ser at jeg har 4 KP, men jeg aner ikke på hvilke inlegg jeg fikk dem og i hvilken tråd for den saks skyld.
Sitat av Pjukern
Er det noen mulighet for å se hvor jeg har fått KP og fra hvem?
Jeg ser at jeg har 4 KP, men jeg aner ikke på hvilke inlegg jeg fikk dem og i hvilken tråd for den saks skyld.
Vis hele sitatet...
Det spørsmålet er tatt opp før, av 2 stk faktisk, i samme tråd. Vær grei å les hele tråden, i alle fall skumlese. Og ja, den funksjonen er mulig om en uke eller noe i følge nso. Du kan forøvrig se de siste 30 KP.
Sikkerhetsklarert
Sorry, men gidder ikke lese 8 sider... Jeg ville finne svar på spørsmålet mitt, så jeg postet det i denne tråden. Og se man det, jeg fikk resultat med en gang.

Jeg skummet igjennom de først 4 sidene, hvis det har noen betydning for deg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Pjukern
Sorry, men gidder ikke lese 8 sider... Jeg ville finne svar på spørsmålet mitt, så jeg postet det i denne tråden. Og se man det, jeg fikk resultat med en gang.

Jeg skummet igjennom de først 4 sidene, hvis det har noen betydning for deg.
Vis hele sitatet...
Det fins en ganske fin måte å finne svaret raskt, øverst til høyre er det mulig å søke i tråden, da kommer alle aktuelle poster opp. Da slipper du å lese 8 sider og fremstå som en latsabb...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Bare en liten beskjed.
Jeg har gjort mye endringer i de underliggende lagene på KP-systemet, og endret på algoritmene som deler ut poeng. Av den grunn ønsker jeg å resette systemet, og kommer til å gjøre det så snart jeg har fått ferdig et par ting. Det kommer til å skje i helgen en gang. Det vil altså si at alle poeng som er delt ut vil fjernes.
Etter den resetten vil systemet være å regne som ute av Beta, og det vil være siste reset.

Funksjoner som er etterspurt her er primært kosmetiske, dvs har lite med det underliggende systemet å gjøre, så de vil bli lagt til etterhvert.
Aj, jeg kommer ikke til å være pålogget mellom fredag kveld(idag) og søndag kveld.
(skal bo på et sted som ennå ikke har telefon, bredbånd eller naboer med wlan)
Betyr det at jeg ikke får noen poeng å dele ut etter reseten?
(og må vente noen dager før jeg får noen som jeg kan dele ut)
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Stemmer nok det, Henriken.

Nå er backenden så godt som ferdig, og jeg har luket vekk det meste av bugs i den nåværende kodebasen. Jeg erklærer derfor backenden som ute av Beta- og inn i RC-fasen, og har i den sammenheng nullstillt KP-statistikken fordi poengutdelingsalgoritmene har blitt justert en tanke.
Dette vil dog være siste gang statistikken nullstilles.

Har forresten som plaster på såret gitt litt ekstra poeng, men de må dere bruke opp før midnatt, fordi da forsvinner de helt og den vanlige seedingrunden begynner.
Sikkerhetsklarert
Sitat av devotio
Det fins en ganske fin måte å finne svaret raskt, øverst til høyre er det mulig å søke i tråden, da kommer alle aktuelle poster opp. Da slipper du å lese 8 sider og fremstå som en latsabb...
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg på hvordan du ville formulert søke ordet i mitt tilfelle.. Jeg måtte ha gjettet på hvordan de forrige som hadde spurt dette hadde formulert seg.
"poeng hvem" gir deg en av postene med det forrige spørsmålet.
Hvor ble det av statistikk?
Bare å trykke på Kp-knappen under avataren din det. Hvis det var den du mente.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Nå kan dere finne innlegg med kvalitetspoeng.
Trykker dere på "KP"-lenken på innlegg så vil dere finne de andre innleggene brukeren har som er blitt tildelt kvalitetspoeng.

Det samme kan bli gjort på profiler, og hvis du vil finne dine egne innlegg med KP kan du finne det på "Mine innlegg med KP" under "Hurtiglenker".
Åj, svært bra nso! Synes KP systemet har utviklet seg bra.

Ellers burde du ha stor "K" i kvalitetspoeng under hurtiglinker.
Sist endret av esl; 23. mars 2007 kl. 10:31.
Jeg har ikke fått noen kvalitetspoeng den siste uka. Er det meningen? Jeg har vært på hver dag..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er meget mulig. Det deles nå ut mindre poeng enn det gjorde i begynnelsen, og om man kun er i lesergruppen så er det fullt mulig at man ikke får utdelt noen poeng.
Så man må poste for å få kvalitetspoeng? Hva er poenget med det?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Ost2k
Så man må poste for å få kvalitetspoeng? Hva er poenget med det?
Vis hele sitatet...
Nei, det må man ikke. Men som det er sagt flere ganger tidligere tildeles poeng random innen grupper av medlemmer med gitte kriteria. Det vil si at du kan være uheldig.
Finnes det nå noen oversikt over hvor mange poeng man har å dele ut? Jeg ser disse grønne knappene, men jeg finner ikke noen oversikt over hvor mange poeng jeg har igjen (og jeg har ikke tenkt å tildele poenger til halvdårlig innlegg for å finne det ut!)

Jeg ville tro de var naturlig at det stod i profilen, men det står ingenting der heller..
kreativ nerd
devotio's Avatar
Om du holder over plusstegnet kommer det opp en liten boks som sier hvor mange du har tilgjengelig
OK, da var det på tide å pakke sammen og tenke før man poster

Takker devotio!
Sitat av Cikey
OK, da var det på tide å pakke sammen og tenke før man poster

Takker devotio!
Vis hele sitatet...

Ideelt sett skal man alltid tenke før man poster. KP eller ei.
Sitat av Forconin
Ideelt sett skal man alltid tenke før man poster. KP eller ei.
Vis hele sitatet...
Eh, jah... Og du trodde jeg mente?
(eller sagt på en annen måte; Akkurat hva tenkte du før du postet det der?)
Jeg har fortsatt ikke fått noen kvalitetspoeng til å dele ut. Er jeg veldig uheldig, eller er det en bug?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ost2k du er nok bare veldig uheldig. Jeg har heller ikke motatt noen KP på 4-5 dager
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Her er en ide: Hadde det gått an å få til en slags topp *0 liste over hvem som har flest poeng?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Agh! Hvor var DEN linken hen?? õ.ô
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Over innlegget, der det står kor mange KP kvart enkelt innlegg har.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hva med å få et utdelbart kvalitetspoeng per mottatt kvalitetspoeng? Det fratar lavkvalitetsbrukere muligheten til å dele ut poeng, mens kvalitetsbrukerne kan gi flere poeng. Jeg ser potensiale for et mer effektivt system.


Ulempene vil være:

1. Lite aktivitet betyr ikke nødvendigvis lav kvalitet, så noen kvalitetsbrukere blir fratatt privilegiet til å dele ut like mange poeng som andre. Men hva så? Er man ikke aktiv, bidrar man uansett ikke med så mye kvalitet i dette forumet.

2. Administrator vil miste kontroll over antall kvalitetspoeng som kan deles ut. (= mer spennende! )

3. Edit: Kvalitetspoengene kan komme i feile hender. Spesielt mtp. nye brukere som har innledet sin kariere på forumet med en god eller morsom tråd. Det kan trå i ei litt populistisk retning. Men hey. Hva er vel demokrati uten populisme?

Jeg bare lufter tanken.
Sist endret av Kakcoo; 8. april 2007 kl. 06:50.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dude, nei... Populisme er ikke the shit, se bare hvor lett det var for eks. Anebane å skaffe seg en drøss med KP basert på en halverotisk tråd om TG.

Direkte demokrati funker bare ikke :P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kackoo, tror med fordel du kunne droppa punkt nr 2 der
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Tias
Dude, nei... Populisme er ikke the shit, se bare hvor lett det var for eks. Anebane å skaffe seg en drøss med KP basert på en halverotisk tråd om TG.
Vis hele sitatet...
Eller de 40 KP som ble tildelt til han som flamet henne på en høyst unødvendig måte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Litt av poenget er vel at med mindre en krever skriftlig grunngiving for kvart einaste KP, så vil folk bruke det til å pushe personlige agendaer. Dei vil gi KP til dei som har samme meininger som seg sjølv, og dei vil gi KP til ting som er morsomt o.l...

Einaste måten å unngå det på er å frata alle dei som er ueinige med oss KP...8)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
En liten tanke hadde kanskje vært å "dele" KP'ene i forskjellige typer; eg. Morsomt-KP, Hjelpsomt-KP osv.
Da kan man se hvem som HJELPER for å skaffe seg poeng, og hvem som bare har vært heldige nok til å skrive en morsom post på rett sted til rett tid?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Liten kommentar til alle dei som deler ut KP, for å så skrive "Jeg ga deg KP!!11"... det er meiningslaust. Ekstremt meiningslaust. IMHO er det dekka av punktet i reglane som seier at du ikkje skal poste om du ikkje har noko å tilføre diskusjonen.

No er ikkje eg kru, så mine ord er ikkje lov her inne, så det er bare en kommentar fra mi side...
Sitat av robhol
En liten tanke hadde kanskje vært å "dele" KP'ene i forskjellige typer; eg. Morsomt-KP, Hjelpsomt-KP osv.
Da kan man se hvem som HJELPER for å skaffe seg poeng, og hvem som bare har vært heldige nok til å skrive en morsom post på rett sted til rett tid?
Vis hele sitatet...
Det er jeg i mot. Jeg syns KP skal vise at det er kvalitet på innlegget. Det kan enten være hjelpsomt eller morsomt. Begge deler kan være av kvalitet. Jeg tror poenget med kp er av vi skal enkelt å greit vise at vi hadde nytte/glede av et innlegg, og derfor gir vi. Enkelt skal det nok være.
KP=Kvalitets Poeng. En morsom post er ikke alltid en kvalitetspost. Blir irritert når jeg ser dårlige poster (som egentlig ikke er morsome heller) få KP.

KP er brukernes måte å gi ros for GODE poster, ikke til brukere som "tilfeldigvis poster en morsom post på riktig tid".
Jeg får mer og mer assosiasjoner til itpro sine propoeng. Ikke for å være en negativ cunt altså. Det er liksom de samme diskusjonene bare med en annen melodi.
Nå har jeg ikke lest hele posetn, men jeg lurer på en ting:
hvorfor står det en dag at jeg har 8 ubrukte kvalitetspoeng, og neste dag at jeg har 2 ubrukte kvalitetspoeng..?
Sitat av PolkagrisLaila
Nå har jeg ikke lest hele posetn, men jeg lurer på en ting:
hvorfor står det en dag at jeg har 8 ubrukte kvalitetspoeng, og neste dag at jeg har 2 ubrukte kvalitetspoeng..?
Vis hele sitatet...
Om du ikke bruker de poengene du får før det har gått en viss tid så mister du dem. Les gjerne hele tråden, det skal stå en plass (på en av de første sidene) hvor lang tid du har på deg til å bruke dem.
Aha, ja som sagt så orket jeg ikke med tanke på 10 sider å lese..^^,
Takk!
Velldig nyttig funksjon dette, så lenge KP blir brukt som byttehandel mot svar til etterleannet..!
Blir det mye pes å lage en oversikt over eksakt NÅR man mister ugitte KP? Greit nok at man mister dem etter tre døgn, men det er ikke alltid like greit å huske når man fikk dem.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Kl 00.00 på Mandag, Onsdag og Fredag
har en følelse av at dere sletter poster som får kp, hvis ikke dere synes posten fortjener det..
jeg er forsåvet enig i det.. men jeg synes det er viktig at posten står, da noen faktisk har synes den er god/informativ nok til å fortjene KP.

de beste svarene trenger ikke være en A4- side...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av !mats
har en følelse av at dere sletter poster som får kp, hvis ikke dere synes posten fortjener det..
Vis hele sitatet...
Nei. Det gjør vi ikke. Vi sletter akkurat det samme som vi slettet før, KP eller ei.