Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 177613
Bygge mer, grave mer, utforske mer!

Meningen med minecraft? Er det samme som meningen med livet, det; Lag din egen
Men e d nogen der ute så har et svar på problemet? :P
Prøvd å slette .minecraft mappa i Roaming? Prøvd å oppdatere skjermdrivere?
Game disconnected
pokemon's Avatar
i beta 1.4 skal det vist komme en ny ulv.. dette er kanskje ikke nyheter men jeg lærte det idag

http://www.youtube.com/watch?v=c9Lp9p5yjuo
Jeg fant ett dyr fanget i ett bur i en gruve, dette dyret var laget av ild tror jeg og det var altsa fanget. Er dette sjeldent? hva gjør jeg med det?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Prøvd å slette .minecraft mappa i Roaming? Prøvd å oppdatere skjermdrivere?
Vis hele sitatet...
Har jort d
Sitat av iMoan Vis innlegg
Jeg fant ett dyr fanget i ett bur i en gruve, dette dyret var laget av ild tror jeg og det var altsa fanget. Er dette sjeldent? hva gjør jeg med det?
Vis hele sitatet...
Det kalles en dungeon
Sitat av iMoan Vis innlegg
Jeg fant ett dyr fanget i ett bur i en gruve, dette dyret var laget av ild tror jeg og det var altsa fanget. Er dette sjeldent? hva gjør jeg med det?
Vis hele sitatet...
Det er en dungeon.. Her kan du finne kister med sjeldne ting inni hvis du er heldig. Den brennende boksen med dyret inni er en mob spawner. Her spawner zombier, og kan brukes til å lage grinder osv. søk på minecraft grinder på youtube hvis du lurer på hva det er
Minecraft.host1.no

Hei, Har vert på denne servern i litt over 1 måned nå . Og jeg ble banned 2 ganger uten grunn ! Og den 3 var Den siste og den ble Permanent :P Også spilte jeg litt på kompisen min sin bruker og der ble jeg banned permanent for og være på den. De trodde jeg var Smurfe og Smurfe3 og det er litt Idiotisk siden det var jeg jo ikke . Det er mange folk som har gjort være ting en meg og bare blitt banned for 1 time/dag eller månde. Litt Crazy syntes jeg. Når jeg kom innpå den servern for første gang var dere faktisk snille og banned ikke folk for og spørre om ting på chatten. Men servern er ikke dårlig. Men jeg syntes folk burde få en Advarsel føre de blir (permanent banned).

Hilsen Smurfe
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Minecraft.host1.no

Hei, Har vert på denne servern i litt over 1 måned nå . Og jeg ble banned 2 ganger uten grunn ! Og den 3 var Den siste og den ble Permanent :P Også spilte jeg litt på kompisen min sin bruker og der ble jeg banned permanent for og være på den. De trodde jeg var Smurfe og Smurfe3 og det er litt Idiotisk siden det var jeg jo ikke . Det er mange folk som har gjort være ting en meg og bare blitt banned for 1 time/dag eller månde. Litt Crazy syntes jeg. Når jeg kom innpå den servern for første gang var dere faktisk snille og banned ikke folk for og spørre om ting på chatten. Men servern er ikke dårlig. Men jeg syntes folk burde få en Advarsel føre de blir (permanent banned).

Hilsen Smurfe
Vis hele sitatet...
Hvis den konstante oppførselen din ikke var advarsel nok, burde det i hvert fall ha vært en liten pointer at å ban evade mange ganger ikke er noe sjakktrekk. Bye now.
hehehee. nFF serveren har blitt strengere ja, men det er mere deilig enn dårlig.

Når du først lærer deg reglene så blir du ikke bannet og alt går fint.

-Settoz (På serveren)
Sist endret av Vod0; 25. mars 2011 kl. 09:10.
Sitat av UB3R Vis innlegg
hehehee. nFF serveren har blitt strengere ja, men det er mere deilig enn dårlig.

Når du først lærer deg reglene så blir du ikke bannet og alt går fint.

-Settoz (På serveren)
Vis hele sitatet...
Men jeg er jo permanent banned jo :/

Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis den konstante oppførselen din ikke var advarsel nok, burde det i hvert fall ha vært en liten pointer at å ban evade mange ganger ikke er noe sjakktrekk. Bye now.
Vis hele sitatet...

Men det er andre som er vært verre enn meg! Og har ikke vært frekk i kjeften mot andre folk , bare maset. Og det siste emnet jeg la ut på thorcraft spurte jeg ikke om og bli unnanned bare høre hva andre mente om det . Og så ble jeg plutselig banned med Ip'addresen og så var grunnen( masing om og bli unbanned.
Folkefiende
Toaru's Avatar
Noen som vet om en server mod (bukkit) som fjerner navnene (mer eller mindre) som henger over hodene til folk?


Er hypp på hide'n'seek!
Bruk shift-knappen. Navnet vil da ikke vises igjennom vegger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Join min server, funker med beta 1.5 vi har top rata maps i hele minecraft

IP:
minecraft-bukitt.sytes.net

Kan ikke endre inlegget men her er info om serveren
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...1297223&st=140
Hei!
Har et spørsmål angående været i MineCraft, som kom i update Beta 1.5.
Lagde en ny world i singleplayer cirka en uke før updaten kom. Har den fortsatt, men jeg har aldri sett noe regn eller vær i det hele tatt.... Har ikke hus i en desert biome, og det har gått veldig lenge siden updaten... Fungerer ikke vær i worlds som er generert før updaten?

Har hørt at det stopper å regne når man sover / bruker en seng... Skipper natten hvert døgn, fordi jeg bygger hus og helst ikke vil ha monstre som forstyrrer meg. Kan dette være noe av årsaken?

Hjelp?
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Hei!
Har et spørsmål angående været i MineCraft, som kom i update Beta 1.5.
Lagde en ny world i singleplayer cirka en uke før updaten kom. Har den fortsatt, men jeg har aldri sett noe regn eller vær i det hele tatt.... Har ikke hus i en desert biome, og det har gått veldig lenge siden updaten... Fungerer ikke vær i worlds som er generert før updaten?

Har hørt at det stopper å regne når man sover / bruker en seng... Skipper natten hvert døgn, fordi jeg bygger hus og helst ikke vil ha monstre som forstyrrer meg. Kan dette være noe av årsaken?

Hjelp?
Vis hele sitatet...
Slapp av, regnet kommer nok. Men må spørre deg, hvorfor spiller du single player?
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Hei!
Har et spørsmål angående været i MineCraft, som kom i update Beta 1.5.
Lagde en ny world i singleplayer cirka en uke før updaten kom. Har den fortsatt, men jeg har aldri sett noe regn eller vær i det hele tatt.... Har ikke hus i en desert biome, og det har gått veldig lenge siden updaten... Fungerer ikke vær i worlds som er generert før updaten?

Har hørt at det stopper å regne når man sover / bruker en seng... Skipper natten hvert døgn, fordi jeg bygger hus og helst ikke vil ha monstre som forstyrrer meg. Kan dette være noe av årsaken?

Hjelp?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har lastet ned den siste updaten så skal været være med. Du kan eventuelt forsøke å slette bort binmappen. For å laste ned updaten på nytt igjen.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Så lenge du har lastet ned den siste updaten så skal været være med. Du kan eventuelt forsøke å slette bort binmappen. For å laste ned updaten på nytt igjen.
Vis hele sitatet...
Okai, har jo ikke gjort noe spesiellt annet enn å laste ned updaten :P Takk for svar


Sitat av skateward Vis innlegg
Men må spørre deg, hvorfor spiller du single player?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke lagger, fordi det ikke finnes greefere der så jeg må installere mods, og fordi det er færre glitcher Jeg spiller multiplayer litt også, men mest single. Jeg venter på at Notch begynner å legge mer arbeid i multiplayer; når det fungerer knirkefritt kommer jeg til å begynne å spille det mer
Skjønner poenget ditt, MineCraft multiplayer er jo en veldig god idé, den må bare bli realisert.
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Okai, har jo ikke gjort noe spesiellt annet enn å laste ned updaten :P Takk for svar



Fordi det ikke lagger, fordi det ikke finnes greefere der så jeg må installere mods, og fordi det er færre glitcher Jeg spiller multiplayer litt også, men mest single. Jeg venter på at Notch begynner å legge mer arbeid i multiplayer; når det fungerer knirkefritt kommer jeg til å begynne å spille det mer
Skjønner poenget ditt, MineCraft multiplayer er jo en veldig god idé, den må bare bli realisert.
Vis hele sitatet...
Kom til Thorcraft! Klart, det er alltid noen som skal ødelegge for andre og selvfølgelig slipper man det problemet når man spiller alene. Men det er jo så mye morsommere å spille med andre! Kanskje ikke Notch legger så mye arbeid i det, men det er noe som heter Bukkit. Pga vi har bukkit kan vi beskytte områder sånn at du har det for deg selv. Ingen kan komme å ta fra kistene dine eller griefe huset ditt.

Du burde spille enda mer multiplayer, man blir kjent med nye folk og får masse bra inspirasjon.

Edit: Må legges til at det er ikke Bukkit alene som gir alle mulighetene vi har i multiplayer nå.
Sist endret av Daybreak; 24. april 2011 kl. 15:33.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av skateward Vis innlegg
Kom til Thorcraft!
Vis hele sitatet...
Så du klarer å koble til servere etter 1.5?
Sitat av Sio Vis innlegg
Så du klarer å koble til servere etter 1.5?
Vis hele sitatet...
Du må nedgradere! Se her: http://thorcraft.no/forum/index.php?...rb_v=viewtopic
Sitat av Sio Vis innlegg
Så du klarer å koble til servere etter 1.5?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenkte mer generelt.

Forøvrig, verdt å lese denne posten om 1.5.
Har vært og sett på Thorcraft.no, så veldig bra og ryddig ut, lyst til å joine serveren Takk for ideen.
Problem: får ikke joina (serveren er vel outdata). Regner med at dere har tenkt til å update? Serversoftwaren er ute
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Har vært og sett på Thorcraft.no, så veldig bra og ryddig ut, lyst til å joine serveren Takk for ideen.
Problem: får ikke joina (serveren er vel outdata). Regner med at dere har tenkt til å update? Serversoftwaren er ute
Vis hele sitatet...
Du burde heller downgrade. Er ikke noe stabilt serversoftware og plugins enda.
Umm, noen som vil skrive en liten tutor for og kunne spille multiplayer på Minecraft? Eller linke en film?
Sitat av Bobbacar Vis innlegg
Umm, noen som vil skrive en liten tutor for og kunne spille multiplayer på Minecraft? Eller linke en film?
Vis hele sitatet...
Denne f.eks.
? Linka du feil URL? 0.o
Shady Banana
Quix's Avatar
Hvordan kan jeg se navnene til folk gjennom vegger og på lang avstand? En venn av meg har det slik.
Powlair, kanskje trykk på f3? Spiller ikke online(Enda) så vet ikke så mye om det med navn og stuff
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Trykk på "F" for og øke rendering distance.

Da "ser" du lengere.
Sitat av skateward Vis innlegg
Denne f.eks.
Vis hele sitatet...
Whutt skate:P ?
Noen andre med samme problem som meg? Starte MC - Trykker "sign in" - får opp Mojang-logo, med hvit bakgrunn - så blir vinduet borte. Har kjøpt MC, lasta ned på nytt fra MC.net osv, skjønner ikke hva som er problemet!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ang 1.5 så er det den mest elendige oppdateringen som har kommet til minecraft noensinne.

Notch og Mojang er så opptatt av å komme med nye funksjoner, at de glemmer å fikse gamle bugs - samt å bugteste nye releaser. Det er så mange elementære feil i 1.5 selv etter to oppdateringer (1.5_01 og 1.5_02) at jeg skjønner ikke at folk med SMP-servere vurderer å oppgradere en gang enda. Den eneste gjevinsten er været, men da setter jeg større pris på stabilitet og fungerende grunnleggende funksjoner.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Noen andre med samme problem som meg? Starte MC - Trykker "sign in" - får opp Mojang-logo, med hvit bakgrunn - så blir vinduet borte. Har kjøpt MC, lasta ned på nytt fra MC.net osv, skjønner ikke hva som er problemet!
Vis hele sitatet...
Prøv og slett Bin-fila, bruker som oftest ikke og fungere hvis du har installert mods osv.

til Ondsofa: Grunnen til bugs og lignende er fordi Notch droppet Fredag oppdateringen som han oftest har, og tok den på tirsdag grunnet Portal 2
Sitat av Bobbacar Vis innlegg
? Linka du feil URL? 0.o
Vis hele sitatet...
Sitat av UB3R Vis innlegg
Whutt skate:P ?
Vis hele sitatet...
Haha, ja, jeg skulle skrive det i en tråd hvor han trengte en harddisk som ikke var merket med "Green".
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Ang 1.5 så er det den mest elendige oppdateringen som har kommet til minecraft noensinne.

Notch og Mojang er så opptatt av å komme med nye funksjoner, at de glemmer å fikse gamle bugs - samt å bugteste nye releaser. Det er så mange elementære feil i 1.5 selv etter to oppdateringer (1.5_01 og 1.5_02) at jeg skjønner ikke at folk med SMP-servere vurderer å oppgradere en gang enda. Den eneste gjevinsten er været, men da setter jeg større pris på stabilitet og fungerende grunnleggende funksjoner.
Vis hele sitatet...
Ikke så rart han ikke fikk gjort noe mye bug testing da han hastet med å få begynne å spille portal 2 :P
Ikke det at noen har spurt etter det, men er det noen som har noen artige / smarte redstone-koblinger?
Har en selv som jeg bruker på huset mitt, det er en slags lås.

Den består av 3 brytere: en fra utsiden, en fra insiden og en lås.
X = redstone torch ~ = redstone O = bryter [] = dør

Koble den fra utsiden via 2 redstone torches til døra:
O ~~~ X ~~ (lås)~~ X ~~~ []

Koble den på insiden rett til døra:
O ~~~ []

Koble "låsen" til midt imellom de to redstone torchene

Når du aktiverer låsen (må være en spak), så vil ikke bryteren på utsiden fungere, men den fra innsiden vil fortsatt fungere fordi den går rett på døra
Jeg har ett lite spørsmål i forhold til minecraft server som kjører lokalt på pcen min, og som jeg broadcaster via hamachi. Noe som fungerer utmerket. Det jeg lurte på, er om det er mulig å gjøre om f.eks: 5.123.456.789 som er ipen, til en enklere adresse å skrive inn. Tenker da i hovedsak kun på gratistjenester som tilbyr dette.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Jeg har ett lite spørsmål i forhold til minecraft server som kjører lokalt på pcen min, og som jeg broadcaster via hamachi. Noe som fungerer utmerket. Det jeg lurte på, er om det er mulig å gjøre om f.eks: 5.123.456.789 som er ipen, til en enklere adresse å skrive inn. Tenker da i hovedsak kun på gratistjenester som tilbyr dette.
Vis hele sitatet...
DynDNS.com gjør dette, er helt gratis. Du kan også koble DynDNS til ruteren din, så hvis IPn din endrer seg så vil det bli oppgradert automatisk!
Sitat av Akaras Vis innlegg
DynDNS.com gjør dette, er helt gratis. Du kan også koble DynDNS til ruteren din, så hvis IPn din endrer seg så vil det bli oppgradert automatisk!
Vis hele sitatet...
Kan bare melde tilbake at dette fungerte fantastisk. Kan være at det lagger litt mere. Men ikke nevneverdig mye. Fungerer ypperlig til "kompis" server.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Kan bare melde tilbake at dette fungerte fantastisk. Kan være at det lagger litt mere. Men ikke nevneverdig mye. Fungerer ypperlig til "kompis" server.
Vis hele sitatet...
Hvis den kjører lokalt på pcen, kan du ikke bare bruke "localhost"?
Sitat av skateward Vis innlegg
Hvis den kjører lokalt på pcen, kan du ikke bare bruke "localhost"?
Vis hele sitatet...
Ikke hvis han skal ha den online for at venner skal spille.
Da må han bruke IP (f.eks 90.133.74.12) localhost/127.0.0.1 er bare for de som er på ruteren(eller for han selv da, andre på samme nett må bruke 192.168.0.xxx / 10.0.0.xxx)
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Trykk på "F" for og øke rendering distance.

Da "ser" du lengere.
Vis hele sitatet...
den bare endrer tåken.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Ikke hvis han skal ha den online for at venner skal spille.
Da må han bruke IP (f.eks 90.133.74.12) localhost/127.0.0.1 er bare for de som er på ruteren(eller for han selv da, andre på samme nett må bruke 192.168.0.xxx / 10.0.0.xxx)
Vis hele sitatet...
Jeg har ett lite spørsmål i forhold til minecraft server som kjører lokalt på pcen min
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg misforsto, men hvis han kjører lokalt kan han bruke localhost.
Sist endret av Daybreak; 26. april 2011 kl. 14:52.
Sitat av zeicko Vis innlegg
den bare endrer tåken.
Vis hele sitatet...
... som fører til at du ser lengre.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
... som fører til at du ser lengre.
Vis hele sitatet...
options-video settings-render distance- far
Bare spør her istede for å lage en ny tråd.

Jeg vurderer å kjøpe meg minecraft. Finnes det surivor mode eller pvp online? Og må man være "mod" på en server for å kunne bygge der, eller kan alle bygge på en server?
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Bare spør her istede for å lage en ny tråd.

Jeg vurderer å kjøpe meg minecraft. Finnes det surivor mode eller pvp online? Og må man være "mod" på en server for å kunne bygge der, eller kan alle bygge på en server?
Vis hele sitatet...
Det finnes tusenvis av servere. De fleste har survival og mange har pvp. Som regel trenger man ikke være mod for å bygge. Noen servere krever at du blir whitelista, men det får du eventuellt vite om på serveren.

Forøvrig har vi en survivalserver som mange på freak spiller på, Thorcraft. Det er ikke pvp her, men utrolig trivelig server. Anbefaller deg å lese litt på forumet der først.

Vi gleder oss til å møte deg på serveren!
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Spar deg.
Sitat av skateward Vis innlegg
Det finnes tusenvis av servere. De fleste har survival og mange har pvp. Som regel trenger man ikke være mod for å bygge. Noen servere krever at du blir whitelista, men det får du eventuellt vite om på serveren.

Forøvrig har vi en survivalserver som mange på freak spiller på, Thorcraft. Det er ikke pvp her, men utrolig trivelig server. Anbefaller deg å lese litt på forumet der først.

Vi gleder oss til å møte deg på serveren!
Vis hele sitatet...
takk for saklig svar
Da kjøper jeg det nok i morgen eller i løpet av uken, har en versjon fra bukta men blir ikke det samme offline, og man må jo støtte de som lager spillet siden det er så bra.