Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 34115
Sitat av lroedal Vis innlegg
Dette er feil. Slik var det før. Dersom du kan dokumentere at skjermen ikke brukes til å ta imot TV-signaler, skal du IKKE betale lisens. Dette fordi vi ikke har analoge signaler lengre, så tuneren i TVen er jo ubrukelig uten Riks-TV, kabel eller parabol.....
Vis hele sitatet...
Hvordan dokumenterer man at man ikke bruker tv'n til å motta Tv-Signaler ?
Hadde noen andre enn en Uniformert politimann valset rett inn i mitt hus hadde han blitt grisebanka og kasta utfor trappa.

Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Jeg er 16.
Jeg ganske sikker på at jeg kommer til å holde på mitt ord når jeg flytter ut. Jeg ser knapt på nrk, hvorfor det skal være logisk å betale lisensen er ute av min forstand.
Tv-kort er stress, vil se på TV på tven min, ikke på pcen.
Vis hele sitatet...

Bare det at du tror du kan ha TV og nekte å betale NRK lisensen viser at du er meget lite oppgående. Slutt å skriv slikt vas.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Hvordan dokumenterer man at man ikke bruker tv'n til å motta Tv-Signaler ?
Vis hele sitatet...
Man får tuneren plombert ved et godkjent verksted, som sender inn melding til NRK.
Sitat av Scampi Vis innlegg
Man får tuneren plombert ved et godkjent verksted, som sender inn melding til NRK.
Vis hele sitatet...
Takker
Sitat av thundercat Vis innlegg
Takker
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig.
Ikke bli overrasket om du uansett får en kontrollør på døra, men da kan du jo vise frem TVen med plomba, samt dokumentasjon på at den er plombert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=gNZ9e...eature=related
*host* ^^
Sist endret av Knäppgök; 19. februar 2012 kl. 16:00.
Jeg slapp unna i fire år etter at jeg flyttet hjemmefra, helt til i fjor da en lisensmann kom spankulerende mot meg i borettslaget.

Jeg tenkte med det første at mannen mest sannsynlig var på visning, ettersom han bar på papirer og så litt "lost" ut, så derfor ville det vært hyggelig av meg å hilse.

I det jeg svarte at jeg bodde i blokka, dro han fram ID'en fra bukselomma og nærmest trykte det oppi trynet mitt. To dager senere fikk jeg regning i posten....

Er det egentlig lov?? Er det ikke meningen at de skal bære ID-skiltet synlig? Angrer nå på at jeg ikke sa at jeg bare var på besøk isteden, men det er uansett for sent nå. Betalte sist nå i januar, sure penger for en som omtrent aldri ser på tv uansett!
hvor nøyaktige er disse søke mulighetene deres....? altså jeg har ingen TV i mitt navn. alt jeg har er en gammel STOR kloss som forrige eier ikke gadd å bære ned trappa.... men jeg er så heldig at fatter skal kjøpe ny tv og da får jeg den "gamle" flatskjermen hannes hit.... den står jo i hannes navn, jeg bor i 2etg og et godt stykke fra bilveien på utsiden..... også er det veldig dårlig mobildekning i leiligheten... gammel murblokk som er rimelig "tett" kan man si
de må jo bare ringe på her for all del. men jeg åpner ikke døre for noen jeg ikke kjenner, så enkelt er det... ikke alltid jeg åpner døra for de jeg kjenner heller.

husker første gang jeg flyttet hjemmeifra så tror jeg vi hadde tv i 2 år før det stod en kar på døra, og da tittet han rett på tvn som stod på så var jo ikke noe å nekte der men det tok laaaang tid før dem kom.

heia Fremskrittspartiet på det pungtet der! jeg ser ALLDRIG på nrk..... eneste som brukes en skjelden gang her er tv2 og tvN. blir nesten som å betale veiavgift hvis du ikke har bil liksom...
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Fremskrittspartiet vil fjerne NRK lisensen.
Vis hele sitatet...
Jaja, da får vi vel reklameTV da som fortjent. Vel bekomme.
Sitat av Ella Vis innlegg
Jaja, da får vi vel reklameTV da som fortjent. Vel bekomme.
Vis hele sitatet...
Så du vil heller betale lisens enn og se reklame?

Lisens er ut datert. Vi trenger ikke noen nasjonal kanal som for 20 år siden. All informasjon ved viktige begivenheter er et tastetrykk unna.
Noen som kan gi meg svar på om jeg er i faresonen?

Jeg kjøpte TV hos komplett i fjor uten å tenke på lisenstrøbbel.. Så kom sommeren og jeg flyttet hjem til familiehjemmet i en annen by. Jeg skulle flytte til et annet sted i studeringsbyen neste semester, så jeg flyttet adresse til familiehjemmet.

Nå har jeg flyttet og bor på en helt annen adresse men har ikke meldt flytting hit. Men jeg fikk lisensfaktura sendt til familiehjemmet.
Jeg sendte dem mail om at jeg bor hjemme og at tven er det far som bruker, og han betaler lisens.

Men jeg fikk avslag og de har sendt lisensfaktura igjen...

Hva gjør jeg? akkurat nå bare driter jeg i den regninga.. er det feil? kan jeg få betalingsanmerkning? Og de kan vel ikke finne meg i det nye huset?

Jeg bruker BTW far sin dekoder på tven jeg har der jeg bor nå
Sitat av Ella Vis innlegg
Jaja, da får vi vel reklameTV da som fortjent. Vel bekomme.
Vis hele sitatet...
Altsåå.. Ser heller på litt reklame nå og da de få minuttene eg faktisk ser på NRK iløpet av et år, enn og betale flere tusen kroner, hadde eg fått det valget hadde eg aldri vurdert noe annet en gang..
Sitat av Kaput Vis innlegg
Jeg slapp unna i fire år etter at jeg flyttet hjemmefra, helt til i fjor da en lisensmann kom spankulerende mot meg i borettslaget.

Jeg tenkte med det første at mannen mest sannsynlig var på visning, ettersom han bar på papirer og så litt "lost" ut, så derfor ville det vært hyggelig av meg å hilse.

I det jeg svarte at jeg bodde i blokka, dro han fram ID'en fra bukselomma og nærmest trykte det oppi trynet mitt. To dager senere fikk jeg regning i posten....

Er det egentlig lov?? Er det ikke meningen at de skal bære ID-skiltet synlig? Angrer nå på at jeg ikke sa at jeg bare var på besøk isteden, men det er uansett for sent nå. Betalte sist nå i januar, sure penger for en som omtrent aldri ser på tv uansett!
Vis hele sitatet...
Lol. Fleiper du?

Selvfølgelig er dette lov. Mener du de skal gå rundt med uniform, feks LISENS med store bokstaver på rygg/bryst?

Kanskje ALLE som er på jobb i en eller annen form skal begynne å gå med stort skilt på brystet så alle kan se hvem de er?
Sitat av Ella Vis innlegg
Jaja, da får vi vel reklameTV da som fortjent. Vel bekomme.
Vis hele sitatet...
Ja det er klart, men med digital dekoder kan du jo bare pause i 10 min før du begynner å se tv.. så spoler du frem og over reklamen Og ikke minst... du slipper å betale 3000kr ekstra pr år, noe som er for MANGE i Norge en meget stor utgift.



Sitat av Pledrik Vis innlegg
Lol. Fleiper du?

Selvfølgelig er dette lov. Mener du de skal gå rundt med uniform, feks LISENS med store bokstaver på rygg/bryst?

Kanskje ALLE som er på jobb i en eller annen form skal begynne å gå med stort skilt på brystet så alle kan se hvem de er?
Vis hele sitatet...
Det er da forskjell på folk som jobber på kontor og ikke besøker folk i hjemmene deres..

Men det nok fullt lovlig å ikke gå med den rundt halsen.. men dem MÅ vise det frem om man spør hvem de er.

Sitat av Pledrik Vis innlegg
Lol. Fleiper du?

Selvfølgelig er dette lov. Mener du de skal gå rundt med uniform, feks LISENS med store bokstaver på rygg/bryst?

Kanskje ALLE som er på jobb i en eller annen form skal begynne å gå med stort skilt på brystet så alle kan se hvem de er?
Vis hele sitatet...



Var ikke akkurat det jeg mente, synes bare det var en utspekulert måte å gjøre det på. Mener ikke at de skal gå rundt med uniform, men et IDskilt burde vært synlig..
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Så du vil heller betale lisens enn og se reklame?

Lisens er ut datert. Vi trenger ikke noen nasjonal kanal som for 20 år siden. All informasjon ved viktige begivenheter er et tastetrykk unna.
Vis hele sitatet...
Reklamen er ikke gratis uansett om du ser på den eller ikke. Den er innbakt i vareprisene.

De offentligrettslige TV-kanalene som NRK, SVT, ARD/ZDF, BBC, ...., ..... har vanligvis høyere seertall en kommersielle kanaler. Det beviser du har ikke flertallet med deg i ditt syn.
I går kom regningen på lisensen. Regner med at dem sjekka at jeg har tv avtale på altiboxen min, men det er inklusivt i leia mi på leiligheten. Kan jeg da prøve og ringe og si at jeg ikke skal betale fordi Tven min er ødelagt og ikke har planer om og reparere den med det første?
Jeg slapp unna avgiften et par år(kjøpte tv'n på mors mavn).
Plutselig stod det en kontrolør på døra og spurte hvor lenge
jeg har hatt tv, jeg svarte uten å tenke meg om ca ett år,
men han var grei og skreiv på sine papirer at jeg bare hadde
hatt tv'en et par måneder før han stod der. Fikk ingen bot,
bare ei avgiftsregning fom. den datoen.