Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 14254
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Å? Sånn jeg ser det forfeketer Notoneofthem en sosialistisk styreform, staten eier all industri, bestemmer produksjonsmåte og produksjonsmengde og fordeler godene likt mellom folk?
Vis hele sitatet...
Han forfekter en statssosialistisk styreform, ja. Hva er poenget ditt? At det har blitt prøvd før? Bare fordi modellene til de u-landene hvor de såkalte "kommunistene" har kuppet makta har feilet, kan man ikke avfeie en hel styreform og økonomi som også vårt samfunn er påvirket av som en falsk utopi.
Sitat av EoT Vis innlegg
Han forfekter en statssosialistisk styreform, ja. Hva er poenget ditt? At det har blitt prøvd før? Bare fordi modellene til de u-landene hvor de såkalte "kommunistene" har kuppet makta har feilet, kan man ikke avfeie en hel styreform og økonomi som også vårt samfunn er påvirket av som en falsk utopi.
Vis hele sitatet...
Vel man avfeier jo en hel styreform og økonomi uten at den i det hele tatt er prøvd ordentlig ut. (Kapitalisme og en stat som kun står for rettsvesen, militær og politi)

Ikke at jeg ønsker et slikt Norge, men akkurat DET er vel så useriøst.

Jeg er klar over at vårt samfunn idag er påvirket av noen av ideene. Men fremdeles er ikke sosialdemokratiet i Norge i nærheten av et kommunisme. Og takk for det
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vel man avfeier jo en hel styreform og økonomi uten at den i det hele tatt er prøvd ordentlig ut. (Kapitalisme og en stat som kun står for rettsvesen, militær og politi)
Vis hele sitatet...
Nåvel, jeg vil si at markedet er så sterkt representert i vår nyere historie at man kan trekke en rekke konklusjoner om hvordan det fungerer og vil fungere i uregulert tilstand.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Ikke at jeg ønsker et slikt Norge, men akkurat DET er vel så useriøst.

Jeg er klar over at vårt samfunn idag er påvirket av noen av ideene. Men fremdeles er ikke sosialdemokratiet i Norge i nærheten av et kommunisme. Og takk for det
Vis hele sitatet...
Kommunisme er et statsløst samfunn.
Sitat av EoT Vis innlegg


Kommunisme er et statsløst samfunn.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du blander sammen kommunisme med anarkisme? Eller er begge i teorien ganske like?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg tror du blander sammen kommunisme med anarkisme? Eller er begge i teorien ganske like?
Vis hele sitatet...
Kommunisme er målet, statssosialisme har tradisjonelt vært veien dit. Men ingen sovjetisk politikker ville noensinne påstå at de levde i et kommunistisk samfunn, for de levde fortsatt "i revolusjonen", altså "proletariatets diktatur". Kommunisme har ingen stat eller klasser, men en totalt sosialisert økonomi og direkte demokrati. Relativt likt anarkisme ja, derav "anarkokommunisme".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av erikv Vis innlegg
objektivisme er jo bare klassisk liberalisme på de fleste områder.
Vis hele sitatet...
The unlikeliest cult in history
Ligger ikke den sanne kommunismen, Karl Marx kommunismen, utenfor menneskets natur? Jeg ville også argumentert utenfor naturlovene og evolusjonen, som politikk selvfølgelig er en del av. Kommunisme er en utopisk ide, men unaturlig, ville jeg sagt.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
To kjappe eksempler er hvordan man kvittet seg med Saddam og Gadaffi slik at massemord på sivile ble unngått.
Vis hele sitatet...
Gammel post fra første siden. Men det der blir groteskt å hevde med tanke på at over 100.000 sivile har dødd i irak etter den amerikanske invasjonen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av erikv Vis innlegg

Det ville altså vært et parti som kjempet for :
- maksimal individuell frihet, både økonomisk og personlig.
- en ikke-intervensjonistisk utenrikspolitikk
- ende monopolet til sentralbanken over valutaen i landet

Vi ville kjempet for å redusere statens rolle til å bare beskytte individers rettigheter. I praksis vil det si at staten skulle drifte et nasjonalt forsvar, politi og rettsvesen.
Vis hele sitatet...
Norge er et levende bevis på at sosialisme fungerer. Ron Paul vil som kjent avskaffe alle skatter. Ville ditt parti på 70-tallet stått og sett på de store oljebedriftene igangsette pumping av flere tusen milliarder kroner utenfor kysten vår rett opp i sin egen lomme? Det er ikke tvil om at det norske folk har tjent stort på den politiske retningen dette landet har valgt.

Vi er kåret til et av de beste landene å bo i.

Men jeg skal ikke fornekte at budskapet om individuell frihet smaker godt. Han fører en ekstremt sunn utenrikspolitikk. Det kan godt være at han er akkurat det USA trenger nå.
Sitat av lO_Ol Vis innlegg
Norge er et levende bevis på at sosialisme fungerer. Ron Paul vil som kjent avskaffe alle skatter. Ville ditt parti på 70-tallet stått og sett på de store oljebedriftene igangsette pumping av flere tusen milliarder kroner utenfor kysten vår rett opp i sin egen lomme? Det er ikke tvil om at det norske folk har tjent stort på den politiske retningen dette landet har valgt.

M
Vis hele sitatet...
Veldig godt poeng, hadde norge fulgt politikken fanboyskaren til Ron Paul ville dette ha hendt. Vi ville heller ikke hatt et norsk oljeselskap som går rundt i verden og gjør akkurat det vi hindret store internasjonale oljeselskap gjøre mot oss...

Hva?!!!!
Sitat av Unsub Vis innlegg
Vil du virkelig stå for de samme verdiene som Ron Paul?

Om en naturkatastrofe skjer er det personenes egen skyld. (Slik som under orkanen Katrina der Ron Paul uttalte at det var folkenes egen skyld siden de valgte å bosette seg nær kysten)
Vis hele sitatet...
Man bosetter seg ikke i en vulkan, man bosetter seg ikke ett sted som blir herjet av tornadoer om og om igjen. Hvis du gjør det, DIN FEIL, DITT TAP. Enklere kan det ikke bli.

Men det er lett for meg å si som bor i ett trygt land, hadde jeg vært oppvokst der borte hadde jeg sikkert følt tilhørighet å sånn. Men jeg undres stadig over hvorfor folk bor på veldig utsatte steder (Og jeg er selvfølgelig klar over at naturkatastrofer kan ramme "tilfeldige" steder)
Sist endret av ali88; 31. januar 2012 kl. 18:08.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Man bosetter seg ikke i en vulkan, man bosetter seg ikke ett sted som blir herjet av tornadoer om og om igjen. Hvis du gjør det, DIN FEIL, DITT TAP. Enklere kan det ikke bli.

Men det er lett for meg å si som bor i ett trygt land, hadde jeg vært oppvokst der borte hadde jeg sikkert følt tilhørighet å sånn. Men jeg undres stadig over hvorfor folk bor på veldig utsatte steder (Og jeg er selvfølgelig klar over at naturkatastrofer kan ramme "tilfeldige" steder)
Vis hele sitatet...
Du lurer kanskje på hvorfor noen "velger" å bo i slumområder også? Årsaken er nemlig den samme. Det er ikke tilfeldig at naturkatastrofer nesten uten unntak rammer de fattigste i samfunnet.
Sist endret av Mith; 31. januar 2012 kl. 18:13.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du lurer kanskje på hvorfor noen "velger" å bo i slumområder også? Årsaken er nemlig den samme. Det er ikke tilfeldig at naturkatastrofer nesten uten unntak rammer de fattigste i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Men akkurat her er jo hovedforskjellen mellom sosialister og liberalister. Sistenevnte mener at folk er sin egen lykkes smed og, mens førstenevnte mener altså ikke det. Og at ofte ikke er selvforskyldt at man havner på kjøret og at det derfor er mest rettferdig og fordele, ta fra de rike og gi til de fattige aktig.

Tråden kommer til å ta heelt av hvis det skal begynne diskuteres her :P
Personlig må jeg si at en mann som påstår å være for personlig frihet ønsker å ta fra individets rett både til abort og homofilt ekteskap skurrer, og gjør at han ikke kan taes seriøst. Man kan ikke stå inne for noe, kun der det passer seg selv.

Samtidig må jeg også si at en utdannet lege som fornekter evolusjonsteorien og homofili ikke akkurat er et godt tegn.

Spør du meg; Same shit, different wrapping!

Er forsåvidt enig i at Norge burde trekke sin støtte til krigene vi deltar i, men synes det er moralsk forkastelig at du mener Norge, kjent som en fredsnasjon skal blir 100% iaktive på utenriksfronten. Heldigvis er vi et godt utviklet folk, og har bidratt i mange fredsforhandlinger. Denne delen synes jeg vi bør fortsette med.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Personlig må jeg si at en mann som påstår å være for personlig frihet ønsker å ta fra individets rett både til abort og homofilt ekteskap skurrer, og gjør at han ikke kan taes seriøst. Man kan ikke stå inne for noe, kun der det passer seg selv.

Samtidig må jeg også si at en utdannet lege som fornekter evolusjonsteorien og homofili ikke akkurat er et godt tegn.

Spør du meg; Same shit, different wrapping!

Er forsåvidt enig i at Norge burde trekke sin støtte til krigene vi deltar i, men synes det er moralsk forkastelig at du mener Norge, kjent som en fredsnasjon skal blir 100% iaktive på utenriksfronten. Heldigvis er vi et godt utviklet folk, og har bidratt i mange fredsforhandlinger. Denne delen synes jeg vi bør fortsette med.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder abort så ønsker han ikke å ta fra individets rett til abort. Han er imot abort, men vil ikke innføre et federalt forbud mot abort. Når det gjelder homofilt ekteskap så mener han at det er kirken som bør bestemme om de vil la homofile få gifte seg, i kirken altså. Det er jeg forresten helt enig i, hold stat og kirke adskilt. Hvis det er snakk om et kristent ekteskap så er jeg også enige at for homofile så skurrer jo det litt, ta det ettertrykkelig punkteres i bibelen at homofili er en synd!