Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 14567
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Sitat av Tnh Vis innlegg
Karakterer fra skolen er en ganske god indikator på at man faktisk gidder å gjøre noe og er pålitelig. Hvor mange med toppkarakter er like udugelig som de du beskriver? Og forsåvidt så er det et mindretall som faktisk er slik, kanskje det bare er at den bransjen du holder til i er populær blant mindre flinke og arbeidsomme folk?
Vis hele sitatet...
Om du har 6 i algebra og tysk så er du vel ikke verdensmester i å komme på jobben og gjøre den med godt initiativ?
Fravær og annmerkninger er vel noe som har mer og si i arbeidslivet.

Men har man 6 i sveising kan man jo selvfølgelig anta at den personen er god i å sveise.


Til OP:
Har ufrivillig sett ca 10 minutter av en episode så jeg skal ikke utale meg for mye om Paradise Hotel.
Jeg har personlig møtt mennesker med samme intelektuelle lavhet som disse personene, men kan ikke si at de fleste jeg møter er slik. Så nei, vil ikke tro at dette er dagens ungdom. Men jeg må si at jeg ble overasket av hvor lite folk flest faktisk vet om hva som skjer rundt i verden under Kony2012 populæritets bølgen.
Jeg er i aldersgruppe som deltakerne på Paradise Hotel. Om programmet får andre til å tvile på menneskeheten så er det fullt forståelig. Selv har jeg aldri sett på det, men de fleste vennene mine er i samme aldersgruppe som meg (og et par av de ser på det) så har hørt diverse. Vi er en gjeng på 10 gutter som ofte er sammen, og det er kun én av oss som kunne tenke seg å være med på programmet. Han får selvfølgelig høre det, men vi er fortsatt venner.

Angående det med at det er kult blant ungdom å være uvitene er av egne erfaringer feil. Det er fler og fler som mener det er kult å være skoleflink, fler og fler som er misunnelige på oss "geeks/nerds". Det tar bare litt tid før de finner ut av det. Forhåpentligvis påvirker ikke dette progammet fremtidens ungdom i så stor grad at denne trenden forsvinner.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Mer pinlig å lese ditt triste forsøk på å være morsom enn å se på programmet. Flaut å vite at det er skrevet av en som er 37 år gammel. Eller? Deltagerne er fra 20 til 29 år gamle. Du er altså 28-37 år gammel?

Det mest skremmende er at du ikke har innsett at det finnes forskjellige mennesker i Norge og at realityprogrammer liker å plukke ut de mest ekstreme som lager god underholdning. For å svare på spørsmålet ditt - Nei, dette er ikke slik de fleste mennesker i alderen 20 - 29 år er. Du er vel også klarer over at alle mennesker i Norge ikke går rundt og dreper hverandre selvom det av og til står om mennesker som gjør det i avisen?

Brukt tiden fornuftig hos psykologen din. Fortell han gjerne at du forsøker å være morsom hele tiden, men ikke får det helt til.
Vis hele sitatet...
Aiii og paradise hotell er det du kaller for god underholdning!? vi snakkes a!
Happy Buddha
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Aiii og paradise hotell er det du kaller for god underholdning!? vi snakkes a!
Vis hele sitatet...
Hvor behagelig er det ikke å koble ut hjernen og se på hjernedød underholdning? Paradise er jo ikke imo det beste tv-programmet. Tvert om, ganske langt ifra, men jeg ser på det når jeg ikke har noe bedre å gjøre.
Virker nesten som om det er litt "tabu" for gutter og se på paradise bare fordi deltakerene er hjernedøde. Eller ligger det noe annet bak det?
Generalisering ftw much?

Virker som de fleste her mener at alle ungdommer er tilbakestående og ser på paradise hotel og jersey shore.
Sannheten er vel den at det er mange ungdommer som er slik, kanskje ikke av en slik grad, men likefult ikke de skarpeste knivene i skuffen (litt mer som kjevler, egentlig).

Jeg snakker selfølgelig av erfaring, da jeg selv kvalifiserer som ungdom. Til daglig ser jeg ganske mye trist rundt meg, og mange facepalms må til, men virkeligheten er ikke så ille som OP vil frem til.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hvor behagelig er det ikke å koble ut hjernen og se på hjernedød underholdning? Paradise er jo ikke imo det beste tv-programmet. Tvert om, ganske langt ifra, men jeg ser på det når jeg ikke har noe bedre å gjøre.
Virker nesten som om det er litt "tabu" for gutter og se på paradise bare fordi deltakerene er hjernedøde. Eller ligger det noe annet bak det?
Vis hele sitatet...
Hvor behagelig, nja blir vel mere pinelig berørt over at enkelte kan oppføre seg sånn på tv. De har vel en familie, men folk som nettop har tippa 20 tenker vel ikke stort på det når de har fått i seg ett par rus-brus

Ellers ligger det ikke stort mer bak det nei..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Og hvorfor hater jeg dem så intenst?
Vis hele sitatet...
Scannet fort over men fant ikke svaret på dette.. er det noen som vet hvorfor TS(og meg) hater de så intenst?

Jeg har lurt på dette lenge, men når jeg spør andre som hater de så vet de ikke hvorfor de heller... jeg skjønenr jo at jeg liker ikke folk jeg tror er dummere enn meg selv og jeg er kanskje litt sjalu på gutter som klarer å bry seg såpass om utseendet uten å skyte seg selv.. men hvorfor hater jeg dem så veldig mye..

For jeg hater dem såpass at jeg tror det er jeg som er problemet, ikke (bare) dem... og det virker som TS (og noen andre) også mangler litt toleranse når det gjelder akkurat "sånne" folk...
Så tilbake til dere som er litt eldre enn oss. Dere lager ikke saken deres noe stødigere, slik som dere dømmer "generasjonen" istedet for å holde seg til et fåtall av norsk ungdom i et realityshow. ..Eplet faller ikke langt ...
Lattis med drita fulle nordmenn da!
Sitat av Big Boss Vis innlegg
Lattis med drita fulle nordmenn da!
Vis hele sitatet...
Men da er det vel bedre å gå på en bar?...
Sitat av hofrøkna Vis innlegg
Så tilbake til dere som er litt eldre enn oss. Dere lager ikke saken deres noe stødigere, slik som dere dømmer "generasjonen" istedet for å holde seg til et fåtall av norsk ungdom i et realityshow. ..Eplet faller ikke langt ...
Vis hele sitatet...
Man må selvsagt huske på at de som har født idéene om slike
"reality"-show er voksne mennesker som har ett eneste formål:
tjene penger.

Programmene er svært billige å produsere, f.eks. i forhold til
hva en sitcom eller en spenningsserie koster.

I virkelighetens verden oppfatter jeg den yngre generasjon som
langt mer kunnskapsrik og oppegående enn det som var vanlig
da jeg selv var yngre.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hei alle sammen jeg hater også paradise hotel, det er skikkelig teit, amirite? Kan jeg få kp nå?
Vis hele sitatet...
Hmm, første gang jeg skulle ønske det ikke var KP på forumet For nå når jeg begynte å tro at posten virka som jeg bare var ute etter KP ble jeg ordentlig flau Ble også litt fornærma
Men helt ærlig, hvis jeg prøvder sanke KP så skriver jeg kun 1 morsom setning, så kan jeg legge til mer etter noen andre har svart (og det tror jeg ikke jeg har gjort på denne profilen).
hehe men jeg fornærmer deg kanskje litt tilbake, når jeg sier jeg blir ordentlig redd for at folk skal tro jeg gjør det samme som deg, unnskyld, det var ikke egentlig ment sånn.


Jeg skal heller gi deg KP hvis du kan svare på spørsmålet, gir du ett godt svar skla jeg logge på med en annen profil så du får 2.. for det jeg ser folk har svart er det jeg nevnte, at man liker ikke "dumme" og attraktive folk (folk som er "dårligere" eller "bedre" enn dem selv)... eller at man ser på de som ett tegn på samfunnets forfall.. tror jeg fant svaret nå (det jeg understreka).
Jeg forstår ikke hvorfor eldre klager sånn på dagens ungdom. Jeg er overbevist om at unge i dag er mer reflekterte og kunnskapsrike enn tidligere generasjoner, ene og alene på grunn av internett og media. Vi har all informasjon tilgengelig, og bruker mye tid på å lese. Flere har også blogger/medlem forum der de har muligheten til å ytre sin mening og diskutere.
Noe annet vår generasjon er veldig gode på er å luke ut god og dårlig informasjon, siden vi har uendelige mengder av den. Vi tar ikke alt for god fisk, og må derfor selv gjøre opp vår egen mening. Jeg blir stadig imponert over hva de som er yngre enn meg kan, og jeg er ikke gammel selv.

Paradise Hotel er slettes ikke representativt for dagens ungdom. Jeg tviler også på at deltakerene er så tafatte som det blir fremstilt.
Og det skal nevnes at jeg slettes ikke er i et miljø med bare høyt utdannede folk. Faktisk droppa jeg ut av vgs og jobber på bensinstasjon. Jeg ser ikke på meg som mindre kunnskapsrik og reflektert av den grunn, men jeg har tatt et annet valg.