Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 21111
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Skjønner ingenting når folk sier de ville fortsatt på jobb og skole med så mye penger på bok.
Hadde ikke vært bra for meg å vinne så mye penger, livet hadde vært en fest fra den dagen pengene kom på konto.
Vis hele sitatet...
Og så ender du opp kanskje rundt 30-40-åra blakk og ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtid...
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Og så ender du opp kanskje rundt 30-40-åra blakk og ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtid...
Vis hele sitatet...
Det er det jeg mener. En bør holde på jobben og utdanninga.
Fordi penger varer ikke evig.
Sitat av Greenhill Vis innlegg
Det er det jeg mener. En bør holde på jobben og utdanninga.
Fordi penger varer ikke evig.
Vis hele sitatet...
Kommer da helt ann på hvordan de brukes. 92mill på konto vil gi flere mill ekstra bare i renter hvert år.. skal godt gjøres å gå tom.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Kommer da helt ann på hvordan de brukes. 92mill på konto vil gi flere mill ekstra bare i renter hvert år.. skal godt gjøres å gå tom.
Vis hele sitatet...
Du sier no der, jeg har 340,000 hos overformynderiet, og jeg får 8000+ i renter...

Når du da skal gange mitt beløp med mer enn 100, mer ekstakt 270,270,5882352941176, så betyr det at han KAN få 2,164,705,- i året. Og det bare i renter.

Men nå må vi huske på at norke rumpestaten skal ha 28% da, så da kan vi ta 92,000,000 og dele på 100, som blir 920,000, og da igjen gange med 62, som blir 57,040,000. Dette vil han da sitte igjen med etter att staten har tatt sitt.
DA igjen kan du regne ut hvor mye han _KAN_ få i renter.
Det kan jeg gjerne gjøre for det, for det er faktisk ganske enkelt.

Da tar vi 57,040,000 / 340,000, det blir 167,7647058823529.
Så tar vi 167,7647058823529 og ganger med 8,000, og det er tilnærmet lik 1.342.118.



Det betyr at han _KAN_ få 1,342 millioner på et år pga, renter.

PUH! nå følte jeg meg smart, men det er faktisk ganske enkelt.
nettopp, man kan leve på rentene selv om man bare har 40mill igjen etter de første års ville investeringer i glede og eiendom.
Jeg lure på han om sitt på freakforumet nu og flire over denne tråden å tar seg et trekk.
en ting jeg kan si, penger lager ikke lykke, bare en midlertidige lykke, men så snart du har gjort de dumme valgene så angre du.

Gå ut å fest, drikk bort pengene, gjerne start med rus! slik skjer om man ikke jobber og man har overflødig med penger.

1. Hadde kjøpt min drømme båt
2. en stygg bil
3. ny tv
4. betalt gjelden til familien, og delt opp pengene med Pappa, Mamma og min søster.
5. kjøpt snus inn
6. overført alt på en sikker låst konto, som kun jeg og bestefar (han er grisk på penger) kan åpne sammen.
7. ????
8. Sløve dagen og tenke over hvordan jeg skal få tak i bensin penger liker ting sånt
Sitat av Kain Vis innlegg
Jeg lure på han om sitt på freakforumet nu og flire over denne tråden å tar seg et trekk.
en ting jeg kan si, penger lager ikke lykke, bare en midlertidige lykke, men så snart du har gjort de dumme valgene så angre du.

Gå ut å fest, drikk bort pengene, gjerne start med rus! slik skjer om man ikke jobber og man har overflødig med penger.

1. Hadde kjøpt min drømme båt
2. en stygg bil
3. ny tv
4. betalt gjelden til familien, og delt opp pengene med Pappa, Mamma og min søster.
5. kjøpt snus inn
6. overført alt på en sikker låst konto, som kun jeg og bestefar (han er grisk på penger) kan åpne sammen.
7. ????
8. Sløve dagen og tenke over hvordan jeg skal få tak i bensin penger liker ting sånt
Vis hele sitatet...
Ikke lag mer rap ihvertfall
Til alle dem som sier at man penger ikke gir lykke, kyss meg i ræva. Alt kommer ann på hvordan man bruker dem.

Jeg personlig skulle reist ufattelig mye, betalt ned gjelden til familien min, kjøpt et hus til meg og og søskenet mitt.
Og det skal godt gjøres å bruke opp alle de pengene med mindre man reiser førsteklasse hele veien, bor på 6stjerners hoteller og ja, dere skjønner tegninga.

Poenget er at så lenge man bruker pengene med fornuft, så har man et bekymringsløst liv med mange opplevelser som venter på deg. Noe man IKKE kunne gjort før man hadde de pengene. Imo.
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Ikke lag mer rap ihvertfall
Vis hele sitatet...
Hva en du/dere andre sier, så gir jeg meg ikke
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Du sier no der, jeg har 340,000 hos overformynderiet, og jeg får 8000+ i renter...

Når du da skal gange mitt beløp med mer enn 100, mer ekstakt 270,270,5882352941176, så betyr det at han KAN få 2,164,705,- i året. Og det bare i renter.

Men nå må vi huske på at norke rumpestaten skal ha 28% da, så da kan vi ta 92,000,000 og dele på 100, som blir 920,000, og da igjen gange med 62, som blir 57,040,000. Dette vil han da sitte igjen med etter att staten har tatt sitt.
DA igjen kan du regne ut hvor mye han _KAN_ få i renter.
Det kan jeg gjerne gjøre for det, for det er faktisk ganske enkelt.

Da tar vi 57,040,000 / 340,000, det blir 167,7647058823529.
Så tar vi 167,7647058823529 og ganger med 8,000, og det er tilnærmet lik 1.342.118.



Det betyr at han _KAN_ få 1,342 millioner på et år pga, renter.

PUH! nå følte jeg meg smart, men det er faktisk ganske enkelt.
Vis hele sitatet...
Du må for det første gange 920,000 med 72, ettersom 100-28 ikke er 62. Og man får 66240000. Setter han disse inn på en høyrentekonto med 3.5% rente får man 2,318,400. Disse må han så skatte 28% av, som gjør at han sitter igjen med 1,669,248. Samtidig er det vel 1.1% formueskatt i Norge hvis ikke jeg tar helt feil? Denne vil bli på 728,640.

Da sitter man igjen med en inntekt på 940,608. Ikke dårlig, men fortsatt ikke en gigantisk årlig sum!
Sitat av Ihazstyle Vis innlegg
Du må for det første gange 920,000 med 72, ettersom 100-28 ikke er 62. Og man får 66240000. Setter han disse inn på en høyrentekonto med 3.5% rente får man 2,318,400. Disse må han så skatte 28% av, som gjør at han sitter igjen med 1,669,248. Samtidig er det vel 1.1% formueskatt i Norge hvis ikke jeg tar helt feil? Denne vil bli på 728,640.

Da sitter man igjen med en inntekt på 940,608. Ikke dårlig, men fortsatt ikke en gigantisk årlig sum!
Vis hele sitatet...
940,000,- i året, om det er etter skatt, er da en gigantisk nok sum til å leve som en rockestjerne resten av livet.
Sitat av fetter Vis innlegg
940,000,- i året, om det er etter skatt, er da en gigantisk nok sum til å leve som en rockestjerne resten av livet.
Vis hele sitatet...
Det skal være en beskjeden rockestjerne i såfall. Blir det masse dyr alkohol servert på hotellrommet blir det fort litt i minste laget.

Masse penger, ja. Leve som en roskestjerne, tvilsomt.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det skal være en beskjeden rockestjerne i såfall. Blir det masse dyr alkohol servert på hotellrommet blir det fort litt i minste laget.

Masse penger, ja. Leve som en roskestjerne, tvilsomt.
Vis hele sitatet...
Hehe det blir jo et definisjonsspørsmål. Jeg vet jeg skulle klart å feste resten av livet for den lønna ihvertfall
Sitat av fetter Vis innlegg
Hehe det blir jo et definisjonsspørsmål. Jeg vet jeg skulle klart å feste resten av livet for den lønna ihvertfall
Vis hele sitatet...
Jepp, sant nok. Så bare for meg hvor dyrt det hadde vært å holde fest og betale for drikke til titalls personer flere ganger i uka
Sitat av fetter Vis innlegg
940,000,- i året, om det er etter skatt, er da en gigantisk nok sum til å leve som en rockestjerne resten av livet.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke en rockestjerne, men de fleste (inkludert meg) ville vel vært godt fornøyd med 940,000 i året etter skatt. Ville bare påpeke med regnestykket at det ikke var snakk om de vanvittige avkastningene flere her på forumet ser ut til å tro at man får ved å ha penger i banken!
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Og hva gjør man etter dette:
- Jobber man?
- Studerer man?
- Reiser man bort?
Vis hele sitatet...
Kjøper seg hus, bil, kanskje enda ett hus eller leiligheter og leier ut! hadde jeg hvertfall gjort, sikra inntekten da, noe han har gjort allerede. Men man tjener mye cash på å leie ut for å si det sånn alltid noen som trenger et sted å bo
Sitat av fetter Vis innlegg
940,000,- i året, om det er etter skatt, er da en gigantisk nok sum til å leve som en rockestjerne resten av livet.
Vis hele sitatet...
Ikke mye rockestjerne av det der, du.

Skjer med at samtlige her på forumet tror at med en gang du passerer 400k i årslønn så har du grisefett betalt og kan reise/røyke/gjøre hva du vil?
tror ikke det skal være noe problem å leve på 57,040,000 som Erlendman hadde regnet ut.
Hva skal han bruke pengene på??
Hus: 2,5-3 mill.
Bil: 350 000,- (ny og god bil)
Regner du med alle utgifter på bilen og huset så sitter du fortsatt igjen med over 50 mill.

Håper for all del at han har en forsvarlig økonomi...
Mange av dere som regner utrolig feil på renter og formueskatt her.

Han har 92.4 mill kr. 3% renter på 92.4 mill kr er da 2 272 000 kr. Dette blir det IKKE trekt 28% skatt ifra siden det ikke er en ordentlig inntekt men renter fra opptjente penger. Det er heller 1.1% formueskatt fra disse 92.4 mill kronene istendefor 28% skatt fra rente.
Så han trekker da 1 016 400 kr i formueskatt.
Dette blir da en inntekt på ca 1.2 mill i året for denne personen dersom han har pengene på en vanlig konto.
Har han pengene på en høyrente konto, så blir det nesten 2 mill i året på personen med disse pengene.

Tenk også på det at det blir trekt ca 9 mill kr i skatt når han får pengene som går til staten, HVIS de velger å skatte av dette. Det er sagt at det er ikke sikkert de velger å ville skatte av dette siden de har gjort noen unntak før når unge personer vinner.
Dette står det også i avis artikkelen.
Mange som ikke har tenkt på det faktum at jo mer penger personen i dette tilfellet bruker, jo lavere "årslønn". Om du lever som en rockestjerne forsvinner pengene fort, og når du sitter med 10 mil igjen på konto får du betydelig mindre renter.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ikke mye rockestjerne av det der, du.

Skjer med at samtlige her på forumet tror at med en gang du passerer 400k i årslønn så har du grisefett betalt og kan reise/røyke/gjøre hva du vil?
Vis hele sitatet...
Du mener at 940 000 etter skatt ikke er en høy lønn?
78 lapper i måneden er akkurat nok til å leve, eller hva?
I <3 DMT
Trådstarter
Spørs nå på utgiftene iforhold til bosetting, bil, nedbetaling av lån, etc etc.
Jo mer penger du har, jo større forbruk?
Dermed, for en som har 78 tusen, bruker det sikkert like fort som med en på 30.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du mener at 940 000 etter skatt ikke er en høy lønn?
78 lapper i måneden er akkurat nok til å leve, eller hva?
Vis hele sitatet...
Det er en høy lønn - men det er ikke "rockestjerne" som tidligere referert til.
kjøpt meg en bil som er billig i bruk med lave utgifter og høy sikkerhets faktor. vanlig motor og vanlig utstyr. "vanlig bil"

forsett å kjøpt klær på sparkjøp/cubus.
kun bytta ut eletronikk som er ødelagt
samme med møbler.
ikke betalt ned hele gjelden men en god del. "hus"
brukt litt mer penger på "ekte mat"
forsette i jobben men kutte ned på anntall timer per uke.

gjort alt dette på nytt med alle familie medlemmer som jeg har kontakt med.
Holdt Kjeft til folk. kun nevt det til folk jeg tror jeg stoler 100% på.
Hadde sørget for at jeg fikk en avkasting på pengene på rundt 8-10% hvert år.


Så kan jeg gå rundt og ha ett jævlig godt liv resten av livet.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det er en høy lønn - men det er ikke "rockestjerne" som tidligere referert til.
Vis hele sitatet...
Flisespikkeri, som jeg skrev tidligere er det jo et definisjonsspørsmål.
Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg:

- Bygget meg et svært hus litt ut på landet, med stor garasje for biler. Dette er plassen jeg drar til når jeg vil drive med våpen-hobbyen min og slappe av.
- Kjøpe meg ett par sportsbiler og en skikkelig firhjulstrekker.
- Kjøpe en luksus-leilighet i toppetasje i Oslo
- Kjøpe feriehus i Spania

Med så mye penger kunne man sikkert ha vært en grunder for et selskap eller noe sånt, slik at man bidrar med penger for å få startet opp en bedrift. Vet ikke om det er Grunder det heter Der ville man nok tjent litt penger på sikt.

Ville jo såklart ha kjøpt mye teknologiske ting, som super-PC osv.
Ville også nedbetalt gjelda til foreldra mine og slekt, samt. gitt foreldra mine og mine søsken noen millioner hver.

Hadde ikke orket å fortsette på noe skole, men hadde nok bedrevet store deler av tiden min på reising i USA og Asia. Alltid elsket å reise.
Sist endret av Vitex; 27. september 2011 kl. 17:03.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg:

- Bygget meg et svært hus litt ut på landet, med stor garasje for biler. Dette er plassen jeg drar til når jeg vil drive med våpen-hobbyen min og slappe av.
- Kjøpe meg ett par sportsbiler og en skikkelig firhjulstrekker.
- Kjøpe en luksus-leilighet i toppetasje i Oslo
- Kjøpe feriehus i Spania

Med så mye penger kunne man sikkert ha vært en grunder for et selskap eller noe sånt, slik at man bidrar med penger for å få startet opp en bedrift. Vet ikke om det er Grunder det heter Der ville man nok tjent litt penger på sikt.

Ville jo såklart ha kjøpt mye teknologiske ting, som super-PC osv.
Ville også nedbetalt gjelda til foreldra mine og slekt, samt. gitt foreldra mine og mine søsken noen millioner hver.

Hadde ikke orket å fortsette på noe skole, men hadde nok bedrevet store deler av tiden min på reising i USA og Asia. Alltid elsket å reise.
Vis hele sitatet...

Jeg vil tippe du er rundt 13-14 år?
For dette du oppsummerer er vel mer en 92 mill til sammen når du regner med alt av utgifter.

Jeg sier ikke at jeg ikke tenkte på samme måte for noen år siden, men da jeg har et par mill på konto selv, så har jeg har tenkt meg hvordan jeg ville følt meg om jeg hadde brukt alle pengene på unødvendig dyr bil og lignende.

Går itillegg Salgs faget så jeg har god viten om hvordan man skal bruke pengene på en forsvarlig måte.
Sitat av Vitex Vis innlegg
- Kjøpe en luksus-leilighet i toppetasje i Oslo
Vis hele sitatet...
En luksusleilighet i Oslo koster omlag 30-40 millioner.
Det flotte med en sånn sum er jo at den gir bare formuesskatt. Kan leve særdeles bra av renteinntektene. Det er bra vi lever i et land hvor en kan eie mye og tjene mye uten å bli flådd. :-)
I <3 DMT
Trådstarter
Hadde jeg vunnet 92 millioner kr hadde jeg :

Betalt ferdig gjelden min.
Kjøpt meg en leilighet i India, Goa.
Sikkert donert en slump med penger til en veldedighetsorginisasjon?
Betalt gjelden til moren min - eventuelt alt hun måtte trenge (I tilleg til resten av den nære familien).
Tatt lappen, og kjøpt meg en fin "Brukt" bil.
Sikkert investert noe i aksjer.
Reist rundt omkring i verdenen for å oppleve litt til.
Hadde da også tatt med de nærmeste/Venner/kjæreste etc. (Utenom det vanlige).
Ellers tror jeg kanskje jeg hadde satt alle resterende penger inn på en spare konto :

Og for hvert nye mål jeg satte meg, og fullførte - Kunne jeg ta ut "antall kr" - Dermed hadde jeg hatt penger for alltid, og samtidig blitt "Klokere"/"Smartere".

Nei, helt ærlig. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort....
Bestilt meg 150 cheeseburgers på mcdonalds/burgerking bare for lattis.
Gitt 10 tusen kr i tips til en random servitør...(Selvfølgelig en flink en).
Sist endret av Saint123; 28. september 2011 kl. 15:48.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Bestilt meg 150 cheeseburgers på mcdonalds/burgerking bare for lattis.
Vis hele sitatet...
Det har jeg alltid hatt lyst til å gjøre, lol; rekord til nå er 20, men de bare slappet av og hadde allerede 10 klare...
Først hadde jeg skreket i et døgn, så hadde jeg slutta på skolen. Sagt fuck you til alle jeg ikke liker, så reist til helvette vekk i noen uker/mnd
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Først hadde jeg skreket i et døgn, så hadde jeg slutta på skolen. Sagt fuck you til alle jeg ikke liker, så reist til helvette vekk i noen uker/mnd
Vis hele sitatet...
Protip: du trenger ikke 92 millioner på bok for å si "fuck you" til folk du ikke liker.
Sitat av fetter Vis innlegg
Protip: du trenger ikke 92 millioner på bok for å si "fuck you" til folk du ikke liker.
Vis hele sitatet...
Bare for og understreke ;-)
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Først hadde jeg skreket i et døgn, så hadde jeg slutta på skolen. Sagt fuck you til alle jeg ikke liker, så reist til helvette vekk i noen uker/mnd
Vis hele sitatet...
Hadde du klart og skrike et helt døgn, skulle du fått en 1000-lapp av meg.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det har jeg alltid hatt lyst til å gjøre, lol; rekord til nå er 20, men de bare slappet av og hadde allerede 10 klare...
Vis hele sitatet...
Hadde jeg jobbet på mcdonalds eller burgerking, hadde jeg mest sannsynlig oversett "Megselv" og deg, ved et sånt spørsmål.

Herregud, tenk deg at en person kommer inn på mcdonalds og du jobber der, det er 17 mai, og bak personen som skal bestille er det 50 mennesker, og fyren/dama vil ha 100 cheesebrugere, 5 milkshakes, og 2 donuts.
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
Jeg vil tippe du er rundt 13-14 år?
For dette du oppsummerer er vel mer en 92 mill til sammen når du regner med alt av utgifter.

Jeg sier ikke at jeg ikke tenkte på samme måte for noen år siden, men da jeg har et par mill på konto selv, så har jeg har tenkt meg hvordan jeg ville følt meg om jeg hadde brukt alle pengene på unødvendig dyr bil og lignende.

Går itillegg Salgs faget så jeg har god viten om hvordan man skal bruke pengene på en forsvarlig måte.
Vis hele sitatet...

Er du helt idiot? Man kan holde seg GODT under 92 millioner, dessuten er det 66 millioner etter skatt og uansett så greier man å få ALT det jeg nevnte for 66 millioner og fortsatt ha en haug med penger igjen.

Og en luksusleilighet trenger ikke være en leilighet til 30-40 millioner, dessuten brukte jeg kanskje ordet luksus unødvendig da en vanlig og moderne leilighet er like bra.

Prøv å gjør regnestykket og se at man kan klare alt på lista mi med god margin. Og når jeg sier "svært" hus og "sportsbiler" så betyr det ikke at man kjøper det dyreste som fins i verden, doh.
Stort hus på landet med custom garasje og badebasseng: 15-20 mill
Porsche panamera + Ferrari + Range Rover: 4 mill
Luksusleilighet på frogner/aker brygge: 15-20 mill
Feriehus i Spania: 2-4 mill for noe stort og fint

Totalt ca 40 mill. Med 20 mill til overs har du ihvertfall nok penger til resten av livet ditt.
Sist endret av Spirituell; 28. september 2011 kl. 18:33.
Traff på en kar jeg har trent med noen ganger igår kveld på trening, og mannen vi snakker om er hans nabo og kompis, det var litt morsomt. Eneste han sa at han hadde brukt penger på hittil var å kjøpe en ny bil til kompisen sin. Så da vet dere det
Skal si fra om jeg finnr ut av noe mer
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Hvorfor var det dumt? Helt enig, jeg..
Vis hele sitatet...
Alle gir vel blanke faen i om du er enig eller ikke? Man gjør som man vil med pengene sine, enten det er å donere alt til svarteste afrika, eller bruke alt på dop og fanteri! herregud...
Sitat av Vitex Vis innlegg
Er du helt idiot? Man kan holde seg GODT under 92 millioner, dessuten er det 66 millioner etter skatt og uansett så greier man å få ALT det jeg nevnte for 66 millioner og fortsatt ha en haug med penger igjen.

Og en luksusleilighet trenger ikke være en leilighet til 30-40 millioner, dessuten brukte jeg kanskje ordet luksus unødvendig da en vanlig og moderne leilighet er like bra.

Prøv å gjør regnestykket og se at man kan klare alt på lista mi med god margin. Og når jeg sier "svært" hus og "sportsbiler" så betyr det ikke at man kjøper det dyreste som fins i verden, doh.
Vis hele sitatet...
Tror du et hus koster det det selges for?? Samme spørsmålet har jeg angående bil(er).
I det tilfellet bør du snakke litt med dine foreldre.
Hva tror du det vil koste å forsikre en Ferrari, en Lambo og en Porsche til rundt 6-7 mill til sammen? Så må du regne med veiavgift og bensin, for du er vel klar over hvor mye bensin sånne biler bruker?

Så hus da, luksus toppetasje i Oslo, et sommerhus i Spania og et stort hus litt ute på landet.
Tenk deg den syyyke strømregninga på alt det der da. Og strømmen er bare EN av regningene du må betale, og med sånne typer hus så skal du ha en viss standar på inventaret. Ergo så kommer det til å gå jævlig mye penger til møbler og lignende.

Jeg går skole for å lære om salg, markedsføring og økonomi, så med mindre du har en høyere utdanning en meg så kan vi kanskje begynne å diskutere realitet.
Jeg bare lurer; får mannen alt utbetalt..? Får han valget mellom å ta ut 20 mill på en utbetaling eller 92 mill over 20 år? Får han pengene i det hele tatt (uten å måtte omsette for 20 ganger gevinsten) siden det var bonusspins/gevinst på bonusspins han vant det på?

Jeg hadde sjøl i alle fall betalt ned boliglånet mitt.. :-p
Såpekoker av rang
Såvidt jeg har skjønt har han fått alle pengene. Og så vidt jeg har skjønt vant han ikke på bonus eller gratisrunder, men på den siste og "normale" runden han dro i gang etter han hadde brukt alle gratisrundene. Jeg kan ikke reglene.
Sist endret av monoid; 28. september 2011 kl. 21:21.
Leste om jackpoten på eurolotto der blir den utbetalt ut over 30år.
Blir sånn ca 6.6mill/året i 30 år før skatt.
Et ordentlig og reputabelt casino som betsson burde ikke ha noe problem med å utbetale alt på engang. Spesielt siden det er en nettverkjackpot som de har på flere casinoer. Når det samles inn en viss sum til denne jackpoten per spilte krone så betyr det jo også at de som står bak den skal ha likviditet til å utbetale alt på en gang. Når det gjelder Eurolotto så er det jo litt annerledes, da disse har en garantisum på min 30mill euro som toppgevinst, som de ved veldig "uflaks" kan risikere å måtte utbetale flere ganger på kort tid, noe som jo kan føre til en krise om de har lovt å utbetale alt på engang.
Sist endret av legalize_it; 30. september 2011 kl. 11:48.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Hadde du klart og skrike et helt døgn, skulle du fått en 1000-lapp av meg.
Vis hele sitatet...
Tror han driter i 1000-lappen fra deg om han hadde vunnet 92 millioner.
Sitat av thomasw Vis innlegg
Jeg bare lurer; får mannen alt utbetalt..? Får han valget mellom å ta ut 20 mill på en utbetaling eller 92 mill over 20 år? Får han pengene i det hele tatt (uten å måtte omsette for 20 ganger gevinsten) siden det var bonusspins/gevinst på bonusspins han vant det på?

Jeg hadde sjøl i alle fall betalt ned boliglånet mitt.. :-p
Vis hele sitatet...
Ja han får alt utbetalt i en sum.
Omsetningsreglene er at alt av gevinst på gratisrunder må omsettes 25ganger før overskudd kan tas ut av konto. Dette gjelder IKKE på jackpot så han slipper å spille fler milliarder for å kunne ta ut noe som helst. heldigvis