Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  496 51605
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Det er det samme som nesten det samme som kontonummer bare print ut hele mailen han ga til deg, så kan du gå trygt til banken
Vis hele sitatet...
Nåja, ville kanskje ikke printet ut deler av kjemikaliebestillingen da
hei . skal legge inn denne bestilingen hos han.
al 300- 400 mesh 0,5kg - 36PLN
barium nitrate 0,5 kg - 25PLN
magnalium 63um o,5kg - 36PLN
red gum 250g - 27PLN
PVC (powder) 0,5 kg - 16PLN

100m 2.0mm visco - 60PLN
1 box of red time fuse - 42PLN

høres dette ut som en stor nok bestiling frem til nyttår ?
BTW! har kno3
Sitat av baadpyro Vis innlegg
hei . skal legge inn denne bestilingen hos han.
al 300- 400 mesh 0,5kg - 36PLN
barium nitrate 0,5 kg - 25PLN
magnalium 63um o,5kg - 36PLN
red gum 250g - 27PLN
PVC (powder) 0,5 kg - 16PLN

100m 2.0mm visco - 60PLN
1 box of red time fuse - 42PLN

høres dette ut som en stor nok bestiling frem til nyttår ?
BTW! har kno3
Vis hele sitatet...
Spørs helt på hva planer du har for nyttår det

Så, godt mulig.
Sitat av baadpyro Vis innlegg
hei . skal legge inn denne bestilingen hos han.
al 300- 400 mesh 0,5kg - 36PLN
barium nitrate 0,5 kg - 25PLN
magnalium 63um o,5kg - 36PLN
red gum 250g - 27PLN
PVC (powder) 0,5 kg - 16PLN

100m 2.0mm visco - 60PLN
1 box of red time fuse - 42PLN

høres dette ut som en stor nok bestiling frem til nyttår ?
BTW! har kno3
Vis hele sitatet...
La meg gjette... Emerald Green stjerner og D1 Glitter?
Hvilken størrelse på luftbombene lager du? Du får bare 1kg med grønne stjerner om du kjøper 0.5kg Ba(NO3)2...
jeg er egentlig ny så jeg bruker bare 2" shells , men skal bynne nå med 3" of 4" shells , har du tips til billige shells med billig frakt ?

kan PVC byttes med parlon ?
Sitat av baadpyro Vis innlegg
jeg er egentlig ny så jeg bruker bare 2" shells , men skal bynne nå med 3" of 4" shells , har du tips til billige shells med billig frakt ?

kan PVC byttes med parlon ?
Vis hele sitatet...
PVC og Parlon? Nope, veldig forskjellige...

2" shells... kuler eller synlindere...? Har en bra guide selv om begge typene om du er interessert... Hvis du lager sylindere så slipper du hemis i det hele tatt og pastingen er mye lettere...
Klikk linken i signature min for å gå til channelen og finne den guiden...
ok , har bare prøvd shells .
har også sedd guiden din , veldig bra! med har du video av når du tester den ? har ikke sett den.

edit : hemis/ ball sehlls!
Sitat av baadpyro Vis innlegg
ok , har bare prøvd shells .
har også sedd guiden din , veldig bra! med har du video av når du tester den ? har ikke sett den.

edit : hemis/ ball sehlls!
Vis hele sitatet...
Jeg har kun skutt noen få som jeg ikke fikk filmet PGA glemt kamera... MULIG at det kommer av canister, ballshells og 35mm i høstferien...
ok , men hvilken star comp er best: Hardt Green Star #5 eller Emerald green?
(fra pyroguide)
hva mener du med best? Hardt Green Star #5 trenger jo mindre kjemikalier, men fargen har jeg ikke peiling på
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
hva mener du med best? Hardt Green Star #5 trenger jo mindre kjemikalier, men fargen har jeg ikke peiling på
Vis hele sitatet...
Forklar meg hvordan 100g Hardt green #5 trenger mindre kjemikalier enn 100g med Emerald green? Og i følge mange som har prøvd er Emerald Geen en av de beste grønne som er laget..
Færre typer kjemikalier
da har jeg fikset litt på listen :

al 300- 400 mesh 0,5kg - 36PLN
barium nitrate 1 kg - 38PLN
magnalium 63um o,5kg - 36PLN
red gum 250g - 27PLN
parlon 0,5 kg - 39PLN


dette er til å lage Emerald green stars og D1.

er dt noen som vet ca. hva dt koster for 4kg med chems ?

med frakt!

ops ! mener frakt til norge for 4 kg?
Sitat av Likurg
Hi,

Here is a link (http://www.cennik.poczta.lublin.pl/eng/index.php) to postal price list - choose "international" - then "postal parcel" - then pick "Norwegia" as a country name (they not translated coutries names). And at last choose mass of parcel.

Best regards

tom
Vis hele sitatet...
Ligger på 100kr for 1kg så øker det med ca. 10kr kg
Men husk at pakken han sender det i også veier litt
Sist endret av Sinken; 22. september 2010 kl. 20:44.
shipping (economical up to 8kg): 105PLN - Tomasz
hei har tenkt litt meir og skal kjøpe 1kg alu (55PLN), 1kg rust(30PLN) 5kg kaliumnitrat(63kg), 500gram svovel(7PLN) og 5meter visco fuse. Vil det vere noko problem å få dette gjennom tollen?
Alt det der er lovlig etter det jeg vet. Lunten "gjømer" han, så det vil gå greit
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Alt det der er lovlig etter det jeg vet. Lunten "gjømer" han, så det vil gå greit
Vis hele sitatet...
Tusen takk

Når det kommer til bestilling, er det greit å send meld til likurg på norsk/engelsk?
Engelsk selvfølgelig (som er det internasjonale hovedspråk), eller polsk om du prater det.
Tviler på han hadde drevet internasjonal shipping om alle måtte komunisere på polsk.
Norsk er det siste jeg tror han gidder å lære seg pga. noen få kunder fra det "kalde land i nord". Send ham en epost med bestillingsliste og adresse. Så får du betalingsinformasjon tilbake, og pakken i posten etter betaling via nettbank/bank.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Alt det der er lovlig etter det jeg vet. Lunten "gjømer" han, så det vil gå greit
Vis hele sitatet...
Lite av det er lovlig da det skal sendes som farlig gods bare så det er sagt. Alt av oksidanter og liknende regnes som farlig gods, men noe kan sendes som normal pakke mot at du pakker og merker det etter regla.

Vil dog tro at man skal ha uflaks om noen legger seg borti det hvis det ikke gjelder store mengder. Ellers så er det vel egentlig avsenderns ansvar å merke det riktig.
Noen som har prøvd perkloraten hans i det siste? Leste and den var dårlig til alt annnet enn rød, men kan jo være hans skiftet den når han åpnet igjen
Jeg kjøpte et par kilo perklorat etter han åpnet ny nettside og kan si at den fungerer svært dårlig til farger. Skal du lage blåe stjerner kan du bare glemme det, da de blir hvite istedet. Resten av fargene blir veldig tamme og svake. Ville heller ha kjøpt fra keten eller svenskakemi, da de ser ut til å ha bedre kvalitet på deres perklorat.
Har testet perkloraten hans jeg også, den fungerer dårligere til flash enn keten sin.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Vagle Vis innlegg
Jeg kjøpte et par kilo perklorat etter han åpnet ny nettside og kan si at den fungerer svært dårlig til farger. Skal du lage blåe stjerner kan du bare glemme det, da de blir hvite istedet. Resten av fargene blir veldig tamme og svake. Ville heller ha kjøpt fra keten eller svenskakemi, da de ser ut til å ha bedre kvalitet på deres perklorat.
Vis hele sitatet...
Prøvde du å lage de samme komps med annet perklorat, slik at du luket ut evt andre dårlige kjemikalier?
Forøvrig er det alltid en mulighet å gå over til klorat og AP farger

Mikkelo, wow, det hørtes rart ut. Er du sikker på at begge perkloratene passerte samme mesh/hadde samme korning, og at du ellers preparerte flash'n helt likt?

(bare sånn for ordens skyld, jeg er ikke selger for for likurg sitt perklorat, prøver bare å få mest mulig informasjon)
Sitat av Snøfokk Vis innlegg
Prøvde du å lage de samme komps med annet perklorat, slik at du luket ut evt andre dårlige kjemikalier?
Forøvrig er det alltid en mulighet å gå over til klorat og AP farger
Vis hele sitatet...
Var nettopp det jeg gjorde. Testet noen komposisjoner med perklorat fra både likurg, keten og svenskakemi, og det var stor forskjell på fargene. Så jeg kunne til slutt konkludere med at det var perkloratet som var den viktigste variabelen.

Synes perkloratet fra svenskakemi og keten var det beste og gav de sterkeste og klareste fargene. Likurg sitt var ikke særlig godt, men det fungerte greit til røde komposisjoner.
Sitat av Snøfokk Vis innlegg
Prøvde du å lage de samme komps med annet perklorat, slik at du luket ut evt andre dårlige kjemikalier?
Forøvrig er det alltid en mulighet å gå over til klorat og AP farger

Mikkelo, wow, det hørtes rart ut. Er du sikker på at begge perkloratene passerte samme mesh/hadde samme korning, og at du ellers preparerte flash'n helt likt?

(bare sånn for ordens skyld, jeg er ikke selger for for likurg sitt perklorat, prøver bare å få mest mulig informasjon)
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke 100% sikker, men føler bare at flashen med perklorat fra Keten var raskere, det var den jeg brukte før. Når jeg i tillegg får vite at noen andre her har problemer med perkloraten fra Likurg ble jeg enda mer sikker.
Men skal ikke si helt sikkert at den er dårligere, har noen rød og blå stjernebatcher jeg ikke har rukket å teste som er med Likurgs perklorat.
Skal få testet det utover høsten og komme med tilbakemeldinger!

Har ihvertfall ingen andre problemer med Likurg
Heisann, har noe spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på:
1. Hvor langt tid tar det før pengene er inne på hans konto? Jeg overførte på torsdagen, tror du pengene er på han konto i morgen? (mandag)
2. Hvor lang tid tar det i fra pakken er sendt til jeg har den i posten?
Sist endret av Xzip; 26. september 2010 kl. 15:23.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Xzip Vis innlegg
Heisann, har noe spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på:
1. Hvor langt tid tar det før pengene er inne på hans konto? Jeg overførte på torsdagen, tror du pengene er på han konto i morgen? (mandag)
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ja. Kommer jo litt an på hva slags system/praksis din bank har for overføringer til utlandet. Bruker som regel å stå hvor lang tid det tar på bankens hjemmeside. Min bank bruker ca 2 virkedager.

Sitat av Xzip Vis innlegg
2. Hvor lang tid tar det i fra pakken er sendt til jeg har den i posten?
Vis hele sitatet...
1-3 uker. Er hovedsakelig tollbehandlingen som avgjør det, samt hvor du bor i landet (postgangen innenlands)
___________________________________________

Vagle og mikkello, mange takk for svar!
noen som har noe å si på perkloraten til http://www.pyrosupplies.moonfruit.com/, da denne er billigere en keten, og skulle gjerne hatt noen shells derfra også

eller Denne. http://www.firechemical.com/inc/sdetail/115
pyrosupplies.moonfruit: perkloraten hans er bra , men klumper seg så den er ute anti klumpe middel. den andre vet jeg ikke.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
noen som har noe å si på perkloraten til http://www.pyrosupplies.moonfruit.com/, da denne er billigere en keten, og skulle gjerne hatt noen shells derfra også

eller Denne. http://www.firechemical.com/inc/sdetail/115
Vis hele sitatet...
Off topic.
Perkloraten er bra ja, men har ikke testet med farger.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Til hvem av de?
Vis hele sitatet...
pyrosupplies.moonfruit.com.
Men som Bergen Bang skrev, ingen antiklumpemiddel, så det er mer eller mindre en blokk som må brytes i stykker og knuses.. (Ikke som en isblokk, mer som en boks salt som har stått litt for lenge i fuktige omgivelser...)
Tror jeg prøver meg på perkloraten til http://www.firechemical.com
Very Important Pyrotechnician
Antiklumpemiddel er definitivt ikke noe du vil ha i fargekomposisjoner. At perkloraten er en steinhard klump er egentlig bare et godt tegn. Forøvrig så sender ikke firechemicals ut av usa?
Noen som vet om noen gode sider og kjøpe perchlorat fra utenom svenskakemi, likurg keten og pyrosupplies?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Noen som vet om noen gode sider og kjøpe perchlorat fra utenom svenskakemi, likurg keten og pyrosupplies?
Vis hele sitatet...


Her som nevnt i innlegg #84!: http://www.firechemical.com
Hva er problemet med dem du nevner?
Sist endret av LoverboyPssvssS; 27. september 2010 kl. 15:33.
De shipper ikke ut av usa, ellers veldig billig
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
De shipper ikke ut av usa, ellers veldig billig
Vis hele sitatet...
Da er det ikke noe problem med hverken svenska (høy kvalitet og høy renhet, litt dyr, verd det!) Keten, Likurg, Ebay! Ser ikke problemet her.
likurg er dårlig til farger, keten bruker lang tid svenskakemi har minimum 1500kr og pyrosupplies er litt dyrt. skal sjekke ebay
Very Important Pyrotechnician
Du kan ta en titt på markedsidene hos passfire. Mange gode kjøp der, ofte privatpersoner som kan være litt mer fleksible med å sende ut av statene.
Ser ikke ut som om det er noen på ebay som selger perchlorat
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Ser ikke ut som om det er noen på ebay som selger perchlorat
Vis hele sitatet...
Enkelt og greit fordi eBay vet hva det kan brukes til, presis derfor de ikke selger lunter, trådløse tennesystemer eller elektriske tennere heller...
Hvordan er det med leveringstiden? bruker pakken lang tid fra Polen til Norge?
Leveringstiden varierer alt fra 1 uke til 3 uker. Tollbehandling kan forsinke pakken en del.
er kullet til likurg bra nok for BP ellers stars?
hvor mange microns burde kullet være?
Kullet er bra nok, det er vel dedikert til pyroteknikk etter som jeg vet.
Kullets størrelse kommer helt ann på hva du skal bruke det til.
Airfloat til svartkrutt og enkelte stjernekomposisjoner. Men 40mesh(?) til Tiger Tail.

Om Likurg har AF, bør du gå for det om du skal lage BP.
Men, Hvorfor lager du ikke bare selv? Jeg klarer lake en 800g - 1 kilo på en dag, med knusing og mølling. (møller minimum 8 timer, gjerne 12) Kulemølle kan anbefalles fra pyro creation.
Sist endret av ParadiseMan; 4. oktober 2010 kl. 17:26.
Very Important Pyrotechnician
Alt kull er forsåvidt bra nok til bp, du justerer ganske enkelt med mengen du bruker. Er riktignok noen få applikasjoner som krever spesiellt raskt eller tregt kull, ofte blandinger. Til stjerner funker også det meste, selv om enkelte typer kull er å fortrekke for spesielle effekter. Du kan også justere litt på oppskriftene for å få ønsket resultat. Hvis du møller BP, så spiller egentlig ikke kornstørrelsen på kullet noen rolle, bare det er knust. Til stjerner og diverse komps som forlanger "airfloat" så greier du deg fint med kull som er i området 100-50 micron.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisan folkens!

Har de siste ukene hatt et sammarbeid med Likurg/Tomasz for å teste kvaliteten på KClO4 som han leverer.
Han har nylig byttet leverandør fra Nitroparis til leverandør X.

Det jeg ikke forstår er at folk mener KClO4 levert av han det siste halvåret er av dårlig kvalitet, da dette har kommet fra Nitroparis (en respekter og seriøs produsent).
Uansett så har jeg fått tilsendt og "testet" KClO4 fra både Nitroparis og den nye leverandøren X.
Når jeg mener testet har jeg laget 2 identiske batcher med blå stjernekomposisjon (selvfølgelig med de to forskjellige Perkloratene i hver sin batch).
Resultatet ble fine blå stjerner med begge typene KClO4.
Selv hevder Tomasz at den nye leverandøren X sitt Perklorat er av enda litt bedre kvalitet. Selv om det er 0,2% av antiklumpemiddelet Aerosil 200 i Perkloraten fra den nye leverandøren, ga dette etter min mening ikke noe utslag på blåfargen.

Jeg vet selv hvor viktig det er med god kvalitet på Perklorat når det kommer til farger, er også veldig kjedelig å kjøpe et produkt man ikke er sikker på kvaliteten på.

Håper dette er til hjelp for folk som er usikker på å bestille KClO4 fra Likurg.