Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7143
Du må beise sjarken!
Trådstarter
En scooterblokk er 1m lang, jeg varmet de siste 30 cm til ca 150c (det fortalte lasertermometret mitt meg).
Nåååå.. Mista du meg her.. Du snakker altså IKKE om sylinderen?
Du må beise sjarken!
Trådstarter
Nei, på en scooter så går blokka helt til bakhjulet.
Motorblokka går da ikke helt til bakhjulet. Du har en kraftoverføring imellom veivakslingen og drivhjulet akkurat som alt annet. Eller har du en meter lang råde da?

Uansett, virker det så Er da ingenting bedre enn det?
Du må beise sjarken!
Trådstarter
På en mopedscooter så er det variatordrift og hele den bærende kostruksjonen av bakhjulet er blokka som er ca 1m lang.
Ja, du har altså en reim imellom blokka og drivhjulet. Varmet du nederst på reimhuset/kassa så er det betydelig mindre sjans for at noe er ødelagt. Men det er ikke det samme som sylinderen / blokks di.
Du må beise sjarken!
Trådstarter
Det er jo teknisk sett en del av blokka, skrev blokka bare for å forenkle forklaringen, ser ut som vi har misforstått hverandre hær.
Er nok delt opp der veiva er koblet til variatoren din, siden sylinderen krever en spesiell maskinering for å være nøyaktig nok.

Men var der bakerst der du varmet opp burde det gå bra, så lenge du ikke varmet så lenge at lagerene på drivakslingen tok kvelden
Du må beise sjarken!
Trådstarter
Nei de sitter mye lengre inn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For framtida så er jo grisepikker fantastisk redskap på allen-skruer. Bruk en litt grov en som passer i hodet, og vips så har du godt tak på jævelen. Koster vel en hundrelapp eller så for et sett grisepikker.
en meter lang motorblokk? jeg ler meg vettløs, har ikke orket å lese gjennom alt, men fra en tidligere bil-oppretter som har fått løs mang en bedriten og jævlig skrue/bolt/etc:

Har du plass til å få en kopp på denne skruen, og klarer du eventuelt å kakke litt på koppen med en hammer? isåfall foreslår jeg disse:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...-9-stk-191269/

om de passer på eller ikke vet jeg såklart ikke, men minste størrelse er 8mm. Disse "spiser" seg tak i det som er å få tak i på skruens hode, og før eller senere for din del, håper jeg den løsner. om ikke annet så er kanskje faktisk det beste å rett og slett bore ut denne skruen, skaffe deg gjenge-tapp og en bolt/ny skrue som passer til de nye gjengene i det nyborede hullet.

til senere tid: lær deg å alltid entre skruen noen omdreininger for hånd / myk kraft med skralle/ tool of choice før du bruker kraft. lykke til!
WD-40 er din venn.
grisepikk kalles Extractor på english og ser slik ut

http://2.bp.blogspot.com/_c_98zag5GNw/SxMCkOOs_lI/AAAAAAAAASE/WPJ-PlyELwY/s1600/IMG_6923.JPG

funker knall på køddne skruer evt skruer som allerede er knekt som du borrer ett lite høl i og måker grisepikken inni hølet

men du har jo fiksan så da erre greit