Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8919
Cookie Monstah ^_^
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Hadde jeg vært rektor ville jeg isåfall organisert en obligatorisk fjelltur for hele skolen. Ville også lagt løypen over alle elvene og myrene som eksisterte i området. Slikt skulle det vært frem til streiken var over.
Vis hele sitatet...
håper du kødder... hadde du vært rektoren vår så hadde du blitt myrdet ganske kjapt..

noen som vil finne link til den derne opplæringsloven? vil finne kilde til om vi kan nekte å gå på skolen hvis det ikke er blitt vasket på 3 dager
Sist endret av lordstian; 1. juni 2012 kl. 10:38.
Sitat av lordstian Vis innlegg
håper du kødder... hadde du vært rektoren vår så hadde du blitt myrdet ganske kjapt..

noen som vil finne link til den derne opplæringsloven? vil finne kilde til om vi kan nekte å gå på skolen hvis det ikke er blitt vasket på 3 dager
Vis hele sitatet...
med høy sansynlighet finnes det ikke en egen seksjon for dette i opplæringsloven. I stede er det dekt av arbeidsmiljø-loven. http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html

Der står det lite trolig noe så spesifikt som at det må være vasket så og så ofte. Men om man ser gjennom finner du noe som:
(1) Fysiske arbeidsmiljøfaktorer som bygnings- og utstyrsmessige forhold, inneklima, lysforhold, støy, stråling o.l. skal være fullt forsvarlig ut fra hensynet til arbeidstakernes helse, miljø, sikkerhet og velferd.
Vis hele sitatet...
Vil derfor tro det er opp til verdombudet å se om inneklimaet er trilstrekkelig til at folk kan jobbe/gå på skolen.
Sitat av lordstian Vis innlegg
håper du kødder... hadde du vært rektoren vår så hadde du blitt myrdet ganske kjapt..

noen som vil finne link til den derne opplæringsloven? vil finne kilde til om vi kan nekte å gå på skolen hvis det ikke er blitt vasket på 3 dager
Vis hele sitatet...
Overdrev kanskje litt med trasking i myr/elver (det kan være farlig).
Poenget er at hvis elevene mine hadde valgte å pisse ned skolen i den hensikt å få raskere sommerferie ville jeg gjort alt som sto i min makt for å unngå at de fikk viljen sin.

I opplæringsplanen oppfordres det også til aktiviteter utenfor skolen.

Så ta det som en advarsel, for hvis rektor har et snev av kreativitet så kan du fort oppleve at skolen blir flyttet utendørs. Det har skjedd mange mange ganger tidligere.
Sist endret av ZaiRoX; 1. juni 2012 kl. 12:02.
>implying dere ikke vil på skolen pga. den er skitten.

Men jo, regler er regler. Og dette kan dere klage på
Mener i hvertfall at vi fikk beskjed at om dersom vaskefolket streiker går skolen ut for øyeblikket, da det ikke var lovlig å drive uten renhold eller noe slikt. Vet da faen hva det egentlig var, men bunnlinjen var at ingen vaskere = ingen skole.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Mener i hvertfall at vi fikk beskjed at om dersom vaskefolket streiker går skolen ut for øyeblikket, da det ikke var lovlig å drive uten renhold eller noe slikt. Vet da faen hva det egentlig var, men bunnlinjen var at ingen vaskere = ingen skole.
Vis hele sitatet...
i de byggene som smittevernlege og verneombud finner for skittent. Intet problem i å arrangere uteskole. Nå trenger det ikke være så dramatisk som det skisseres over her, men å flytte skoledagen er legitimt.

Videre så er vel halvparten av hintene her bedre på å sikre nedsatt orden og oppførsel (evt. utvisning) enn å unngå streik. Hvis man på død og liv ikke vil på skolen, koste hva det koste vil, så kan man jo bare la være å møte opp. Det gir vel også nedsatt oppførsel etterhvert.
Hvis jeg har støvallergi (noe jeg har) så burde vel jeg kunne få legeerklæring på å være hjemme pga det er for dårlig etter mine behov da jeg ikke tåler at det er like skittent som alle andre?
Nå er det så ille at man begynner å brekke seg på skolen. Noen som kan linke til lover mot dette? Å gå rundt kvalm på skolen frister ikke.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Nå er det så ille at man begynner å brekke seg på skolen. Noen som kan linke til lover mot dette? Å gå rundt kvalm på skolen frister ikke.
Vis hele sitatet...
Ta det opp med velferdansvarlig / vernombudet. Han/hun som står ansvarlig for slikt.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg forstår godt at man ikke vil på skolen med slike tilstander. Det skal ikke lukte dritt så elever brekker seg, og slenge rundt med søppel.

Ja, elevene kan alltids vaske/rydde selv, og det gjør man til en viss grad selvfølgelig!

Men likevel, dette handler om prinsipper. Selvom jeg er ferdig på skolen for lengst, så hadde jeg ikke orket å gå på en skole jeg blir kvalm av. Det skal ikke være uhygenisk rundt på en skole, streik eller ei. Enten så får skolen leie inn vikarer, eller så får de finne på noe annet.
Dette er ikke holdbart overhodet! Se her Dette er fra skolen til en her på nFF. EKKELT!

Det er bare å kaste søpla, men med tanken på den mengden, hvordan er det ellers på skolen da? Æsj...

En kombinasjon av uteskole/litt ekstra fri skader vel ingen?
Om rektor er litt kreativ så finner h*n på noe som er fornuftig, og det er tross alt ferie straks.

Herregud for en latterlig bieffekt av denne streiken det er.
Skolen burde for pokker leie inn vikarer og få rengjort skikkelig! Et offentlig bygg skal da aldeles ikke se slik ut.
Jeg mener, dere som ikke går på skole, om dere hadde hatt det tett opp etter øra med ekkel lukt(som får dere til å brekke dere), og søppel, hadde dere trives i en arbeids situasjon? Eller hadde dere bare ryddet unna, slik som majoriteten i denne posten sier?
Det tror jeg neppe... Jeg tror nemlig det også hadde ført til arbeidsnekt og et kaos uten like.

Synes staten håndterer dette latterlig, finnes vel noen billige polakker som gjør den jobben på strak arm? Evt noen idrettslag f.eks som kunne gjort dette for litt ekstra cash i lagkassa? Man gjør jo slik med andre dugnads lignende jobber rundt i sammfunnet.
Sist endret av CHillZoNE; 5. juni 2012 kl. 01:11.
Happy Buddha
Jeg har enda ikke klart å finne den paragrafen/love som sier at det er etter tre dager uten rengjøring at en skal ha fri. Det nærmeste jeg har kommet er dette, men det gjelder Helleland skole og kommunen der.
"Skolen blir ikke rengjort. I kommunen har vi en generell regel om at skolen kan holde åpen i tre dager uten renhold. Men dette vurderes fra dag til dag."

Har lest en del i opplæringsloven og arbeidsmiljøloven, men finner hverken det eller et sted hvor det står at vi/lærerne ikke har hjemmel i loven til å vaske. Begynner nesten å tro at jeg er blind her, om noen kunne gitt meg en pekepinne kunne det vært greit!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Amundk: du vil aldri finne det fordi norske lover svært sjeldan detaljregulerer ting. Dei dreg opp linjene, som blir konkretisert i form av forskrifter og regelverk ved kvar institusjon. Lovverket skal kun gi ei ramme for å settje viare reglar.
Jeg synes det er greit nok at elevene skal vaske, og rydde klasserommene, men at de skal vaske toalettet synes jeg er litt sånn ekkelt.
Uansett så vil det jo lukte ekkelt på skolen selvom de rydder opp i søppelet, siden det blir jo ikke hentet uansett.
Sist endret av øyvind95; 5. juni 2012 kl. 08:22.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Jeg synes det er greit nok at elevene skal vaske, og rydde klasserommene, men at de skal vaske toalettet synes jeg er litt sånn ekkelt.
Uansett så vil det jo lukte ekkelt på skolen selvom de rydder opp i søppelet, siden det blir jo ikke hentet uansett.
Vis hele sitatet...
Elevene er på skolen for å lære, de kan heller bare bli sendt hjem istedenfor å bruke hele skoledagen sin på gjøre noe andre sin jobb.
På skolen vår har det ikke vært vasket siden forrige mandag, selve skolen er ikke så verst, men toalettene er et helvete. Det er kommet til det punktet at jeg faktisk må gå hjem og gjøre eksamen.