Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 10847
Sitat av Nether Vis innlegg

Jeg dyttet henne vekk og ba henne gå. Hun ble forfjamset, kledde på seg og gikk. Jenta var forøvrig meget tiltrekkende, og jeg hadde garantert hatt sex med henne om hun hadde prøvd seg før jeg la meg. Jeg har ikke tenkt spesielt mye over hendelsen i etterkant, sovnet som et stein, våkna neste dag og lo av hendelsen med kameraten min.

Jeg kjente ikke jenta fra før, og hadde ikke sagt mer enn 2 eller 3 ord til henne hele kvelden.
Vis hele sitatet...
Ikke for å forsvare det hun gjorde, men et viktig poeng her er jo at hun kledde på seg og gikk når hun fikk beskjed om det.
Sitat av Taurean Vis innlegg

Hvis jeg gir noen muligheten, så er det min skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde du mente at alle tar sine egne valg, så jeg skjønner ikke helt hva du vil med det her. Hvorfor spiller det noen rolle om jeg "gir noen muligheten"? (hva nå i all verden dette skal bety - driver ikke du med masse ufundert snikksnakk i andre tråder om å "se muligheter" der andre ikke gjør det uansett? Hvordan spiller dette inn på det aktuelle scenarioet?). Finnes det ikke en konstant mulighet til å volde meg smerte i kraft av at jeg eksisterer - hvor går grensene?
Jeg har muligheten til å troppe opp på trappa di og gi deg en smekk, til tross for at jeg ikke vet hvor du bor. Muligheten er der, men handlingen er bare vanskeligere å gjennomføre. Er jeg berettiget i å slæppe til deg hvis du gir meg adressen din? Er det din feil at du blir slått, bare fordi du har en tendens til å skrive masse teite ting på internett?

Kan hende der er jeg som har vært for lenge oppe, men røyker du sidene i selvhjelpsboka di etter å ha lest dem (evt. før)?
Sist endret av Cormorant; 16. desember 2013 kl. 15:48.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jo, det må du ha ment, for nå gjentok du bare deg selv. Det spiller ingen rolle om du klandrer individet direkte eller delene som gjør opp et individ, det er fortsatt å klandre individet. For å si det så tydelig som jeg kan: Hvordan den overfalte føler etter et overgrep er ikke arv og miljø sin skyld. Det er overgriperens skyld.
Vis hele sitatet...
Hvis du forgriper deg på en melon så vil ikke melonen føle noe som helst fordi den ikke er disponert for å føle noe. Whatever, greit at det er overgriperen sin skyld, men jeg er ute i hva som forårsaker reaksjonen hos offeret.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette med «Får du ereksjon må du jo være tent!» er noe jeg vil gå nærmere inn på.

Forutenom at dere sikkert har fått med dere at det finnes folk som er mentalt tent, og har lyst til å bli det fysisk, men har problemer:
Sitat av Wikipedia:Erection
Penile erection is the result of a complex interaction of psychological, neural, vascular and endocrine factors, and is often associated with sexual arousal or sexual attraction, although erections can also be spontaneous.
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia:Erection
Physiologically, erection is triggered by the parasympathetic division of the autonomic nervous system (ANS)
Vis hele sitatet...
Så hva er dette «parasympatiske nervesystemet»?
Sitat av Wikipedia:Parasympathetic nervous system
The parasympathetic nervous system (PSNS) is one of three main divisions of the autonomic nervous system (ANS), the other two being the sympathetic and enteric systems. The ANS is responsible for regulation of internal organs and glands, which occurs unconsciously.
Vis hele sitatet...
(Min utheving)

Jeg vet ikke hvor folk får denne idéen fra om at ereksjon er et klart tegn på at noen har lyst til å pule der og da. Eller mildere form av denne idéen.

Var det ikke bare på vår ungdomsskole at helsesøster påstod at gutter alltid husket det når de hadde hatt sex, og ikke kunne være «blækka ut» altså? Hevdes det kanskje fortsatt?

Slike påstander minner meg mest om følgende tøvskap:
Sitat av Todd Akin
If it’s a legitimate rape, the female body has ways to try to shut that whole thing down.
Vis hele sitatet...
Kontekst.
Stygg kjerring: Voldtekt.
Fin kjerring: Greit.

Har mate som ble sugd mens han sov i en stol på nachspiel av ei drita kjerring, hun ble anmeldt og saken ble henlagt.
Samme fyren sovnet av på vors et år senere, og en retardkis barberte bort øyenbrynene hans, og ble anmeldt. 8.000 i bot.
Verden er rettferdig!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Dette med «Får du ereksjon må du jo være tent!» er noe jeg vil gå nærmere inn på...
Vis hele sitatet...
Her er en annen side som bekrefter det du sier.


Vil også legge til at men som blir voldtatt av andre menn kan oppleve å få ereksjon, og til og med ejakulere, og det betyr ikke at man er tent.

Et lite utdrag fra denne siden:
Sexual Arousal and Rape

Some men experience an involuntary erection and/or ejaculation during the assault, but both of these responses occur as involuntary reactions to extreme stress, fear or stimulation:

• In the same way that a sneeze or yawn is an involuntary response, erections while being assaulted are purely physiological.

• An erection alone never equals consent.

• When helping a male survivor, emphasize that the attack was one of violence and control, not sex or sexuality.
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at dette er helt uavhengig av legning.
Sist endret av Veggen; 16. desember 2013 kl. 16:55.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ikke for å forsvare det hun gjorde, men et viktig poeng her er jo at hun kledde på seg og gikk når hun fikk beskjed om det.
Vis hele sitatet...
Jo, men nå er jeg 20 kg tyngre og løfter henne i benkpress. Om hun ikke hadde gått kunne jeg simpelthen løftet henne og kastet henne ut av leiligheten. Jeg vet ikke om dette spilte noen rolle, kanskje ville hun gått selv om hun var sterkere enn meg, kanskje ikke.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Nå er jeg ingen ekspert på strafferett, og på langt nær innenfor sedelighetsforbrtytelser. La det likevel ikke være tvil, den som «har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen» straffes for voldtekt etter strl. § 192. Man kan også straffes for forsøk på dette. Det er ikke noe vilkår at den fornærmede anmelder.

Likevel er voldtektssaker ofte et spørsmål om bevis, dersom den fornærmede er myndig og ikke har ønske om å anmelde, så blir det ingen straffesak. På denne måten minner tilfellet som beskrevet av trådstarter litt om tilfellene hvor man har en sønn som stjeler av faren. Det er klart at det er skjedd et tyveri, men i de fleste tilfeller vil man ikke anmelde sin sønn. Nå skal det sies at påtalemyndighetene ikke kan reise straffesak i disse tilfellene, men situasjonen illustrerer imidlertid et poeng som har overføringsverdi til vedkommende tilfelle; altså muligheten for å samtykke i ettertid.

Strafferettslig sett er det skjedd en voldtekt, men det vil være opp til den fornærmede å anmelde saken i ettertid for at det skal være en reell mulighet for straffeforfølgelse. Etter mitt skjønn er ikke saken vanskeligere enn at dersom man i ettertid samtykker til handlingen, så anmelder man heller ikke.

De andre voldtektsscenarioene, hvor begge er myndige personer, er hvor man «skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd». Da er det vanskelig å se hvordan utseende på personen skulle ha noe å si. Det er selvsagt grensetilfeller som gjelder de som «foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det» jf. strl. § 200, men da er det ikke lengre snakk om voldtekt; selv om det fortsatt er en sedelighetsforbrytelse.

Det vil til syvende og sist variere fra tilfelle til tilfelle, og person til person. Slik sett er det lite matnyttig å diskutere dette uten å ha et konkret tilfelle for seg, ettersom det er de aktuelle forholdene som er avgjørende. Det er derfor sedelighetsforbrytelser er så kompliserte, og dette er nok også grunnen til at mange saker ender med frifinnelse; altså at det er vanskelig å bevise utover rimelig tvil.
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Hvis du forgriper deg på en melon så vil ikke melonen føle noe som helst fordi den ikke er disponert for å føle noe. Whatever, greit at det er overgriperen sin skyld, men jeg er ute i hva som forårsaker reaksjonen hos offeret.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype denne frukt-metaforen litt? Alle mennesker er jo følelsesladede og innviklede skapninger psykologisk sett uansett miljø og andre faktorer, så skjønte ikke helt den.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Husk - det er min individuelle innstilling:

Hvis jeg gir noen muligheten, så er det min skyld. Alt som skjer med meg i mitt liv, er ultimatum helt og holdent mitt eget gjøremål. Hvis jeg velger å gå gatelangs i mørke smug på natta, eller drikke meg full med masse ukjente folk, så er det faktisk mitt valg. Hvis jeg velger å heller bli kjent med folk ute i allmennheten på rolige utesteder, så er det også mitt valg. Kan også velge å gå forsiktig frem når det gjelder sex. Jeg kan velge å lære meg selvforsvar og bli sterkere mentalt og fysisk.

Hvordan kan vi forandre noe ved å legge skyld på andre? Alt er egentlig vår skyld og vi har kraften i våre hender til å forandre på alt som er feil i våre liv. Dessuten - Vi gjør aldri feil, vi lærer. Eller, vi -burde- lære.

Falsk trygghet er det mye av ute og går.

Jeg er inneforstått med at barn og ungdom ikke kan ta skylden for alt som skjer med dem, så ikke tro det om meg.

Men som voksne mennesker, er vi ansvarlige. Vi tar alle valgene selv.
Vis hele sitatet...
Du Taurean, du Taurean... Hva skal skal vi gjøre med deg...?

Enkelte "individuelle oppfatninger" er så gjennomført idiotiske at de ikke burde ytres i all offentlighet slik som du gjør her.

Om man velger å drikke seg full med fremmede er en ting - å bli voldtatt er noe helt annet!
I et slikt scenario gir man ikke bort en mulighet mer enn det du hadde gjort om noen hadde brutt seg inn hos deg i natt og rundjult rompehullet ditt med penisen sin.

Eller med din retorikk og individuelle oppfatning så hadde det vært din egen feil fordi du ikke hadde barrikadert dører og vinduer og dermed hadde gitt voldtektsmannen en mulighet?

Det er den som voldtar som gjør noe galt - ikke voldtektsofferet.


Edit: Jeg lot meg provosere og la derfor ikke merke til at andre hadde kommentert dette før meg.
Sist endret av Knask; 17. desember 2013 kl. 02:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis jeg gir noen muligheten, så er det min skyld. Alt som skjer med meg i mitt liv, er ultimatum helt og holdent mitt eget gjøremål.
Vis hele sitatet...
Kutt ut sjølvhjelpsbøkene dine NUH!

Det er akkurat samme mentalitet som forsvarer burka; det er kvinnfolka sin feil.

Vi har eit samfunn der retten til å bevege seg der ein vil, og slik ein måtte ønske står sentralt. Når nokon grip inn i den retten, så bør samfunnet trå til og gje eit tydeleg signal om at det ikkje er spesielt ønska.

Eg vel å tru at du ikkje har tenkt gjennom konsekvensane av det du skriv; at du ikkje har sett rekkevidda av påstanden om at alt som skjer med deg er din eigen feil. For det er det ikkje. Om du går ut i Oslo vert du stortsett ikkje rana, og ein grei antagelse er at det går bra. Men innimellom skjer det. Innimellom er det ein idiot av ein bilist med promille på vegane. Innimellom er det en schizofren fyr med kniv på byn. Det er ikkje din feil, men det går ut over deg.

Så ver så snill, les mindre amerikansk tankegods, for det der må komme frå amerikansk bs: du er din eigen lykkes smed, uansett. Europa er ikkje USA.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så ver så snill, les mindre amerikansk tankegods, for det der må komme frå amerikansk bs: du er din eigen lykkes smed, uansett. Europa er ikkje USA.
Vis hele sitatet...
Egentlig offtopic, prøver ikke å dra ut av tema, men måtte bare nevne;
- dette er en av grunnene til å sakte men sikkert vende blikket vekk fra Statene. Nå og da, egentlig faktisk ofte nok, ...så kommer de med ulike typer BS, bullcrap, og regelrett forskjellig driiit av idéer som kun kan fungere borti der. Altså i et samfunn der individet er mye viktigere enn samfunnet som helhet.

Dette dritet er f.eks sære ideologier, filosofiske retninger, ulike fikse ideer lager av ulike skrullinger som de har nokså mange av.
Igrunn har jeg aldri vært anti-USA, bare påpeker at de titt og ofte kommer med urelevant drit til resten av verden.

Det andre er generelt lav kvalitet innen en rekke områder, uten å være mer spesifikk.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. desember 2013 kl. 03:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dette dritet er f.eks sære ideologier, filosofiske retninger, ulike fikse ideer lager av ulike skrullinger som de har nokså mange av.
Vis hele sitatet...
Det verste er at det er ikkje fikse ideer. Det er mainstream.

Eg har vore på safetybriefinger på amerikanske verft der gjennomgangstonen var 'If you get hurt, you'll loose your job. If you loose your job, all those dependent on you'll be on the street'. I korte ordelag - ikkje skad deg på jobb. Det er så fjernt frå europeisk tankegang at eg har omtrent ikkje ord for det.

Eg har vore på amerikanske skip der chief engineer har hatt 30k$ i året - og 9 måneder på. Ein turnus du ikkje ville fått ein filipiner til å ta i Europa. Ein chief i europa? Det dobbelte. Minst.

Eg har hatt agenter i USA som har hevda at det var negrane sine eigen feil at dei vart slaver; dei var eit svakt folkeslag som enkelt vart tatt til fange, og viser det den dag i dag ved at dei er fattigare enn kvite i USA.

USA er eit forbanna U-land, og totalt ubrukelege når det kjem til noko som helst slags økonomiske ideal. Men om ein les bøker skreve for det amerikanske markedet er det ikkje sjokkerande om konklusjonane er dei taurean presenterer.
"Hvis jeg gir noen muligheten, så er det min skyld. Alt som skjer med meg i mitt liv, er ultimatum helt og holdent mitt eget gjøremål".
Hvis vi skal gå utifra dette, og leve etter en slik tanke gang vil jeg gjerne komme med denne;

Hva med den 21 år gamle kvinnen som forsvant etter en joggetur i skogen midt på lyse dagen? Hun ble myrdet ikke langt unna turisthyttene, eller hva det nå var. Hva skal man da gjøre? Slutte å gå tur i skogen alene? Ikke gå ut i det hele tatt? Grusomme ting kan skje hvor som helst, dessverre. Natt som dag. Det er ingen andre man kan klandre for forbrytelsen enn selve forbryteren selv, ifølge min egen tankegang.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kutt ut sjølvhjelpsbøkene dine NUH!

Det er akkurat samme mentalitet som forsvarer burka; det er kvinnfolka sin feil.

Vi har eit samfunn der retten til å bevege seg der ein vil, og slik ein måtte ønske står sentralt. Når nokon grip inn i den retten, så bør samfunnet trå til og gje eit tydeleg signal om at det ikkje er spesielt ønska.

Eg vel å tru at du ikkje har tenkt gjennom konsekvensane av det du skriv; at du ikkje har sett rekkevidda av påstanden om at alt som skjer med deg er din eigen feil. For det er det ikkje. Om du går ut i Oslo vert du stortsett ikkje rana, og ein grei antagelse er at det går bra. Men innimellom skjer det. Innimellom er det ein idiot av ein bilist med promille på vegane. Innimellom er det en schizofren fyr med kniv på byn. Det er ikkje din feil, men det går ut over deg.

Så ver så snill, les mindre amerikansk tankegods, for det der må komme frå amerikansk bs: du er din eigen lykkes smed, uansett. Europa er ikkje USA.
Vis hele sitatet...
Jeg er totalt enig i poenget ditt! Men jeg synes det blir helt feil, at det skal gå utover schizofrene! Egentlig er nesten alle schizofrene mer harmløse enn befolkningen ellers. Men massemedia har dessverre lett for å blåse slikt opp.
Hvis en skal gå for en bestemt gruppe, så er dyssosial-personlighetforstyrrelse (der psykopat er en undergruppe), antageligvis den beste!