Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8260
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg tror deg, men at du er en godtergris av apokalyptiske dimensjoner er det ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Ot, men er kun sjokolade som er godt, annet godteri går det flott uten.
Stagg, dersom du vil øke oddsene dine kjøp noe tysk sjokolade, er mye mindre godt for magen:-)
spiser masse godteri hver dag og er heldig med forbrenningen så legger ikke på meg, men hvis jeg går en periode uten godteri så får jeg vondt i hodet! vet ikke hva det kommer av, for jeg spiser mat. men vi har laget en spøk ut av det at jeg ikke overlever uten godteri xD
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Ot, men er kun sjokolade som er godt, annet godteri går det flott uten.
Stagg, dersom du vil øke oddsene dine kjøp noe tysk sjokolade, er mye mindre godt for magen:-)
Vis hele sitatet...
Mja. Holder meg unna sukkerholdige matvarer så langt det lar seg gjøre. Var feit som liten. Bestemor som fora meg opp med sjokolade fra Nidar siden hun jobbet der.Spiser snop av og til da man har tatt seg en blås, og da går det som regel i Walters Mandler fra Freia.

Drakk store mengder cola og snop tidligere på daglig basis. Kuttet det på dagen. Ikke hatt sukkerhunger etter det. Så ser ikke vitsen med at jeg skal spise så mye av det.
Har uten problemer levd flere døgn på sjokolade og annet "godis". Under øvelser i Forsvaret var det den enkleste og mest velsmakende måten å få i seg energi på i ei stridsvogn også. 200 g går ned ganske fort, som flere tidligere her også har nevnt, og jeg er ikke akkurat stor av vekst.

Forøvrig leste jeg en artikkel om mathysteri for litt siden, hvor det stod om nettopp sjokolade. Jeg siterer:
Hos Michael Pollan6 siteres et eksperiment gjennomført av psykologen Paul Rozin ved University of Pennsylvania, som illustrerer hvilke vanskeligheter vi har med å orientere oss i kostholdsjungelen. Testpersonene ble forelagt følgende problemstilling: Du skal leve ett år på en øde øy, og i tillegg til vann å drikke kan du velge én av disse matvarene: mais, alfalfaspirer, pølser, spinat, fersken, banan eller melkesjokolade. Velg den matvaren som du mener ville være best for helsen din.

Rozin fikk følgende resultat: 42 prosent valgte bananer, fulgt av spinat (27 prosent), mais (12 prosent), alfalfaspirer (7 prosent), fersken (5 prosent), pølser (4 prosent) og melkesjokolade (3 prosent). Bare 7 prosent valgte én av de to matvarene som i virkeligheten ville gitt størst sjanse til å overleve, altså pølser og melkesjokolade. Tolv måneder på spinat — en sikker død — fristet fire ganger så mange.
Vis hele sitatet...
Resten av artikkelen finnes her, og er anbefalt lesing!
Khazeth: Det er ikke spesielt næringsrikt da? Det må da være bedre ting å ta med seg? F.eks. tunfisk, makrell i tomat? Stinker kanskje noe jævlig men... tenk å tape en krig pga at tunfisken stinka i tanksen og folk sulta ihjæl ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Khazeth: Det er ikke spesielt næringsrikt da?
Vis hele sitatet...
Sjokolade er jo stortsett sukker og fett, og rimelig energirikt. Du kan ikkje leve lenge på det, men du kan definitivt få i deg nok kalorier til å holde deg i bevegelse.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
[quote=Knask;2650281
Har klart å drikke en liter brukt stekefett + seks rå egg uten å kaste opp før så dette blir ikke noe problem.[/QUOTE]

Damn! Har klart en kopp uten å spy, men det var nære på. Hadde vanskelig for å spise kjøttdeig de neste par ukene...
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Damn! Har klart en kopp uten å spy, men det var nære på. Hadde vanskelig for å spise kjøttdeig de neste par ukene...
Vis hele sitatet...
Neste gang jeg får penger legger jeg ut videorapport etter 5 freiaplater på 200g. En kilo sjokolade høres helt ærlig ikke ut som uoppnåelig i det hele tatt med tanke på at jeg aldri spiser 1 alene, alltid 2.
olaPola: den videorapporten villet jeg aldri ha gjort.
Når jeg bodde på studenthuset så hadde jeg ikke mat, men en stor melkesjokolade som Mamma hadde glemt der, endte med å spy og ble utrolig dårlig..
sjokolade er generelt kvalmt