Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 14569
Jeg er 16, og vil bare si; Jeg er MEGET skuffet over mine jevnaldrende. Er deprimerende å se hvordan denne generasjonen er, hvor all verdighet og status rangeres etter hvor dum/idiot du er. Denne generasjonen er en helvetes svulst i verden. Er vel litt generaliserende, men når i helvete var det sykt kult og drikke seg drita hver helg, drite i skolen og ikke forstå noe som helst av hva som skjer i verden, eller å ikke ha noen form for innsikt i politikk? Liker spesielt måten man er helt gal, om man liker å lære nye ting, og er interessert i historie, eller generelt stoff som er av akademisk verdi.

Tror når vi i denne generasjonen er voksende og skal ta over verden, så går den rett til satans avgrunn. Blir for mye fokus på å pushe den fysiske limiten for hvor mye voks man kan ha i håret og hvor mye man kan pushe puppene før de faller ut, til å gjøre andre ting. Eller vi kan si det sånn; We. Are. Fucked.

Beklager, hele verden for all skammen denne generasjonen har påført og vil fortsette å påføre. Må den brenne i en gammel utedo for all tid
Sist endret av iSatan; 18. mars 2012 kl. 21:34.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Ja, det er utrolig kult med paradise hotel. For de aller fleste er det ingen skam å se på skiten, heller motsatt.

ALLIKEVEL finnes det normale (eller unormale) ungdommer som er veldig oppegående, så ikke kom med fordommer...
Uff og uff.. Slike programmer er kvalmende. Jeg har ikke sett mer enn noen minutter, men herregud.. Alle søstrene mine er stort sett oppegående mennesker, men når de snakker om dette blir jeg både kvalm og flau..
Er 18 selv, og ser på det...

Mange i vennekretsen som ser på det. Men vi ser vell egentlig mest på det pga hvor dumme folk egentlig er.

Det er jo et program som "handler" om hvor mye folk faktisk klarer og dumme seg ut.
Kondolerer til familiene dems, spesielt Barbie og Ken's...... De begår sosialt selvmord........
Ungdommer nå til dags sier jo litt om forrige generasjon også. Det var jo tross alt de/dere som oppdro oss.
Jeg savner stundene da jeg kunne sitte med venner i kjellerestua med teppegulv, og spille NES i halvmørket og bytte på for hver gang Mario gikk under. Det var stunder, nå sitter alle og svetter forran sine konsoller og koser seg hver gang de dreper folka i COD. Jeg jakter som faen på min gamle SNES atm. Finner jeg den ikke, blir jeg passe pissed.
Faen til mer ugrom serie skal man lete lenge etter!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Realityprogrammer er egentlig ganske lærerike, det gir deg muligheten til å forske på menneskers psyke og observere hvordan uinteligente oppmerksomhetssyke mennesker tenker.
Vis hele sitatet...
I et ofte forhåndsbestemt og lukket miljø.
Forran en drøss kameraer.

Ikke helt reality i mine øyne.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg er 16, og vil bare si; Jeg er MEGET skuffet over mine jevnaldrende. Er deprimerende å se hvordan denne generasjonen er, hvor all verdighet og status rangeres etter hvor dum/idiot du er. Denne generasjonen er en helvetes svulst i verden. Er vel litt generaliserende, men når i helvete var det sykt kult og drikke seg drita hver helg, drite i skolen og ikke forstå noe som helst av hva som skjer i verden, eller å ikke ha noen form for innsikt i politikk? Liker spesielt måten man er helt gal, om man liker å lære nye ting, og er interessert i historie, eller generelt stoff som er av akademisk verdi.

Tror når vi i denne generasjonen er voksende og skal ta over verden, så går den rett til satans avgrunn. Blir for mye fokus på å pushe den fysiske limiten for hvor mye voks man kan ha i håret og hvor mye man kan pushe puppene før de faller ut, til å gjøre andre ting. Eller vi kan si det sånn; We. Are. Fucked.

Beklager, hele verden for all skammen denne generasjonen har påført og vil fortsette å påføre. Må den brenne i en gammel utedo for all tid
Vis hele sitatet...
Helt opp til deg selv og valget av venner og omgangskrets som du gjør. Vil også si at det er i klar overvekt av fornuftige ungdommer rundt om, bare at de ikke gjør seg like lett bemerket som disse andre. Uansett så vokser de fleste av seg denne oppførselen på v.g og årene etterpå, så hva du overdramatiserer så til de grader over forstår jeg ikke..
"Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere."

Høres det kjent ut? Man kunne jo trodd at dette var skrevet nylig, men dette sa jo Sokrates allerede i antikken. Så det at voksne har klaget over oppførselen til ungdom er ikke noe nytt fenomen akkurat, men disse utslagene som f.eks. Paradise Hotel gir tror jeg man må se i et større perspektiv og se strukturene bak. Jenter, men og gutter, blir jo hele tiden fortalt hvordan de skal være av reklame og media, og de i PH representerer gjerne disse idealene utseendemessig. Så der tror jeg noe av grunnen til at folk ser på det kan være (bortsett fra de som ser på det siden folka er så dumme ), samfunnet har fortalt dem at slik skal også de være, og det er ikke nødvendigvis det at de er ungdommer som er greia.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Helt opp til deg selv og valget av venner og omgangskrets som du gjør. Vil også si at det er i klar overvekt av fornuftige ungdommer rundt om, bare at de ikke gjør seg like lett bemerket som disse andre. Uansett så vokser de fleste av seg denne oppførselen på v.g og årene etterpå, så hva du overdramatiserer så til de grader over forstår jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Såklart er det overdramatisert, men uansett. Du skal se på min videregående skole. Der er det fult av disse folka, jeg blir så oppgitt av min klasse at det går utover karakterene mine. min personlige venngjeng er annerledes. Men vet om så mange idioter av noen ungdommer, men sånn har det vel alltids vært.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Såklart er det overdramatisert, men uansett. Du skal se på min videregående skole. Der er det fult av disse folka, jeg blir så oppgitt av min klasse at det går utover karakterene mine. min personlige venngjeng er annerledes. Men vet om så mange idioter av noen ungdommer, men sånn har det vel alltids vært.
Vis hele sitatet...
Men for helvete da, det fins idioter i alle aldre og alle generasjoner. Tror du fortidens generasjoner var så særlig bedre? I det forrige århundret hadde vi 2 verdenskriger og masse annet piss.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Som oversskriften sier så klarte jeg nettop å lide meg gjennom 4 epz. av nevnte program. Ja, jeg føler meg skitten. Noe har sneket seg inn i meg, uten egentlig å be om lov.

Det jeg lurer på etter å ha bivånet dette skrekkelige programmet er om disse menneskene virkelig er representative for norsk ungdom anno. 2012? Har det gått så langt nå? Og hvorfor hater jeg dem så intenst? Er jo bare 8 år siden jeg var på samme alder selv. Har jeg gått ut på dato og blitt for gammel for det samfunnet vi lever i?

Skal ta dette opp med psykologen min neste uke. Seriøst.

Enden er nær.
Vis hele sitatet...
Du bestemte deg altså for å se en episode av Paradise Hotel. Så fant du ut at det var verdt å bruke tid på å se enda en episode. Og ikke nok med det, du så ENDA en. Men du ga deg ikke der, så valgte å se en FJERDE episode. Da er det drøyt å påstå at hva-nå-enn-det-var-som-snek-seg-inn-i-kroppen-din ikke ba om lov. Høres ut som du har godkjent dette opp og i mente. Kanskje du egentlig syntes det var litt interessant?

Selvfølgelig er PH-deltagerne ikke representative for dagens norske ungdom. Jeg ser med stor fortvilelse at mange av vennene mine liker å se på programmet, men der stopper det. Folk oppfører seg ikke som på PH. Vi snakker om et TV-SHOW her. Men jeg tror egentlig ikke du virkelig lurte på dette. En voksen mann som deg vet naturligvis bedre.

Hvorfor du hater dem så intenst? Tja. Det er jo et godt spørsmål. Hvorfor hate noen som aldri har gjort det noe? Nå viser du fjortisjentesider av deg selv. Er du representativ for alle norske menn i tredveårene?

Du kan jo godt ta dette opp med psykologen din, men det er nok neppe noe h*n vil bruke mye tid på å snakke om. H*n er nok mer interessert i å finne ut om du bare prøver å være morsom/gjøre deg populær, eller om du bare liker å slenge ut klassiske brannfakler (som "Audi vs BMW" i bilforum, eller "United eller Liverpool" i fotballforum). Som vanlig og som ventet så sluker folk agnet og styrer følelsene sine rett ned i tastaturet. WP.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Men for helvete da, det fins idioter i alle aldre og alle generasjoner. Tror du fortidens generasjoner var så særlig bedre? I det forrige århundret hadde vi 2 verdenskriger og masse annet piss.
Vis hele sitatet...
Såklart gjør det det! og OFC så var fortiden like ille. Sier simpelthen at det er mange rundt om kring på min skole som har et rævkjørt hode.

I disse dager er fokuset noe spesielt da folk på Paradise er "kule"
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du bestemte deg altså for å se en episode av Paradise Hotel. Så fant du ut at det var verdt å bruke tid på å se enda en episode. Og ikke nok med det, du så ENDA en. Men du ga deg ikke der, så valgte å se en FJERDE episode. Da er det drøyt å påstå at hva-nå-enn-det-var-som-snek-seg-inn-i-kroppen-din ikke ba om lov. Høres ut som du har godkjent dette opp og i mente. Kanskje du egentlig syntes det var litt interessant?

Selvfølgelig er PH-deltagerne ikke representative for dagens norske ungdom. Jeg ser med stor fortvilelse at mange av vennene mine liker å se på programmet, men der stopper det. Folk oppfører seg ikke som på PH. Vi snakker om et TV-SHOW her. Men jeg tror egentlig ikke du virkelig lurte på dette. En voksen mann som deg vet naturligvis bedre.

Hvorfor du hater dem så intenst? Tja. Det er jo et godt spørsmål. Hvorfor hate noen som aldri har gjort det noe? Nå viser du fjortisjentesider av deg selv. Er du representativ for alle norske menn i tredveårene?

Du kan jo godt ta dette opp med psykologen din, men det er nok neppe noe h*n vil bruke mye tid på å snakke om. H*n er nok mer interessert i å finne ut om du bare prøver å være morsom/gjøre deg populær, eller om du bare liker å slenge ut klassiske brannfakler (som "Audi vs BMW" i bilforum, eller "United eller Liverpool" i fotballforum). Som vanlig og som ventet så sluker folk agnet og styrer følelsene sine rett ned i tastaturet. WP.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg er enig med deg. Jeg hater virkelig ikke noen, og innser at det var dumt skrevet. Jeg hater jo verdiene som blir kanalisert gjennom dette programmet. Og jeg spør derfor om disse verdiene er gjengse for denne delen av befolkningen. På en annen side så synes jeg folk er tøffe som tør å stille opp på tv, det hadde aldri jeg gjort. Dog, så henger ikke verdiene som formidles her på greip i det hele tatt, og hvorfor ting har blitt sånn, det er jeg nyskjerrig på hva dere mener om.

Det at jeg finner bekreftelse i hva folk synes om meg på nettforum er noe jeg bør ta opp med psyklogen min. Helt klart.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg er 16, og vil bare si; Jeg er MEGET skuffet over mine jevnaldrende. Er deprimerende å se hvordan denne generasjonen er, hvor all verdighet og status rangeres etter hvor dum/idiot du er. Denne generasjonen er en helvetes svulst i verden. Er vel litt generaliserende, men når i helvete var det sykt kult og drikke seg drita hver helg, drite i skolen og ikke forstå noe som helst av hva som skjer i verden, eller å ikke ha noen form for innsikt i politikk? Liker spesielt måten man er helt gal, om man liker å lære nye ting, og er interessert i historie, eller generelt stoff som er av akademisk verdi.

Tror når vi i denne generasjonen er voksende og skal ta over verden, så går den rett til satans avgrunn. Blir for mye fokus på å pushe den fysiske limiten for hvor mye voks man kan ha i håret og hvor mye man kan pushe puppene før de faller ut, til å gjøre andre ting. Eller vi kan si det sånn; We. Are. Fucked.

Beklager, hele verden for all skammen denne generasjonen har påført og vil fortsette å påføre. Må den brenne i en gammel utedo for all tid
Vis hele sitatet...
Er selv i den alderen der, og unnskyld meg - er du ikke litt generaliserende nå?
jeg bryr meg om politikk, jeg får ikke dårligere enn 4 i alle fag på VGS og er nogenlunde reflektert nok i de fleste sammenhenger. Samtidig drikker jeg meg drita 1-2 ganger i måneden og røyker hasj/grønt 1 gang i uka.
Virker rett og slett som at du er sure på alle oss som "ruser" oss en gang iblandt
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Er selv i den alderen der, og unnskyld meg - er du ikke litt generaliserende nå?
jeg bryr meg om politikk, jeg får ikke dårligere enn 4 i alle fag på VGS og er nogenlunde reflektert nok i de fleste sammenhenger. Samtidig drikker jeg meg drita 1-2 ganger i måneden og røyker hasj/grønt 1 gang i uka.
Virker rett og slett som at du er sure på alle oss som "ruser" oss en gang iblandt
Vis hele sitatet...
Er fult klar over at det er generaliserende. og jeg tenkte med alle overdrivelsene ble det mer litt alvor med humor. Mener slettes ikke alle, men de er disse få som kommer ofte fram. Anyway, care om folk ruser seg. men når de drar på fylla hver helg og forteller om hvor gærnt det var og tøffer seg hele mandagen, da blir jeg litt oppgitt på de
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg er 16, og vil bare si; Jeg er MEGET skuffet over mine jevnaldrende. Er deprimerende å se hvordan denne generasjonen er, hvor all verdighet og status rangeres etter hvor dum/idiot du er. Denne generasjonen er en helvetes svulst i verden. Er vel litt generaliserende, men når i helvete var det sykt kult og drikke seg drita hver helg, drite i skolen og ikke forstå noe som helst av hva som skjer i verden, eller å ikke ha noen form for innsikt i politikk? Liker spesielt måten man er helt gal, om man liker å lære nye ting, og er interessert i historie, eller generelt stoff som er av akademisk verdi.

Tror når vi i denne generasjonen er voksende og skal ta over verden, så går den rett til satans avgrunn. Blir for mye fokus på å pushe den fysiske limiten for hvor mye voks man kan ha i håret og hvor mye man kan pushe puppene før de faller ut, til å gjøre andre ting. Eller vi kan si det sånn; We. Are. Fucked.

Beklager, hele verden for all skammen denne generasjonen har påført og vil fortsette å påføre. Må den brenne i en gammel utedo for all tid
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv. Verken jeg eller mine venner drikker hver helg, driter i skolen, pusher puppene, tar alt for mye voks i håret eller er politisk passiv. Generalisering er en flott ting.
Sist endret av Bmariuz; 18. mars 2012 kl. 23:42.
Observerte noen frivillige episoder av Bingobanden.
Hadde latterkrampe gjennom 4 programmer av nevnte program. Nei, føler meg ikke spesielt skitten. Humøret snek seg inn i meg, uten egentlig å be om lov.

Det jeg lurer på etter å ha bivånet dette hysterisk morsomme programmet, er om disse menneskene virkelig er representative for eldre nordmenn anno. 2012? Har det gått så langt nå? Hvorfor er dem så morsomme? Er 60-70 år til jeg er på samme alder selv. Er jeg for ung for det samfunnet vi lever i?
Skal definitivt ikke ta det opp med noe psykolog, enden er ikke nær.

---------------

Ser du hvor dumt det blir?

Nei, selvfølgelig er ikke Paradise-deltakerne representative for norsk ungdom anno. 2012. Bingobanden er ikke representative for eldre nordmenn heller. For å si det på en annen måte; Vil du se på eldre som kødder så intenst med andre folk, eller gamlinger som sitter i parken og leser VG?
Hvorfor du hater Paradise-deltakerne? Ikke vet jeg, men ettersom du så på det i 4*40 min, har tydligvis TV3 gjort jobben sin riktig. Det er vel totalt likegyldig for dem hva for et grunnlag du har for å se på paradise? Det eneste de vet, er at du så på.
Nei, du har heller ikke gått ut på dato eller blitt for gammel for det samfunnet vi lever i. "Paradise-samfunnet" er ikke det samfunnet vi lever i, men ja, det er fullt mulig du har blitt for gammel til å leve på Paradise-Hotel.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Snakk for deg selv. Verken jeg eller mine venner drikker hver helg, driter i skolen, pusher puppene, tar alt for mye voks i håret eller er politisk passiv. Generalisering er en flott ting.
Vis hele sitatet...
Neimen for faen da, jeg overdrev og tullet med noen faktaer og skøyt ting opp som faen. ingen som så det?

meh..
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg er 16, og vil bare si; Jeg er MEGET skuffet over mine jevnaldrende. Er deprimerende å se hvordan denne generasjonen er, hvor all verdighet og status rangeres etter hvor dum/idiot du er. Denne generasjonen er en helvetes svulst i verden. Er vel litt generaliserende, men når i helvete var det sykt kult og drikke seg drita hver helg, drite i skolen og ikke forstå noe som helst av hva som skjer i verden, eller å ikke ha noen form for innsikt i politikk? Liker spesielt måten man er helt gal, om man liker å lære nye ting, og er interessert i historie, eller generelt stoff som er av akademisk verdi.

Tror når vi i denne generasjonen er voksende og skal ta over verden, så går den rett til satans avgrunn. Blir for mye fokus på å pushe den fysiske limiten for hvor mye voks man kan ha i håret og hvor mye man kan pushe puppene før de faller ut, til å gjøre andre ting. Eller vi kan si det sånn; We. Are. Fucked.

Beklager, hele verden for all skammen denne generasjonen har påført og vil fortsette å påføre. Må den brenne i en gammel utedo for all tid
Vis hele sitatet...
Jeg drikker meg fra sans og samling nærmest hver helg, jeg bruker mye mer hårpomade og hårprodukter enn noen andre jeg kjenner og jeg har til dels liten politisk innsikt. Til nå passer jeg din beskrivelse av et håpløst menneske som er på vei til satans avgrunner. Synes dette var et veldig uinteressant og unødvendig innlegg.
Er det noe annet som har sneket seg inn i kroppen din, trådstarter? Har du sett på Top Model, kanskje?
Jeg håper, eller velger å tro, at Paradise Hotel-deltagerne ikke representerer tverrsnittet for sin aldersgruppe.

Husker jeg satt og måpte da de skulle ha en slags kunnskapskonkurranse (for et år eller to siden) og ingen, utenom én, visste hvilket politisk parti Barack Obama representerte. De andre så på hverandre og himlet med øynene; 'Shitz, hun er smart az!'.
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Er det noe annet som har sneket seg inn i kroppen din, trådstarter? Har du sett på Top Model, kanskje?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke fått tid til. Det får bli neste emne å hakke løs på.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jeg håper, eller velger å tro, at Paradise Hotel-deltagerne ikke representerer tverrsnittet for sin aldersgruppe.

Husker jeg satt og måpte da de skulle ha en slags kunnskapskonkurranse (for et år eller to siden) og ingen, utenom én, visste hvilket politisk parti Barack Obama representerte. De andre så på hverandre og himlet med øynene; 'Shitz, hun er smart az!'.
Vis hele sitatet...
Det var vel kanskje samme konkurransen når nesten alle parene plasserte hodt til Che Guevara på navnet Saddam Hussein. Jeg satt å reiv ut hårdotter i frustrasjon under hele konkurransen.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av satanpåski Vis innlegg
De er hjernedøde og dumme. Hva så? La dem få holde på som de vil, folk er forskjellige. Ikke alle har lyst til å være en sau og følge flokken, for å si det på min ekstremt dårlige poetiske form.
Vis hele sitatet...
Sitat av olavXO Vis innlegg
Hver sin smak, alle må jo få lov å gjøre og se på det de vil.

Selv hører jeg nok til den gruppen som ser håpet for menneskeheten forsvinne når jeg leser om dette programmet.
Vis hele sitatet...
Det er jo prinsippet at dette vises på TV, og det sees mest av ungdommer som er yngre en deltagerne. Det har med rollemodeller å gjøre.
Er det disse folkene dagens ungdom skal se opp til?

Jo greit man kan gjøre som man vil, alle er forskjellige etc. Man kan røyke meth på barne TV om man vil, om det har en positiv effekt på folket er en annen ting.
Sist endret av lex123; 19. mars 2012 kl. 10:07.
Om PH er som Reality-TV generelt er det snakk om flere timer opptak - for å enda opp med 10 minutter etter klipp. Hvor de klipper til ting slik at de får med de øyeblikkene folk driter seg ut mest, og passer på å ofte ta ting helt ut av kontekst - eller putte det inn i en helt ny kontekst, og gi ting en helt ny mening.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Har ikke helt fått med meg hva programmet går ut på... Hvordan "vinner" man?
Kult, da skal dette lastes ned
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har ikke helt fått med meg hva programmet går ut på... Hvordan "vinner" man?
Vis hele sitatet...
Ved å være en person som trekker seer-tall. Selv om du blir stemt ut (opptil flere ganger) kan ledelsen bestemme seg for å dytte deg inn igjen, om du er godt nok tv-tryne (eller skaper nok drama).
Sitat av Golder Vis innlegg
Jeg tror ikke jeg er den eneste som føler at jeg er født inn i et fordummende samfunn satt sammen av idioter og molboer. Til tider er det så irriterende å leve i dette landet at jeg har mest lyst til å skyte meg ut i verdensrommet og satse på ett bedre liv uten oksygen.

Samfunnet vi lever i ELSKER reality. Ungdomen er ubrukelig. Og media vet å holde hjula i gang. Min midlertidige løsning på dette grenseløst irritendes problemet er:

- Kun NRK på TVen
- Ingen Dagbladet.no eller vg.no
- Oppføre seg overlegent og blærete ovenfor ukulturen.

Jeg er ganske overbevist om at ALT var bedre før i tiden. Når det lå en viss stolthet i det å være utdannet og det å ikke være komplett idiot var noe man strakk seg etter.

Et annet problem i "reality"-kategorien er måten ungdommen konsekvent prøver å bryte ned psyken på seg selv. Dere har garantert sett "Stem på fineste rumpa/kropp/munn/bikini/same"-gruppene på facebook. Hvilke andre konsekvenser enn folk med utrolig dårlig selvbilde kan det gi? Noen posetive konsekvenser i det hele? Det tror ikke jeg.

Vi har med andre ord selv, på ett eller annet vis, laget et land der det å være teit, lage dårlige selvbilder og å brette ut sitt eget privatliv på riksdekkende TV er megakult.
Vis hele sitatet...
Enig i det meste, men jeg synes ikke alt av "lett" underholdning er negativt [COLOR="DimGray"](nå snakker jeg ikke om paradise hotel)[/COLOR], og NRK kan bli ekstremt ensformig. Har også alltid synes at slike "avholds" mennesker er selvbenektende overfor egne lyster, og at det kun er en utad-greie for å gjøre inntrykk på andre. Som du sier selv "oppføre seg blærete overfor andre". Da gjør du det kun for å være blærete og overlegen. Skal man ikke kunne ha det gøy og bli underholdt, og ikke benekte hva man selv liker? Greit nok hvis man kun liker NRK, renessansekunst, politiske debatter og å være "akademisk" - som flere nevner. Men betyr det ikke at man ikke kan drikke seg dritings/røyke seg fjern og se på Family Guy og innrømme det?
Selv om jeg for eksempel elsker å lese filosofi, betyr det ikke at det definerer meg som person. Og om jeg drikker en lørdagskveld, betyr det ikke nødvendigvis at jeg synes festing er det kuleste i hele verden.
Når det er sagt, synes jeg det er deprimerende når underholdningen går utover all hjernekapasitet man har. Snakker om slike som sitter der passivt mens hjernen er okkupert og blir "underholdt". De som er så oppslukt i passiv underholdning av det påvirker evnen til å reflektere, å være kreativ, å TENKE.
Men det får være deres valg.

Alle dere som klager over at "dette er meget flaut! jeg er SÅÅ flau, uff så flau" - Har dere ikke observert resten av samfunnet vi lever i? Det er ikke bare dette realityprogrammet som er sånn.
Våkne opp! Det er et kjent fenomen at VG, DB, Se&Hør er sladderaviser. Når man logger ut av hotmail (for de av dere som har det) dukker en haug med nyheter opp som er til å skyte seg selv av. Jeg blir ikke flau, jeg blir deprimert. Hele samfunnet ER som Paradise Hotel, uavhengig av om alt er fra manus eller ikke. Alt kretser rundt utseende og populæritet. Se på all reklamen rundt omkring, se på plakatene, se på blogger, Facebook og alt det folk bryr seg om. Se på alt det nye folk kjøper i vårt bruk/kast samfunn, mens de mumler "ja-det-er-synd-jeg-er-smartogreflekterende-og-klar-over-dette-men-hva-skal-man-gjøre"!
Det brukes milliarder av kroner på sminke hvert år. Selv får jeg høre nesten daglig "shiiet, du bruker ikke sminke", som om det er et krav at man skal det. Populæritetsskalaen er noe som fortsetter langt utover barneskolen. videregående. whatever.
Folk bryr seg om så jævlig mye. Hvis noen føler seg utenfor pga. et TV program, bør de ta en titt rundt seg.
Hvis du ikke liker verden vi lever i, er det er bare å drunke seg i apati, og fokusere på det man selv liker.
Morsomt hvordan freak plutselig ble til en gjeng gamle gubber; "njææ alt var så mye bedre på mi tid ja.. høhø".
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Mer pinlig å lese ditt triste forsøk på å være morsom enn å se på programmet. Flaut å vite at det er skrevet av en som er 37 år gammel. Eller? Deltagerne er fra 20 til 29 år gamle. Du er altså 28-37 år gammel?

Det mest skremmende er at du ikke har innsett at det finnes forskjellige mennesker i Norge og at realityprogrammer liker å plukke ut de mest ekstreme som lager god underholdning. For å svare på spørsmålet ditt - Nei, dette er ikke slik de fleste mennesker i alderen 20 - 29 år er. Du er vel også klarer over at alle mennesker i Norge ikke går rundt og dreper hverandre selvom det av og til står om mennesker som gjør det i avisen?

Brukt tiden fornuftig hos psykologen din. Fortell han gjerne at du forsøker å være morsom hele tiden, men ikke får det helt til.
Vis hele sitatet...
Kudos to you sir! Litt tragisk at Ts fikk over 60 KP av et innlegg som ikke hadde noe konstruktivt i seg, eller noe relevant info. Greit nok, fikk meg et lite smil, men ikke noe mer.
Det er veldig populært å slenge med leppa uten å ha noe konstruktivt å komme med, Glory. Man skal absolutt synke til samme nivå. Ikke spesielt gjennomtenkt, i grunnen.

"Herreguuud, de sossebertene bruker all tiden sin på brunkrem, suge pikk og lage drama, as"
"Hah, de emofolka er så stygge og bedritne!. De går rundt og hater alle og tror de er bedre enn oss".
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er veldig populært å slenge med leppa uten å ha noe konstruktivt å komme med, Glory. Man skal absolutt synke til samme nivå. Ikke spesielt gjennomtenkt, i grunnen.

"Herreguuud, de sossebertene bruker all tiden sin på brunkrem, suge pikk og lage drama, as"
"Hah, de emofolka er så stygge og bedritne!. De går rundt og hater alle og tror de er bedre enn oss".
Vis hele sitatet...
Indeed. Er ganske så hyklerisk. Har venner som er såkalte sosser og emoer, begge gruppene er veldig flinke til å kritisere andre klikker. Blir litt komisk i lengden, alle insultene blir så like. Dessverre ser de ikke ironien i det her, å er ikke alltid lett å få dem på riktig spor.
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Indeed. Er ganske så hyklerisk. Har venner som er såkalte sosser og emoer, begge gruppene er veldig flinke til å kritisere andre klikker. Blir litt komisk i lengden, alle insultene blir så like. Dessverre ser de ikke ironien i det her, å er ikke alltid lett å få dem på riktig spor.
Vis hele sitatet...
Win. Så det å diskutere generasjonsskifte er totalt uinteressant? Og de verdiene som samfunnet i nevnte generasjon "representerer" det er totalt idiotisk å diskutere? Jeg skrev tidligere (gitt at man leser tråden) at jeg ikke hater noen. Men at jeg misliker verdiene som jeg føler yngre folk representerer. Og jeg mener jo for gudsskyld at dette ikke gjelder alle. Det var ikke min intensjon å skape hat med denne tråden. Mer som en forskrekket gammel mann som ser på den oppvoksende generasjon.
At du omtaler deg selv som en gammel mann er mer rystende enn alle innleggene i denne tråden til sammen. Da det er ikke lange stunden før jeg også er blitt en dinosaur.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Win. Så det å diskutere generasjonsskifte er totalt uinteressant? Og de verdiene som samfunnet i nevnte generasjon "representerer" det er totalt idiotisk å diskutere? Jeg skrev tidligere (gitt at man leser tråden) at jeg ikke hater noen. Men at jeg misliker verdiene som jeg føler yngre folk representerer. Og jeg mener jo for gudsskyld at dette ikke gjelder alle. Det var ikke min intensjon å skape hat med denne tråden. Mer som en forskrekket gammel mann som ser på den oppvoksende generasjon.
Vis hele sitatet...
Dere hadde nok sånne individer i din tid også. Kanskje ikke så ektremt, men i samme natur. Men da fantes det ikke serier og blader som til viste dette så åpenbart. Nå tar jeg utgangspunkt i at du er 40+.
Er så flaut å lese om folk som hater paradise hotel, hater justin bieber, hater alt som ikke faller i deres smak. Spessielt når det kommer fra voksne mennesker som absolutt burde vite bedre enn å gå rundt å finne ting å gnage på.

Liker man ikke musikken til justin bieber -ikke hør på musikken hans
Liker man ikke paradise hotel -vel, ikke se på det

Spør du meg så er det eneste man viser med sutring som dette å framstå som et menneske med en skrøplig selvfølelse, som elsker å irritere seg over andres "feil"..

Og, selvfølgelig er ikke folka på paradise hotel representativt for "dagens" ungdom.. De velger ut folk til programmet som vil trekke flest seere -Med andre ord folk som lager mye drama, ofte ikke tenker to ganger før ting blir sagt, evnen til drite seg ut, osv..
Sitat av pet Vis innlegg
Er så flaut å lese om folk som hater paradise hotel, hater justin bieber, hater alt som ikke faller i deres smak. Spessielt når det kommer fra voksne mennesker som absolutt burde vite bedre enn å gå rundt å finne ting å gnage på.

Liker man ikke musikken til justin bieber -ikke hør på musikken hans
Liker man ikke paradise hotel -vel, ikke se på det

Spør du meg så er det eneste man viser med sutring som dette å framstå som et menneske med en skrøplig selvfølelse, som elsker å irritere seg over andres "feil"..

Og, selvfølgelig er ikke folka på paradise hotel representativt for "dagens" ungdom.. De velger ut folk til programmet som vil trekke flest seere -Med andre ord folk som lager mye drama, ofte ikke tenker to ganger før ting blir sagt, evnen til drite seg ut, osv..
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at det er direkte flaut, men det er synd at folk bruker tid og krefter på å hate og mislike istedet for å ta vare på det de faktisk bryr seg om.
Sitat av Intoforever Vis innlegg
Jeg vil ikke si at det er direkte flaut, men det er synd at folk bruker tid og krefter på å hate og mislike istedet for å ta vare på det de faktisk bryr seg om.
Vis hele sitatet...
Å si hva man mener om noe er vel en bra ting? Selv om det er noe så ubetydelig som paradise hotell. Skal dog være enig når det kommer til JB. Har meget lite hat for JB, han selger plater, noen liker musikken. Jeg klarer ikke helt se hva han ødelegger for noen.

Men hva som sendes på nasjonal tv er noe annet. Dette er det venne våre, døtrene, sønnene våre ser på. Det sendes i beste sendetid. TV har en utrolig påvirkningskraft idag. Å si noe annet er bare tull og de som gjør det kan ta argumentene sine til de som kjøper reklameplass til disse programmene. Det er derfor jeg mener det er viktig å si hva man mener om slike programmer. De er bare dårlige eksempler på oppmerksomhetssyk ungdom som gjør alt for oppmerksomheten.

Jeg ville aldri nekta min sønn eller datter å delta på noe slikt. Det er tross alt 18 års aldersgrense. Men jeg må dog si jeg ville blitt noe skuffet.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nå synes jeg ikke folk skal forsvare det hjernedøde hotellet... For det er faktisk ingenting positivt annet enn at det er tragekomisk...

Jeg tror ikke dette representerer majoriteten av norsk ungdom, men det er en tydlig utvikling mot dumskap o.l.

Det som sies om at bartendere/o.l. bare skal ha fest og morro så tror jeg de øynene for mye lukket igjen.. fordi jeg tror ikke du får så mye fest og morro for 200-300k i året kontra en som er godt utdanna og tjener 500k-1m i året...
Det er og vil alltid være håpløse folk i alle aldersgrupper. Jeg klarer fint å unngå å se på slike program, fordi det er ikke i mitt interesseområde.

Jeg synes forøvrig det er kjempeflott det finnes slike idioter, da dette ikke gir for mange godt utdannede nordmenn, og det igjen gir bedre lønn til oss som jobber for det.
Problemet, slik jeg ser det, er ikke hvorvidt "dagens ungdom er dumme/Paradise Hotel er rigga", men at dette faktisk blir sett på som underholdning. Og ikke bare Paradise Hotel, men mengder av annet søppel som vi ukritisk fyller tiden vår med. Jeg blir helt tom for ord når det kommer til underholdningsbransjen. Derfor siterer jeg min favoritt-karakter, som treffer ganske greit på hva jeg mener om saken:

The Network (1976), Howard Beale:

Good evening. Today is Wednesday, September the 24th, and this is my last broadcast. Yesterday I announced on this program that I was going to commit public suicide, admittedly an act of madness. Well, I'll tell you what happened: I just ran out of bullshit.

(...)

So. A rich little man with white hair died. What has that got to do with the price of rice, right? And *why* is that woe to us? Because you people, and sixty-two million other Americans, are listening to me right now. Because less than three percent of you people read books! Because less than fifteen percent of you read newspapers! Because the only truth you know is what you get over this tube.

Right now, there is a whole, an entire generation that never knew anything that didn't come out of this tube! This tube is the Gospel, the ultimate revelation. This tube can make or break presidents, popes, prime ministers... This tube is the most awesome God-damned force in the whole godless world, and woe is us if it ever falls in to the hands of the wrong people, and that's why woe is us that Edward George Ruddy died. (...) And when the twelfth largest company in the world controls the most awesome God-damned propoganda force in the whole godless world, who knows what shit will be peddled for truth on this network?

(...)

So, you listen to me. Listen to me: Television is not the truth! Television is a God-damned amusement park! Television is a circus, a carnival, a traveling troupe of acrobats, storytellers, dancers, singers, jugglers, side-show freaks, lion tamers, and football players. We're in the boredom-killing business! So if you want the truth... Go to God! Go to your gurus! Go to yourselves! Because that's the only place you're ever going to find any real truth.

Quote end.


Som noen observerer, er denne filmen fra 1976. Samfunnsmoralens forfall er ikke et nytt konsept.
Selv syns jeg det er utrolig deilig å slå av hjernen og se på paradise.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
How do I reach thiz kiiiiiidz?! Punktum.
Vis hele sitatet...
Er det veldig betydningsfullt for deg? Like barn leker best, vet du. Dette er så klart et tema som er åpent for diskusjon, og du ser jo at det helt klart skaper mye oppstuss. Men hvis du vil bruke tiden din på noe fornuftig bør du se etter de som er likestilt som deg. Av samme ulla.
Sist endret av Lucy In The Sky; 20. mars 2012 kl. 09:54.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Og hvorfor hater jeg dem så intenst? Er jo bare 8 år siden jeg var på samme alder selv. Har jeg gått ut på dato og blitt for gammel for det samfunnet vi lever i?
Vis hele sitatet...
Slapp av, jeg hater de like mye som deg, men jeg er på samme alder som dem. Du må i det minste ikke omgå slik ungdom hver bidige dag
Å dømme alle unge utifra paradise hotel blir som å dømme alle "voksene" utifra luksusfellen..
Samfunnet har idioter i alle aldre. På tv kommer de værste fram
Sitat av pontiac Vis innlegg
Karakterer er null verdt i arbeidslivet, det som teller er om du faktsik gidder å gjøre noe og tar initativ.
Vis hele sitatet...
Karakterer fra skolen er en ganske god indikator på at man faktisk gidder å gjøre noe og er pålitelig. Hvor mange med toppkarakter er like udugelig som de du beskriver? Og forsåvidt så er det et mindretall som faktisk er slik, kanskje det bare er at den bransjen du holder til i er populær blant mindre flinke og arbeidsomme folk?