Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5378
Sitat av slashdot Vis innlegg
Skal Stoltenberg bruke femhundremilliarder på lyntog? Har ikkje eg fått med meg, men eg trur det vil vere eit samfunnsøkonomisk lønnsamt tiltak, og det har også DB konkludert med.
Støtter Noreg i dag korrupte diktaturer? Det vil nok gjerne NORAD høyre om, ettersom det er rimelig tett oppfølging av bistandsmidler.

The list goes on. Du oppfører deg som om du prøver å selge knapper og glansbilder mot gull, til ei uopplyst forsamling. FYI; dette er ikkje rett plass for misjonering. Du presterer jo virkelig ingen argumenter, du presterer bare påstander.
Vis hele sitatet...
Da ber jeg deg ta en titt på www.tv2nyhetene.no/valg09 se på "Din neste statsminister" og der sier ikke Jens mot at Jensen sier det med lyntog, diktaturer i Afrika osv.! Du "trur" det kommer til å bli et økonomisk tiltak? Jaha? når man skal styre et land kan man ikke bare konkludere, man må ha faste bevis på at SLIK blir det!
Sitat av RampLest Vis innlegg
Jeg er lei av å diskutere akkurat de samme temaene om og om igjen! Det som er morsomt er at folk ikke tar til fornuft og er så trangsynte at de ikke tørr å skifte mening! Det er så sinnsykt morsomt å høre på folk som sier at FrP er noen rasister, de vingler, de er ikke styredyktig, de kommer til å ødelegge kulturnorge, de kommer til å gjøre Norge dårlig økonomisk under finanskrisen, de vil frislippe kapitalkreftene, folk sier at innvandrere ikke bør stemme FrP, FrP vil rase velferdsstaten og hvem er det som først og fremst sier dette? Jo! det er AP, som bruker valgkampen sin på å rakke ned på FrP! Isteden for å legge fram sin politikk! (Som FrP har gjort, ved å legge fram sin 100-dagers plan!)..
Vis hele sitatet...
Haha, noe mer selvmotsigende har jeg ikke lest på lenge

Det er kun ETT parti i Norge som direkte rakker ned på andre parti i partiprogrammet sitt. Guess which and win a price!

Om du tolker 100-dagers-planen som noe annet en sirkusbrød har du virkelig lite erfaring med politikk og valgkamp. Hadde de lansert "the master plan" for 6 måneder siden hadde jeg kanskje tatt punktene litt seriøst.

Men all honør til Frp for planen; de viser i det minste litt handlingskraft, som jeg tror mange i Norge ønsker å se.
Hva mener du FrP skulle legge fram? Venstres politikk? De legger fram deres politikk, det er ingen partier under en valgkamp som har vært så konkret som FrP har vært! Jeg har ikke sett èn eneste debatt jeg der AP ikke rakker ned på andre partier! òg JA, jeg har sett flere debatter der FrP IKKE har rakket ned på andre partier! Det skal ikke en proffesorgrad til for å skjønne hva som er APs propagandakvern!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av RampLest Vis innlegg
Hva mener du FrP skulle legge fram? Venstres politikk? De legger fram deres politikk, det er ingen partier under en valgkamp som har vært så konkret som FrP har vært! Jeg har ikke sett èn eneste debatt jeg der AP ikke rakker ned på andre partier! òg JA, jeg har sett flere debatter der FrP IKKE har rakket ned på andre partier! Det skal ikke en proffesorgrad til for å skjønne hva som er APs propagandakvern!
Vis hele sitatet...
Trekk pusten dypt før du leser resten av innlegget mitt.
Jeg anser meg selv om en normalt åpen person. Jeg stemmer på et parti dette valget, kanskje et annet neste valg? Jeg er på ingen måte fremsynt og har lest min Adam Smith i håp om og se om der foreligger verdier i ideen om liberalisme og frie markedskrefter som jeg kan støtter. Dette oppgjøret med meg selv er noe jeg gjør ofte og er en viktig del av det psykisk-politiske sinnet til mange.

Jeg mistenker at du ikke bryr deg om andre sine prinsipper og finne tankegang som ikke støtter din ideologi som forkastelig, det er trist.

Sitat av RampLest
De legger fram deres politikk, det er ingen partier under en valgkamp som har vært så konkret som FrP har vært!
Vis hele sitatet...
FrP har sagt mye rart denne valgkampen, blant annet at jorunalister fremdeles er noen radikale sosialister som bare skriver drit om partiet deres. FRP har hevdet at regjeringen som sitter nå har brutt flere løfter enn de faktisk har gjort. Politikk dreier seg mye om å selger skinnet før bjørnen er skutt. Love best skinn, få jaktlisens også faktisk skyte. Ikke alltid det går like bra. Men FRP lover ganske mye skinn denne valgkampen. Jeg syntes journalistene har tatt til seg kritikken og blitt kjempeflinke.
Sitat av RampLest
Jeg har ikke sett èn eneste debatt jeg der AP ikke rakker ned på andre partier! òg JA, jeg har sett flere debatter der FrP IKKE har rakket ned på andre partier!
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har en lav terskel før det blir å "rakke ned" på noen. Motsi en annen politiker blir ikke å rakke ned på hxn.
Sitat av RampLest
Det skal ikke en proffesorgrad til for å skjønne hva som er APs propagandakvern!
Vis hele sitatet...
Det er vel mye det at de lover trygge jobber som er propakandaen deres. At AP rakker ned på andre partier kjenner jeg ikke igjen. Jonas Gahr Støre som rakker ned på andre? Nei ærlig talt.

Alt i alt trekker jeg den konklusjonen at du er, ironisk nok, trangsynt. Alle andre tar feil, alle andre rakker ned på ditt parti, alle andre bryter løftene, alle andre er usaklige og fæle. Men DITT parti, jah, gull og grønne skoger, holder løftene, er saklige og flinke.
Sitat av Sio Vis innlegg
Men DITT parti, jah, gull og grønne skoger, holder løftene, er saklige og flinke.
Vis hele sitatet...
Ikke kom her å si at Siv Jensen ikke er profesjonell, engasjert og vet hva hun gjør! Siv Jensen har en høy utdanning innen økonomi, som gjør at hun faktisk kan det å bruke penger! Siv Jensen vet akkurat hva hun skal gjøre og er den eneste politikeren jeg vet om som har så stort pågangsmot som henne.

Nevn et eksempel på hva FrP ikke har lovet!

Jeg har selv vært motstander av FrP i flere år, helt til dette året - Hvor jeg har satt meg ned, studert hva de faktisk skal gjøre! Jeg har kommet fram til at dette er bra for Norge!

Det å gi skattelette er faktisk bedre enn å gi større skatter, tro det eller ei! Norge kommer til å tjene på det i det store bildet. Familien min eier og driver en bedrift som merker nedgangstidene og vi vil gjerne at Jensen skal ta over fortest mulig, så det går bedre med bedriften, enn det gjør akkurat nå! Ha et godt valg og tenk dere grundig gjennom hva dere velger før dere faktisk velger! Ikke bare velg på det partiet dere TROR kommer til å gjøre det best, men velg det partiet dere VET kommer til å gjøre det best! Vær vennlig å stem FrP! Gi dem en sjangse å komme i regjering.. Til dere som ikke har tro på FrP: FrP kan heller ikke gjøre så stor skade at nestkommende regjering kan rydde opp - Så hvorfor ikke la de få prøve? Forandringer fryder!

Amen
Sist endret av RampLest; 7. september 2009 kl. 00:37.
Sitat av RampLest Vis innlegg
Til dere som ikke har tro på FrP: FrP kan heller ikke gjøre så stor skade at nestkommende regjering kan rydde opp - Så hvorfor ikke la de få prøve? Forandringer fryder!
Vis hele sitatet...
Jo. Å fjerne likestillingsloven, å fjerne Lånekassen, å fjerne all støtte til homoorganisasjoner, å kutte i støtten til enslige forsørgere, å nekte folk under tretti år arbeidsledighetstrygd, å rasere arbeidsmiljøloven... alt dette kan faktisk forårsake uopprettelig skade både for enkeltmennesker og samfunnet som helhet.
Sitat av RampLest Vis innlegg
Nevn et eksempel på hva FrP ikke har lovet!
Vis hele sitatet...
Det er vel dette som er litt av problemet. De biter over alt for mye, skal skifte all politikk, og ALT skal bli så mye bedre. Og noe av det FrP lover er faktisk ikke dumt! Men tror du virkelig alle løftene er gjennomførbare? Eller smarte på lengre sikt? Er politikken til FrP lønnsom på lengre sikt?
Sitat av RampLest Vis innlegg
Amen
Vis hele sitatet...
Setter pris på at du avslutter misjoneringen på en måte som er kristen-konservative FRP verdig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RampLest Vis innlegg
Ikke bare velg på det partiet dere TROR kommer til å gjøre det best, men velg det partiet dere VET kommer til å gjøre det best! Vær vennlig å stem FrP! Gi dem en sjangse å komme i regjering.. Til dere som ikke har tro på FrP: FrP kan heller ikke gjøre så stor skade at nestkommende regjering kan rydde opp - Så hvorfor ikke la de få prøve? Forandringer fryder!
Vis hele sitatet...
Så først argumenterer du for at vi skal tenkje, for å så konkludere med at FRP har universelle sannheter som automagisk er best for alle? Om det var så svart-kvitt kan vi vel berre fjerne demokratiet og innføre opplyst fåmannsvelde?

Eit godt råd er å slutte med misjonering, og begynne med debattering... For å komme med påstander kan alle - men dei er verdilause utan argumentasjon. Og argumentasjonen "eg får det betre under FRP" gjer ikkje at FRP nødvendigvis er det beste for landet, eller for andre enn deg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av RampLest Vis innlegg
Ikke kom her å si at Siv Jensen ikke er profesjonell
Vis hele sitatet...
Har aldri hevdet det heller?
Sitat av RampLest Vis innlegg
hun faktisk kan det å bruke penger!
Vis hele sitatet...
Enig! bra til å bruke penger.

Sitat av RampLest Vis innlegg
Nevn et eksempel på hva FrP ikke har lovet!
Vis hele sitatet...
FRP har bra lite de skulle sagt i regjering da resten av Norge er uenige i det de foreslår. Derfor har de aldri fått sjansen til og bryte noen løfter.

Sitat av RampLest Vis innlegg
Det å gi skattelette er faktisk bedre enn å gi større skatter, tro det eller ei!
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke gi alt til alle. Ressursene er relativt knappe, derfor må der være noen som ikke tjener på skatteletter. For disse gruppene, som er massive, kan skatteletten fjerne tjenester disse gruppene er avhengige av.

Sitat av RampLest Vis innlegg
Norge kommer til å tjene på det i det store bildet. Familien min eier og driver en bedrift som merker nedgangstidene og vi vil gjerne at Jensen skal ta over fortest mulig, så det går bedre med bedriften, enn det gjør akkurat nå!
Vis hele sitatet...
At familien din eier en bedrift kommer ikke som noen stor overraskelse på meg. DU vil tjene på FrP, derfor vil du stemme på FrP. Mange som stemmer etter det de tjener på. Selv vil familien min tape store summer på høyere skatter og dyrere "biling" selv om jeg stemmer for det.

Ha et godt valg og tenk dere grundig gjennom hva dere velger før dere faktisk velger! Ikke bare velg på det partiet dere TROR kommer til å gjøre det best, men velg det partiet dere VET kommer til å gjøre det best! Vær vennlig å stem FrP! Gi dem en sjangse å komme i regjering.. Til dere som ikke har tro på FrP: FrP kan heller ikke gjøre så stor skade at nestkommende regjering kan rydde opp - Så hvorfor ikke la de få prøve? Forandringer fryder!
Vis hele sitatet...
Luni sin post oppsumerer mye av tankegangen min på dette. Skadene vil være omfattende, bedre føre enn etter var. FrP får ikke prøve da de har mye, ja, ren faenskap på gang.
Jeg blir rasende om noen rokker med ytringsfriheten vår, ødelegger lånekassen, satser på bil fremfor kollektiv, hindre mine homofile venner i å inngå giftemål og mye mye mer.

Du har enda ikke innsett at alle andre ikke er trangsynte. Det er deg.
Men på den andre siden så stemmer du ikke unormalt på noen måte, du driter i andre og stemmer i det som passer deg best. Men aldri vær så frekk som du er og hevd at FrP vil gagne Norge i det store bilde vel. For Norge i det store bilde inkluderer homofile, fattige studenter og journalister som lever på pressestøtten.
Sitat av RampLest Vis innlegg
Ikke kom her å si at Siv Jensen ikke er profesjonell, engasjert og vet hva hun gjør! Siv Jensen har en høy utdanning innen økonomi, som gjør at hun faktisk kan det å bruke penger! Siv Jensen vet akkurat hva hun skal gjøre og er den eneste politikeren jeg vet om som har så stort pågangsmot som henne.

Nevn et eksempel på hva FrP ikke har lovet!

Jeg har selv vært motstander av FrP i flere år, helt til dette året - Hvor jeg har satt meg ned, studert hva de faktisk skal gjøre! Jeg har kommet fram til at dette er bra for Norge!

Det å gi skattelette er faktisk bedre enn å gi større skatter, tro det eller ei! Norge kommer til å tjene på det i det store bildet. Familien min eier og driver en bedrift som merker nedgangstidene og vi vil gjerne at Jensen skal ta over fortest mulig, så det går bedre med bedriften, enn det gjør akkurat nå! Ha et godt valg og tenk dere grundig gjennom hva dere velger før dere faktisk velger! Ikke bare velg på det partiet dere TROR kommer til å gjøre det best, men velg det partiet dere VET kommer til å gjøre det best! Vær vennlig å stem FrP! Gi dem en sjangse å komme i regjering.. Til dere som ikke har tro på FrP: FrP kan heller ikke gjøre så stor skade at nestkommende regjering kan rydde opp - Så hvorfor ikke la de få prøve? Forandringer fryder!

Amen
Vis hele sitatet...
Å nevne eksempler på hva FrP ikke har lovet er ganske vanskelig, siden de har for vane å love i hytt og pine. For tre år siden kom de med forslag om å dele ut hele oljefondet til hver og en av oss, da hadde vi riktignok ikke hatt noen penger i bakhånd til krisepakker nå når finanskrisen kom, men hey, hvorfor tenke på fremtiden? Tidligere i sommer har de også f.ex. først ville selge sprit på bensinstasjoner, men så ombestemt seg, og vært for aktiv dødshjelp, men så ombestemt seg... and the beat goes on...

Du sier at familien din driver en bedrift som merker nedgangstidene godt, ok, det gjør i og for seg jeg også (altså ikke familien min, men jeg), og derfor vil jeg gjerne spørre deg litt: Har du lagt merke til at nedgangstidene faktisk begynte i statene når man hadde en regjering der som kjørte en enda drøyere utgave av FrPs politikk? Eller at nedgangstidene her begynte mens vi hadde en borgerlig regjering? Og for ikke å snakke om: Hvordan skal man klare å drive en bedrift når man har en regjering som ombestemmer seg i hytt og pine (som f.ex. eksemplene jeg har gitt over viser) Hvis jeg må tilpasse meg nye lover tre ganger i uka, så tror jeg jeg heller flytter til et mer stabilt land.

Siv Jensen har høy utdannelse innen økonomi? Etter videregående har hun en toårs deltidsutdannelse som ikke akkurat er noe å skryte av. Kanskje du forvekslet henne med Jens Stoltenberg, som har en utdannelse som tilsvarer en mastergrad i samfunnsøkonomi?