Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 19524
Snuser 1 boks porsjon til dagen. Og løs bruker jeg vel 3-4 dager på. Før snuste jeg bare løs, mens nå snuser jeg nesten bare porsjon. Kanskje 1-2 løs bokser i måneden. Er fordi jeg ikke orket bake og grapse med å få ut alle restene fra løs når jeg er ferdig. Dessuten kan jeg ikke ha løs på jobben. Men ingenting slår en SVÆÆR buga med general. Porsjon så går det i General ekstra sterk og skruf stark. Snust i 4 år fast.
hehe huff håper ikke jeg bruker en boks snus for dagen, for litt av meningen her var jo også å spare litt penger hehe, to se.. bare bake en tønne...

... sånn ... ahh hehe jeg baker en passelig klump som såvidt får plass under leppa hehe, og det er f så godt jeg har den ikke der lenger enn en halvtime. føler den smuldrer i kjeften, og det er ikke deilig. spise en håndfull med jord hehe. men kan godt trykke oppi en slik hver andre time.
Pleier å ta meg en snus (porsjon) etter at jeg har pusset tennene. Har hørt at dette ikke er spesielt skadelig, og at det finnes syrer i snus som faktisk er ok for tennene. Kjipt hvis det er helt feil, og at det egentlig tilsvarer en melkerull... Noen som vet?
For meg finnes det 2 typer snus, og kun det. Dette er General løs og Ettan løs, de kom først, og de vil være igjen når mocca å andre pop/hypa/trend-merker forsvinner.

Ettan <3
Løs snusen er definitivt diggere en prosjon, men så er det også mye mer grisete. Mange her sier at prosjon renner? gjør det vel ikke! slapp av i leppa og lær dere å snuse skikkelig! Jeg er veldig fan av Skruf og snuser origianl prsojon eller stark lös, hender også jeg kjøper stark prosjon også. jeg synes Skruf har en hint av lime som er veldig digg synes jeg.
Ellers er også General løs og Etan løs veldig digge også!
Røyker til vanlig.
men noen ganger i timen når det blir slitsomt er det sinnsykt digg å bomme General løs os han som sitter bak meg.
bare gi slipp på alt skole arbeid å bolle en liten en : D
Sitat av synthetic Vis innlegg
For meg finnes det 2 typer snus, og kun det. Dette er General løs og Ettan løs, de kom først, og de vil være igjen når mocca å andre pop/hypa/trend-merker forsvinner.

Ettan <3
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke mocca så veldig populær, egentlig kun hos jenter. Vet ikke hvordan det er der du bor, men her er den mest trendy snusen er Skruf,General løs og Ettan løs er det mange som pleier å ha.
Men Ettan løs er veldig digg, synes den er nest best etter Grovsnus Løs
Det er bare en snus for meg. General Løs. Har vært borti porsjon og andre typer snus, men havner alltid tilbake på General Løs.

Jeg har snust i 10 år nå. De siste 2-3 årene, har tannkjøttet begynt å trekke seg sammen på framtennene. Så nå ser jeg ut som en jævla blanding av en hest og en kanin. Jævla kjipt. I tillegg er tannkjøttet helt hvitt og skrukkete.

Jeg vurderer derfor sterkt å slutte med snus, men er fremdeles ikke motivert nok og det finnes nok altfor liten ambivalens for mitt vedkommende. Koste hva det koste vil, hestetryne eller ei, å legge en snus oppi leppa er en herlig følelse.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Røyker til vanlig.
men noen ganger i timen når det blir slitsomt er det sinnsykt digg å bomme General løs os han som sitter bak meg.
bare gi slipp på alt skole arbeid å bolle en liten en : D
Vis hele sitatet...
lol lol lol føler ordene du skriver hehe
Sitat av reklame Vis innlegg
Det er bare en snus for meg. General Løs. Har vært borti porsjon og andre typer snus, men havner alltid tilbake på General Løs.

Jeg har snust i 10 år nå. De siste 2-3 årene, har tannkjøttet begynt å trekke seg sammen på framtennene. Så nå ser jeg ut som en jævla blanding av en hest og en kanin. Jævla kjipt. I tillegg er tannkjøttet helt hvitt og skrukkete.

Jeg vurderer derfor sterkt å slutte med snus, men er fremdeles ikke motivert nok og det finnes nok altfor liten ambivalens for mitt vedkommende. Koste hva det koste vil, hestetryne eller ei, å legge en snus oppi leppa er en herlig følelse.
Vis hele sitatet...
Hva om man pusser tenna kjempe godt hver eneste dag? Eller hjelper det ikke?
Sitat av ObeOneKanobe Vis innlegg
Hva om man pusser tenna kjempe godt hver eneste dag? Eller hjelper det ikke?
Vis hele sitatet...
Ikke egentlig, tannkjøttet det går ut over. Har selv merket at jeg har skrapt bort en del av tannkjøttet når jeg har pusset tennene.(Børster muligens litt hardt...)
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ikke egentlig, tannkjøttet det går ut over. Har selv merket at jeg har skrapt bort en del av tannkjøttet når jeg har pusset tennene.(Børster muligens litt hardt...)
Vis hele sitatet...
Okei, lurte på det siden, hver gang jeg pusser tenna så blør jeg i tannskjøttet ( ikke mye nei) så spurte jeg tannlegen og han sa at jeg slurva litt med tannpussingen. Derfor trodde jeg at det hjalp
Sitat av ObeOneKanobe Vis innlegg
Okei, lurte på det siden, hver gang jeg pusser tenna så blør jeg i tannskjøttet ( ikke mye nei) så spurte jeg tannlegen og han sa at jeg slurva litt med tannpussingen. Derfor trodde jeg at det hjalp
Vis hele sitatet...
Er nok heller snusen som gjør at du blør fra tannkjøttet siden det svekker det. Motsi fagfolk faktisk, snakker av egne erfaringer!
Sitat av Elemental Vis innlegg
Er nok heller snusen som gjør at du blør fra tannkjøttet siden det svekker det. Motsi fagfolk faktisk, snakker av egne erfaringer!
Vis hele sitatet...
Jo, men det har vært sånn før jeg begynte å snuse, begynte et år siden.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Er nok heller snusen som gjør at du blør fra tannkjøttet siden det svekker det. Motsi fagfolk faktisk, snakker av egne erfaringer!
Vis hele sitatet...
Blør du fra tannkjøttet ved tannpuss burde du være ekstrapåpasselig med å gå til tannlegen å få sjekka deg for gingivitt.. vil ikke at kjevebeinet skal svinne hen om du får periodontitt

Sitat av cezar Vis innlegg
Pleier å ta meg en snus (porsjon) etter at jeg har pusset tennene. Har hørt at dette ikke er spesielt skadelig, og at det finnes syrer i snus som faktisk er ok for tennene. Kjipt hvis det er helt feil, og at det egentlig tilsvarer en melkerull... Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Ikke syre i snus, men base. Som motvirker syreangrep på tennene og gjør at du ikke får hull
Men snus er ikke bra for tannkjøttet likevel
Jeg snuser både løs og porsjon om en annen. Det er alt etter hva man liker. Noen røyker ferdigpinner, andre ruller selv. Samme med snus (nesten). Det er mye lettere å skjule en porsjon enn en løs, det er også veldig praktisk med det lokket på toppen av boksene til porsjon. (spesielt i jobbsammenhengen min der jeg er i kontakt med kunder. Da ser det veldig stygt ut med en bulende leppe, og svart gugge nedover tennene.) Det er egentlig en smaks-sak. Har man akkurat begynt å snuse, kan porsjon-snusene virke veldig store, og det er kanskje lettere å bake seg en liten liten snus. Slik føltes det ihvertfall ut for meg. På skolen slipper man å tenke på hvor bosspann og slik er for å kaste en løs snus.

På jobb snuser jeg porsjon. Da dette er lettere å skjule for kunder, og man kan kaste snusen i boksen når man ikke ønsker å ha den der. Det at en snus "renner" merker jeg ingenting til. Hverken på løs eller porsjon. Alt handler egentlig om hvor mye saft fra snusen magen din tåler. Finnes forskjellige måter å bake en snus på. Andre blir lettere deformert enn andre, og noen renner fortere enn andre. Alt handler om størrelsen på snusen i forhold til hvor stor "lomme" leppen din har.

Fordeler med snus kontra røyk er jo at man slipper å måtte ta en røykepause hver time. Noe som kunder jeg er hjemme hos misliker sterkt. Kan man heller jobbe lengre, og ha samme nytelsen.

Til slutt vil jeg si at jeg jobber som elektriker. og synes selv at man ser veldig useriøs med en stor løs snus rennende nedover tennene når man arbeider med kunder osv.
en ny opplevelse.

kjøpte en boks med skruf løs sterk. så lett å bake, så lite gris i munnen, og så en herlig smak av lakris langt borte? oh skjønt hehe
Snus är som flickans lilla,
smakar gott men luktar illa.

Som det er nevnt tidligere her så tror jeg ikke det er stor forskjell helsemessig om man snuser pose eller løs, annet enn at prisen man baker gjerne er større enn det som er i posen, ergo mer stoffer inn i kroppen. Men ingenting er som å legge seg på sofaen og slappe av med en nybakt fet en <3
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
en ny opplevelse.

kjøpte en boks med skruf løs sterk. så lett å bake, så lite gris i munnen, og så en herlig smak av lakris langt borte? oh skjønt hehe
Vis hele sitatet...
Ja den er smooth den Men ikke like vill som Generalen, selvom denne er sterkere. mer nikotin pr m/g.



Ser det er mange som sier at porsjon renner fortere og at løs ikke renner. Dette kommer jo helt ann på leppe"rommet" ditt, om du strammer overleppa eller er avslappet, om snusen er våt/fersk i utgangspunktet eller tørr, hvor lenge du har hatt den under leppa. og ikke minst hvor lenge du har snust. I starten kan det virke som det renner mye fortere enn senere. kansje det renner like mye/lite alltid, men man bare venner seg mer og mer til det og glemmer det?!!

Men det er klart at en løs snus begynner å renne uansett hvor god du er til å bake etter å ha hatt den 3 timer i kjeften.. ja, snakker av erfaring.

Ang hvor sterk snusen er avhenger av merket og om du snuser løs også hvor stor tønne du baker deg. Her til lands er vel general extra sterk porsjon den sterkeste som er på markedet med 15mg nikotin. Av de løse variantene vet jeg ikke helt. Men tror nok det er skruf sterk løs eller general extra sterk løs.

jeej snus er DIGG
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg tok en Skruf Sterk Løs for noen dager siden, dette var første gang med løs. Jeg hadde snust bare et par ganger før (Catch). Jeg trodde jeg skulle få et gedigent nikkosjokk, men det gjorde jeg ikke. Hvorfor? Ikke at jeg vil ha det , men skjønte liksom ikke hvorfor jeg ikke fikk det når dette var min tredje gang med snus og det var jo tross alt Skruf Sterk.
Sist endret av AndaRockaz; 4. oktober 2009 kl. 13:18.
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Jeg tok en Skruf Sterk Løs for noen dager siden, dette var første gang med løs. Jeg hadde snust bare et par ganger før (Catch). Jeg trodde jeg skulle få et gedigent nikkosjokk, men det gjorde jeg ikke. Hvorfor? Ikke at jeg vil ha det , men skjønte liksom ikke hvorfor jeg ikke fikk det når dette var min tredje gang med snus og det var jo tross alt Skruf Sterk.
Vis hele sitatet...
Folk reagerer forskjellige på ulike stoffer, det være seg nikotin eller sukker. Det sagt blander du nikotinsjokk, og effekten nikotin gir. Det er to vidt forskjellige ting folk ikke ser ut til å fatte i denne tråden.
Jeg bruker egentlig det meste, men merker at det jeg faller tilbake på alltid er skruf stärk lös og skruf stärk portion.
laget denne tråden fordi jeg lurte på litt forskjellig angående dette med snus. Har snust fast hver dag i over en måned nå, og framdeles ikke tatt meg en røyk. Det er da en liten begynnelse. Jeg begynte såvidt med general løs, så gikk jeg over på skruff sterk løs. Den sitter bedre og lenger i munnen uten å renne. Jeg liker også smaken på den.

Men hvor mange ganger pr dag tar dere en pris? Hvor lenge blir den værende i munnen? hehe Jeg har en pris fra 30 til 60 minutter. etter den tid begynner den å renne. det er ikke bra for halsen eller noe annet hehe. Jeg kan ta meg selv i å minst bake en ny liten tønne en gang pr 90 minutter.

Kjenner leppa henger fast når jeg våkner om morgenen, og den er bra rar på innsiden hehe. Ser for meg at jeg har en rar form for bruk av snus.
Jeg snuser er ikke avhengig av snus/nikotin så jeg klarer meg fint med 0-6 om dagen. Det kommer ann på. Liker å snuse når jeg går hjem eller til steder om kvelden når det er frisk luft og litt kjølig. Men jeg greier ikke å ha den der mer enn 45 min.
har prøvd mange snus rundt omkring men det er bare en snus som jeg faller tilbake på hele tiden og det er skruf sterk, sannsynligvis fordi det er den jeg har snust fast i 3 år. andre snuser gir liksom ikke helt samme feeling synes nå jeg vertfall.

er vell ikke noe fasit svar på hvor lenge man kan ha en snus i kjeften, noen liker saft andre ikke.
jeg er ikke noe sånn spesielt fan av saften men den gjør meg heller ikke noe, men viss jeg sitter på skolen eller med venner så spytter jeg den før jeg eventuelt ville gjort når jeg var alene da jeg gir mer faen om jeg har bittegranne brunt på tenna.
For å svare på noen av spørsmålene fra starten av tråden så er det faktisk en liten forskjell på portion og løs.
Portion snus sender ut alt nikotinet på en gang, sånn at man får et lite kick med en gang man legger den inn nesta.
Men løs snus sender ut litt å litt nikotin, sånn at du får "god feelingen" lengere.

Løs snus tærer mere på leppa og, det har sikkert mange merket. At du får den ekle skrukkete leppa etter få dager med løs, blir vell slik av portion og men det tar lengere tid.

Men du bør ikke holde på med snus for lenge, blir ganske fort hooked. Tenkte jeg skulle prøve å slutte etter 3 år ca. Men etter 5-6 timer så var det ikke noe særlig. Sint, lei osv. absolutt alt irriterte meg å ingen ting kunne fikse det, foruten kong snus såklart. Jeg greide det ikke men får håpe du gjør det!

En løs snus eske holder ca.3 dager, portion 1-2 dager.

sorry for rotete tekst, til slutt vil jeg bare si LØØS!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanskje litt off-topic, men må ha svar asap.
Tannlegetime i mårra, er bare 14 enda, har snusa 9 porsjoner og 1 løs pris i hele mitt liv fordelt på rundt 1 mnd.

Vil tannlegen se dette lett på tannkjøtt osv?
Sist endret av Kimer28; 1. november 2009 kl. 18:42.
Tvilsomt at de vil se det, uansett spør h*n bare om du snuser og svarer du ja sier h*n bare at du burde slutte, akkurat som med brus

Eneste de vil se det på er brune tenner og rester fra løs i mellom tenna dine.
Sitat av eclipze Vis innlegg
Tvilsomt at de vil se det, uansett spør h*n bare om du snuser og svarer du ja sier h*n bare at du burde slutte, akkurat som med brus

Eneste de vil se det på er brune tenner og rester fra løs i mellom tenna dine.
Vis hele sitatet...
Okei, takk
Tenker bare på at evt. mamma eller pappa insisterer på å bli med inn, så oppdager han noe... Menmen, får vel håpe på det beste
Puss tenna i noen minutter og bruk tanntråd så er du ok
Sist endret av eclipze; 1. november 2009 kl. 19:01.
Her går det i Nick and johnny!
Beste snusen jeg har smakt, topper general lös stärk faktisk
http://www.premiumsnus.com/images/252.jpg
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Her går det i Nick and johnny!
Beste snusen jeg har smakt, topper general lös stärk faktisk
http://www.premiumsnus.com/images/252.jpg
Vis hele sitatet...
Nick and Johnny er desidert best ja
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Her går det i Nick and johnny!
Beste snusen jeg har smakt, topper general lös stärk faktisk
http://www.premiumsnus.com/images/252.jpg
Vis hele sitatet...
Løsen smaker tannkrem
Min erfaring... løs snus går hardere til verks på tannkjøttet over tid, men porsjonssnus skal vistnok være mer konsentrert gift enn løs... har snuset i snart 10 år, og de siste årene har jeg holdt meg til hvit porsjon... renner mindre, og tærer ikke i samme grad på tannkjøttet som løs...
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Jeg tok en Skruf Sterk Løs for noen dager siden, dette var første gang med løs. Jeg hadde snust bare et par ganger før (Catch). Jeg trodde jeg skulle få et gedigent nikkosjokk, men det gjorde jeg ikke. Hvorfor? Ikke at jeg vil ha det , men skjønte liksom ikke hvorfor jeg ikke fikk det når dette var min tredje gang med snus og det var jo tross alt Skruf Sterk.
Vis hele sitatet...
Jeg snuser ikke til vanlig men har snust en del ganger. Men jeg fortsatt like svimmel etter 10-12 ganger . Men det er jo det som er moro med det
Snus er digg men liker best røyk ettersom det er mye farligere for helsa, og jeg blir derfor sett på som mye mer hardbarka hvis jeg røyker en pakke rød mix 3 rullings om dagen!!
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Jeg snuser ikke til vanlig men har snust en del ganger. Men jeg fortsatt like svimmel etter 10-12 ganger . Men det er jo det som er moro med det
Vis hele sitatet...
Samme her
Ble så svimmel av den stygge nikotinen den første gangen jeg snusa at jeg kasta opp
Nå er det bare en deilig svimmelhet av nytelse
▼ ... over et år senere ... ▼
Syntes Porsjon snus var best før, men er gått over til løs snus nå. kjøper meg en dåse porsjon snus innimellom.
Porsjon snus er letteste å snuse. bare pytte posen i munnen.
Løs er ganske så godt også. Må bake den da, som du ikke kan til tider. ( Feil plass, har ikke tid. )
Får lettere sår i leppa av løs, som gjør snusen sterkere.

Det er ikke så stor forskjell egentlig. bare at du kan få mer nikotin i løs snus. og du må bake den :P